GönderenKonu: Mazda Skyactiv Teknolojisi  (Okunma sayısı 278 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıseyiddelice

  • FO-Usta Üye
  • *
  • İleti: 1,968

  • Üye'ye 86 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +70/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
    • Doğum Yılınız: 1994
    • Marka: Mazda
    • Model: Miata
    • Model Yılı: 1991
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Mazda Skyactiv Teknolojisi
    « : 08 Ağustos 2016, 18:15:10 »
    Selam arkadaşlar. Mazda'nın Skyactiv teknolojisi deyince çoğu kişinin aklına sadece "motor" bölümü geliyor. Lakin bu teknoloji, şasiden şanzımana kadar kapsamlı bir teknolojidir. Elimden geldiğince size açıklamalarla yardım etmeye çalışacağım.
    Bu teknolojide asıl olay yüksek sıkıştırma oranı, daha az yakıt, daha az ağırlık ve yüksek güvenliktir.
    Gelelim Motor bölümünde yapılan değişikliklere.
    Mazda SKYACTIV-G benzinli motor ile ilgili en önemli gerçekler:
    - 14.0:1 gibi olağanüstü yüksek sıkıştırma oranı ile düşük ve orta seviyedeki devirlerde yüksek verimlilik
    - 4-2-1 egzoz sırası, döküm piston, yeni çok delikli enjektörler ve diğer yenilikler sayesinde elde edilen yüksek sıkıştırma ile yüksek devirlerde vuruntuya neden olan kontrolsüz yanmaların önüne geçildi.
    - Yakıt emişini ve egzoz pompalamalarında meydana gelen kayıpları azaltmak için sürekli değişken supap zamanlaması (S-VT)
    - Motorun genel ağırlığını %10 azaltan hafif malzeme kullanımı
    - Mevcut 2.0 litrelik MZR benzinli motora göre, yaklaşık %15 daha az yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu
    - Düşük ve orta seviyedeki devirlerde yaklaşık yüzde 15 daha yüksek tork

    Dizel (SkyactivD) motorlarda;
    Mazda SKYACTIV-D dizel motor ile ilgili en önemli gerçekler:
    - 14.0:1 gibi olağanüstü düşük bir sıkıştırma oranı ve yanma enerjisinin daha verimli kullanımı sayesinde mevcut Mazda MZR-CD 2.2 litre dizel motora göre yaklaşık %20 daha az yakıt tüketimi
    - Egzoz gazı devridaimi için değişken supap zamanlaması ile soğuk motorun çalıştırılmasından sonra elde edilen istikrarlı bir yanma
    - Çift kademeli turbo, 5200 d/d'e pürüzsüz ve güçlü bir tepki verir
    - Yüksek verimli, seramik dizel partikül filtresi (DPF)
    - Mevcut 2.2 litre MZR-CD motora göre %10 daha az ağırlık
    - Motor içinde sürtünmede %20 azalma
    - Pahalı SCR (AdBlue) veya NOx katalizörlerine gerek olmadan Euro6 emisyon standartlarına uygunluk
    (Sanırım vbunu almanların dizel skandalından sonra alın size dizel böyle olur diyerek üretti :DD)

    Evet motordaki dğişiklikler bunlar. Şanzımanda ise Skyactiv-Drive 6 ileri otomatik ve manuel şanzıman kullanılmış. Yenilikleri sırasıyla;
    Otomatikte
    - Klasik bir otomatik şanzıman, sürekli değişken şanzıman (CVT) ve çift kavramalı debriyajın avantajlarını birleştirir.
    - Daha geniş bir konvertör kilit yelpazesi sayesinde mükemmel güç aktarımı sağlanır. Sonuç olarak, Mazda'nın mevcut 5 ileri vitesli otomatik şanzımanına göre %7 oranında yakıt tasarrufu ve manuel vitesli bir araca benzer bir sürüşü deneyimi elde edilir.
    - Yeni bir mekatronik modülü sayesinde çok hızlı ve hassas vites değişimleri ile durur halden güçlü ve pürüzsüz bir ivmelenme
    - SKYACTIV-G ve D SKYACTIV ile birlikte kullanılabilir.
    Manuelde ise;
    - Vites değiştirmek için az zahmet ve MX-5'teki gibi net bir vites değiştirme hissi yaşatabilmek adına, önde yerleştirilmiş motorlar ve önden çekişli araçlar için optimize edilmiştir.
    - Büyük ölçüde revize edilmiş yapısı sayesinde daha küçük boyut ve daha az ağırlık
    - Daha az yer kaplayan kompakt boyutlar
    - İç sürtünmenin azaltılması ile daha iyi yakıt ekonomisi.
    Mx-5 i heryerde övmeden duramıyorlar ama napsınlar hak ediyor. Neyse konumuza dönüyorum.
    Skyactiv Gövde:
    Daha hafif olmasına rağmen daha güvenli ve daha sert: SKYACTIV gövdelerin geliştirilmesi için Mazda mühendisleri, beyaz bir sayfa açarak hafifliği, yüksek dayanımlı malzemeleri ve daha verimli yapıları birleştirerek yepyeni bir gövde tasarladılar.
     Değişiklikler:
    - Yeni geliştirilen bir gövde yapısı, yen, üretim süreçleri ve yüksek dayanımlı çeliğin daha fazla kullanılması ile ağırlık %8 oranında azaltıldı.
    - Çerçeve bileşenlerinde " doğrusal bir yapı" ve "entegre çerçeveler" kullanılması ile geliştirilmiş sürüş dinamikleri sunan %30 daha sert gövde
    - Çarpışmalarda enerjinin dağılmasını sağlamak için revize edilmiş çarpışma bölgeleri ile daha yüksek bir güvenlik seviyesi.

    Skyactiv Süspansiyon
    Yeni Mazda şasileri, araçların sürüşünün konforlu olduğu kadar çevik de olmasını sağlarken, yüksek hızlarda maksimum stabilite ile birleştirir. Böylece sürücüye, aracı ile bir olma hissi verilir.
     
    Değişiklikler:
    - Yüksek düzeyde sürüş konforu ve MX-5'ten esinlenen, sürücü ile otomobilinin bir olması anlamına gelen "Jinba Ittai" sürüş deneyiminin ideal uygulaması
    - Düşük hızlarda çeviklik, yüksek hızlarda ise denge sağlanıp süspansiyon ve direksiyon sistemlerinin tüm bileşenlerin yeniden gözden geçirilmesi ile elde edilen daha kaliteli bir sürüş
    - Yeni geliştirilen ön dikmeler ve çoklu bağlantılı arka süspansiyon ile ekstra rijidite ve %14 oranında daha hafif bir yapı
    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap sitesinden daha ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz. İçerik ingilizce'dir.

    Bu konuyu Sezer'e adıyorum :D


    Fast, Reliable, Cheap - Pick Two


    ÇevrimiçiKamikaze

    • FO-Özverili Üye
    • *
    • İleti: 232

    • Üye'ye 19 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +5/-0
      • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
      Ynt: Mazda Skyactiv Teknolojisi
      « Yanıtla #1 : 08 Ağustos 2016, 18:41:24 »
      Güzel bir yazı hazırlamışsın müthiş bir zevk ve kıskançlıkla okudum.
      Özelliklede motor ve şase gelişimi konusunda.

      Mesela ;
      Hyundai hala arabalarını gemi çeliğinden üretiyor  Opel Tigra A 1055 kiloyken benim 3 silindir 1.0 motorlu i10'um 1060 kg.

      Birde şu sıkıştırma mevzusu dizel gibi nedir o ya ?

      Japonlar motor teknolojisini konuşturuyor Honda çift salyangozlu tek turboyla1.6 dizeli 160 beygir yaptı üzerine birde yazılım at 200 beygir şaka makinesi. :D

      LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

      Çevrimdışıseyiddelice

      • FO-Usta Üye
      • *
      • İleti: 1,968

      • Üye'ye 86 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +70/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
        • Doğum Yılınız: 1994
        • Marka: Mazda
        • Model: Miata
        • Model Yılı: 1991
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: Mazda Skyactiv Teknolojisi
        « Yanıtla #2 : 08 Ağustos 2016, 18:45:54 »
        Zaten en iyi olayı sıkıştırma oranları :D Adamlar yapmış yani. 14:1 nedir f-1 mi sürüyon :DDD
        Bu arada aynen japonların zaten olayları o. Almanlar son hız, japonlar yüksek performans, amerikanlar tork üzerine çalışıyor genelde. Hangi motoru istersen karşılaştır Japonlarda her zaman daha yüksek performanslı , Amerikanlarda daha torklu, almanlarda son hızı yüksek çıkıyor.
        Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

        ÇevrimiçiKamikaze

        • FO-Özverili Üye
        • *
        • İleti: 232

        • Üye'ye 19 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +5/-0
          • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
          Ynt: Mazda Skyactiv Teknolojisi
          « Yanıtla #3 : 08 Ağustos 2016, 18:53:24 »
          Aslında bizimkinler olmasa Wankel RX8 alcan 10.000 devir kesicen. :D
          Bak mesela onlar tam bana göre hem dört kişilik , yeterli donanımda var kilitli diferansiyel de var , üzerine Super Sprint egzoz kiti, silik lastik ile M3'leri kazıyacaksın.

          LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


          Çevrimdışıseyiddelice

          • FO-Usta Üye
          • *
          • İleti: 1,968

          • Üye'ye 86 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +70/-0
          • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
            • Doğum Yılınız: 1994
            • Marka: Mazda
            • Model: Miata
            • Model Yılı: 1991
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Ynt: Mazda Skyactiv Teknolojisi
            « Yanıtla #4 : 08 Ağustos 2016, 19:10:09 »
            Ama üstüne Rx7 motoru atıcaksın çift turbo :D Onu söylemedin bak :D
            Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

            garantiliarabam.com.tr

            ÇevrimiçiKamikaze

            • FO-Özverili Üye
            • *
            • İleti: 232

            • Üye'ye 19 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +5/-0
              • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
              Ynt: Mazda Skyactiv Teknolojisi
              « Yanıtla #5 : 08 Ağustos 2016, 21:36:12 »
              Standart hali bile yeter 231 beygir , sen beni düşün 66 beygirle hayat geçmiyor arkadaş. :D

              LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


              ÇevrimiçiYönetim

              • Admin
              • *
              • İleti: 80,144

              • Üye'ye 1016 defa
                Teşekkür Edildi

              • Puan +584/-17
              • Cinsiyet: Bay
                • ForumOtomobil
              • Ad Soyad: Administrator
              • Doğum Yılınız: 1977
              • Marka: Renault
              • Model: Megane II
              • Model Yılı: 2008
              • Yakıt Tipi: Benzin
              Ynt: Mazda Skyactiv Teknolojisi
              « Yanıtla #6 : 08 Ağustos 2016, 21:56:45 »
              Paylaşım için teşekkürler Seyid

              Tapatalk

              Zaman en kıymetli hazinedir

               



              HideMyAss.com
              Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr