LPG'li otomobili benzinsiz çalıştırmayın

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
LPG'Lİ ARAÇLARINIZI BENZİNSİZ ÇALIŞTIRMAYIN

Genellikle benzin ile çalışan araçlara takılan LPG sistemleri, zaman zaman yaşanan kazalar yüzünden bazı sürücüleri tedirgin ediyor.



Likit Petrol Gazı (LPG) ile çalışan araçların bakım onarım uzmanı Adnan Karamanlı, otomobillerde sık sık meydana gelen yangınlara LPG sistemlerinin değil, uzun süre kullanılmayan benzin hortumların neden olduğunu söyleyerek 'LPG'li araçlarınızı benzinsiz çalıştırmayın' uyarısında bulundu.

Genellikle benzin ile çalışan araçlara takılan LPG sistemleri, zaman zaman yaşanan kazalar yüzünden bazı sürücüleri tedirgin ediyor. Benzin litre fiyatının ucuz olması nedeniyle araçlarında LPG yakıt sistemleri kullanan sürücüler, ekonomik bir fayda sağlarken, yaşanabilecek yangınlar konusunda ise endişeler taşıyor. Trafik kazaları dışında yaşanan yangınların bir çoğunun LPG sistemlerinden değil, kullanılmayan benzin hortumlarından çıktığı belirtiliyor. Karbüratörlü araç kullanan vatandaşların uzun süre araçlarına benzin almamaları sebebi ile hortumlarda tahrişler ve yırtılmalar meydana geliyor. Uzun sürenin sonrasında alınan benzin ise yırtılan hortumlardan sızarak yangına neden oluyor. Bu yangınlar yeni nesil araçlarda daha az meydana geliyor. Bunun nedeni ise enjeksiyonlu araçlara LPG sistemi takılmış olsa bile, bu tür araçlar ilk önce benzin ile çalışıyor. Belirli bir sıcaklığa geldikten sonra bu tür araçlar LPG yakıt sistemine geçiş yapıyor. Bu sayede benzin hortumlarında daima benzin duruyor ve tahriş olasılığı azalıyor.



“ÇIKAN YANGINLARIN ÇOĞU BENZİN HORTUMUNUNDAN KAYNAKLANIYOR”

LPG'li araçlardan çıkan yangınlar hakkında bilgi veren Uzman Adnan Karamanlı, LPG sistemlerinin ikiye ayrıldığını, bunlardan birincisinin yeni nesil araçlara takılan sıralı sistem olduğu, ikincisinin ise eski araçlara takılan karbüratörlü sistem olduğunu söyledi. Genelde yangın çıkan araçların eski tip karbüratörlü, benzinle çalışmayan araçlar olduğunu belirten Karamanlı, “LPG'den yangın çıkan araçlarımız eski tip olanlardır. Vatandaş genelde aracını LPG'de çalıştırdığı için benzin hortumları çürüyor. Gazı bittiği zaman aracını benzinle çalıştırmak istiyor. Bu sırada daha önce kurumuş ve eskimiş hortumlardan kaçak oluyor ve bundan dolayı yangın çıkıyor. Bu durum yeni nesil araçlarımızda pek fazla görülmüyor. Yeni nesil araçlar ilk çalıştığında benzin ile çalışıyor. Bundan dolayı benzin sistemi de sağlam oluyor. LPG'li aracı olan müşterilerimizin 6 ayda bir kontrole gelerek sistemlerini kontrol ettirmesi gerekiyor. LPG'den çıkan bir sorundan dolayı yanan araç sayısı çok azdır. Çıkan yangınların birçoğu benzinden kaynaklanıyor” diye konuştu.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Allahtan benimki ilk benzinde çalışıp sonra gaza alıyor

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dikkat edeyorum da eski sistem lpg kullananlar ayda bir bile benzinle çalıştırmıyolar, benzin sisteminin bozulması kaçınılmaz zaten karburatorlu duzenek pek sağlıklı değil.

MB860 cihazımdan gönderildi



Aynen. Ki benimde başıma gelen bir hadise. Bir zamanlar 98 model almış olduğum karbüratörlü araç, aldığım ilk hafta gaz teli takılmışçasına 6000 devire çıkıyordu. Hemde durduk yere. Arabayı aldığım adam tam 6 yıl benzin koymamış arabaya. Sorduğumda aldığım cevap iğrençti, benzin pahalı ne alacam benzini demişti kereste. Her neyse ben arabanın deposunun çürüdüğünü benzin istasyonunda benzin alırken öğrendim. Taki benzin dolarken alttan kevgir gibi delik deşik olan deponun benzini alttan akıttığını görene kadar. Ayrıca kuru yakıt karbüratöre çok zararlı. 2. boğaz diye tabir edilen parça bozulmuş. Onu ve depoyu, aynı zamanda tüm yakıt tesisatını hortumlar ve pompa dahil değiştirmiştim. Tehlikenin eşiğinden döndük.


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dikkat edeyorum da eski sistem lpg kullananlar ayda bir bile benzinle çalıştırmıyolar, benzin sisteminin bozulması kaçınılmaz zaten karburatorlu duzenek pek sağlıklı değil.

MB860 cihazımdan gönderildi



Aynen. Ki benimde başıma gelen bir hadise. Bir zamanlar 98 model almış olduğum karbüratörlü araç, aldığım ilk hafta gaz teli takılmışçasına 6000 devire çıkıyordu. Hemde durduk yere. Arabayı aldığım adam tam 6 yıl benzin koymamış arabaya. Sorduğumda aldığım cevap iğrençti, benzin pahalı ne alacam benzini demişti kereste. Her neyse ben arabanın deposunun çürüdüğünü benzin istasyonunda benzin alırken öğrendim. Taki benzin dolarken alttan kevgir gibi delik deşik olan deponun benzini alttan akıttığını görene kadar. Ayrıca kuru yakıt karbüratöre çok zararlı. 2. boğaz diye tabir edilen parça bozulmuş. Onu ve depoyu, aynı zamanda tüm yakıt tesisatını hortumlar ve pompa dahil değiştirmiştim. Tehlikenin eşiğinden döndük.
Değişik bi tecrübe

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kötü tecrübe... Sebebine gelince bu araba alınırken başında değildim. Parasını verdim (güya arabadan anladığını sandığım yakın akrabaya) çocuğun kolu kırık, araba lazım çektik krediyi... Bakan ustanın çok afedersiniz gözü görmeyen insanları tenzih ederim usta usta değil bakar kör. İnsan bir liftle kaldırır altına bakar, motoru dinler... Anlayacağın vakti zamanında 2008'de 5 bin lira gibi bir rakama almıştık. Sağını solunu ciddi manada toplayıp sorunsuz hale getirdikten sonra 7,500 TL'ye satmıştım. Ve arabayı sattığım adamla hala görüşüyorum arabayla 180.000 km yapmış ufak tefek masraflar haricinde kuruş zarar ettirmedi diyor. İşte bu mantık bizi bitiren mantık. Aslında mantık değil akılsızlık. İçine oturup kendi canını bile tehlikeye atmaya değer mi? Bakıma harcanacak paranın hiçbir ehemmiyeti yok. ayda 50 liralık benzin kullansan ne olur? yada o hortumları komple değiştirsen ne olur? Benzin pompası bile para değil inanın...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dikkat edeyorum da eski sistem lpg kullananlar ayda bir bile benzinle çalıştırmıyolar, benzin sisteminin bozulması kaçınılmaz zaten karburatorlu duzenek pek sağlıklı değil.

MB860 cihazımdan gönderildi



Aynen. Ki benimde başıma gelen bir hadise. Bir zamanlar 98 model almış olduğum karbüratörlü araç, aldığım ilk hafta gaz teli takılmışçasına 6000 devire çıkıyordu. Hemde durduk yere. Arabayı aldığım adam tam 6 yıl benzin koymamış arabaya. Sorduğumda aldığım cevap iğrençti, benzin pahalı ne alacam benzini demişti kereste. Her neyse ben arabanın deposunun çürüdüğünü benzin istasyonunda benzin alırken öğrendim. Taki benzin dolarken alttan kevgir gibi delik deşik olan deponun benzini alttan akıttığını görene kadar. Ayrıca kuru yakıt karbüratöre çok zararlı. 2. boğaz diye tabir edilen parça bozulmuş. Onu ve depoyu, aynı zamanda tüm yakıt tesisatını hortumlar ve pompa dahil değiştirmiştim. Tehlikenin eşiğinden döndük.
Değişik bi tecrübe

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aynen öyle hocam bakım diye bi mantık yok bizde bozulursa değiştiririz diye bozulmasını bekliyorlar. :D

MB860 cihazımdan gönderildi



Şunu anlarım kardeşim, mesela arabanın tamponunda çatlak vardır. İçten tel zımba basar idare etsin dersin. Çünkü arabanın çok çok hayati bir organı değildir. Ama arabanın aküsü zayıf, far ampulün patlak, marş motor tekliyor ne bileyim fren hortumları kıtır kıtır olmuş arabanın altında lastik yok... Be güzel kardeşim, o zaman binme o arabaya... Kendine acımıyorsun, başkasının canını yakacaksın belli işte. Yok Enes yok, malesef milletimiz bazı konulardaki müsrifliğini biraz can güvenliğine verse birçok sıkıntı ortadan kalkacak ama nerde?



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33