Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Otomobil Marka ve Modelleri => HONDA => Tüm Markalar => Markalara Göre Otomobiller => Civic => Konuyu başlatan: Y.E.P. - 14 Şubat 2014, 16:49
-
Arkadaşlar biraz araştırdım ve Honda civic Vtec2 araçlarda Buji kablosu olmadığını, bunun yerine her buji için bir adet ateşleme bobini olduğunu öğrendim. Bobin anladığım kadarıyla kolay kolay arıza yapmıyor fakat arıza yaparsa 1 tanesi 180 TL ... :o
(http://d1304.hizliresim.com/18/1/lp78d.jpg)
(https://www.parcaofisi.com/urunresimler/u5051-civic-vtec-2001-2006.jpg)
-
Külbütör kapağının üzerinde sabit soket mi var o zaman? benim anlamadığım nokta enerji bağlantısı nasıl? İlla ki bir kablo olmalı. Onuda araştırma fırsatın oldu mu? Külbütör kapağına benzeyen kapak aynı zamanda enerji trasferinidemi yapıyor :anlamadim:
-
bu sorunun cevabınıda aracın bakımında ustam bujileri değiştirirken çekeceğim fotolarla verecem kardeşim.. :-2
-
Çok iyi olur! İlk elden görmüş ve öğrenmiş oluruz ;)
bu sorunun cevabınıda aracın bakımında ustam bujileri değiştirirken çekeceğim fotolarla verecem kardeşim.. :-2
-
Evet arkadaşlar, günlerdir kafamızı tırmalayan ateşleme bobini meselesini fotoğraflarla anlatacağım..buyrun...
1- Öncelikle aracımızın motor panelindeki motor kapağını üzerindeki 2 klipsi çevirerek gevşetip çıkartıyoruz.
(http://i62.tinypic.com/ff8ehh.jpg)
2- Kapağı çıkardığımızda karşımıza ateşleme bobini bağlantıları çıkıyor, gördüğünüz üzere her bobine 1 adet soket girmiş. demekki elektriği burdan alıyor. bütün bobinlerin yanındaki sabitleme somunlarını çıkartıyoruz
(http://i58.tinypic.com/4mez5.jpg)
3- Soketi çıkarırken dikkatli hareket etmemiz gerekir, acele etmeden soketin yanındaki tırnağı tornavida yardımıyla itekleyip bobinden ayırıyoruz. Bobini çıkardığımızda buji yuvası karşımıza çıkıyor
(http://i62.tinypic.com/2r74rxf.jpg)
4- Bütün bobinleri aynı şekilde çıkarıyoruz.
(http://i62.tinypic.com/fbfjfo.jpg)
5- Arabamızın can damarı Bobinler tekrar görev almak için beklemede..
(http://i61.tinypic.com/2pqjpzl.jpg)
6- Bujilerimizide buji anahtarı ile söküp kontrol ettikten yada değiştirdikten sonra tekrar takıp bu sefer ters sırada işlem yaparak işimizi bitiriyoruz.
-
kardeşim çok sağol..insanlara faydalı olabildiysek ne mutlu... + puan falan önemli değil, bir sıcak teşekkür bana yeterde artar... :-*
-
Tekrar teşekkürler ve güle güle kirlensin. Allah kaza bela vermesin +5 puanda benden sana gelsin kardeşim. :tamam:
kardeşim çok sağol..insanlara faydalı olabildiysek ne mutlu... + puan falan önemli değil, bir sıcak teşekkür bana yeterde artar... :-*
-
Konu günceldir. Isuzu Trooper'da kullanılan sistemi belli ki Japonya'da yaygın
-
Bir artısıda Motorda gereksiz kablo kalabılığını ortadan kaldırıyor.. bobinlerin bujiye yakın olmasıda iletişimi daha iyi sağlıyor
-
Bir artısıda Motorda gereksiz kablo kalabılığını ortadan kaldırıyor.. bobinlerin bujiye yakın olmasıda iletişimi daha iyi sağlıyor
Toyota, Isuzu ve Honda benzer sistemi kullanıyor.
-
Hmm evet benim arabada fazla kalabalik kablo yok demek buymus :D guncellim bari :D