Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Akaryakıt Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: Hakan34 - 25 Mayıs 2012, 22:39
-
Geçenlerde bir arkadaşım aracına taktırmış benzin hortumunun üstünde yakıt düşürdüğü varsayılan bir cihz zamanında 400-500 TL gibi bir fiyat ödeyip almış ilk zamanlar faydasını gördüm ama diyor yada psikolojik olarak gördüğünü hissetti şuan için hic birsey farketmiyor dedi
cihazı aracından söktük parçaladık ve o yakıt tasarruf ettirdiği söylenen cihazın içinden mıknatıs çekti.
Kendimce kurduğum mantıkta benzin in içndeki maddeleri bu mıknatıs sayesinde motora göndermeyip direk yanıcı bir benzin in motora gitmesini sağlarsak aracın performansı artacak ve %100 e yakın yakıt yanışı olacağı için az yakıt la daha fazla güc ve yol yapabileceği mantık sınırlarında olması gereken bir durum .
Ama bu sekilde düzenekler hazırlayıp piyasaya sunan yam yam lar bu cihazları biraz süsleyip ortaya sanki çok işe yarar bir aletmiş gibi satıyorlar aman dikkat arkadaşlar
En iyi yakıt tasarrufu temiz motor yağı yağ filtresi hava filtresi ve devirli araç kullanmaktır gerisi yalan ..
-
uyarı için teşekkürler...aracı nasıl devirli kullanıcaz?
-
Hangi vitesteysen ona uygun devirde olmak gerekiyor. Normal bir yolda 3.vites 3,000 yda 3,500 devir yanlış bir sürüş şeklidir zaten.
Uzmanlar trafikte yüksek viteste kullanın yüksek devirde değil diyorlar zaten.
uyarı için teşekkürler...aracı nasıl devirli kullanıcaz?
-
Belki zararı bile olur, yakıtın içindeki ağır metal bir süre sonra mıknatısın olduğu yerde birikip tortu halinde motora giderse yine problem olmaz mı :o
Geçenlerde bir arkadaşım aracına taktırmış benzin hortumunun üstünde yakıt düşürdüğü varsayılan bir cihz zamanında 400-500 TL gibi bir fiyat ödeyip almış ilk zamanlar faydasını gördüm ama diyor yada psikolojik olarak gördüğünü hissetti şuan için hic birsey farketmiyor dedi
cihazı aracından söktük parçaladık ve o yakıt tasarruf ettirdiği söylenen cihazın içinden mıknatıs çekti.
Kendimce kurduğum mantıkta benzin in içndeki maddeleri bu mıknatıs sayesinde motora göndermeyip direk yanıcı bir benzin in motora gitmesini sağlarsak aracın performansı artacak ve %100 e yakın yakıt yanışı olacağı için az yakıt la daha fazla güc ve yol yapabileceği mantık sınırlarında olması gereken bir durum .
Ama bu sekilde düzenekler hazırlayıp piyasaya sunan yam yam lar bu cihazları biraz süsleyip ortaya sanki çok işe yarar bir aletmiş gibi satıyorlar aman dikkat arkadaşlar
En iyi yakıt tasarrufu temiz motor yağı yağ filtresi hava filtresi ve devirli araç kullanmaktır gerisi yalan ..
-
abi ben bu tasarruflardan hiçbirine inanmıyorum...hatta ve hatta bor mor onlarada inanmıyorum...bana hep para tuzağıymış gibi geliyor...siz ne dersiniz bilmem...
-
uyarı için teşekkürler...aracı nasıl devirli kullanıcaz?
yolda 3. viteste giderken aracı 5000-6000 devire getirmek yerine vites büyütmek seklinde kullanımlar yakıt tasarrufunda olumlu etkilerini gösterecektir.
-
Yeni nesil arabalarda vitesi değiştirmen gereken aralığı ekranda söylüyor. Acaba bu devir göstergeleri sonradan entegre edilemezmi? Yani klasik bir araçtaki, devir saatinin yerine vites değiştirme anını gösteren bir düzenek gibi
-
elektronik beyinden entegreli olmadıktan sonra şöyle olabilir araç 3000 devire geldimi bi ılşık bağlanır yanar ama bahsettiğin araçlar yakıt tasarrufu için sinyalleri beyinden alıyor o yüzden o tip bir sey ancak manuel olarak çalışır onunda bi faydası olmaz belli bi devire entegre edilecek bi akımla o devire geldigi anda ışık yanmasını yada uyarı vermesini saglarsın ama ne kada tasarruf ettirir şüpheli
-
Bayanlara uyarı amaçlı olur ancak :))
3,500 devirde bağıra bağıra gidiyolar 3. vitesde arada bi 2. vitesde sanki başka vites yokmu gibi
elektronik beyinden entegreli olmadıktan sonra şöyle olabilir araç 3000 devire geldimi bi ılşık bağlanır yanar ama bahsettiğin araçlar yakıt tasarrufu için sinyalleri beyinden alıyor o yüzden o tip bir sey ancak manuel olarak çalışır onunda bi faydası olmaz belli bi devire entegre edilecek bi akımla o devire geldigi anda ışık yanmasını yada uyarı vermesini saglarsın ama ne kada tasarruf ettirir şüpheli
-
:D :D :D :D Aynen Abi ya geçen yeni Corollaya bindim kampüse giderken.Kadın arabayı acı çektiriyordu bildiğin :D
Bayanlara uyarı amaçlı olur ancak :))
3,500 devirde bağıra bağıra gidiyolar 3. vitesde arada bi 2. vitesde sanki başka vites yokmu gibi
elektronik beyinden entegreli olmadıktan sonra şöyle olabilir araç 3000 devire geldimi bi ılşık bağlanır yanar ama bahsettiğin araçlar yakıt tasarrufu için sinyalleri beyinden alıyor o yüzden o tip bir sey ancak manuel olarak çalışır onunda bi faydası olmaz belli bi devire entegre edilecek bi akımla o devire geldigi anda ışık yanmasını yada uyarı vermesini saglarsın ama ne kada tasarruf ettirir şüpheli
-
0-20 km/saat hız 1. vites
20-40 km/saat hız 2. vites
40-60 km/saat hız 3. vites
60-80 km/saat hız 4. vites
80+ km/saat hız 5. vites
en uygunu budur kardeşim.Ama benim bu konudaki asıl görüşüm araba kendini toparlayabildiği vitestir.Ben yeri geliyor 70te 2 bin devir 5. viteste gidiyorum.Kimisi zararlı diyor ama ben zararlı olduğunu düşünmüyorum.Çünkü araçta gaza bastığım zaman araç kendini ÇOK ÇABUK bir şekilde toparlayabiliyor.
uyarı için teşekkürler...aracı nasıl devirli kullanıcaz?
-
0-20 km/saat hız 1. vites
20-40 km/saat hız 2. vites
40-60 km/saat hız 3. vites
60-80 km/saat hız 4. vites
80+ km/saat hız 5. vites
en uygunu budur kardeşim.Ama benim bu konudaki asıl görüşüm araba kendini toparlayabildiği vitestir.Ben yeri geliyor 70te 2 bin devir 5. viteste gidiyorum.Kimisi zararlı diyor ama ben zararlı olduğunu düşünmüyorum.Çünkü araçta gaza bastığım zaman araç kendini ÇOK ÇABUK bir şekilde toparlayabiliyor.
uyarı için teşekkürler...aracı nasıl devirli kullanıcaz?
:-2