Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Teknik&Mekanik Problemler ve Çözümler => Konuyu başlatan: hga - 01 Aralık 2016, 21:49
-
Merhaba arkadaşlar.
Aracımız insignia SIDI, Henüz 24,000 KM' de.
Farkettiğim durumu anlatmak isterim;
40-48 km hız arasında uğultuya benzer bir ses alıyorum. Kalından inceye doğru. Emiş sesi gibi de diyebilirim.
Sesin tonu kalın. 50' den sonra herhangibir durum yok. Vites'i boşa attığım an kesiliyor. 3 - 4. viteslerde belli oluyor.
Sanırım vites farketmiyor. Araç otomatik olduğundan oldukça alt hızlarda yüksek vites seçiyor. 50' km hızda 4 ile gitmeye çalışıyor. Acaba emiş sesi olabilirmi? O hız aralığında 3 - 4 vitesler güçü çekemeyip turbo' ya yüklenirken ki emiş sesi olabilirmi emin olamadım.
Fikirler önemlidir. Teşekkürler.
-
Merhaba arkadaşlar.
Aracımız insignia SIDI, Henüz 24,000 KM' de.
Farkettiğim durumu anlatmak isterim;
40-48 km hız arasında uğultuya benzer bir ses alıyorum. Kalından inceye doğru. Emiş sesi gibi de diyebilirim.
Sesin tonu kalın. 50' den sonra herhangibir durum yok. Vites'i boşa attığım an kesiliyor. 3 - 4. viteslerde belli oluyor.
Sanırım vites farketmiyor. Araç otomatik olduğundan oldukça alt hızlarda yüksek vites seçiyor. 50' km hızda 4 ile gitmeye çalışıyor. Acaba emiş sesi olabilirmi? O hız aralığında 3 - 4 vitesler güçü çekemeyip turbo' ya yüklenirken ki emiş sesi olabilirmi emin olamadım.
Fikirler önemlidir. Teşekkürler.
Vitesin Manuel yada spor modu varsa düşük vites yüksek hızda deneyin.
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Manuel, 2 de denedim. Pek duymadım. 1 denemedim hiç.
-
üstadım tekerlek bilyalarına baktırın. rulmanlarda sorun varsa ses yapar. hemen şanzımana yormayın bu durumu
-
Lakin, boşa atınca kesiliyor ses.
-
Detaylı bir test yaptım;
Uğultu, 40 km hızda kesinlikle başlıyor. 50' ye kadar ya inceliyor. Ya kaboluyor.
1, vites motor gürültüsü bastırıyor.
2, 3 , 4, viteslerde geçiş yapıyorum uğultuda değişiklik olmuyor. Aynen geliyor. 5, vites' hız nedeni ile geçmiyor.
Boşa atıyorum, uğultu kayboluyor.
Bu durumda;
Turbo, şanzıman çıkış bilyaları, veya o hızda aktif olan bir çeşit birşey işte :S
-
Soğuk havanın bir etkisi olabilir mi? Yeteri kadar genleşemeyen yağ veya metal aksam. Bu durum araç sıcakken de var mı?
Detaylı bir test yaptım;
Uğultu, 40 km hızda kesinlikle başlıyor. 50' ye kadar ya inceliyor. Ya kaboluyor.
1, vites motor gürültüsü bastırıyor.
2, 3 , 4, viteslerde geçiş yapıyorum uğultuda değişiklik olmuyor. Aynen geliyor. 5, vites' hız nedeni ile geçmiyor.
Boşa atıyorum, uğultu kayboluyor.
Bu durumda;
Turbo, şanzıman çıkış bilyaları, veya o hızda aktif olan bir çeşit birşey işte :S
-
Benzer ses 2. vites' e attığında da vardı. 2 kmkadar gidince ısınıp düzeliyor.
İhtimal var. Bekleyelim.
-
Bence birde şöyle test et. Bu uğultu araç sıcakken geliyor mu? Örneğin 10-15 km sonra, aracın motorunu kapatıp, 3-5 dk bekleyip, tekrar çalıştırıp sıfırdan aynı testi yap. Bakalım ses gelecek mi? Çünkü yağ devirdaim etmiş olur, akışkanlığı artmış olur. Eğer ses gelmezse muhtemelen geceden sabaha kadar beklemiş ve akışkanlığı gün içindeki durumuna nispeten azalmış yağdan dolayı olabilir. Tabi ki bu bir tahmin ama demekte fayda var. Ola ki bu sebepten dolayı ses yapıyorsa, yağın durumunu bi kontrol ettir dilersen. Değişmesi icap ediyorsa değiştir, kafan rahat olsun. Sende benim gibi pimpiriklisin :)
Benzer ses 2. vites' e attığında da vardı. 2 kmkadar gidince ısınıp düzeliyor.
İhtimal var. Bekleyelim.
-
Acayip pimpirikliyim :)
Bu testi uygulayayım. Teşekkür ederim.
Ben yağın özelliğinin yitirildiği kanaatindeyim. Gerçi ne kadar yağ olmasa da atf, yağ diyoruz ağız alışkanlığı.
aracın karakteristiği olarak oldukça erken bir hızda 4' vitese geçmesi zaten aracın kendisini toparlaması için extra bir yük demek olduğundan biraz da emiş sesine yoğunlaştım. Sonuç alamazsam dyno sistemi üzerine aracı çıkartıp kaputu açıp dışarıdan sabit olarak dinlemeyi planlıyorum.
-
4. Vitese erken geçmesi yakıt tasarrufu ile ilgili olabilir. Çünkü manuel vitesli otomobillerde de anlık tüketimi takip ettiğimde düz yolda 3. viteste yakıt sarfiyatı örneğin 3000-3500 devirde 18 litre gösterirken, 4. vitese alıp 2000-25000 devirde araç 5 litre gösteriyor. Lakin bu durum genellikle düz veya hafif rampalarda geçerli.
Acayip pimpirikliyim :)
Bu testi uygulayayım. Teşekkür ederim.
Ben yağın özelliğinin yitirildiği kanaatindeyim. Gerçi ne kadar yağ olmasa da atf, yağ diyoruz ağız alışkanlığı.
aracın karakteristiği olarak oldukça erken bir hızda 4' vitese geçmesi zaten aracın kendisini toparlaması için extra bir yük demek olduğundan biraz da emiş sesine yoğunlaştım. Sonuç alamazsam dyno sistemi üzerine aracı çıkartıp kaputu açıp dışarıdan sabit olarak dinlemeyi planlıyorum.
-
Aynen o şekilde.
Daha evelki araçlarımda düşük hız yüksek vites durumunda uğultular duyduğum olmuştur,
Bu, şanzıman prizdirek ve o anki vites rulmanının olması gerekenden daha düşük devirde döndüğünden uğultu oluşumuna neden olması ile sonuçlanıyordu. Benzer durum olur ise normal karşılayacağım.
-
Birkaç test daha yapınca sanıyorum sebebini anlayacaksın. Özellikle ısı farklılıklarında nasıl tepki veriyor? Onu görmekte yarar var. Diğer yandan yağ değişimi gündeme gelirse pas geçme derim. Dyno testini bence ertele. Bu araç yazın da sendeydi sanırım. O zaman bu uğultu yoktu değil mi?
Aynen o şekilde.
Daha evelki araçlarımda düşük hız yüksek vites durumunda uğultular duyduğum olmuştur,
Bu, şanzıman prizdirek ve o anki vites rulmanının olması gerekenden daha düşük devirde döndüğünden uğultu oluşumuna neden olması ile sonuçlanıyordu. Benzer durum olur ise normal karşılayacağım.
-
Aracı yeni aldık sayılır. 10gün kadar oldu.
Öncesinde nasıldı bilmiyorum. Durum olağanda olabilir. Acıcık işten anladığımdan ötürü kıllandım.
Aynı aracı kullanan arkdaşlara durumu anlatıyorum, birşey farketmediklerini belirtiyorlar. Tabi, uğultuya bizim açımızdan bakmaları önemli :)
-
Yani oda var. Mesela ben Megane'nın baskı balatasının bitik olduğunu düşünürken, bunların debriyajının yukarıdan kavradığını keşfettim. Hatta baskı balatası yeni değiştirilmiş bir arabayı test ettim. Oda yukarıdan kavrıyor. Araca alışma döneminde insan birçok şeyden işkilleniyor yalan değil. O konuda haklısın. Başkaları buna alışmışken bizim bu tarz ses, kavrama noktası yada benzer durumları sorun olarak görmemiz normal diye düşünüyorum.
Aracı yeni aldık sayılır. 10gün kadar oldu.
Öncesinde nasıldı bilmiyorum. Durum olağanda olabilir. Acıcık işten anladığımdan ötürü kıllandım.
Aynı aracı kullanan arkdaşlara durumu anlatıyorum, birşey farketmediklerini belirtiyorlar. Tabi, uğultuya bizim açımızdan bakmaları önemli :)
-
Her viteste belli devirlerde yapıyorsa sadece dişlilerden kaynaklı bir sorun oluyormuş. Babamın arabasında aynı sorunu yaşadık. 2.500 2.700 devir arası arabada bir uğultu meydana geliyordu. ancak bu devirin altında veya üstünde kaldığımız zaman ses olmuyordu. Eğer böyle bir sorun ise göstermende fayda var daha büyük sorunlara meydan vermeden. Ha devirlerle alakalı bir sorun yoksa dediğin gibi boşa atınca sesi kesiyorsa. arkadaşın dediği gibi rulmanlarda sorun vardır. Yük bindiğinde ses yapar. Boşa attığında sesi keser.
-
Malum ses,
Motor soğuk iken asla gelmiyor. Ya da şanzıman soğuk iken.... Dişli arızası her daim ses yapar kanısına yeni varıyoruz.
Çünkü soğuk sıcak ilişkisini yeni anladım. Bu da, özelliğini kaybetmiş şanzıman yağı olduğu nedenini kuvvetlendiriyor.
Yakın zamanda değiştireceğim.
-
Sonuç en ekonomik şekilde çözüme ulaşır inşallah
Malum ses,
Motor soğuk iken asla gelmiyor. Ya da şanzıman soğuk iken.... Dişli arızası her daim ses yapar kanısına yeni varıyoruz.
Çünkü soğuk sıcak ilişkisini yeni anladım. Bu da, özelliğini kaybetmiş şanzıman yağı olduğu nedenini kuvvetlendiriyor.
Yakın zamanda değiştireceğim.
-
Fabrika da eksik bile konmuş olabilir....
,başımıza gelmişti.
-
:) yağı bile çalmışlar
Fabrika da eksik bile konmuş olabilir....
,başımıza gelmişti.