1. Direksiyon altında, kontak anahtarı muhafazasını sökün ve marş anahtarına giren kabloları bulun.
2. Ayrıca sinyal kolu anahtarını da bulun.
3. 1 adet de kontrol lambası lazım. Kendiniz yapabilirsiniz, içi boş bir elektrik kontrol kalemine 12 voltluk bir ince tavan lambasını bir ucu kontrol kalemi metaline tam değecek şekilde koyun. Diğer ucuna da 1mt kadar bir kablo lehimleyin, kablonun diğer ucuna da bir kıskaç takın. Böylece lamba hazır.
4. Alarm montajı
İlk önce marş anahtarından çıkan kalın kırmızı bir kablo olması lazım bu kabloya kontrol lambasıyla bak.Kontrol lambasının kıskacını araç şasesine tutturun ucunu da bu kalın kabloya sıyırarak temas ettir,eğer lamba yanarsa bu kabloya alarmın sigorta yuvası takılı kırmızı bir kablosu vardır onu buraya bağlayın.
Sonra alarmın kontak beslemesini bağlamak için kontak anahtarını bir tur çevir ama araba çalışmasın.
Sonra kontrol lambasıyla yine marş anahtarından çıkan kalın kabloları sıyırarak kontak + (artı) nı bulun.
Lamba yanınca kontak anahtarını kapatın, lamba sönerse anlayın ki bu kontak beslemesidir.
Bu kabloyu da bağlayın.
Sıra geldi sinyallere ,sağ sinyalini yak ve kontrol lambasıyla sinyal kolu anahtarından çıkan kablolara sıyırarak değdir.Lamba hangi kabloya değdirdiğinde kesik kesik yanarsa o sağ sinyaldir.
Sinyali kapattığında kontrol lambası mutlaka sönmelidir.
Aynı şekilde sol sinyali de bulabilirsin.
Alarmda genelde sinyal kabloları 2 adettir.
Sıra kapı siviçlerini bulmaya geldi ,bunu da tavan lambasından bulabilirsin.Kontrol lambasının kıskaçlı ucunu bu sefer ARTI bir uca değdir ve tavan lambası kablolarını bul.Kontrol lambasının ucunuda bu kablolara sıyırarak değdir.Kontrol lambası yanarsa kapıyı aç ve kapa,her seferinde kontrol lambası yanar ve sönerse buda kapı svic ucudur.
Alarmda bu kablo ya beyaz yada mavidir bu kabloyu da siviç kablosuna bağla.
Merkezi kilit kablolarını bulmak;
Aracın sol kapısına giren kabloları bulun, kontrol lambasının kıskaclı ucunu yine şaseye değdir.
Aracın kapısının dilini düşür yani kapı açıkken merkezi kilidi kapattığında kapı mandalları aşağı inmez.bunu inecek konuma dili bir tornavida yardımıyla iterek getir.
Sonra kontrol lambasını sol kapıya giren kablolara sırayla değdir tabi izoleyi sıyırarak.Kapı mandalı iniyorsa bu kilitleme ucudur.
Kapı mandalı inikken diğer bir kabloya değdir bu sefer mandal yukarı çıkıyorsa buda açma ucudur.
Alarmda bu kablolar genelde yeşil veya kahve renkli 2 adettir. Biri açma diğeri kapama ucudur,eğer alarm kumandasına montaj bittikten sonra kapamaya basarsan açarsa veya açmaya basarsan kaparsa bu uçlarının yerini değiştir düzelir.
Eğer merkezi kilit uçlarını kontrol lambasının kıskaçlı ucunu şaseye değdirerek bulamazsan
ARTI ya değdirerek aynı işlemleri sol kapıya giden kablolarda dene.
Çünkü bazı araç merkezi kilitleri (+) tetikle bazıları(-) tetikle çalışır.Buna göre alarmın şemasında merkezi kilit bağlantı şeması mutlaka verilir.
Merkezi kilit uçları alarm modülüne ayrı bir soketle takılır. Buradaki 2 adet kablo ya ARTI ya yada EKSİYE yani şaseye bağlanır,diğer uçları da açma ve kapama uçlarıdır.
Son olarak alarmın siyah kablosu şaseye bağlanır.Siren ucunu da unutmayalım buda genelde pembe renklidir ve sirenin artısına bağlanır sirenin eksisi şaseye bağlanır.
Bu şekilde alarm sistemi çalışır hale getirilmiş olur.
Alarm kutusu içerisinde darbe dedektörü var ise ara kablosuyla modüle takılır.
dedektör de aracın metal aksamına yapıştırılır.
ayrıca alarm ikaz ledi de ara kablosuyla cam kenarına takılır.
Not : Mutlaka ve mutlaka alarm sisteminin montaj şemasını iyice inceleyin. Yukarıdaki anlatımdan da yardım alın.
Montaj şemasındaki kablo renklerine dikkat edin ve ona göre doğru kabloları bağlayın.
Özellikle kontak beslemesine dikkat edin; şemada da o kablo rengi ACC+ diye yazabilir .
Oto Alarm montaj'dan alıntıdır.