volant ve baskı balata sorunları

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı voltech1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ferhat ikiz
  • Marka: renault
  • Model: megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Piyasada çift kütleli volant diye geçmekte olan oynar göbek volant diğer bir tabirle Dual Mass Flywhell (DMF)
Otomobillerde kullanılmadan önce ağır vasıtalarda kullanılmaktadır.Genel arıza sebepleri devirsiz kullanım,gereksiz debriyaj kullanımı
ticari araçlarda şöför değişimleri ve bunun gibi sebeplerdir.

Büyükşehirlerde kullanılan araçlarda trafik sıkıntısından kaynaklı daha fazla arıza yapmaktadırlar.

Arıza belirtileri vites değişimlerinde silkeleme,araç kullanımdayken ses,rölantide aracın titreşim yada ses yapmasıdır.

Sürekli volant değişim yapmamak isteyen kullanıcıların bazıları oynar göbek volantları sabit volanta çevirmektedir ve bu son derece yanlış
bir davranıştır.Bu sebepten motora daha fazla yük binmekte araç düzenli şekilde çalışmamakta yakıt artışı olmakta ve ileride motor
arızalarına sebebiyet vermektedir.



Çevrimdışı voltech1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ferhat ikiz
  • Marka: renault
  • Model: megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Orjinalini bozmadan kullanmanızı tavsiye ederim.Çokbilmişlik volan kırılmalarına sebebiyet verebilir.Hafifletilen bir volan gücü yere iletmekte sıkıntı yaşanmasına sebep olur ayrıca.Vites aralıklarını genişletir.Performans sağlanması için volanla çok oynamak mantıklı deil bunun yerine biz baskıyla oynanmasından yanayız.Baskıyı kuvvetlendirirsen aracın kavraması daha iyi olur.Mercedes sprinter euro 5lerle euro6ların volanları bire bir aynıdır.Yalnız euro 6nın baskısı euro 5e göre kuvvetlendirilmiştir. Volan arabanın motor gücüne göre hafif yada ağır olur.Sen tutar orjinalini bozar ağır volanı hafifletirsen volan kırılma riskiyle karşı karşıya bırakırsın.Tutupta 70 kiloluk otobüs volanını binek araca takarsan hadi dişliler tuttu diyelim mantıken arabayı yerinden kıpırdatamazsın.Bu sadece misal volanı ağırlaştırırsan da bu sefer tam ters etkiyle karşılaşırsın.Hafifte volanı kırma riskin olur ağırda ise tekerlere verilen kuvvet artar.Yalnız bu sebepten krankı eline aldığında performansı tam anlamıyla alabilirsiniz.hafif ağır diye ayrılmaz bunlar hafif yada ağır olabilir.Fabrika çıkışı neyse odur.oynar göbek ve sabit diye ayrılırlar.Yeterince bilgi sahibi olmuşsunuzdur sanırım.


Çevrimdışı voltech1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ferhat ikiz
  • Marka: renault
  • Model: megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
kırılma yapmaz dendi diye kırılmayacak değil dediğim gibi orjinalini bozmak pek iyi bir fikir değil.


Çevrimdışı voltech1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ferhat ikiz
  • Marka: renault
  • Model: megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
taşlamayla bir alakası yok olayın motor gücüyle alakası var sadece biraz mantık koca bir motora minik volan yüklersen evet devirde yükselme olur.yalnız oda motorda daha fazla aşınma yapar.
bu çok anlayan üreticiler neden yapıyo bunu dersen;çünkü tunning hastaları sadece hıza hızlanmaya performansa bakıyor.bu güzel bi pazar (enayi çok) diye düşündüklerinden bu tarz işler yapıyorlar.bronz balatada mesela kullanımında volan yakma sıkıntısıyla çok karşılaşıyoruz orjinalini bozmak mantıksızdır.valeo oynak göbeklerin bazılarını sabite çevirdi sebebi daha iyi performansmı hayır.oynar göbekten daha uzun süreli kullanımları var.yalnız buda olan yükü motora bindiriyor.Bunu bilmeyen kullanıcı yok ya sabit daha kaliteli daha uzun gidiyor diyor.
Bu işi yapan bilir işi bilmeyen usta olmaz.Ainesi iştir lafa bakılmaz diye boşuna denmemiş.
Bunların tek sebebi tunningden pazar payını kapmaktır.Adama ne sen 2 senede motoru eline almışsın ;)


Çevrimdışı voltech1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ferhat ikiz
  • Marka: renault
  • Model: megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uslubuna ilk yanıtından beri dikkat ediyorum da sürekli saf salak yerine koyuyorsun insanı bu da canımı sıkıyor Voltech. Son mesajında da açık açık söylüyorsun. Benim sorumu anlayan anladı ve cevap verdi. Daha fazla uzatmaya gerek yok iyi forumlar.
İlk sorunuzdan beri çok bilmişlik yaparak hareket ediyorsunuz.Biz 10 senedir volant üretiyoruz.15 senedir de revizyon yapmaktayız.İlk sorunuz bile alaycı şekilde ancak o volantın sadece dişlisini üretin desem bunu yapamazsınız.Ona rağmen çokbilmişlik yapma çabası içine giriyorsunuz bu yüzden kendiniz dediğiniz pozisyona kendinizi düşürdünüz.Sizede iyi forumlar.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33