Merhaba,
Forumda kirlilik olmasin diye iki sorumu da tek bir konu altinda yazmak istedim. Oncelikle araba A4 B8 2.0TDI.
Dun gece(bu sorun 1 kere daha oldu onceden) yolda giderken isiklardan donerken 2. viteste araba kendini goturuyordu dusuk devirde. Ben gaza basmiyordum. Biraz gaza bastiktan sonra arabada titreme oldu hissedilir sekilde ve hemen vitesi bosa alir almaz devir saati bir anda 5500-5800 e firladi ve orada kaldi 2 saniye kadar. Bu sirada hizim 45km/h civarindaydi. Biraz frene bastim ve hiz 30-35km/h geldiginde devir 3000-3500 e indi ve orada kaldi 2-3 saniye kadar. Sonrasinda araci komple durdurdugumda devir normale geldi. Bu olay oldugunda motor normal sicakligindaydi. Sadece bu olay olmadan bi yaklasik 1-1.5dk once araci kaldirirken stop ettirdim yanlislikla ve araba yaklasik 1-2km/h de giderken direk calistirdim arabayi yoluma devam ettim. Sonra isiklardan donerken bu olay gerceklesti.
Daha oncesinde de bir kere olmustu ve o seferde motor soguktu ve 3. vitese attigimda dusuk devirdeyken yine bi titreme yapti ve bosa atinca vitesi yine ayni senaryo gerceklesti.
Bu durum neyden kaynaklanabilir?
---
2. Sorum ise bugun farkettigim bir sey. Garaja her gun parkettigimde motoru rolantide kapatmadan once 1-2dakika beklettirdigim sirada her seferinde kaputu acip motoru incelerim garip ses var mi yada motor suyunda eksilme var mi gibi. Bugun farkettim ki fotograflarda gordugunuz noktalarda yaz sizmasi oldugunu gordum. Kablolarin ustleri hep yag akmis.
Alttaki fotograf sizintinin aktigi yer sanirim.
Alttaki iki fotograflar motorun sag tarafi. Sanirim EGR kisminin oralari.
Alttaki fotograf cekilen goruntulerin arka tarafi.
Bu sorun neyden kaynaklanabilir? Ne tur onlem almam gereklidir bunun icin?