Dizel mi benzinli mi?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dün eski bir Ustam ile görüştüm. En sık rastlanan problemlerden bir tanesi bobin patlatması imiş. Kış mevsiminde ise kesinlikle kardan çok, daha uzun süre benzin ile çalıştığından ve LPG nin kış şartlarında yeteri kadar genleşme yapmaması LPG nin fazla tüketilmesine neden olması, Senin de söylediğin gibi yanma kalorisi fazla olduğu için motoru stres altında tutması bunlar ve buna benzer olumsuz faktörler LPG yi Kardan çok riskli yakıt grubuna almaktadır. Ama dediğin gibi ticari taksi gibi ya da uzun kilometreler yapan araçlar için kesinlikle avantaj fakat 10 12 bin kilometre yapan otomobiller için avantajlı olduğu söylenemez iyi düşünmek lazım ve iyi hesaplamak lazım.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Estağfurullah abi ne özrü. İyi uygulansa bile bazen insan soğuyor. Hiç olmadık yerde bir yerden karşına çıkıyor bakımlarını tam yapmana rağmen. Bir bakıyorsun bobin yanıyor bir bakıyorsun başka bişey. Her zaman araban olması gerekenden daha verimsiz çalışıyor falan. Lpg taksici gibi kmler yapmıyorsan pek mantıklı değil.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Özür dilerim, ben ikisi içinde cevapladım :) birde lpg'yi uygulayacak zihniyette önemli. Allah korusun bir kasap eline düşerse arabadan soğutur.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Makale 0 km olarak değinmiş ve doğru yönlerden incelemiş. Makaleden farklı olarak 2.eli  sormuştum aynen dediğin gibi yıllık 10 12 bin yapan insan için bence de benzinli çok daha mantıklı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Benim kastettiğim 0 km araçlar için. Örneğin sıfır araç alınacaksa dizel ve fabrikasyon lgp'li kıyaslaması yapılacaksa elbette lpg. Fakat, benzinli aracın sonradan lpg ye dönüşümü ile oynanan kumar göz önüne alınacak olursa, madem lpg takılacak o zaman dizel almak daha mantıklı.

Fakat yıllık km hesaplanırsa, 8.000-10.000 km arası yol yapılıyorsa benzinli araca lpg taktırmak manasız olur. Eğer yıllık 50.000km ye kadar yol yapılıyorsa dizel daha mantıklı.

Yani kıyaslamayı ihtiyaca göre yapmak gerek. Zaten makalede buna dikkat çekmişler.

Benim tercihimi belirlemekte birkaç unsur vardı,

*Geniş bagaj
*Benzinli
*Yedek parça uygun
*Piyasada çabuk satılabilecek
*vs. vs.

Benim yıllık km limitim şartlara göre değişiyor. Ama yıllık optimum 10.000 ila 12.000 km arası. Tabi bu benim öngörüm ama 10.000km yi çok nadiren geçmişimdir.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi sen bu işe ikinci elden girenlerdensin. Yani benzinli araba tercih etmiştin dizel yerine. Ve elbet dizel piyasasını da az çok biliyorsun. Megane 2 lerde 5 6 bin liraya çıkıyor ikinci elde benzinli dizel farkı  Sence yakıt ve Bakım düşünüldüğünde durum nasıl? Ben lpgli kullanıyorum. Şunu söyleyebilirim eğer ki sıfır araba alacaksanız benzinliyi bir kenara koymak istiyorum. Onun yerine lpg ve dizel karşılaştırması yapılmalı. Asıl bana göre doğru karşılaştırma odur. Çünkü yalnız benzinlide kullanmanın her türlü daha avantajlı olacağı kanısındayım. Eğer ki lpg dizel karşılaştırması yapılacaksa motora yapılan uygulamadan, ustalığın riskinden, lpgnin daha yüksek yanma sıcaklığa çıkmasından ötürü motorda oluşabilecek sorunlardan vb. Ötürü dizel daha mantıklı gibi duruyor.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslında çok mantıklı. Emre Özpeynirci demiş ya, biz ne kadar anlatsakta insanlar bildiğini okuyor. Bizde hala emmi dayı sözü geçer.

Halbuki adam çok güzel ve açık açık anlatmış. Ve bana sorarsanız bu Lpg dönüşümü içinde geçerli.

