GönderenKonu: Motorun belli bir yerinden yag sizmasi ve ani devir yukselme sorunlari  (Okunma sayısı 466 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıAlican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
  • İleti: 153

  • Üye'ye 1 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +2/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Alican
    • Doğum Yılınız: 1992
    • Marka: Audi
    • Model: A4
    • Model Yılı: 2009
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Merhaba,
    Forumda kirlilik olmasin diye iki sorumu da tek bir konu altinda yazmak istedim. Oncelikle araba A4 B8 2.0TDI.

    Dun gece(bu sorun 1 kere daha oldu onceden) yolda giderken isiklardan donerken 2. viteste araba kendini goturuyordu dusuk devirde. Ben gaza basmiyordum. Biraz gaza bastiktan sonra arabada titreme oldu hissedilir sekilde ve hemen vitesi bosa alir almaz devir saati bir anda 5500-5800 e firladi ve orada kaldi 2 saniye kadar. Bu sirada hizim 45km/h civarindaydi. Biraz frene bastim ve hiz 30-35km/h geldiginde devir 3000-3500 e indi ve orada kaldi 2-3 saniye kadar. Sonrasinda araci komple durdurdugumda devir normale geldi. Bu olay oldugunda motor normal sicakligindaydi. Sadece bu olay olmadan bi yaklasik 1-1.5dk once araci kaldirirken stop ettirdim yanlislikla ve araba yaklasik 1-2km/h de giderken direk calistirdim arabayi yoluma devam ettim. Sonra isiklardan donerken bu olay gerceklesti.
    Daha oncesinde de bir kere olmustu ve o seferde motor soguktu ve 3. vitese attigimda dusuk devirdeyken yine bi titreme yapti ve bosa atinca vitesi yine ayni senaryo gerceklesti.
    Bu durum neyden kaynaklanabilir?
    ---
    2. Sorum ise bugun farkettigim bir sey. Garaja her gun parkettigimde motoru rolantide kapatmadan once 1-2dakika beklettirdigim sirada her seferinde kaputu acip motoru incelerim garip ses var mi yada motor suyunda eksilme var mi gibi. Bugun farkettim ki fotograflarda gordugunuz noktalarda yaz sizmasi oldugunu gordum. Kablolarin ustleri hep yag akmis.
    Alttaki fotograf sizintinin aktigi yer sanirim.

    Alttaki iki fotograflar motorun sag tarafi. Sanirim EGR kisminin oralari.


    Alttaki fotograf cekilen goruntulerin arka tarafi.


    Bu sorun neyden kaynaklanabilir? Ne tur onlem almam gereklidir bunun icin?


    !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


    ÇevrimdışıCpt.Price

    • FO-Süper üye
    • *
    • İleti: 2,467

    • Üye'ye 72 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +104/-5
    • Cinsiyet: Bay
      • Doğum Yılınız: 1996
      • Marka: Hyundai
      • Model: Accent
      • Model Yılı: 2003
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Orası burasıyla pek oynamayıp servise baktırmak en güzeli.
      Sonuçta bu araç fiat,hyundai değil audi.
      5500 devir dizelde çok yüksek araba dipgaz basmış, gaz kelebeği olmadığını da düşünürsek bence siz beyini bi bağlatin baktirin.

      Asus Zenfone 2'den gönderildi.


      ÇevrimdışıAlican

      • Tanışma Üyeliği
      • *
      • İleti: 153

      • Üye'ye 1 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +2/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Alican
        • Doğum Yılınız: 1992
        • Marka: Audi
        • Model: A4
        • Model Yılı: 2009
        • Yakıt Tipi: Motorin
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Orası burasıyla pek oynamayıp servise baktırmak en güzeli.
        Sonuçta bu araç fiat,hyundai değil audi.
        5500 devir dizelde çok yüksek araba dipgaz basmış, gaz kelebeği olmadığını da düşünürsek bence siz beyini bi bağlatin baktirin.

        Asus Zenfone 2'den gönderildi.

        Hyundai ve Ford forumlarinda iki tane konu buldum bununla ilgili. Oraya cevap verenler baski balata yag kaciriyor olabilir demis, kimisi arabanin yazilimini guncelletin demis. Sanirim yazilimla ilgili midir ki? Eger oyleyse neden simdi yapmaya basladi ki bunu? Daha once neden yapmiyordu  :o
        !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!

        ÇevrimdışıYönetim

        • Admin
        • *
        • İleti: 80,055

        • Üye'ye 1012 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +584/-17
        • Cinsiyet: Bay
          • ForumOtomobil
        • Ad Soyad: Administrator
        • Doğum Yılınız: 1977
        • Marka: Renault
        • Model: Megane II
        • Model Yılı: 2008
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Bu gaz takılması olayının zayıf akü veya arızalı şarj dinamosu ile alakalı olabilir, hava filtresi anormal bir yerden hava alıyor olabilir, rolanti yada devir sensörü gibi bir sensörde arıza olabilir. Bu durumda yapılacak iş Enes kardeşiminde dediği gibi arabanın ecu'suna bağlanıp hata kodlarına bakmak. Motorda görünen yağ lekelerine gelince, fazla basınç olmamış olsa bile veya kısa sürse bile dizel araçta 5.800 devir çok yüksek bir devir. O basınçla turbonun veya motorun ne yaptığını anlamak için mutlaka bir ustaya götürüp baktırman şart. bana sorarsan ihmal edilecek bir durum değil. geçmiş olsun.
        Zaman en kıymetli hazinedir

        ÇevrimdışıAlican

        • Tanışma Üyeliği
        • *
        • İleti: 153

        • Üye'ye 1 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +2/-0
        • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: Alican
          • Doğum Yılınız: 1992
          • Marka: Audi
          • Model: A4
          • Model Yılı: 2009
          • Yakıt Tipi: Motorin
          Akuden dolayi da olabilir. Camlar kapaliyken cam kapama dugmesine bastigimda gunduz farlarin kuvveti 1 saniyeligine azaliyor sonra geri artiyor. Bu durum el freni dugmesinde de oluyor. Isiklar 1 saniyelik zayifliyor sonra eski hallerine donuyorlar
          !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!

          garantiliarabam.com.tr

           



          HideMyAss.com
          Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr