Hangi LPG sistemini kullanıyorsunuz?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bende Yumurta accentte Landi kullanıyordum.. sonradan ismi Landirenzo olmuş..

Maalesef Karbüratörlü sistemli araçlarda LPG önermiyorum.. Hatta Canını seven binmesin diyorum.. 2 Sefer ölümden döndüm...  :yorgun: :yorgun: :yorgun:

+1



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bende Yumurta accentte Landi kullanıyordum.. sonradan ismi Landirenzo olmuş..

Maalesef Karbüratörlü sistemli araçlarda LPG önermiyorum.. Hatta Canını seven binmesin diyorum.. 2 Sefer ölümden döndüm...  :yorgun: :yorgun: :yorgun:
abi ben cahilim bu konuda biraz açarmısın ?


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
huseyinim şöyle acayim. benzin hortumlari karburatorlu sistemlerde arac benzinde az yada hic kullanilmadigi icin cok erken deforme oluyor. catliyor ve en ufak basincta yarılıyor. daha da acayim mi?

yep's special phone huawei



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
huseyinim şöyle acayim. benzin hortumlari karburatorlu sistemlerde arac benzinde az yada hic kullanilmadigi icin cok erken deforme oluyor. catliyor ve en ufak basincta yarılıyor. daha da acayim mi?

yep's special phone huawei
Anladım.. Son soru bizim araba karbratörlü değil daha doğrusu eski arabalar karburatörlü ?


Çevrimdışı domestos

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 144
    • Puan +1/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • ------------------------------------
    • -----------------------------------
  • Ad Soyad: ---------------------------------
  • Marka: Mazda
  • Model: Touring Sedan
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
İlk sistemim Landi Renzo idi ve sorunsuz 4 yıl kullandım, ikincisi ve üçüncüsü Atiker'di ve üretim hatası haricinde sıkıntı yaşamadım garantiden sorunumu giderdiler, üçüncü sistemim OMVL idi böyle bir sistem görmedim duymadım... 2 yıl boyunca hiç bir sıkıntı yaşamadığım gibi diğer kitlerden de az yakıyordu, sonradan öğrendim ki; bu konuda dünya rekoruna sahipmiş...

En son lpg kitimin markası Romano... OBD sistemi var; 4500 devirden sonra benzin püskürtmesi yapıyor, hava yakıt karışım değerlerini ECU'dan alıyor (muş)

7 aydır genel anlamda memnunum çok şükür...

 :dutdut:

------------------------------------------


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
kapalı kalsın :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
huseyinim şöyle acayim. benzin hortumlari karburatorlu sistemlerde arac benzinde az yada hic kullanilmadigi icin cok erken deforme oluyor. catliyor ve en ufak basincta yarılıyor. daha da acayim mi?

yep's special phone huawei




Çevrimdışı hokans

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
Uzun zamandır Obdli bir kitin obdsiz bir kite göre avantajlı olup olmadığını sorguluyorum ve maalesef tatmin edici bir cevap alamadım. Bu forumda da son bir kez daha sormak istiyorum. Benzin ve lpg farklı karakterde yakit olduklarindan afr değerleri de farkli. Benzin 14.7 afr iken, lpg 15.7'de. Dolayısıyla 1 litre benzin icin 14.7 lt havaya ihtiyac duyulurken bu durum lpgde 15.7 litre havaya tekabül etmeli. Dolayisiyla 4000 küsür devirlere kadar arac closed loopte yani oksijen sensöründen gelen bilgiye göre hareket ettiginden ve oksijen sensörü 14,7'ye, yani benzin kullaniyormus gibi düşündüğünden arac lpgde zengin karisimla çalışacak sonucu ortaya çıkıyor. Dolayısıyla araclarini 4000'li devirlerde kullananların subap erimesiyle karşılaşma oranları obd kullanan lpg kitlerinden çok da farkli olmayacak. Saniyorum closed loopte lpgnin afr oranini manuple edebilmek icin oksijen manipulatorune ihtiyac var(bu da dışarıdan wideband oksijen sensörü satın almak anlamına gelir) ki afr degerini manuel olarak 15,7'ye çekip ideal hava yakit karisimini saglayabilelim. Sayet OBD'li kitin closed loopte yaptigi iş afr ve lambda degerlerini manipüle edip 15,7ye cikarmaksa o zaman okeydir.
Arac open loope geçtiğinde ise benzin ecusu lftye gore hareket etmeye calistigindan obdli kitin open looptaki avantajını pek anlayamiyorum. Düşündüklerimde bir yanlışlık var mi? Var ise obdli kit tam olarak ne yapar açıklar mısınız?
Using Tapatalk


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Obd'li kitlerin faydası bildiğim kadarı ile değişik devirlerde veya değişik hava koşullarında (sıcak, soğuk gibi) aracın benzin püskürtme gereksinimini obd ile kontrol ederek, enjektörlere yeterli lpg'nin verilmesini kontrol eden bir sistem. Yani bu sistem ile tamamen değil ama sübaplarda oluşabilecek arızaların bir kısmının (erime problemi gibi) önüne geçilmesi mümkün diye biliyorum. Yalnız teknik olarak obd elektronik devresinin bunu nasıl yaptığı konusunda bir fikrim yok ama mantıken şöyle olması gerekir, örneğin araç rolantide 800-1000 devir arasında çalışırken gerekli yakıtın yanma hücrelerine püskürtülmesi ile 3500 devirde püskürtmesi gereken yakıtın orantısını hesaplayıp, buna göre lpg 'nin yanma hücrelerine ne kadar gönderilmesi gerektiğini hesaplıyor olabilir. Lpg ve benzin arasında yakıt olarak farklılıklar olduğu aşikar. Benzin'in yanma kalorisi ile lpg'nin kalorisi aynı değildir. Bu durumda enjektörden püskürtülen aşırı lpg sübap erimesine neden olmasın diye, hesaplanan benzinin kalorisi baz alınmış olabilir. Yine bir örnekle, 3500 devirdeyken püskürtülen benzinin kalorisi = lpg nin kalorisi biçiminde oratılanmış olabilir diye tahmin ediyorum.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uzun zamandır Obdli bir kitin obdsiz bir kite göre avantajlı olup olmadığını sorguluyorum ve maalesef tatmin edici bir cevap alamadım. Bu forumda da son bir kez daha sormak istiyorum. Benzin ve lpg farklı karakterde yakit olduklarindan afr değerleri de farkli. Benzin 14.7 afr iken, lpg 15.7'de. Dolayısıyla 1 litre benzin icin 14.7 lt havaya ihtiyac duyulurken bu durum lpgde 15.7 litre havaya tekabül etmeli. Dolayisiyla 4000 küsür devirlere kadar arac closed loopte yani oksijen sensöründen gelen bilgiye göre hareket ettiginden ve oksijen sensörü 14,7'ye, yani benzin kullaniyormus gibi düşündüğünden arac lpgde zengin karisimla çalışacak sonucu ortaya çıkıyor. Dolayısıyla araclarini 4000'li devirlerde kullananların subap erimesiyle karşılaşma oranları obd kullanan lpg kitlerinden çok da farkli olmayacak. Saniyorum closed loopte lpgnin afr oranini manuple edebilmek icin oksijen manipulatorune ihtiyac var(bu da dışarıdan wideband oksijen sensörü satın almak anlamına gelir) ki afr degerini manuel olarak 15,7'ye çekip ideal hava yakit karisimini saglayabilelim. Sayet OBD'li kitin closed loopte yaptigi iş afr ve lambda degerlerini manipüle edip 15,7ye cikarmaksa o zaman okeydir.
Arac open loope geçtiğinde ise benzin ecusu lftye gore hareket etmeye calistigindan obdli kitin open looptaki avantajını pek anlayamiyorum. Düşündüklerimde bir yanlışlık var mi? Var ise obdli kit tam olarak ne yapar açıklar mısınız?




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33