Dizel ile benzinli arasındaki fiyat farkı bizim ülkemizde birazda popüler olmasındanda kaynaklı bana göre. Çünkü bir ürüne fazla talep olması, normalde fiyatını düşürmesi ve sürümden kazanma mantığını alması gerekirken, bizde tam tersi. Talep ne kadar çok ise, fiyatta onunla paralel yükseliyor.

Netekim benzinli veya elektrikli otomobil, hem atmosferimiz hemde insanlarımız için çok daha sağlıklı.

Paylaşım için teşekkürler Ömer.

Tapatalk


Tapatalk


Tapatalk


Tapatalk




Çevrimdışı ÖmerÜ.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 884
    • Puan +83/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın..
    • Facebook
  • Ad Soyad: Ömer Üzümcü
  • Marka: Skoda
  • Model: Octavia
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Benzin
Evet özellikle ülkemizde benzinli araç ile dizel araç arasında en az 10 bin lira fark oluyor o farklı benzinli araçta donanım paketi yükseltiyorsun. Ses konusu; eğer araba lüks bir markanın aracı değilse o ses gerçekten bazen gıcık ediyor. Kışın ısıtması derdi ayrı tabii herkesin kendi tercihi sonuç olarak :) Biz sadece aralarında ki farkları söylüyoruz son tercih kişilerin :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yüzbin kere benzin. benzinli araç aldık. dizel fiyatın yanına yaklaşmıyor hemde full otomatik. ses yok bişey yok. bin tane donanım. boş paket dizeli daha pahalı. ne gerek var.
"Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın.."
By Ömer :)


Çevrimdışı ÖmerÜ.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 884
    • Puan +83/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın..
    • Facebook
  • Ad Soyad: Ömer Üzümcü
  • Marka: Skoda
  • Model: Octavia
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Benzin
Aynen abim katılıyorum, makalede'de buna dikkat çekmişler eğer yılda 250bin km misal yol yapmıyorsanız benzinli alın diye, ayda 10-15km yol yapan birisi olsam ben de dizel tercih ederim :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Benim kastettiğim 0 km araçlar için. Örneğin sıfır araç alınacaksa dizel ve fabrikasyon lgp'li kıyaslaması yapılacaksa elbette lpg. Fakat, benzinli aracın sonradan lpg ye dönüşümü ile oynanan kumar göz önüne alınacak olursa, madem lpg takılacak o zaman dizel almak daha mantıklı.

Fakat yıllık km hesaplanırsa, 8.000-10.000 km arası yol yapılıyorsa benzinli araca lpg taktırmak manasız olur. Eğer yıllık 50.000km ye kadar yol yapılıyorsa dizel daha mantıklı.

Yani kıyaslamayı ihtiyaca göre yapmak gerek. Zaten makalede buna dikkat çekmişler.

Benim tercihimi belirlemekte birkaç unsur vardı,

*Geniş bagaj
*Benzinli
*Yedek parça uygun
*Piyasada çabuk satılabilecek
*vs. vs.

Benim yıllık km limitim şartlara göre değişiyor. Ama yıllık optimum 10.000 ila 12.000 km arası. Tabi bu benim öngörüm ama 10.000km yi çok nadiren geçmişimdir.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi sen bu işe ikinci elden girenlerdensin. Yani benzinli araba tercih etmiştin dizel yerine. Ve elbet dizel piyasasını da az çok biliyorsun. Megane 2 lerde 5 6 bin liraya çıkıyor ikinci elde benzinli dizel farkı  Sence yakıt ve Bakım düşünüldüğünde durum nasıl? Ben lpgli kullanıyorum. Şunu söyleyebilirim eğer ki sıfır araba alacaksanız benzinliyi bir kenara koymak istiyorum. Onun yerine lpg ve dizel karşılaştırması yapılmalı. Asıl bana göre doğru karşılaştırma odur. Çünkü yalnız benzinlide kullanmanın her türlü daha avantajlı olacağı kanısındayım. Eğer ki lpg dizel karşılaştırması yapılacaksa motora yapılan uygulamadan, ustalığın riskinden, lpgnin daha yüksek yanma sıcaklığa çıkmasından ötürü motorda oluşabilecek sorunlardan vb. Ötürü dizel daha mantıklı gibi duruyor.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslında çok mantıklı. Emre Özpeynirci demiş ya, biz ne kadar anlatsakta insanlar bildiğini okuyor. Bizde hala emmi dayı sözü geçer.

Halbuki adam çok güzel ve açık açık anlatmış. Ve bana sorarsanız bu Lpg dönüşümü içinde geçerli.

Dizel ile benzinli arasındaki fiyat farkı bizim ülkemizde birazda popüler olmasındanda kaynaklı bana göre. Çünkü bir ürüne fazla talep olması, normalde fiyatını düşürmesi ve sürümden kazanma mantığını alması gerekirken, bizde tam tersi. Talep ne kadar çok ise, fiyatta onunla paralel yükseliyor.

Netekim benzinli veya elektrikli otomobil, hem atmosferimiz hemde insanlarımız için çok daha sağlıklı.

Paylaşım için teşekkürler Ömer.

Tapatalk


Tapatalk
"Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın.."
By Ömer :)


Çevrimdışı Uğur Geçkin

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,512
    • Puan +57/-33
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: uğur geçkin
  • Marka: RENAULT
  • Model: MEGANE 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Motorin
Benim gibi iş için çok gezene tabiki dizel derim günde ortalama 150-200 km yapıyorum 270 tl ye ortalama 1100 km yapıyor.
Bulutlar ağlamasaydı yeşillikler gülmezdi


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sana kesinlikle şart. Hatta senin hybrid motor kullanman lazım. Yarı elektrikli falan olmalı sana.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Benim gibi iş için çok gezene tabiki dizel derim günde ortalama 150-200 km yapıyorum 270 tl ye ortalama 1100 km yapıyor.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
bende bu yüzden lpg den vazgeçtim. uzun vadede montaj parasını amorti edecek. bunun için orijinal motoru bozmaya lüzum yok. kalsın, zaten evvelden beri riskli olduğunu da düşündüğümden, kağıt kalem hesabına dökünce bir avantajının kalmadığına karar verdim.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
çok gezene lpg veya dizel az gezene benzinli otomobilha birde şunu hep söylüyorum lpg tamamen ekonomi üzerine kurulu ancak montaj ve yıpranma düşünüldüğünde ülkemizde ekonomiden ziyade eziyete dönüşmekte.yıllık 15-20 k yapan biri için kardan ziyade zarar sıfır yada ikinci el ort 10 bin tl gibi bir rakam fark mevcut ee bunu kaç senede amorti edeceksin.vergisi lastiği sigortası bunlar aractan aracada değişir.örneğin 1.2 clio ile yekün masrafı 4 lastik 600 iken astra h 4 lastik 1000 tl ,sigorta clio yerli göründüğü için 500-600 aralığında(kazasız 35 yaş için hesap) vergi alt dilimden hesaplanıyor.ya astra vergide 1.4 (en düşük benzinli motor )vergisi yüksek.sigortada araç avrupa olması yüksek cıkmasına vesile birde bu iki aracı ort fabrika yakıt tüketimleri ile değerlendirirsek.bizler gibi aylık gelirle yaşıyan insanların bunların hepsini hesaba katarak yaşamalı.zaten diğerleri için de kapıda aslan besleyen yemini düşünmez durumu söz konusu


Çevrimdışı dmr50

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 254
    • Puan +21/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • sleep, KSK, aira
  • Ad Soyad: Can Demirelli
  • Marka: Hyundai
  • Model: Era SR
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Tipi: Benzin
benzinlinin yerini tutmuyor hiç bi dizel :sigara:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hidrojen taktırsın :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uğur a su yakanı lazım esasen :-)

E5303 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Çevrimdışı BmwBirHayattır

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Her zaman benzin  belki dizele göre haftada 20 TL fazla yakarsın ama 2 yılda bir değil 5 yılda bir arıza çıkarır. Dizele çok zorlasan bakımlarını zamanında yapsan sen aç yatıp onu tok yatırsan 250.000 de rektefe yaparsın. Benzinli araç 300.000 i geçtiği zaman reuters sinyalleri verir 330.000-350.000 arası yaparsın. Evet hafta da 20 tl daha az yakıyorsundur ama biraz uzun vadede daha geniş çaplı hesaba vurduğunda benzinli araca binmek daha mantıklı olacaktır.

SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.



Çevrimdışı BmwBirHayattır

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Her zaman benzin  belki dizele göre haftada 20 TL fazla yakarsın ama 2 yılda bir değil 5 yılda bir arıza çıkarır. Dizele çok zorlasan bakımlarını zamanında yapsan sen aç yatıp onu tok yatırsan 250.000 de rektefe yaparsın. Benzinli araç 300.000 i geçtiği zaman reuters sinyalleri verir 330.000-350.000 arası yaparsın. Evet hafta da 20 tl daha az yakıyorsundur ama biraz uzun vadede daha geniş çaplı hesaba vurduğunda benzinli araca binmek daha mantıklı olacaktır.

SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.
Reuters değil rektefe olacaktı [emoji6]
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
HÜRRİYET GAZETESİNDEN ALINTIDIR

Türkiye’de dizel araçlar benzinli araçlara göre yüzde 10 ile yüzde 25 arasında daha pahalıya satılıyor. Peki, dizel araçlardan ödediğimiz bu farkın karşılığını tam olarak alabiliyor muyuz? Güncel yakıt fiyatları ele alındığında dizel araçlara ödenen parada kâra geçilebilmesi için en az 150 bin kilometre yol yapılması gerektiği ortaya çıkıyor.
TÜRKİYE’de hiç eskimeyen bir sorudur, “Dizel araç mı alırsak kâr ederiz yoksa benzinli mi?” Soru değişmez ama cevabın yıllar içinde çok değiştiğiniDizel mi benzinli mi
söyleyebilirim. Motorin fiyatının benzin fiyatına göre ucuz olması tek başına vatandaş olarak dizel bir araç almakla kârlı bir iş yaptığınız anlamına gelmiyor. İşin içine yakıt tüketimi, bakım masrafları vs giriyor ama en büyük etkeni dizel araçlar ile benzinli araçlar arasındaki fiyat farkı oluşturuyor.

Çünkü ucuz diyebileceğimiz sınıftaki dizel araçlarla benzinli araçlar arasında neredeyse yüzde 25’e yakın fiyat farkı var. Araç lükse doğru gittikçe fiyat farkı yüzde 12’lere kadar geriliyor. Ancak bu dizel araçların ekonomik olduğu anlamına gelmiyor, çünkü lüks araçların fiyatlarının yüksek olması aradaki farkı TL bazında daha da büyütüyor. Yani avantaj dediğinizi aslında daha araç satın alırsanız peşin ödemiş oluyorsunuz. Bu yüzden de işin içine başka hesaplar giriyor.

POMPA FİYATI KAPANDI
Öncelikle belirteyim. Son 15 yılda Türkiye’de benzin fiyatı ile motorin fiyatı arasındaki fark iyice daraldı. 2002 yılında Türkiye’de 1 litre benzin 1 lira 40 kuruşa satılırken 1 litre motorin sadece 1 liraya satılıyordu. Yani arada yüzde 40 fiyat farkı vardı. Oysa günümüz Türkiye’sinde 1 litre benzinin fiyatı 5 lira 12 kuruşken motorinin fiyatı 4 lira 49 kuruş. Aradaki fiyat farkı yüzde 14’e inmiş durumda.

Özetle fiyat farkı bakımından motorin ile benzini kıyaslarsak zaman motorinin aleyhine işlemiş durumda. Ben de güncel fiyatlarla bir hesap yapıp yakıt tüketimi açısından benzinli ve dizel araçları kıyaslamaya çalıştım. Öncelikle Türkiye’de üretilen ve en çok satılan popüler küçük sınıf bir aracı masaya yatırdım. Bu aracın en baz 75 beygir 1.5 lt dizel modeli anahtar teslim 68 bin 700 TL fiyatla satılıyor. Aynı markanın benzer özelliklerdeki 75 beygir 1.2 lt benzinli modeli ise 55 bin 200 TL’ye satılıyor. İki araç arasındaki fiyat farkı 13 bin 450 lira. Peki siz bu aradaki fiyat farkını çıkarmak için kaç km yol yapmalısınız ki avantajlı bir alışveriş yaptığınızı varsayalım. Benzin ile motorin arasındaki fiyat farkı ve iki aracın km’de tükettiği yakıtı göz önüne alırsak en az 112 bin km yol yapmanız gerektiği ortaya çıkıyor.



Üsteki tabloya göz atarsanız araç fiyatları arttıkça dizel ve benzinli modeller arasındaki fark da artıyor. Bu durumda sizin aradaki fiyat farkını kapatmak için yapmanız gereken yolu da artırıyor. Şöyle ki lüks sınıfın Türkiye’de en çok talep gören bir modelini ele aldığımızda dizel aracınızla benzinli modele göre kâra geçmek için en az 234 bin km yol yapmanız gerektiği gibi bir gerçekle yüzleşiyorsunuz.

Yılda 50 bin kilometre yapacak ve bu aracı 5 yıldan fazla süre kullanacaksanız sorun yok. Ama daha az kilometre ve yıl söz konusuysa zarar etmeniz işten değil. Dizel motorlu araçlar daha yüksek teknolojiye sahip olduğu için bunların periyodik bakım maliyetleri daha yüksek. Benzinli araçlarda genelde bakımlar 20 bin kilometredeyken bu dizel araçlarda yine genelde 15 bin kilometreye iniyor. Bu da daha sık bakım ve masraf anlamına geliyor. Peki ya aracınızı kullandınız ve satışa çıkardınız, bu aşama da durum ne derseniz orada da dizel ve benzinli araçların prim ya da kayıp bakımından benzer bir seyir izlediğini belirtmem gerekiyor. İkinci elde dizel araçlar daha çok prim yapıyor gibi bir durum yok günümüzde. Yani nereden bakarsanız bakın çok yol yapmayacaksınız ya da alacağınız aracı çok uzun süre kullanmayacaksanız, ibre kesinlikle benzinli araçtan yana...




Bilinçsiz tercih ön plana çıkıyor

PEKİ, motor bakımdan tarihi süreç nasıl işledi. Burada sözü işin uzmanına, Hürriyet Otomotiv Editörü Emre Özpeynirci’ye bırakıyorum:
“Uluslararası açıklamalara bağlı olarak, “Dizel ölüyor mu?”, “Dizelin sonu geldi” başlıklarıyla dünyada artık dizel motorlu araçların sonuna gelindiğini defalarca yazdım. Saldığı zararlı partiküller ve NOx (azot oksitleri) nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insan sağlığına zarar verdiği raporlarla ortaya konan dizel otomobiller bugün sigaradan daha zararlı olarak gösterilmeye başlandı.

Birçok ülke özellikle ABD’de yaşanan Volkswagen skandalı sonrası dizel motorlu araçlar konusunda radikal önlemler almaya başlarken, firmalar da dizel motor geliştirmekten hızla vazgeçiyor. Yapılan açıklamalar önümüzdeki 10 yıl içinde hem firmaların artık dizel motor geliştirmeyeceğini hem de büyük şehirlerde dizel yakıtlı araçların tamamen yasaklanacağını ortaya koyuyor. Bugün Paris, Meksika, Madrid ve Atina belediye başkanları yayımladıkları ortak bildiriyle dizel yakıtlı araçları 2025 itibarıyla trafikten tamamen men etmeyi taahhüt ederken, Almanya ise bu süreyi 2030 olarak açıkladı. Yani trafikteki dizel araçların yerine artık otomotiv üreticileri yenilerini eklemeyecek.

Önümüzdeki dönemde üretilecek yeni nesil otomobillerin çoğu elektrikli ve düşük emisyona sahip benzinli otomobillerden oluşacak. Türkiye’de ise ‘Az yakıyor’ düşüncesiyle hâlâ popülaritesi yüksek olan dizel otomobillerin bugün toplam satışlardan aldığı pay yüzde 62 gibi çok yüksek bir oranda. Biz ne kadar yazsak, anlatsak da vatandaş kulaktan duyma sözlerle, bilinçsiz olarak dizel araç tercih ediyor. Alırken ödediği yüksek bedel farkını düşük yakıt maliyeti ile ne kadar sürede amorti edeceğinden bir haber.

Bugün bu süre ortalama 5.5 yıla çıktı ki, bu kadar süre içinde birçok araç kullanıcısı otomobilini satıyor. Unutulmaması gereken nokta, dizel maliyeti Avrupa Birliği’nde (AB) emisyon sınırları nedeniyle yükselirken, dizel ve benzinli arasındaki pompa fiyatı farkı da hızla daralıyor. Bu da dizelin avantajını tamamen ortadan kaldırıyor. Tabii bir de işin bakım maliyeti kısmı var. Dizel araçların periyodik bakım maliyetleri benzinli araçlara göre yüzde 15’e yakın yüksektir. Örnek vermem gerekirse, benzinli Mercedes C Serisi’nin 100 bin km bakım maliyeti 12 bin 500 TL iken, dizel versiyonunun maliyeti 14 bin TL’ye çıkıyor. Aradaki 1500 TL’lik farkı da dikkate almak gerekir.”



SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Motor ömrü olarak kıyaslandığında, objektif olmak gerekirse kullanıcının tarzı daha önemli. Fakat şu var ki gözardı edilemeyecek bir tabu, dizel aracı 2. el olarak alacak biri, mutlaka km'nin fazla olmamasına dikkat ediyor. 70-80.000 km nin üzerindeki dizel araçların sanki ömrü bitmiş gibi bakılıyor. Rakamlar kişiden kişiye değişir tabi. Ama 250.000 km yi devirmiş bir benzinli araç değerinden fazla bir şey kaybetmiyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Her zaman benzin  belki dizele göre haftada 20 TL fazla yakarsın ama 2 yılda bir değil 5 yılda bir arıza çıkarır. Dizele çok zorlasan bakımlarını zamanında yapsan sen aç yatıp onu tok yatırsan 250.000 de rektefe yaparsın. Benzinli araç 300.000 i geçtiği zaman reuters sinyalleri verir 330.000-350.000 arası yaparsın. Evet hafta da 20 tl daha az yakıyorsundur ama biraz uzun vadede daha geniş çaplı hesaba vurduğunda benzinli araca binmek daha mantıklı olacaktır.

SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.




Çevrimdışı BmwBirHayattır

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Motor ömrü olarak kıyaslandığında, objektif olmak gerekirse kullanıcının tarzı daha önemli. Fakat şu var ki gözardı edilemeyecek bir tabu, dizel aracı 2. el olarak alacak biri, mutlaka km'nin fazla olmamasına dikkat ediyor. 70-80.000 km nin üzerindeki dizel araçların sanki ömrü bitmiş gibi bakılıyor. Rakamlar kişiden kişiye değişir tabi. Ama 250.000 km yi devirmiş bir benzinli araç değerinden fazla bir şey kaybetmiyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Her zaman benzin  belki dizele göre haftada 20 TL fazla yakarsın ama 2 yılda bir değil 5 yılda bir arıza çıkarır. Dizele çok zorlasan bakımlarını zamanında yapsan sen aç yatıp onu tok yatırsan 250.000 de rektefe yaparsın. Benzinli araç 300.000 i geçtiği zaman reuters sinyalleri verir 330.000-350.000 arası yaparsın. Evet hafta da 20 tl daha az yakıyorsundur ama biraz uzun vadede daha geniş çaplı hesaba vurduğunda benzinli araca binmek daha mantıklı olacaktır.

SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.


Ben 1,5 yıl 110 luk turbo dizel ford focus kullandım. 110.000 de dizeldi. Araç güç manyağı gibi bir makina idi. Motorun güce binmesi beni iştaha getiriyordu. Ama araç ısındığı zaman uzun yol yaptığım zaman biraz zorladıktan sonra aynı tepkiyi alamadığımı gördüm arabadan. Ancak 250 bin de honda ya bindim hiç lpg takılmamış. Araç uzun ısınınca da soğukken de gücünden birşey kaybetmiyor. Çünkü benzin sıcaklığı da dengeliyor. Bilmiyorum dizelden bir türlü içim birşey almadı. Bu yargımı kıracak aracı tabi ki isterim .  [emoji18]

SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bmw'nin dizel versiyonları bu ihtiyacı giderebilir :) 520d yada 730d gibi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Motor ömrü olarak kıyaslandığında, objektif olmak gerekirse kullanıcının tarzı daha önemli. Fakat şu var ki gözardı edilemeyecek bir tabu, dizel aracı 2. el olarak alacak biri, mutlaka km'nin fazla olmamasına dikkat ediyor. 70-80.000 km nin üzerindeki dizel araçların sanki ömrü bitmiş gibi bakılıyor. Rakamlar kişiden kişiye değişir tabi. Ama 250.000 km yi devirmiş bir benzinli araç değerinden fazla bir şey kaybetmiyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Her zaman benzin  belki dizele göre haftada 20 TL fazla yakarsın ama 2 yılda bir değil 5 yılda bir arıza çıkarır. Dizele çok zorlasan bakımlarını zamanında yapsan sen aç yatıp onu tok yatırsan 250.000 de rektefe yaparsın. Benzinli araç 300.000 i geçtiği zaman reuters sinyalleri verir 330.000-350.000 arası yaparsın. Evet hafta da 20 tl daha az yakıyorsundur ama biraz uzun vadede daha geniş çaplı hesaba vurduğunda benzinli araca binmek daha mantıklı olacaktır.

SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.


Ben 1,5 yıl 110 luk turbo dizel ford focus kullandım. 110.000 de dizeldi. Araç güç manyağı gibi bir makina idi. Motorun güce binmesi beni iştaha getiriyordu. Ama araç ısındığı zaman uzun yol yaptığım zaman biraz zorladıktan sonra aynı tepkiyi alamadığımı gördüm arabadan. Ancak 250 bin de honda ya bindim hiç lpg takılmamış. Araç uzun ısınınca da soğukken de gücünden birşey kaybetmiyor. Çünkü benzin sıcaklığı da dengeliyor. Bilmiyorum dizelden bir türlü içim birşey almadı. Bu yargımı kıracak aracı tabi ki isterim .  [emoji18]

SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.




Çevrimdışı Kayra67

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 52
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Tabiki benzin, onun rolanti deki sesi bile benzinli alma sebebimdir.

HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı ÖmerÜ.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 884
    • Puan +83/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın..
    • Facebook
  • Ad Soyad: Ömer Üzümcü
  • Marka: Skoda
  • Model: Octavia
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Benzin
5 VE 7 Serisinin dizelleri  :düşünüyor: sonuç olarak bmw pek bir yorum yapamayacağım :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bmw'nin dizel versiyonları bu ihtiyacı giderebilir :) 520d yada 730d gibi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Motor ömrü olarak kıyaslandığında, objektif olmak gerekirse kullanıcının tarzı daha önemli. Fakat şu var ki gözardı edilemeyecek bir tabu, dizel aracı 2. el olarak alacak biri, mutlaka km'nin fazla olmamasına dikkat ediyor. 70-80.000 km nin üzerindeki dizel araçların sanki ömrü bitmiş gibi bakılıyor. Rakamlar kişiden kişiye değişir tabi. Ama 250.000 km yi devirmiş bir benzinli araç değerinden fazla bir şey kaybetmiyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Her zaman benzin  belki dizele göre haftada 20 TL fazla yakarsın ama 2 yılda bir değil 5 yılda bir arıza çıkarır. Dizele çok zorlasan bakımlarını zamanında yapsan sen aç yatıp onu tok yatırsan 250.000 de rektefe yaparsın. Benzinli araç 300.000 i geçtiği zaman reuters sinyalleri verir 330.000-350.000 arası yaparsın. Evet hafta da 20 tl daha az yakıyorsundur ama biraz uzun vadede daha geniş çaplı hesaba vurduğunda benzinli araca binmek daha mantıklı olacaktır.

SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.


Ben 1,5 yıl 110 luk turbo dizel ford focus kullandım. 110.000 de dizeldi. Araç güç manyağı gibi bir makina idi. Motorun güce binmesi beni iştaha getiriyordu. Ama araç ısındığı zaman uzun yol yaptığım zaman biraz zorladıktan sonra aynı tepkiyi alamadığımı gördüm arabadan. Ancak 250 bin de honda ya bindim hiç lpg takılmamış. Araç uzun ısınınca da soğukken de gücünden birşey kaybetmiyor. Çünkü benzin sıcaklığı da dengeliyor. Bilmiyorum dizelden bir türlü içim birşey almadı. Bu yargımı kıracak aracı tabi ki isterim .  [emoji18]

SMSNG GALAXY NOTE 5 CİHAZIMDAN TAPATALK KULLANARAK GÖNDERİLDİ.


"Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın.."
By Ömer :)



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33