GönderenKonu: Motordan Şıkırtılı Ses Geliyor Sebebi Nedir? [VİDEO'YU İZLEYİN!!]  (Okunma sayısı 803 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıharun43

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 32
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: harun deniz
    • Doğum Yılınız: 1988
    • Marka: opel
    • Model: astra cd
    • Model Yılı: 1999
    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
    Arkadaşlar, düne kadar böyle bir sorunum yoktu, belki de vardı fakat ses iyice artmaya başlamış ki farkettim :-\ Bu şıkırtılı sesin sebebi ne olabilir. İki adet video yükledim birincisi araç benzinle çalışıyor ikincisi lpg ile. Pek bir fark yok zaten. Bazı dostlar yağı değiştirmemi söyledi, yağı ve filtreleri 5500 km önce komple değişmişti sebebi yağ olabilirmi? Bir ara forumlarda gezerken okumuştum subaplardan veya iticilerden de bu şekilde ses gelebiliyormuş. Cumartesi ustaya göstericem ama sizin fikirlerinizi almak istedim. Bi yardım edin  :anlamadim:

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap




    ÇevrimdışıYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 80,055

    • Üye'ye 1012 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +584/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    1. Sübap
    2. Enjektör
    3. Dağılmış katalizör

    Bu üçünden olabilir. Videoda ses gelen yer egzost manifoltuna yakınsa katalizör... ustaya baktirin


    Tapatalk

    Zaman en kıymetli hazinedir
    Teşekkür eden üyeler: harun43

    ÇevrimdışıHüseyin Kuzucu

    • Master Moderator
    • *
    • İleti: 12,345

    • Üye'ye 285 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +308/-5
    • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
    • Doğum Yılınız: 1995
    • Marka: Opel
    • Model: Astra H
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Bana enjektör gibi geldi

    HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

    Teşekkür eden üyeler: harun43

    Çevrimdışıharun43

    • Yeni Üye
    • *
    • İleti: 32
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: harun deniz
      • Doğum Yılınız: 1988
      • Marka: opel
      • Model: astra cd
      • Model Yılı: 1999
      • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
      Dün videoyu ustaya dinlettim. Tecrübesi çok çok iyi olmasa da ortalamanın üzerinde olan iyi bir ustadır. Hiç bir şey yapmadan önce yağını ve filtresini değiştir dedi ve Castrol magnatec kullan dedi. Bende sanayi ağzıyla abi dedim yağla ses gider mi bunlar subap sesine,itici sesine benziyor bana kalırsa sıkıntı burda dedim :D sen dediğimi yap Castrol magnatec kullan, senin kullandığın GM yağ kalitesiz olup çabuk yanar bir de 5500 km olmuş senin hemen değiştirmen lazım. Şimdi ben de yağını değiştiricem ama Mobil , Castrol'den daha iyi bir yağ değil mi arkadaşlar yani niye Mobil'i değilde Castrol'ü tavsiye ettiki? Tabi ki değiştirdikten sonra sonucunu buraya yazıcam arkadaşlar ama bana kalırsa sıkıntı yağla çözülmeyecek :düşünüyor:

      ÇevrimdışıMustafa

      • FO-Süper üye
      • *
      • İleti: 6,083

      • Üye'ye 15 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +89/-3
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Mustafa Yazıcı
        • Doğum Yılınız: 1983
        • Marka: Fiat
        • Model: Marea 1.9 JTD ELX
        • Model Yılı: 2001
        • Yakıt Tipi: Motorin
        Ustamız en temelden girmiş meseleye, ses kesilene kadar devamlı olarak bir kapak sökülecek. Usta da ilk yağ kapağıyla başlayalım demiş :) vardır bir bildiği

        SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


        garantiliarabam.com.tr

        Çevrimdışıibrahim kozan

        • FO-Kıdemli Üye
        • *
        • İleti: 557

        • Üye'ye 3 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +37/-3
        • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: ibrahim kozan
          • Doğum Yılınız: 1988
          • Marka: citroen
          • Model: c5 2.0hdi sxpk
          • Model Yılı: 2005
          • Yakıt Tipi: Motorin
          ben sesi duyamadım. normal gibi. benzinli motor sesi duymayalı yıllar oldu :(

          Asus zenfone 6


          ÇevrimdışıHüseyin Kuzucu

          • Master Moderator
          • *
          • İleti: 12,345

          • Üye'ye 285 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +308/-5
          • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
          • Doğum Yılınız: 1995
          • Marka: Opel
          • Model: Astra H
          • Model Yılı: 2008
          • Yakıt Tipi: Motorin
          Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
          Dün videoyu ustaya dinlettim. Tecrübesi çok çok iyi olmasa da ortalamanın üzerinde olan iyi bir ustadır. Hiç bir şey yapmadan önce yağını ve filtresini değiştir dedi ve Castrol magnatec kullan dedi. Bende sanayi ağzıyla abi dedim yağla ses gider mi bunlar subap sesine,itici sesine benziyor bana kalırsa sıkıntı burda dedim :D sen dediğimi yap Castrol magnatec kullan, senin kullandığın GM yağ kalitesiz olup çabuk yanar bir de 5500 km olmuş senin hemen değiştirmen lazım. Şimdi ben de yağını değiştiricem ama Mobil , Castrol'den daha iyi bir yağ değil mi arkadaşlar yani niye Mobil'i değilde Castrol'ü tavsiye ettiki? Tabi ki değiştirdikten sonra sonucunu buraya yazıcam arkadaşlar ama bana kalırsa sıkıntı yağla çözülmeyecek :düşünüyor:
          Abi ben yetkili Opel servisinde yağ yağ filtresi degistirttim. Serviste bile gm kullanmıyorlar. Yeni yasada belli yaş üstü araçlarda yan sanayi kullanabilme serbestliği geldi.

          HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


          ÇevrimdışıYönetim

          • Admin
          • *
          • İleti: 80,055

          • Üye'ye 1012 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +584/-17
          • Cinsiyet: Bay
            • ForumOtomobil
          • Ad Soyad: Administrator
          • Doğum Yılınız: 1977
          • Marka: Renault
          • Model: Megane II
          • Model Yılı: 2008
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Aracın çekişinde sıkıntı var mı? Yağ eksiltiyor mu?
          Zaman en kıymetli hazinedir
          Teşekkür eden üyeler: harun43

          Çevrimdışıharun43

          • Yeni Üye
          • *
          • İleti: 32
          • Puan +0/-0
          • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: harun deniz
            • Doğum Yılınız: 1988
            • Marka: opel
            • Model: astra cd
            • Model Yılı: 1999
            • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
            Aracın çekişinde sıkıntı var mı? Yağ eksiltiyor mu?

            Yağı 1 hafta önce ölçtürdüm normal çıktı ama eleman istersen 1 litre ilave edelim dedi bende zaten komple değiştiricem gerek yok dedim. Yağda çok ciddi eksilme yok ama aracın çekişi zayıf hem seri değil hem zorla gidiyormuş gibi his veriyor yani araç 160-170km/h yi görüyor ama geç çıkıyor o hızlara.Birde gaz pedalına basıyorum hemen tepki vermiyor birazcık geç toparlıyor. Gaz kelebeğini temizletmemi de söylediler.

            Çevrimdışıharun43

            • Yeni Üye
            • *
            • İleti: 32
            • Puan +0/-0
            • Cinsiyet: Bay
              • Ad Soyad: harun deniz
              • Doğum Yılınız: 1988
              • Marka: opel
              • Model: astra cd
              • Model Yılı: 1999
              • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
              Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
              Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
              Dün videoyu ustaya dinlettim. Tecrübesi çok çok iyi olmasa da ortalamanın üzerinde olan iyi bir ustadır. Hiç bir şey yapmadan önce yağını ve filtresini değiştir dedi ve Castrol magnatec kullan dedi. Bende sanayi ağzıyla abi dedim yağla ses gider mi bunlar subap sesine,itici sesine benziyor bana kalırsa sıkıntı burda dedim :D sen dediğimi yap Castrol magnatec kullan, senin kullandığın GM yağ kalitesiz olup çabuk yanar bir de 5500 km olmuş senin hemen değiştirmen lazım. Şimdi ben de yağını değiştiricem ama Mobil , Castrol'den daha iyi bir yağ değil mi arkadaşlar yani niye Mobil'i değilde Castrol'ü tavsiye ettiki? Tabi ki değiştirdikten sonra sonucunu buraya yazıcam arkadaşlar ama bana kalırsa sıkıntı yağla çözülmeyecek :düşünüyor:
              Abi ben yetkili Opel servisinde yağ yağ filtresi degistirttim. Serviste bile gm kullanmıyorlar. Yeni yasada belli yaş üstü araçlarda yan sanayi kullanabilme serbestliği geldi.

              HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

              Hüseyin, Yağ önemlidir dostum bende makinacı olduğum çok dikkat ederim. Geçen hafta CNC makinelerine toplam 1000 litre yağ aldım ve de kaliteli yağ inan normalin 1,5 katı daha pahalı total de 2000 euro fazla gitti ama olsun yağ makinenin kalbidir :) Ben aracı aldığımda yağı yeni değişmiş ve GM kullanmışlar inan bana ben olsam kesinlikle GM kulanmazdım. Zaten ben o markayı aracı alınca duydum :D Cumartesi gelsin de Mobili bi kullanalım bakalım sonuç ne olacak :)

               



              HideMyAss.com
              Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr