evet kabloyu buldum zaten daha öncedende biliyordum kabloyu deneme yapmıştım yine yakamamıştım ben + kutupda deneme yapmıştım daha önce.
yazışmalarımızdan sonra - kutupla çalışır denilince takrar denedim bugün fakat beceremedim.
şimdi diyelim ki çakmakgın ışıklandırması malum farları yakınca yanıyor. bir artı bir eksi iki kabloyla çalışıyor bu kablonun hangisine bağlıyacaz.
benim bildiğim kadarıyla eksi kutup her konumda sadece eksidir. herhangi bir yerin eksi kutubuyla aynı konumdadır.
acaba teybin içinde ki ışıklandırmalar patlamış olabilir mi diye düşünüyorum
Pek sanmıyorum. Ucu siz takmadan önce başka bir yere takılmışa benziyor muydu? Bir kısadevreye maruz kalmaları sonucunda ekran zarar görür diye düşünüyorum.
Şimdi şöyle. Araç teypleri genelde eksi tetiklemelidir ki bu teybin kasasında yazar. Bu sebeple aracın ışıklandırması da muhtemelen eksi tetiklemelidir diye bir tez oluşturdum ancak dediğim gibi ben hangi uca bağladığımı hiç hatırlayamıyorum. Ancak açınca göreceğim.
Çakmağın ışıklandırması parkları açınca yanıyor tamam,eğer iki eksi kablosu varsa bu eksilerden biri devreyi tamamlamak maksadı ile ampule gönderilmiş bir eksi ucu olabilir. Bu uçlara bağladıysanız eğer sistem şu şekilde çalışmalı. Birine kontağa bağlı elektrik gittiği için aracı çalıştırmanız gerekebilir. Bazı araçlarda araç çalışmadan çakmaklıklar çalışmıyor.
iki eksi kablodan birine kontak açıkken değdirin. Birinde sürekli sabit elektrik olmalı,yani 'Sürekli' teyp ışıkları açık ve ekran ışığı kısık olmalı. Diğer kabloda ise parklar kapalıyken yanmamalı,parkları açtığınızda elektrik gelmeli ve teybin ışıkları yanmalı,ekran ışığı kısılmalı.
Eğer bu şekilde olmazsa,12v geldiğine emin olduğunuz bir güç kaynağı kullanarak techizatı deneyin. Ben bir problem yaşayacağınızı düşünmüyorum.