GönderenKonu: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I  (Okunma sayısı 688 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıKamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
  • İleti: 223

  • Üye'ye 19 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +5/-0
    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
    98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
    « : 02 Ağustos 2016, 15:57:19 »

    Merhabalar

    Günümüzde özellikle ikinci el piyasasında çok fazla popüleritesi olmasa bile şimdiki  keskin hatlar ile güzelleştirilmiş otomobillere meydan okuyan estetik çizgileriyle hala dikkatleri üzerine çeken modası geçmemiş bir araçtan yani Opel Tigra'dan bahsediyorum. Herşeyden önce Tigra'nın benim ilk arabam  ve 5 yıllık tatlı , acı anılarımın sahibi olması sebebiyle  hayatımda ayrı bir yeri oldu.

    Bildiğimiz üzere Tigra dediğimizde aklımıza A ve B olmak üzere iki nesil geliyor.
    Bunlar ;

    Tigra A (1994-2000) arası üretilen model. (4 kişi Coupe)
    Tigra B (2004-2009) arası üretilen model. (2 kişi Cabrio) şeklinde.
    Not ; Ayrıca Tigra A için 2 kişilik Cabrio modeli tanıtılmış olsada nedense üretime geçmedi.







    # Kendi aracım 1998 model olmasından dolayı ben Tigra A üstünde durarak devam edeceğim.
    Tigra A'lar ülkemize Almanya'dan ihraç edilerek , tek donanım paketli fakat opsiyonlu olarak geldi (deri koltuk , açılır tavan vs.)
    Ayrıca 1999 yılında  hafif makyaj geçirdi.

    Bu makyajda yaşanan değişimler ise ;

    1# Jantlar makyajsız modellerde 14 '' iken makyaj ile birlikte 15 '' e geçti.

    2# Deri kaplı direksiyonu Astra G'nin göbek kısmı plastik kaplamalı direksiyonu ile değişti.

    3# Sadece kumaş koltuklarda döşeme değişimi oldu.
    Başka da farkedilebilecek bir değişim olmadı.

    # Kronik Sorunları ve Dikkat Edilmesi Gerekenler ;

    1- Direksiyon kutusundan gelen rahatsız edici gıcırtı sesleri.
    Çözüm ;  Onarımı yapılmadan  sorundan  kurtulamıyorsunuz.

    2- Kapı döşemelerinden gelen  trim sesleri.
    Çözüm ; Kapı döşemelerini sökerek paslanmış vidaları  temizleyip ,gevşemiş somun ve vidaları sıkıp (Loctite gibi kaliteli yapıştırıcıları kullanarak sabitleyebilirsiniz) ,  plastik kapı tırnaklarını  servisten , sanayiden  alarak  nispeten sorundan kurtulabiliyorsunuz. (Tavsiyem imkan varsa ayrıca izolasyon yapmanız)

    3- Açılır tavanlı modellerde özellikle tavan rayına yapışmış olan yağlar zamanla açma - kapamalar da ses yaptırmaya başlıyor.
    Çözüm ; Ray üzerine yerleşmiş yağları kazıyıp tekrardan mekanizmayı güzelce yağlamak.

    4- Ön far grubu eski tip  olduğu için zamanla presleme'de kullanılan silikonlar açma yapıyor ve içerisine su almaya başlayarak camın içerisinde buğu yapıyor.
    Çözüm ; Isı tabancasıyla silinkonları söküp içerisini temizleyip yeniden silikonlamak. İmkan varsa  Valeo veya Depoo marka ön far takımı temin edip yenilemek.

    5- Radyo anteni'nin taban (damak) kısmındaki kauçuk lastik zamanla yıpranarak  çatlayıp özelliğini kaybediyor. Bu sebeple de içeriye su almaya başlıyor. (Başıma gelmişti ve tavan döşemesini söküp kurulamam gerekmişti.)
    Çözüm ; Kauçuk lastiği yenisi ile değiştirmek ki  bulmak çok zor yada kauçuk lastiği söküp içerisine silikon sıkıp tekrar eski lastiği yapıştırıcı ile yerine sabitlemek.

    6- Yumuşak yapılı olan arka yay grubu yüzünden  zaten dar olan arka bölüme oturacak kişiler her tümsekte yada kasiste zıplıyarak yolculuk yapıp kusma derecesine gelebiliyor.
    Çözüm ; Kaliteli spor yay takımı temin etmek. (Tavsiyem Vogtland)

    7- Nem'e karşı çok hassas olan motor beyin.
    Çözüm ; Araç içerisi ve paspaslar daima kuru olmalı.

    8 - Yağ yakmaya  müsait motor yapısı.
    Çözüm ; Üst kapak contası ve yağ tahliye tapası değişimi  ile nispeten çözülsede yinede agresif kullanımlarda epey bir terleme ve  koku yapıyor.

    9 - Arka kısımda (B ve C sütunu) üzerindeki döşemenin montajı çok kötü  yapılmış. Bu sebeple mukavva  benzeri malzeme üzerinde ki keçe sökülüyor.
    Çözüm ; Büyük boy yapıştırıcı (Bally) alıp  sökülmeye mesait yerleri  tekrar yapıştırmak ve sonrası arabayı 2 gün havalandırmak gerekiyor.

    10 - Klima kontrol ünitesi butonları çok kırılgan diyebilirim. Mesela klimayı açmak için ısı derecelendirme butonunu kendinize doğru çektiğiniz zaman elinizde kalma ihtimali epey bir yüksek.
    Çözüm ; Malesef yok. Fakat aracı almadan önce gerekli kontrolü yaparak a bu sorundan nispeten kurtulabilirsiniz.
    Not : Corsa B ve Combo A ile iç mekan malzemeleri benzerlik gösterebiliyor.
    Klima kontrol ünitesi araması yaparken , Corsa B ve Combo A'yı listeye ekleyerek aramanızı genişletebilirsiniz.

    Donanımsal Zenginlikler ;

    Not : Daha öncede yazdığım gibi Tigra A tek donanım paketli (+ Opsiyonlu)  getirildi.

    İç Donanım : Elektrikli ( Tek dokunuşla açılıp kapanabilen + Sıkışma önleyicili) ön camlar , Elektrikli ve ısıtmalı yan aynaları ,  Merkezi kilitleme sistemi ,  Bütün olarak katlanabilir  arka koltuklar , Tek kademeli  yükseklik ve derinlik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu , Manuel kontrollü klima , Radyo - Kasetçalar ( 4 hoparlör + 2 tweeter).

    Dış Donanım : 14 '' alaşımlı jantlar , ( Makyajlı modellerde 15 '') , Ön - Arka sis farları , 2 kademeli elektrikli açılır tavan (O) , Gövde rengi tampon ve yan aynalar.

    Güvenlik : ABS , Sürücü ve yolcu hava yastığı , Çocuk koltuğu sabitleme mekanizması , Aktif gergili emniyet kemerleri , Yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri.

    + Opsiyonel olarak : Elektrikli açılır tavan , Deri döşeme.
    Birazda teknik bilgi vermek gerekirse Tigra A ülkemize sadece 5 ileri şanzıman ve 1.6 litre (GSi) motor ile getirildi.(Bazen nadir de olsa 1.4 litre motor hacimli modelleri ikinci el araba sitelerinde görüyorum)
    Not ; Tigra'da 95 sonrası Corsa B GSi'nin sahip olduğu motor mevcut. Kısaca Astra F ve Vectra B'deki 1.6 litre motorlar ile karıştırmayalım.
    Ek bilgi ; 1995 öncesi Corsa B GSi'ler 109 beygirken , (katalizör ve egr valfinin gelmesiyle) 1995 sonrası Corsa GSi'ler 106 beygire düşmüştür.

    Teknik Veriler  ;

    # 1.4 DOHC 16 V (Çok Noktalı Enjeksiyon)
    1389 cc.
    90 beygir - 66 kw  (6.000 dv.-dk.)
    125 nm tork  (4.000 dv.-dk.)
    Atık gaz (Co 2) salınımı : 174 g/km
    0-100 Hızlanma: 11 sn.
    Maksimum Hız : 180 km/h
    Ağırlık : 980 kg

    # 1.6 DOHC 16 V GSi (Çok Noktalı Enjeksiyon)
    1598 cc.
    106 beygir - 78 kw (6.000 dv.-dk.)
    148 nm tork  (4.000 dv.-dk.)
    Atık gaz (Co 2) salınımı : 181 g/km
    0-100 Hızlanma : 9.8 sn.
    Maksimum hız : 203 km/h
    Ağırlık : 1055 kg

    # Ortak ;
    Yakıt deposu hacmi : 46 Litre
    Fabrikasyon lastik ebatı : Makyajsız modeller 175/65/R 14 olup , makyajla birlikte 185/55/R15'e geçmiştir. Ayrıca bijon aralığı 4x100'dür.
    Bagaj Hacmi : 215 Litre
    Motor yağı hacmi : 3.5 Litre
    Akü kapasitesi : 55 A
    Amortisörler ; Yağlı tip teleskopik.
    Ön : Bağımsız Mac Pherson tipi helezon yaylar ve denge çubuğu
    Arka : Torsiyon sistemi ve helezon yaylar.

    # Ölçüler ;
    Uzunluk : 3922 mm
    Genişlik : 1812 mm
    Yükseklik : 1340 mm

    Satmadan önceki sahip  olduğum araçtan bahsetmek gerekirse. 1998 model olup 2005'te  trafiğe çıkışlıydı ve ilk aldığım zamanlar (6 sene evvel) 116.000 kilometredeydi satarken de 130.000 civarlarındaydı. Ayrıca fabrikasyon durumdaydı yani ne üzerinde fazladan bir modifikasyon nede sonradan takılmış LPG mecvut değildi.

    Ayrıca araç 98-05 seneleri boyunca 7 sene trafiğe çıkmadam yattığı için kaporta çok kötü durumdaydı. Güneş yanığından , paslara hatta çürüklere kadar. Bende komple boyatayım , bakım yapayım derken ilk sene rahat 2.000 lira para harcadım.  Sonraki yıllarda da  nereden baksananız senelik 1.000 lira masraf yapıyordum . Zaten satma sebebimde o yıllarda ekonomik durumumun yetersiz olması ve bana karşı hiç acımıyor olmasıydı. :)

    Şimdi kendi aracımı göz önünde bulundurarak madde madde anlatacak olursam.

    + Aracın üzerinde  16 '' alaşımlı jant , 195/45 ebatlarında Petlas Velox Sport PT711 lastikler mevcut.



    #Konfor hakkında değerlendirmemi de 185/55/R15  halini göz önüne alarak yapıyorum.



    Yol Tutuşu ; Limitleri zorladığınızda bile  önden kayma  yaşanmıyor. Arka kısımda ise kopma şeklinde bir kayma olmasa da ağırlık dağılımının dengeli olmaması ve bağımsız bir süspansiyon sistemi olmamasından kaynaklı bazı durumlarda kaydığını  hissedebiliyorsunuz. Fakat  arabadan az çok anlayan  birisi için kontrol edilebilir ve oldukça keyifli bir sürüşü olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca alçak  yapısı ve kendi yılına göre çok başarılı olan rüzgar direncinden (0.31 cd )  dolayı yanal rüzgarlardan etkilenmeyip , virajlarda da stabilitesini bozmuyor. Sert yapılı süspansiyon sistemi sayesinde  yana yatmalar da minimum seviyede.

    Not : Genel anlamda yol tutuşu zayıf olmayan bir araç olsada  daha başarılı yol tutuş limitleri için 3 yada 4 cm'lik kaliteli yay takımı (Tavsiyem Vogland)  değişimi  ile çok daha stabil ve kontrollü bir  hale gelecektir.



    Konfor ; Süspansiyon sistemi sert yapılı olduğu için konforsuz bir araba olduğunu söyleyebilirim . Tabiki bunun en büyük sebeplerinden birisi de spor otomobil olması ve daha çok yol tutuş limitlerine odaklı düşünülmüş olması.

    Trim Sesleri ; Trim sesleri aracın  kapı içlerinden ve bagajdaki kapaklı gözlerin içindeki süngerlerden gelebiliyor. Haricinde başka hiçbir yerden trim sesi gelmiyor.



    İzolasyon ; İzolasyon konusunda spor bir otomobile göre gayet başarılı. Rüzgar sesi çok fazla içeriye girmiyor olsa da 130 km/h üzerinde rüzgar sesi kademeli olarak girmeye başlıyor. Motor sesi içeriye üst devirlerde epey bir  girsede sportif bir sese sahip olduğu için aksine benim daha çok hoşuma gidiyor.

    Direksiyon ; En başta belirtmeliyim gülle gibi ağırlığı var. Hidrolik direksiyonlar genel anlamda ağır olsalar da mesela kullandığım Astra F'nin direksiyonu bana çok daha hafif gelmişti.

    Şehir içinde özellikle park ederken yada herhangi bir yerden çıkmaya çalışırken problem gibi görünse de özellikle  yüksek hızlarda ilerlerken daha kontrollü  gitmeye çok yardımcı oluyor. Ayrıca  ağırlığına rağmen çokta hisli bir yapısı var. Yolda ki tüm bozuklukları hissettiriyor , özellikle kayma eğilimlerinde geri dönüşleri  tam bir spor otomobil gibi. Sözün özü bir  spor otomobilden beklenen  istekleri fazlasıyla karşılayacak bir yapısı var. Ayrıca dönüş çapıda oldukça iyi diyebilirim (10.5 m) şehir içinde faydasını görüyorsunuz.

    Fren ; Fren pedalı kademeli ve benim bir arabada en çok aradığım özellik. Frenleme mesafesi  yeterli olsa da önlerin disk çapı ( 256 mm)  arka frenlerin ise kampana çapı ( 200 mm) olmasından dolayı spor otomobil gibi durmuyor. Fakat frene ne kadar sert bassanızda , hatta frenleri şişirme derecesine getirseniz de  kolay kolay ABS devreye girmiyor.
    Benim Accent Era'da en çok yakındığım konu malesef  zırt pırt ABS'nin devreye girmesiydi.

    Şanzıman ve Debriyaj ; Vites geçişleri aşırı kemikli , özellikle uzun süreli yolculuklarda  veya agresif kullanımlarda insanı bir hayli yoruyor. Vites oranları o dönemin F18CR , F18WR,  F20 CR şanzımanlarına  kıyasla biraz daha kısa diyebilirim. (Üzerinde F16 CR Şanzıman var)
    Debriyaj pedalı ise oldukça sert ,  fakat pedal konumlandırması ve kavraması gayet güzel ayak bileğini yormuyor.

    Motor ; Çok yeterli bir performans'a sahip olsada  üst devirleri seven bir karakteri var. 3.000 devir altında  isteksiz gitsede 3.000 devirden sonra canlılık kazanıyor , 6000 devire kadar da kolay kolay nefesi kesilmeyip 6.250 devir civarında  kesiciye giriyor. Kısacası performans'lı kullanım ve sollamalar yapılması gerektiğinde ,  üst devirlerde tutmak gerekiyor , bu yüzden de  yakıt tüketimi normal olarak yükseliyor , alt devirlerde ise şehir içi kullanımlarda yada sakin kullanımlarda yeterli gelsede kick down'lar da keyif vermiyor.
    Maksimum hız olarak 205-208 km/h yapabiliyor daha yüksek hızlara çıkaramadım, nefesi kesiliyor.

    Ek Bilgi ; Ayrıca GSi motorların emme sesleri gerçekten çok şahanedir. Kaliteli bir hava filtresi kiti ile çok sportif sesler çıkartabilir ve o şekilde de gazlamak çok  daha keyifli oluyor.


    Yakıt Tüketimi ;  Bu konuda malesef hiçbir zaman net bir hesaplama yapmadığım için kesin bir şey söyleyemem. Genelde sürüş stilim agresif olduğu halde 1 depoyla (46 litre) ile yaklaşık 3 hafta rahatlıkla dolaşabiliyor olsam da özellikle benim gibi benzinle ve agresif kullanım şekliyle sürmeyi  düşünüyorsanız biraz cep yakabilir.
    Ayrıca fabrikanın belirlediği tüketim değerlerine bakalım ;

    Şehir İçi : 10.9 lt.
    Şehir Dışı : 5.9 lt.
    Ortalama Yakıt Tüketimi : 7.7 lt.

    Aydınlatma ; Ön far grubu parabolic (desenli) cam olmasına karşın aydınlatma vasat seviyede diyebilirim. Kısa (H1) ve uzun (H1) far ampullerinin ayrı olmasından dolayı uzunları ekstra aydınlatma ve daha görülebilir selektör imkanı sunuyor.

    Müzik Sistemi ; Arabayı ilk aldığım zaman üzerinde malesef fabrikasyon Philips Car 400 ana ünite mevcut değildi.

    Bende daha sonra Pioneer marka ana ünite takarak kağıttan üretilmiş fabrikasyon hoparlörlerden 3 tanesini patlatmıştım.Daha sonraları da ufak çapta bir ses sistemi yapmıştım aracıma. Kısaca ana ünite hakkında konuşamasamda fabrikasyon hoparlör ve tweeter'lar  vasat seviyede diyebilirim.

    Eşya Gözü ve Kullanışlılık ; Eşya gözü konusunda oldukça zayıf. Ufak bir torpido gözü , el freni kolunun sol tarafında kalan uzun ve dar bir eşya gözü ve 5 adet bozuk para koymak için konumlandırılmış oyuk dışında ön kısımda hiçbir şey yok. Ayrıca klima kontrol panelinin altında içerisinde küllük ve çakmak olan kapaklı bir göz mevcut , pek ergonomik olduğu da söylenemez.
    Bagaj kapağını açtığınız zaman ise sağ ve sol köşelerde ki kapaklı gözler haricinde hiçbir şey yok , onlarında çok işlevsel olduğu söyleyemem.
    Ergonomik açıdan değerlendirmeye geçersek cam kontrol düğmelerinin konumu oldukça başarılı , bunun yanında sıkışma önleyicili ve her iki camında tek dokunuşla açılıp kapanması takdire şayan. Aynı zamanda yan ayna kontrollerinin kullanımı oldukça basit olup konum olarakta rahatsızlık vermiyor  olsa da aynaların minyatür oluşu görüşü oldukça kısıtlıyor. Fakat alıştıktan sonra çokta rahatsız etmiyor. Dikiz aynasına gelirsek arka tarafın nerede bittiği hakkında oldukça başarılı işler yapıyor(Genel anlamda arabanın burun kısmı haricinde kör noktası yok). Açılır  tavan ise üst kısımdaki butonlar aracılığıyla kontrol ediliyor fakat tek tuşla sonuna kadar açılıp kapanamıyor oluşu ergomomiyi biraz törpülüyor.
    Kokpitin üst tarafında yer alan görüntü açısından yol bilgisayarını anımsatan  fakat aslında tarih , saat ve dış ortam sıcaklığı haricinde pek esprisi olmayan ekran yine de kullanışlı sayılabilir. Arka bölüme gelirsek , geçiş için her iki ön koltukta ki mandalları çekmek gerekiyor , fakat özellikle yetişkinler için inip binmek zor oluyor. Mandallarını çekip koltuğa yatırdığınız zaman koltuk mekanizmasının ayarlarında herhangi bir bozulma yaşanmıyor.
    Bunun yanında her iki koltuğunda yükseklik ayarına sahip olması , sürüş pozisyonuna kolay ulaşılmasını sağlıyor , bu sayede spor otomobillerde olduğu gibi oldukça aşağıda oturabilme opsiyonu sunuyor.
    Fakat çoğu coupe otomobilde yaşanan olumsuzluk  olan ön kısımdaki  emniyet kemeri takmak ,  tam bir eziyet oluyor.
    Ayrıca iç mekan aydınlatması için kullanılan 2 adet dipsiz park ampulünden ibaret olan ışık çok yetersiz olduğunu söylemem gerekir. Sürüş esnasında bu aydınlatmayı kullanmak isterseniz far anahtar butonunu kendinize doğru çekmeniz gerekiyor.
    Bagaj ve torpido aydınlatması da araçta mevcut.

    Koltuklar ; Koltukları deri kaplı olması içerideki kalite hissini fazlasıyla artırıyor , fakat yılların getirdiği yıpranmışlık yüzünden baldır kısımlarından fazlasıyla çatlamalar mevcut.
    Genel yapısı ise oldukça konforlu olsada  ,  yanal destekleri ben çok yeterli bulamadım sert. Ayrıca daha önce de belirttiğim gibi ön tarafta  kendinize en uygun sürüş poziyonunuzu bulmakta hiç zorluk çekmiyorsunuz , fakat arka tarafın tam aksini yapıyor olması yani emanet gibi oturuyor oluşunuz ve 7-15 yaşın üstünde herhangi birinin binmesine imkan tanımaması yüzünden , neredeyse iki kişilik bir otomobil konumuna geliyor.

    Malzeme Kalitesi ; Özellikle ön kokpit sert plastik malzemeden üretilmiş olsa da , çok tok bir sert malzeme olduğunu söylemek isterim. Bunun yanında ön kapıların tamamı da deri kaplı.

    Not ; Daha öncede söylediğim gibi iç mekanda çoğu malzeme o dönemin Corsa B'si ile neredeyse aynı. Özellikle bir ürün ararken buna dikkat ederseniz istediğinizi bulma imkanınız daha yüksek olur.

    Bagaj ;  215 litrelik bagaj hacmi küçük gibi görünüyor olsada aslında derinlemesine konumlandırıldığı için rahatlıkla 2 kişinin yada küçük bir ailenin ihtiyaçlarını karşılayabilir seviyede.
    Bagaj kapağının arka cam ile beraber açılıyor olmasından dolayı yerleşim daha kolay oluyor olsada , tavanı alçak mekanlarda rahatlıkla aç kapa yapılamıyor. Bunun yanında içeride oluşacak basıncı ortadan kaldırmak adına Opel mühendisleri bagaj kapağını kapatırken sağ ön camın otomatik açılıp , kapanıyor olmasına imkan tanımışlar.
    Bagaj kapağını manuel yada merkezi kilit sistemine bağlayarak otomatik açıp kapatabiliyor olmanızın yanında , depo kapağının da merkezi kilit sistemine bağlı olması büyük bir ayrıcalık oluyor.

    Özellikle  uzakdoğu araçlarında olduğu gibi içeriden ilgili kolu çekmedikten sonra açılmama gibi problemler yaratmıyor. Bu özelllik sayesinde bizi büyük eziyetlerden kurtarıyor.

    Not ; Bagaj kapağını merkezi kilit sistemi ile eş olarak kapatmak isterseniz anahtar yuvasına sokup yarım tur çevirirseniz aktif oluyor. Tam tur çevirirseniz ise manuel konuma gelir.


    Sonuç ; İkinci el kaygısı ve yedek parça konusunda tereddütünüz yoksa , gerçek bir spor otomobil kullanmak istiyorsanız ve araba denilince aklınıza sadece bir ulaşım aracı düşüncesi yerleşmiyor , aksine tutku , sürüş keyfi ve tutku geliyorsa kesinlikle tavsiye ederim. Yanlızca düzgün ellerde mi kullanılmış , doğru ustalar ve orjinal yedek parçalar ile tanışmış mı gibi sorular üzerinde gidip gelir , gerekli kontrolleri ve doğru ustaları bulursanız sizi üzmeyeceğine eminim.


    Teşekkür eden üyeler: Yönetim, seyiddelice


    ÇevrimdışıKamikaze

    • FO-Özverili Üye
    • *
    • İleti: 223

    • Üye'ye 19 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +5/-0
      • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
      Ynt: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
      « Yanıtla #1 : 02 Ağustos 2016, 16:00:20 »
      Kusura bakmayın arkadaşlar bilgisayarım bozulduğu için ancak bu kadar yapabildim resimleri eklemeye çalışırken karman çorman oldu onları ayrıca eklerim birazdan.

      LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

      Teşekkür eden üyeler: Yönetim

      ÇevrimdışıKamikaze

      • FO-Özverili Üye
      • *
      • İleti: 223

      • Üye'ye 19 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +5/-0
        • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
        Ynt: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
        « Yanıtla #2 : 02 Ağustos 2016, 16:04:53 »
        #Dış Görseller






        #Fabrikasyon teyp



        #İç Görseller ve Ses Sistemi







        # vee Motor


        LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

        Teşekkür eden üyeler: Yönetim

        ÇevrimiçiYönetim

        • Admin
        • *
        • İleti: 80,108

        • Üye'ye 1013 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +584/-17
        • Cinsiyet: Bay
          • ForumOtomobil
        • Ad Soyad: Administrator
        • Doğum Yılınız: 1977
        • Marka: Renault
        • Model: Megane II
        • Model Yılı: 2008
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
        « Yanıtla #3 : 02 Ağustos 2016, 16:12:42 »
        Emeğine sağlık. Diğer konuyu kaldıralım o zaman. ;)
        Zaman en kıymetli hazinedir

        Çevrimdışıseyiddelice

        • FO-Usta Üye
        • *
        • İleti: 1,968

        • Üye'ye 86 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +70/-0
        • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
          • Doğum Yılınız: 1994
          • Marka: Mazda
          • Model: Miata
          • Model Yılı: 1991
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Ynt: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
          « Yanıtla #4 : 02 Ağustos 2016, 16:24:40 »
          Güzel araç ancak Avrupa yakasında sıkıntı çıkarabilir  :düşünüyor:
          Konu için sağol güzel olmuş :) Üretici üyelerin gelmesi bizi mutlu eder :)
          Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

          garantiliarabam.com.tr

          ÇevrimiçiYönetim

          • Admin
          • *
          • İleti: 80,108

          • Üye'ye 1013 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +584/-17
          • Cinsiyet: Bay
            • ForumOtomobil
          • Ad Soyad: Administrator
          • Doğum Yılınız: 1977
          • Marka: Renault
          • Model: Megane II
          • Model Yılı: 2008
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Ynt: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
          « Yanıtla #5 : 02 Ağustos 2016, 16:34:31 »
          Oldukça detaylı bir anlatım olmuş. Gerek sorunlar ve çözümleri gerekse görseller güzel konu olmuş. Teşekkür ve rep butonuna tıklamadan geçmeyelim ;)
          Zaman en kıymetli hazinedir

          ÇevrimdışıKamikaze

          • FO-Özverili Üye
          • *
          • İleti: 223

          • Üye'ye 19 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +5/-0
            • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
            Ynt: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
            « Yanıtla #6 : 02 Ağustos 2016, 16:49:55 »
            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
            Güzel araç ancak Avrupa yakasında sıkıntı çıkarabilir  :düşünüyor:
            Konu için sağol güzel olmuş :) Üretici üyelerin gelmesi bizi mutlu eder :)
            O muhabbet tamamen halk efsanesi.
            Ben çok uzun bir süre kullandım şimdiye kadar kimse dalga geçmeye yada eleştirmeye çalışmadı.
            Opel bir tutkudur bence 5 sene boyunca kullandım 10.500 liraya aldım 13.500 liraya sattım, çokta masraf ettim hiç pişman olmadım.
            Hatta sattıktan sonra AWD 2.0 Turbo Calibra almaya niyetlendim temizini bulamadım en son İzmir'li bir arkadaşın 94 atmosferik 2.0 SFi Caliba'sını alcaktım kısmet olmadı.

            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
            Emeğine sağlık. Diğer konuyu kaldıralım o zaman. ;)
            Teşekkür ederim.

            LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


            ÇevrimdışıKamikaze

            • FO-Özverili Üye
            • *
            • İleti: 223

            • Üye'ye 19 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +5/-0
              • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
              Ynt: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
              « Yanıtla #7 : 02 Ağustos 2016, 16:53:18 »
              Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
              Oldukça detaylı bir anlatım olmuş. Gerek sorunlar ve çözümleri gerekse görseller güzel konu olmuş. Teşekkür ve rep butonuna tıklamadan geçmeyelim ;)
              Çok teşekkür ederim abi.
              Olabildiğince tarafsız aktarmaya çalıştım umarım herkes beğenir, bu otomobil hakkında insanların kafasında soru işareti kalmışsa bile bir çoğuna cevap bulabilir.
              Yararlı bir inceleme olursa çok memnun olurum.

              LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


              ÇevrimiçiYönetim

              • Admin
              • *
              • İleti: 80,108

              • Üye'ye 1013 defa
                Teşekkür Edildi

              • Puan +584/-17
              • Cinsiyet: Bay
                • ForumOtomobil
              • Ad Soyad: Administrator
              • Doğum Yılınız: 1977
              • Marka: Renault
              • Model: Megane II
              • Model Yılı: 2008
              • Yakıt Tipi: Benzin
              Ynt: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
              « Yanıtla #8 : 02 Ağustos 2016, 17:14:43 »
              Kesinlikle doğru. Ayrıca bir emek var ve uğraşmışsın. Bu aracı satınalmak isteyen için objektif yorumlar elbette önemli. ;)

              Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
              Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
              Oldukça detaylı bir anlatım olmuş. Gerek sorunlar ve çözümleri gerekse görseller güzel konu olmuş. Teşekkür ve rep butonuna tıklamadan geçmeyelim ;)
              Çok teşekkür ederim abi.
              Olabildiğince tarafsız aktarmaya çalıştım umarım herkes beğenir, bu otomobil hakkında insanların kafasında soru işareti kalmışsa bile bir çoğuna cevap bulabilir.
              Yararlı bir inceleme olursa çok memnun olurum.

              LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


              Zaman en kıymetli hazinedir

              ÇevrimdışıKamikaze

              • FO-Özverili Üye
              • *
              • İleti: 223

              • Üye'ye 19 defa
                Teşekkür Edildi

              • Puan +5/-0
                • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
                Ynt: 98 Opel Tigra A 1.6 GSi İnceleme = Asabi Alman I
                « Yanıtla #9 : 02 Ağustos 2016, 19:40:50 »
                Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                Kesinlikle doğru. Ayrıca bir emek var ve uğraşmışsın. Bu aracı satınalmak isteyen için objektif yorumlar elbette önemli. ;)

                Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                Oldukça detaylı bir anlatım olmuş. Gerek sorunlar ve çözümleri gerekse görseller güzel konu olmuş. Teşekkür ve rep butonuna tıklamadan geçmeyelim ;)
                Çok teşekkür ederim abi.
                Olabildiğince tarafsız aktarmaya çalıştım umarım herkes beğenir, bu otomobil hakkında insanların kafasında soru işareti kalmışsa bile bir çoğuna cevap bulabilir.
                Yararlı bir inceleme olursa çok memnun olurum.

                LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


                Rica ederim beğenmenize sevindim.
                Kısmet olursa haftaya başka bir inceleme yazısı hazırlayabilirim.

                LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


                 



                HideMyAss.com
                Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr