Dizel mi benzinli mi?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ÖmerÜ.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 884
    • Puan +83/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın..
    • Facebook
  • Ad Soyad: Ömer Üzümcü
  • Marka: Skoda
  • Model: Octavia
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Benzin
HÜRRİYET GAZETESİNDEN ALINTIDIR

Türkiye’de dizel araçlar benzinli araçlara göre yüzde 10 ile yüzde 25 arasında daha pahalıya satılıyor. Peki, dizel araçlardan ödediğimiz bu farkın karşılığını tam olarak alabiliyor muyuz? Güncel yakıt fiyatları ele alındığında dizel araçlara ödenen parada kâra geçilebilmesi için en az 150 bin kilometre yol yapılması gerektiği ortaya çıkıyor.
TÜRKİYE’de hiç eskimeyen bir sorudur, “Dizel araç mı alırsak kâr ederiz yoksa benzinli mi?” Soru değişmez ama cevabın yıllar içinde çok değiştiğiniDizel mi benzinli mi
söyleyebilirim. Motorin fiyatının benzin fiyatına göre ucuz olması tek başına vatandaş olarak dizel bir araç almakla kârlı bir iş yaptığınız anlamına gelmiyor. İşin içine yakıt tüketimi, bakım masrafları vs giriyor ama en büyük etkeni dizel araçlar ile benzinli araçlar arasındaki fiyat farkı oluşturuyor.

Çünkü ucuz diyebileceğimiz sınıftaki dizel araçlarla benzinli araçlar arasında neredeyse yüzde 25’e yakın fiyat farkı var. Araç lükse doğru gittikçe fiyat farkı yüzde 12’lere kadar geriliyor. Ancak bu dizel araçların ekonomik olduğu anlamına gelmiyor, çünkü lüks araçların fiyatlarının yüksek olması aradaki farkı TL bazında daha da büyütüyor. Yani avantaj dediğinizi aslında daha araç satın alırsanız peşin ödemiş oluyorsunuz. Bu yüzden de işin içine başka hesaplar giriyor.

POMPA FİYATI KAPANDI
Öncelikle belirteyim. Son 15 yılda Türkiye’de benzin fiyatı ile motorin fiyatı arasındaki fark iyice daraldı. 2002 yılında Türkiye’de 1 litre benzin 1 lira 40 kuruşa satılırken 1 litre motorin sadece 1 liraya satılıyordu. Yani arada yüzde 40 fiyat farkı vardı. Oysa günümüz Türkiye’sinde 1 litre benzinin fiyatı 5 lira 12 kuruşken motorinin fiyatı 4 lira 49 kuruş. Aradaki fiyat farkı yüzde 14’e inmiş durumda.

Özetle fiyat farkı bakımından motorin ile benzini kıyaslarsak zaman motorinin aleyhine işlemiş durumda. Ben de güncel fiyatlarla bir hesap yapıp yakıt tüketimi açısından benzinli ve dizel araçları kıyaslamaya çalıştım. Öncelikle Türkiye’de üretilen ve en çok satılan popüler küçük sınıf bir aracı masaya yatırdım. Bu aracın en baz 75 beygir 1.5 lt dizel modeli anahtar teslim 68 bin 700 TL fiyatla satılıyor. Aynı markanın benzer özelliklerdeki 75 beygir 1.2 lt benzinli modeli ise 55 bin 200 TL’ye satılıyor. İki araç arasındaki fiyat farkı 13 bin 450 lira. Peki siz bu aradaki fiyat farkını çıkarmak için kaç km yol yapmalısınız ki avantajlı bir alışveriş yaptığınızı varsayalım. Benzin ile motorin arasındaki fiyat farkı ve iki aracın km’de tükettiği yakıtı göz önüne alırsak en az 112 bin km yol yapmanız gerektiği ortaya çıkıyor.



Üsteki tabloya göz atarsanız araç fiyatları arttıkça dizel ve benzinli modeller arasındaki fark da artıyor. Bu durumda sizin aradaki fiyat farkını kapatmak için yapmanız gereken yolu da artırıyor. Şöyle ki lüks sınıfın Türkiye’de en çok talep gören bir modelini ele aldığımızda dizel aracınızla benzinli modele göre kâra geçmek için en az 234 bin km yol yapmanız gerektiği gibi bir gerçekle yüzleşiyorsunuz.

Yılda 50 bin kilometre yapacak ve bu aracı 5 yıldan fazla süre kullanacaksanız sorun yok. Ama daha az kilometre ve yıl söz konusuysa zarar etmeniz işten değil. Dizel motorlu araçlar daha yüksek teknolojiye sahip olduğu için bunların periyodik bakım maliyetleri daha yüksek. Benzinli araçlarda genelde bakımlar 20 bin kilometredeyken bu dizel araçlarda yine genelde 15 bin kilometreye iniyor. Bu da daha sık bakım ve masraf anlamına geliyor. Peki ya aracınızı kullandınız ve satışa çıkardınız, bu aşama da durum ne derseniz orada da dizel ve benzinli araçların prim ya da kayıp bakımından benzer bir seyir izlediğini belirtmem gerekiyor. İkinci elde dizel araçlar daha çok prim yapıyor gibi bir durum yok günümüzde. Yani nereden bakarsanız bakın çok yol yapmayacaksınız ya da alacağınız aracı çok uzun süre kullanmayacaksanız, ibre kesinlikle benzinli araçtan yana...




Bilinçsiz tercih ön plana çıkıyor

PEKİ, motor bakımdan tarihi süreç nasıl işledi. Burada sözü işin uzmanına, Hürriyet Otomotiv Editörü Emre Özpeynirci’ye bırakıyorum:
“Uluslararası açıklamalara bağlı olarak, “Dizel ölüyor mu?”, “Dizelin sonu geldi” başlıklarıyla dünyada artık dizel motorlu araçların sonuna gelindiğini defalarca yazdım. Saldığı zararlı partiküller ve NOx (azot oksitleri) nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insan sağlığına zarar verdiği raporlarla ortaya konan dizel otomobiller bugün sigaradan daha zararlı olarak gösterilmeye başlandı.

Birçok ülke özellikle ABD’de yaşanan Volkswagen skandalı sonrası dizel motorlu araçlar konusunda radikal önlemler almaya başlarken, firmalar da dizel motor geliştirmekten hızla vazgeçiyor. Yapılan açıklamalar önümüzdeki 10 yıl içinde hem firmaların artık dizel motor geliştirmeyeceğini hem de büyük şehirlerde dizel yakıtlı araçların tamamen yasaklanacağını ortaya koyuyor. Bugün Paris, Meksika, Madrid ve Atina belediye başkanları yayımladıkları ortak bildiriyle dizel yakıtlı araçları 2025 itibarıyla trafikten tamamen men etmeyi taahhüt ederken, Almanya ise bu süreyi 2030 olarak açıkladı. Yani trafikteki dizel araçların yerine artık otomotiv üreticileri yenilerini eklemeyecek.

Önümüzdeki dönemde üretilecek yeni nesil otomobillerin çoğu elektrikli ve düşük emisyona sahip benzinli otomobillerden oluşacak. Türkiye’de ise ‘Az yakıyor’ düşüncesiyle hâlâ popülaritesi yüksek olan dizel otomobillerin bugün toplam satışlardan aldığı pay yüzde 62 gibi çok yüksek bir oranda. Biz ne kadar yazsak, anlatsak da vatandaş kulaktan duyma sözlerle, bilinçsiz olarak dizel araç tercih ediyor. Alırken ödediği yüksek bedel farkını düşük yakıt maliyeti ile ne kadar sürede amorti edeceğinden bir haber.

Bugün bu süre ortalama 5.5 yıla çıktı ki, bu kadar süre içinde birçok araç kullanıcısı otomobilini satıyor. Unutulmaması gereken nokta, dizel maliyeti Avrupa Birliği’nde (AB) emisyon sınırları nedeniyle yükselirken, dizel ve benzinli arasındaki pompa fiyatı farkı da hızla daralıyor. Bu da dizelin avantajını tamamen ortadan kaldırıyor. Tabii bir de işin bakım maliyeti kısmı var. Dizel araçların periyodik bakım maliyetleri benzinli araçlara göre yüzde 15’e yakın yüksektir. Örnek vermem gerekirse, benzinli Mercedes C Serisi’nin 100 bin km bakım maliyeti 12 bin 500 TL iken, dizel versiyonunun maliyeti 14 bin TL’ye çıkıyor. Aradaki 1500 TL’lik farkı da dikkate almak gerekir.”

"Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın.."
By Ömer :)



Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Paylaşım için teşekkürler insanlara çok faydalı olacak noktalara değinmiş
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Aslında çok mantıklı. Emre Özpeynirci demiş ya, biz ne kadar anlatsakta insanlar bildiğini okuyor. Bizde hala emmi dayı sözü geçer.

Halbuki adam çok güzel ve açık açık anlatmış. Ve bana sorarsanız bu Lpg dönüşümü içinde geçerli.

Dizel ile benzinli arasındaki fiyat farkı bizim ülkemizde birazda popüler olmasındanda kaynaklı bana göre. Çünkü bir ürüne fazla talep olması, normalde fiyatını düşürmesi ve sürümden kazanma mantığını alması gerekirken, bizde tam tersi. Talep ne kadar çok ise, fiyatta onunla paralel yükseliyor.

Netekim benzinli veya elektrikli otomobil, hem atmosferimiz hemde insanlarımız için çok daha sağlıklı.

Paylaşım için teşekkürler Ömer.

Tapatalk



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ben benzinli için direttim. Dizel alındı :)

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı ÖmerÜ.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 884
    • Puan +83/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın..
    • Facebook
  • Ad Soyad: Ömer Üzümcü
  • Marka: Skoda
  • Model: Octavia
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Benzin
Rica ederim, bir kişinin bilgilenmesine faydam olduysa ne mutlu bana :)

Biz hep bu yüzden benzinli tercih ediyoruz, araba daha geçen gün 80150KM oldu :)
"Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın.."
By Ömer :)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Okumayı seven bir toplum değiliz maalesef. Okusak neler neler aydınlanacak ama yok... malzeme bu işte.

İlk Hyundai'yi aldığımda bizim emmi de :) kore malı bu, motoru çok kötü, yağ yakar, gitmez, benzin dayanmaz buna diye eleştiriyordu :)

Şimdi kendisi Hyundai kullanıyor :)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Rica ederim, bir kişinin bilgilenmesine faydam olduysa ne mutlu bana :)

Biz hep bu yüzden benzinli tercih ediyoruz, araba daha geçen gün 80150KM oldu :)


Tapatalk



Çevrimdışı ÖmerÜ.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 884
    • Puan +83/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın..
    • Facebook
  • Ad Soyad: Ömer Üzümcü
  • Marka: Skoda
  • Model: Octavia
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Benzin
Okuyup, araştırılsa o kadar paralı verilerek alınan arabalarda yakıt türünde hatalar olmayacak aslında. Şimdi biz ya da yazarlar ne derse desinler bizim insanımız kendi bildiğini okuyacağı için o yüzden  :anlamadim:

Benim araba trafikte bazen bir yakıyor mazallah düşman başına :D
"Arabada Alman'dan, hatunda Rus'tan şaşmayacaksın.."
By Ömer :)


Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
yüzbin kere benzin. benzinli araç aldık. dizel fiyatın yanına yaklaşmıyor hemde full otomatik. ses yok bişey yok. bin tane donanım. boş paket dizeli daha pahalı. ne gerek var.
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.


Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
izninle facebooktan paylaşıyorum görseli.
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
izninle facebooktan paylaşıyorum görseli.
[emoji106] [emoji106] [emoji106]

Tapatalk



Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Abi sen bu işe ikinci elden girenlerdensin. Yani benzinli araba tercih etmiştin dizel yerine. Ve elbet dizel piyasasını da az çok biliyorsun. Megane 2 lerde 5 6 bin liraya çıkıyor ikinci elde benzinli dizel farkı  Sence yakıt ve Bakım düşünüldüğünde durum nasıl? Ben lpgli kullanıyorum. Şunu söyleyebilirim eğer ki sıfır araba alacaksanız benzinliyi bir kenara koymak istiyorum. Onun yerine lpg ve dizel karşılaştırması yapılmalı. Asıl bana göre doğru karşılaştırma odur. Çünkü yalnız benzinlide kullanmanın her türlü daha avantajlı olacağı kanısındayım. Eğer ki lpg dizel karşılaştırması yapılacaksa motora yapılan uygulamadan, ustalığın riskinden, lpgnin daha yüksek yanma sıcaklığa çıkmasından ötürü motorda oluşabilecek sorunlardan vb. Ötürü dizel daha mantıklı gibi duruyor.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslında çok mantıklı. Emre Özpeynirci demiş ya, biz ne kadar anlatsakta insanlar bildiğini okuyor. Bizde hala emmi dayı sözü geçer.

Halbuki adam çok güzel ve açık açık anlatmış. Ve bana sorarsanız bu Lpg dönüşümü içinde geçerli.

Dizel ile benzinli arasındaki fiyat farkı bizim ülkemizde birazda popüler olmasındanda kaynaklı bana göre. Çünkü bir ürüne fazla talep olması, normalde fiyatını düşürmesi ve sürümden kazanma mantığını alması gerekirken, bizde tam tersi. Talep ne kadar çok ise, fiyatta onunla paralel yükseliyor.

Netekim benzinli veya elektrikli otomobil, hem atmosferimiz hemde insanlarımız için çok daha sağlıklı.

Paylaşım için teşekkürler Ömer.

Tapatalk
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Benim kastettiğim 0 km araçlar için. Örneğin sıfır araç alınacaksa dizel ve fabrikasyon lgp'li kıyaslaması yapılacaksa elbette lpg. Fakat, benzinli aracın sonradan lpg ye dönüşümü ile oynanan kumar göz önüne alınacak olursa, madem lpg takılacak o zaman dizel almak daha mantıklı.

Fakat yıllık km hesaplanırsa, 8.000-10.000 km arası yol yapılıyorsa benzinli araca lpg taktırmak manasız olur. Eğer yıllık 50.000km ye kadar yol yapılıyorsa dizel daha mantıklı.

Yani kıyaslamayı ihtiyaca göre yapmak gerek. Zaten makalede buna dikkat çekmişler.

Benim tercihimi belirlemekte birkaç unsur vardı,

*Geniş bagaj
*Benzinli
*Yedek parça uygun
*Piyasada çabuk satılabilecek
*vs. vs.

Benim yıllık km limitim şartlara göre değişiyor. Ama yıllık optimum 10.000 ila 12.000 km arası. Tabi bu benim öngörüm ama 10.000km yi çok nadiren geçmişimdir.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi sen bu işe ikinci elden girenlerdensin. Yani benzinli araba tercih etmiştin dizel yerine. Ve elbet dizel piyasasını da az çok biliyorsun. Megane 2 lerde 5 6 bin liraya çıkıyor ikinci elde benzinli dizel farkı  Sence yakıt ve Bakım düşünüldüğünde durum nasıl? Ben lpgli kullanıyorum. Şunu söyleyebilirim eğer ki sıfır araba alacaksanız benzinliyi bir kenara koymak istiyorum. Onun yerine lpg ve dizel karşılaştırması yapılmalı. Asıl bana göre doğru karşılaştırma odur. Çünkü yalnız benzinlide kullanmanın her türlü daha avantajlı olacağı kanısındayım. Eğer ki lpg dizel karşılaştırması yapılacaksa motora yapılan uygulamadan, ustalığın riskinden, lpgnin daha yüksek yanma sıcaklığa çıkmasından ötürü motorda oluşabilecek sorunlardan vb. Ötürü dizel daha mantıklı gibi duruyor.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslında çok mantıklı. Emre Özpeynirci demiş ya, biz ne kadar anlatsakta insanlar bildiğini okuyor. Bizde hala emmi dayı sözü geçer.

Halbuki adam çok güzel ve açık açık anlatmış. Ve bana sorarsanız bu Lpg dönüşümü içinde geçerli.

Dizel ile benzinli arasındaki fiyat farkı bizim ülkemizde birazda popüler olmasındanda kaynaklı bana göre. Çünkü bir ürüne fazla talep olması, normalde fiyatını düşürmesi ve sürümden kazanma mantığını alması gerekirken, bizde tam tersi. Talep ne kadar çok ise, fiyatta onunla paralel yükseliyor.

Netekim benzinli veya elektrikli otomobil, hem atmosferimiz hemde insanlarımız için çok daha sağlıklı.

Paylaşım için teşekkürler Ömer.

Tapatalk


Tapatalk



Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Makale 0 km olarak değinmiş ve doğru yönlerden incelemiş. Makaleden farklı olarak 2.eli  sormuştum aynen dediğin gibi yıllık 10 12 bin yapan insan için bence de benzinli çok daha mantıklı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Benim kastettiğim 0 km araçlar için. Örneğin sıfır araç alınacaksa dizel ve fabrikasyon lgp'li kıyaslaması yapılacaksa elbette lpg. Fakat, benzinli aracın sonradan lpg ye dönüşümü ile oynanan kumar göz önüne alınacak olursa, madem lpg takılacak o zaman dizel almak daha mantıklı.

Fakat yıllık km hesaplanırsa, 8.000-10.000 km arası yol yapılıyorsa benzinli araca lpg taktırmak manasız olur. Eğer yıllık 50.000km ye kadar yol yapılıyorsa dizel daha mantıklı.

Yani kıyaslamayı ihtiyaca göre yapmak gerek. Zaten makalede buna dikkat çekmişler.

Benim tercihimi belirlemekte birkaç unsur vardı,

*Geniş bagaj
*Benzinli
*Yedek parça uygun
*Piyasada çabuk satılabilecek
*vs. vs.

Benim yıllık km limitim şartlara göre değişiyor. Ama yıllık optimum 10.000 ila 12.000 km arası. Tabi bu benim öngörüm ama 10.000km yi çok nadiren geçmişimdir.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi sen bu işe ikinci elden girenlerdensin. Yani benzinli araba tercih etmiştin dizel yerine. Ve elbet dizel piyasasını da az çok biliyorsun. Megane 2 lerde 5 6 bin liraya çıkıyor ikinci elde benzinli dizel farkı  Sence yakıt ve Bakım düşünüldüğünde durum nasıl? Ben lpgli kullanıyorum. Şunu söyleyebilirim eğer ki sıfır araba alacaksanız benzinliyi bir kenara koymak istiyorum. Onun yerine lpg ve dizel karşılaştırması yapılmalı. Asıl bana göre doğru karşılaştırma odur. Çünkü yalnız benzinlide kullanmanın her türlü daha avantajlı olacağı kanısındayım. Eğer ki lpg dizel karşılaştırması yapılacaksa motora yapılan uygulamadan, ustalığın riskinden, lpgnin daha yüksek yanma sıcaklığa çıkmasından ötürü motorda oluşabilecek sorunlardan vb. Ötürü dizel daha mantıklı gibi duruyor.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslında çok mantıklı. Emre Özpeynirci demiş ya, biz ne kadar anlatsakta insanlar bildiğini okuyor. Bizde hala emmi dayı sözü geçer.

Halbuki adam çok güzel ve açık açık anlatmış. Ve bana sorarsanız bu Lpg dönüşümü içinde geçerli.

Dizel ile benzinli arasındaki fiyat farkı bizim ülkemizde birazda popüler olmasındanda kaynaklı bana göre. Çünkü bir ürüne fazla talep olması, normalde fiyatını düşürmesi ve sürümden kazanma mantığını alması gerekirken, bizde tam tersi. Talep ne kadar çok ise, fiyatta onunla paralel yükseliyor.

Netekim benzinli veya elektrikli otomobil, hem atmosferimiz hemde insanlarımız için çok daha sağlıklı.

Paylaşım için teşekkürler Ömer.

Tapatalk


Tapatalk
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Özür dilerim, ben ikisi içinde cevapladım :) birde lpg'yi uygulayacak zihniyette önemli. Allah korusun bir kasap eline düşerse arabadan soğutur.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Makale 0 km olarak değinmiş ve doğru yönlerden incelemiş. Makaleden farklı olarak 2.eli  sormuştum aynen dediğin gibi yıllık 10 12 bin yapan insan için bence de benzinli çok daha mantıklı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Benim kastettiğim 0 km araçlar için. Örneğin sıfır araç alınacaksa dizel ve fabrikasyon lgp'li kıyaslaması yapılacaksa elbette lpg. Fakat, benzinli aracın sonradan lpg ye dönüşümü ile oynanan kumar göz önüne alınacak olursa, madem lpg takılacak o zaman dizel almak daha mantıklı.

Fakat yıllık km hesaplanırsa, 8.000-10.000 km arası yol yapılıyorsa benzinli araca lpg taktırmak manasız olur. Eğer yıllık 50.000km ye kadar yol yapılıyorsa dizel daha mantıklı.

Yani kıyaslamayı ihtiyaca göre yapmak gerek. Zaten makalede buna dikkat çekmişler.

Benim tercihimi belirlemekte birkaç unsur vardı,

*Geniş bagaj
*Benzinli
*Yedek parça uygun
*Piyasada çabuk satılabilecek
*vs. vs.

Benim yıllık km limitim şartlara göre değişiyor. Ama yıllık optimum 10.000 ila 12.000 km arası. Tabi bu benim öngörüm ama 10.000km yi çok nadiren geçmişimdir.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi sen bu işe ikinci elden girenlerdensin. Yani benzinli araba tercih etmiştin dizel yerine. Ve elbet dizel piyasasını da az çok biliyorsun. Megane 2 lerde 5 6 bin liraya çıkıyor ikinci elde benzinli dizel farkı  Sence yakıt ve Bakım düşünüldüğünde durum nasıl? Ben lpgli kullanıyorum. Şunu söyleyebilirim eğer ki sıfır araba alacaksanız benzinliyi bir kenara koymak istiyorum. Onun yerine lpg ve dizel karşılaştırması yapılmalı. Asıl bana göre doğru karşılaştırma odur. Çünkü yalnız benzinlide kullanmanın her türlü daha avantajlı olacağı kanısındayım. Eğer ki lpg dizel karşılaştırması yapılacaksa motora yapılan uygulamadan, ustalığın riskinden, lpgnin daha yüksek yanma sıcaklığa çıkmasından ötürü motorda oluşabilecek sorunlardan vb. Ötürü dizel daha mantıklı gibi duruyor.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslında çok mantıklı. Emre Özpeynirci demiş ya, biz ne kadar anlatsakta insanlar bildiğini okuyor. Bizde hala emmi dayı sözü geçer.

Halbuki adam çok güzel ve açık açık anlatmış. Ve bana sorarsanız bu Lpg dönüşümü içinde geçerli.

Dizel ile benzinli arasındaki fiyat farkı bizim ülkemizde birazda popüler olmasındanda kaynaklı bana göre. Çünkü bir ürüne fazla talep olması, normalde fiyatını düşürmesi ve sürümden kazanma mantığını alması gerekirken, bizde tam tersi. Talep ne kadar çok ise, fiyatta onunla paralel yükseliyor.

Netekim benzinli veya elektrikli otomobil, hem atmosferimiz hemde insanlarımız için çok daha sağlıklı.

Paylaşım için teşekkürler Ömer.

Tapatalk


Tapatalk


Tapatalk



Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Estağfurullah abi ne özrü. İyi uygulansa bile bazen insan soğuyor. Hiç olmadık yerde bir yerden karşına çıkıyor bakımlarını tam yapmana rağmen. Bir bakıyorsun bobin yanıyor bir bakıyorsun başka bişey. Her zaman araban olması gerekenden daha verimsiz çalışıyor falan. Lpg taksici gibi kmler yapmıyorsan pek mantıklı değil.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Özür dilerim, ben ikisi içinde cevapladım :) birde lpg'yi uygulayacak zihniyette önemli. Allah korusun bir kasap eline düşerse arabadan soğutur.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Makale 0 km olarak değinmiş ve doğru yönlerden incelemiş. Makaleden farklı olarak 2.eli  sormuştum aynen dediğin gibi yıllık 10 12 bin yapan insan için bence de benzinli çok daha mantıklı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Benim kastettiğim 0 km araçlar için. Örneğin sıfır araç alınacaksa dizel ve fabrikasyon lgp'li kıyaslaması yapılacaksa elbette lpg. Fakat, benzinli aracın sonradan lpg ye dönüşümü ile oynanan kumar göz önüne alınacak olursa, madem lpg takılacak o zaman dizel almak daha mantıklı.

Fakat yıllık km hesaplanırsa, 8.000-10.000 km arası yol yapılıyorsa benzinli araca lpg taktırmak manasız olur. Eğer yıllık 50.000km ye kadar yol yapılıyorsa dizel daha mantıklı.

Yani kıyaslamayı ihtiyaca göre yapmak gerek. Zaten makalede buna dikkat çekmişler.

Benim tercihimi belirlemekte birkaç unsur vardı,

*Geniş bagaj
*Benzinli
*Yedek parça uygun
*Piyasada çabuk satılabilecek
*vs. vs.

Benim yıllık km limitim şartlara göre değişiyor. Ama yıllık optimum 10.000 ila 12.000 km arası. Tabi bu benim öngörüm ama 10.000km yi çok nadiren geçmişimdir.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi sen bu işe ikinci elden girenlerdensin. Yani benzinli araba tercih etmiştin dizel yerine. Ve elbet dizel piyasasını da az çok biliyorsun. Megane 2 lerde 5 6 bin liraya çıkıyor ikinci elde benzinli dizel farkı  Sence yakıt ve Bakım düşünüldüğünde durum nasıl? Ben lpgli kullanıyorum. Şunu söyleyebilirim eğer ki sıfır araba alacaksanız benzinliyi bir kenara koymak istiyorum. Onun yerine lpg ve dizel karşılaştırması yapılmalı. Asıl bana göre doğru karşılaştırma odur. Çünkü yalnız benzinlide kullanmanın her türlü daha avantajlı olacağı kanısındayım. Eğer ki lpg dizel karşılaştırması yapılacaksa motora yapılan uygulamadan, ustalığın riskinden, lpgnin daha yüksek yanma sıcaklığa çıkmasından ötürü motorda oluşabilecek sorunlardan vb. Ötürü dizel daha mantıklı gibi duruyor.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslında çok mantıklı. Emre Özpeynirci demiş ya, biz ne kadar anlatsakta insanlar bildiğini okuyor. Bizde hala emmi dayı sözü geçer.

Halbuki adam çok güzel ve açık açık anlatmış. Ve bana sorarsanız bu Lpg dönüşümü içinde geçerli.

Dizel ile benzinli arasındaki fiyat farkı bizim ülkemizde birazda popüler olmasındanda kaynaklı bana göre. Çünkü bir ürüne fazla talep olması, normalde fiyatını düşürmesi ve sürümden kazanma mantığını alması gerekirken, bizde tam tersi. Talep ne kadar çok ise, fiyatta onunla paralel yükseliyor.

Netekim benzinli veya elektrikli otomobil, hem atmosferimiz hemde insanlarımız için çok daha sağlıklı.

Paylaşım için teşekkürler Ömer.

Tapatalk


Tapatalk


Tapatalk
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33