GönderenKonu: Oil Catch Can  (Okunma sayısı 238 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıseyiddelice

  • FO-Usta Üye
  • *
  • İleti: 1,968

  • Üye'ye 86 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +70/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
    • Doğum Yılınız: 1994
    • Marka: Mazda
    • Model: Miata
    • Model Yılı: 1991
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Oil Catch Can
    « : 12 Ağustos 2016, 23:46:40 »
    Merhaba arkadaşlar. Oil Catch Can (Yağ yakalama kutusu :D) biliyor musunuz bilmiyorum ama epey işe yarayan bir alettir. Kendiniz de yapabilirsiniz eğer isterseniz. Fazla uğraştıran birşey değil. Gelelim bu kutunun ne işe yaradığına.

    ((uzun uzun dinlemek istemeyenler direk en aşağı inip konunun özetini okuyabilir))
    Öncelikle, bizim kullandığımız araba motorları 4 zamanlı motorlar.  Bu da demek oluyor ki, pistonun 4 kere (toplamda) aşağı inip çıkması lazım ki komple 1 turunu tamamlasın.  Piston aşağı inerken, intake valfi açıktır ve hava alır. Aynı zamanda, enjektör de yakıtı silindire gönderir. Piston yukarı çıkarken, intake valfi kapanır ve büyük bir basınç ortaya çıkar.  Bu durumda, egzoz valfi de kapalıdır ve çok ufak bir hava, basınçtan dolayı kartere gider. Buna, blow-by denir. Daha çok silindirli araçlarda bu olay daha fazladır. Devir yükseldikçe, blow-by dediğimiz olay da artar. Aşağıdaki diagramda bu dediğim olayı görebilirsiniz.






    Kartere giden hava, yağ haznesine gider ve bu. Bu, yağlamanın düzgün olarak yürütülmesi için gereklidir. PCV, veya Positive Crankcase Ventilation (Positif karter dolaşımı?) sayesinde ise oraya giden hava, basınç yaratıp karteri patlatmasın diye, aynı havayı geri, emmeye gönderir. Ancak bu hava sıcaktır ve yağın da sıcaklığıyla, geri dönen hava, %100 temiz hava değildir. İçinde yağ buharı da vardır. Bu kirli hava, tekrardan hava yakıt karışımına girer ve zamanla yanma odasında vs. yağ birikir.
    Buradaki yağlar ise;
    Vuruntu, Erken ateşleme, Güç kaybı ve yakıt artışı olarak bize geri döner.



    Yukarıdaki resimde durumu görebilirsiniz. Valflerdeki yağ birikintisinin bir zaman sonraki hali.

    Şimdi. Gelelim oil catch can in yaptığı işe. Bu kutu, PCV'den sonra, intercooler'dan önce bir yere yerleştirilir ve PCV'den çıkan hava ve yağ buharı, bu kutunun içine girer. Bu kutuda yağ kalıp, temiz hava dışarı, hava-yakıt karışımı yapılan yere, intake valfinden silindirlere geri gönderilir. Bu sayede valflerdeki yağ kalıntısı (caking) engellenir. Bir süre sonra bu kutuyu açıp baktığınızda bir yağ birikintisi göreceksiniz. Bu kutu, düzenli olarak boşaltılmalıdır. Gelelim resimlerimize;

    Örnek bir Oil Catch Can. Aralarındaki fark ise birinde hava girişi ve çıkışı çok yakın, diğerinde ayrılmış. Ayrıca altına bildiğimiz bulaşık teli de konulabilir. Kimyasal içermediği için ve yanmadığı için sorun yapmıyor. Örnekleri mevcut.








    Fast, Reliable, Cheap - Pick Two


    ÇevrimdışıYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 80,024

    • Üye'ye 1010 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +584/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: Oil Catch Can
    « Yanıtla #1 : 13 Ağustos 2016, 17:40:49 »
    :) yine döktürmüşsün

    Tapatalk

    Zaman en kıymetli hazinedir

    Çevrimdışıseyiddelice

    • FO-Usta Üye
    • *
    • İleti: 1,968

    • Üye'ye 86 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +70/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
      • Doğum Yılınız: 1994
      • Marka: Mazda
      • Model: Miata
      • Model Yılı: 1991
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: Oil Catch Can
      « Yanıtla #2 : 13 Ağustos 2016, 22:21:58 »
      Elimden geldiği kadar abi :)
      Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

       



      HideMyAss.com
      Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr