Forum Otomobil, Otomobil Forumu

Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Teknik&Mekanik Problemler ve Çözümler => Konuyu başlatan: ekremyayla - 20 Aralık 2015, 11:58

Başlık: Hyundai Getz motor rektefe
Gönderen: ekremyayla - 20 Aralık 2015, 11:58
hyundai getz 2006 model 1.5crdi 4 silindir aracım var. Aracım hem su eksiltiyordu hem de beyaz duman atıyordu. hatayda bir ustaya götürdüm. üst kapak contası değişecek dedi ve çatlak olabilir dedi. 500 600 gibi bir maliyet çıkardı. yap dedim bende . motor kapağını söktükten sonra çatlak var dedi yenisisn takmamız gerekir dedi. motor rektefiyeciyi çağırdı o usta da motor  gömleklerde sıkıntı var üst blok düşük dedi rektefiye yapılması lazım dedi. ustaya sordum ne olacak diye malzeme listesi çıkardı. Silindir kapağı(800tl), piston sekman(430), takım conta(250), anakolyatak (110)
kol burcu(30), zencir seti (orj 550 yan sanayi 350 tl), takım subap(orj 250 yansan150),enjektör keçesi(40) yan sanayi kullunırsam (2160 ) tl parça masrafı çıkardı 2000 tl de rektefiye ve el emeği istedi. çok fazla buldum ben de sizce pahalı mı söylemiş
Başlık: Ynt: Hyundai Getz motor rektefe
Gönderen: izmir42 - 20 Aralık 2015, 12:06
Ben vw Borayı 5 bine yaptırdım. Ama içinde bagzi tamirlerde vardı 4.500 gibi fiyata yaptırdım.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Hyundai Getz motor rektefe
Gönderen: ekremyayla - 20 Aralık 2015, 12:09
mersinde abim tamirci ona sordum çok dedi 1000 lirayı geçmez el emeği dedi. arabayı söktürmeseydim götürürdüm ama kapak söküldü. Bu şekil de de nakliye 500 tl istiyorlar
Başlık: Ynt: Hyundai Getz motor rektefe
Gönderen: izmir42 - 20 Aralık 2015, 12:20
Rektefeyi 750 gibi fiyata yaptırmış olmam lazım el emegide 500-750 arası.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Hyundai Getz motor rektefe
Gönderen: kırmızı şeytan - 20 Aralık 2015, 12:48
pahalı geldi banada ama nakliyeyle aynı miktarı bulcaksa yaptırcaksın elin mahkum ama diger tarafın işciligine güveniyosan orda yaptır
Başlık: Ynt: Hyundai Getz motor rektefe
Gönderen: FO-Admin - 21 Aralık 2015, 10:09
Geçmiş olsun. Yazdıklarını okudum, bana sorarsanız fiyat ne çok yüksek nede çok düşük. Şimdi genelde bu tip sıkıntılarda üst kapak taşlama conta ve sekman işi yapıldığından fiyat rektefede düşük çıkıyor. Ama ustanın size söylediği gömlek sıkıntısı, zincir gibi ek maliyetlerde var. Bugün benzinli bir aracın ust kapak taşlama (çatlaksız) + devirdaim + conta + sekman + soğutma sistemi radyatörü + hortumlar, ortalama 1500-1800 TL arası tutmakta. Buna göre kıyaslayacak olursak sizin araçta daha fazla işlem yapılacak ve üst kapakta kaynak tutmaz (tutar deselerde inanmayın kısa süre sonra tekrar aynı sorun çıkıyor) en iyisi üst kapağıda değiştirmek. Hal böyle olunca verilen fiyat uygun geldi bana. Ama siz biraz daha pazarlık yapın. El emeğinden usta ne düşerse artık, 100-150 daha aşağı yaparlarsa hiç nakliyeye falan para harcamayın yazık günah.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
hyundai getz 2006 model 1.5crdi 4 silindir aracım var. Aracım hem su eksiltiyordu hem de beyaz duman atıyordu. hatayda bir ustaya götürdüm. üst kapak contası değişecek dedi ve çatlak olabilir dedi. 500 600 gibi bir maliyet çıkardı. yap dedim bende . motor kapağını söktükten sonra çatlak var dedi yenisisn takmamız gerekir dedi. motor rektefiyeciyi çağırdı o usta da motor  gömleklerde sıkıntı var üst blok düşük dedi rektefiye yapılması lazım dedi. ustaya sordum ne olacak diye malzeme listesi çıkardı. Silindir kapağı(800tl), piston sekman(430), takım conta(250), anakolyatak (110)
kol burcu(30), zencir seti (orj 550 yan sanayi 350 tl), takım subap(orj 250 yansan150),enjektör keçesi(40) yan sanayi kullunırsam (2160 ) tl parça masrafı çıkardı 2000 tl de rektefiye ve el emeği istedi. çok fazla buldum ben de sizce pahalı mı söylemiş