Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Otomobil Marka ve Modelleri => FIAT => Tüm Markalar => Markalara Göre Otomobiller => Doblo => Konuyu başlatan: mustafa2002954 - 11 Aralık 2013, 18:50
-
Merhabalar,
Baktım benim araba hakkında konu az açılmış ve eskimiş tazeleyeyim dedim.
1,3 multijet, kış olduğu için kalorifer açık, 2 haftadır da camlar buğu yapmasın diye klimada açık (kaloriferi full otomotik açınca klimayı kendi açıyor müdahale etmiyorum bu sayede kış kış aylarında bazı arabalarda olan küflenme ve rutubet kokusu, yan camların buğulanması bende olmuyor, çünkü araba içerisinde nem azalıyor)
2 ay kadar önce 2011 model doblo premio aldım, noterden çıkıp benzinliğe girdim depoyu full ledim geçen hata tekrar aynı pompadan full ledim şehir içi ortalama 100km de 8lt yakıt yakmışım. 1 depo yakıtlar şehir içi 700 km yol yapmışım.
Sakin bir kullanım tarzım var, bu yolun yarısı boş yolda yarısı da dur kal trafikte yapıldı. Belki araca alıştıkça daha az yakarak yolculuk edebilirim.
Yeni doblo hakkında öğrenmek istediğiniz her şeyi bana sorabilirsiniz.
-
Ne bileyim millet forumlarda şehir içi 6 lt yakmış bende anlamadım.
-
Bence senin hesabın doğru. Çünkü 6 lt yakıt tükettiğini söyleyenler sanırım hesaplamada birazcık hata yapmış gibi görünüyor. 1300cc bir aracın bu kadar yakıt harcaması normal. eğer 2000cc olsaydı (örneğin) daha az yakacağına kefil olabilirdim. Çünkü motor hacmi ve beygir gücü düşük. Bu sebeple yakıt tüketimi de normal.
-
Olabilir birde bahar aylarında denemek lazım
-
1,3 olmasının tek dez avantajı rampada dur kalk yaptığında zor kavraması. Kalkışta boğulup stop etmesi. Bunun dışında bence ideal aile aracı.
Olabilir birde bahar aylarında denemek lazım
-
1,3 olmasının tek dez avantajı rampada dur kalk yaptığında zor kavraması. Kalkışta boğulup stop etmesi. Bunun dışında bence ideal aile aracı.
Olabilir birde bahar aylarında denemek lazım
katılıyorum kalkışlarda ataleti yenmek için çok zorlanıyor ama bir kalktımı çok seri ben fazlasıyla motorundan memnunum. Birde yokuş kalkış desteği yok mu? Al :yandan:
-
Otomatik şanzıman mı sendeki araç?
1,3 olmasının tek dez avantajı rampada dur kalk yaptığında zor kavraması. Kalkışta boğulup stop etmesi. Bunun dışında bence ideal aile aracı.
Olabilir birde bahar aylarında denemek lazım
katılıyorum kalkışlarda ataleti yenmek için çok zorlanıyor ama bir kalktımı çok seri ben fazlasıyla motorundan memnunum. Birde yokuş kalkış desteği yok mu? Al :yandan:
-
Otomatik şanzıman mı sendeki araç?
1,3 olmasının tek dez avantajı rampada dur kalk yaptığında zor kavraması. Kalkışta boğulup stop etmesi. Bunun dışında bence ideal aile aracı.
Olabilir birde bahar aylarında denemek lazım
katılıyorum kalkışlarda ataleti yenmek için çok zorlanıyor ama bir kalktımı çok seri ben fazlasıyla motorundan memnunum. Birde yokuş kalkış desteği yok mu? Al :yandan:
bendeki düz vites otomatikler 1,6 oluyor
-
Peki hill holder standart mı? yoksa opsiyonel mi?
Otomatik şanzıman mı sendeki araç?
1,3 olmasının tek dez avantajı rampada dur kalk yaptığında zor kavraması. Kalkışta boğulup stop etmesi. Bunun dışında bence ideal aile aracı.
Olabilir birde bahar aylarında denemek lazım
katılıyorum kalkışlarda ataleti yenmek için çok zorlanıyor ama bir kalktımı çok seri ben fazlasıyla motorundan memnunum. Birde yokuş kalkış desteği yok mu? Al :yandan:
bendeki düz vites otomatikler 1,6 oluyor
-
Mustafa Kardeşim yük taşımayacaksan, aracı da aile aracı olarak kullanacaksan 1,3 motor sana yeter, birde şöyle düşünmek lazım..
1- Soğuk kış günlerini yaşıyoruz Araçlarımızın hepsinde Soğuk nedeniyle %15-20 lik bir yakıt artışı söz konusu..
2- Klima açık kullandığını söylemişsin... Klimada yakıtı artırır, üstelik 1,3 motor olunca klima dahada çok yaktırır...
3- Yakıtın yarısınıda Şehir içi dur kalk yaparak harcamışsın..
şimdi bu kriterlere göre 8 Lt bence koklamış anlamına geliyor... Bence havalar ısınmaya başlayınca (nisan ayında mesela), bu rakam 6 LT ye kadar düşer...
-
Peki hill holder standart mı? yoksa opsiyonel mi?
Otomatik şanzıman mı sendeki araç?
1,3 olmasının tek dez avantajı rampada dur kalk yaptığında zor kavraması. Kalkışta boğulup stop etmesi. Bunun dışında bence ideal aile aracı.
Olabilir birde bahar aylarında denemek lazım
katılıyorum kalkışlarda ataleti yenmek için çok zorlanıyor ama bir kalktımı çok seri ben fazlasıyla motorundan memnunum. Birde yokuş kalkış desteği yok mu? Al :yandan:
bendeki düz vites otomatikler 1,6 oluyor
2011 modellerde opsiyonel di şimdi standart yapmışlar.
-
Mustafa Kardeşim yük taşımayacaksan, aracı da aile aracı olarak kullanacaksan 1,3 motor sana yeter, birde şöyle düşünmek lazım..
1- Soğuk kış günlerini yaşıyoruz Araçlarımızın hepsinde Soğuk nedeniyle %15-20 lik bir yakıt artışı söz konusu..
2- Klima açık kullandığını söylemişsin... Klimada yakıtı artırır, üstelik 1,3 motor olunca klima dahada çok yaktırır...
3- Yakıtın yarısınıda Şehir içi dur kalk yaparak harcamışsın..
şimdi bu kriterlere göre 8 Lt bence koklamış anlamına geliyor... Bence havalar ısınmaya başlayınca (nisan ayında mesela), bu rakam 6 LT ye kadar düşer...
Habi bakalım İnşallah. Doblo araştırırken satanlardan biri 1,3 doblo ile 1100 km. uzun yol yaptığını söylemişti. Dur kalk acayip yakıt harcatıyor, anlık tüketim ekranını açtığımda arabayı kaldırırken ekrana bakıp korkmuştum 18 lt gibi bir şeyler yazıyordu
-
Aynen öyle Mustafa. Zaten Yasin'de dikkat edersen onu kastetmiş. 6 litre yakıt tüketimini yakalamak, heleki dur kalk yapılan bir trafikte... çok zor. Ama belli olmaz, belkide Emrah'ın dediği gibi olacak ki, öyle olmasını elbette isterim. Yaz aylarında her aracın yakıt tüketimi, kış mevsimine göre azalır.
Mustafa Kardeşim yük taşımayacaksan, aracı da aile aracı olarak kullanacaksan 1,3 motor sana yeter, birde şöyle düşünmek lazım..
1- Soğuk kış günlerini yaşıyoruz Araçlarımızın hepsinde Soğuk nedeniyle %15-20 lik bir yakıt artışı söz konusu..
2- Klima açık kullandığını söylemişsin... Klimada yakıtı artırır, üstelik 1,3 motor olunca klima dahada çok yaktırır...
3- Yakıtın yarısınıda Şehir içi dur kalk yaparak harcamışsın..
şimdi bu kriterlere göre 8 Lt bence koklamış anlamına geliyor... Bence havalar ısınmaya başlayınca (nisan ayında mesela), bu rakam 6 LT ye kadar düşer...
Habi bakalım İnşallah. Doblo araştırırken satanlardan biri 1,3 doblo ile 1100 km. uzun yol yaptığını söylemişti. Dur kalk acayip yakıt harcatıyor, anlık tüketim ekranını açtığımda arabayı kaldırırken ekrana bakıp korkmuştum 18 lt gibi bir şeyler yazıyordu
-
Ne yani Ankara'da olsa 6 litre'mi tüketecek :hmm: Nedir bu Ankara'nın İstanbul'luların elinden çektiği kardeşim :kavga: her fırsatta taşı gediğine koyuyorsunuz :D
Yakıt değeri istabul trafiğine göre gerçekte iyi :tamam: :tamam:
-
Kaç hp belirtmemissiniz ? Tork a özel ekonomi modlu yazılımla alabileceğiniz + 15-18 HP ve +35-40 Nm tork hem 1 vites hem de ekonomi sağlayacaktır..yazın 8 hp lik klima kaybı da dert olmayacak..
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Kaç hp belirtmemissiniz ? Tork a özel ekonomi modlu yazılımla alabileceğiniz + 15-18 HP ve +35-40 Nm tork hem 1 vites hem de ekonomi sağlayacaktır..yazın 8 hp lik klima kaybı da dert olmayacak..
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
1.3 multijet 90 hp
-
bende 1.6 105 hp multijet sahibiyim aracım çok mu yakıyor yoksa bana mı fazla geliyor
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
bende 1.6 105 hp multijet sahibiyim aracım çok mu yakıyor yoksa bana mı fazla geliyor
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ne kadar tüketim?
-
düz yolda ayağımı 110 a sabitledim yol bilgisayarı bana 6 lt gösteriyodu bayırlarda 35-40 ları gördüğüm de oldu
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
düz yolda ayağımı 110 a sabitledim yol bilgisayarı bana 6 lt gösteriyodu bayırlarda 35-40 ları gördüğüm de oldu
Sent from my iPhone using Tapatalk
Anlık tüketimde astronomik rakamları görmek mümkün, yakıt ölçümünü yaparken örneğin yola çıkmadan depoyu fulleyin. İlk istasyonda pompa tetiği atana kadar yakıt doldurun. Kaç litre yakıt aldıysanız ilk fulleme ve son fulleme arasında yaptığınız km ile aldığınız fark yakıt litresi gerçek yakıt tüketimini gösterir. daha sonra bunu yol bilgisayarının verisi ile karşılaştırın. Doğruluğunu bu şekilde test edebilirsiniz.
-
düz yolda ayağımı 110 a sabitledim yol bilgisayarı bana 6 lt gösteriyodu bayırlarda 35-40 ları gördüğüm de oldu
Sent from my iPhone using Tapatalk
Anlık tüketimde astronomik rakamları görmek mümkün, yakıt ölçümünü yaparken örneğin yola çıkmadan depoyu fulleyin. İlk istasyonda pompa tetiği atana kadar yakıt doldurun. Kaç litre yakıt aldıysanız ilk fulleme ve son fulleme arasında yaptığınız km ile aldığınız fark yakıt litresi gerçek yakıt tüketimini gösterir. daha sonra bunu yol bilgisayarının verisi ile karşılaştırın. Doğruluğunu bu şekilde test edebilirsiniz.
(http://img.tapatalk.com/d/14/07/30/7emu7e4u.jpg)line aynı motor sabitlemede 4-5 arasında gidiyor
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Abdulsamet, şöyle de bir detay var. Örneğin senin doblo'nun fabrika verilerine göre vaad edilen yakıt tüketimi, diyelimki 4,3 lt. Fakat sen ölçüyorsun, 6 lt. Bu sefer kafanda soru işareti beliriyor, neden böyle diye. Fark şu, fabrika yakıt tüketimi testini beliri bir hızda yapar, bu hız genellikle 70-90 km/h civarındadır. Eğer sen fabrika değerini 110 km/h ile tutturmaya çalışırsan yanılırsın. ;)
düz yolda ayağımı 110 a sabitledim yol bilgisayarı bana 6 lt gösteriyodu bayırlarda 35-40 ları gördüğüm de oldu
Sent from my iPhone using Tapatalk
Anlık tüketimde astronomik rakamları görmek mümkün, yakıt ölçümünü yaparken örneğin yola çıkmadan depoyu fulleyin. İlk istasyonda pompa tetiği atana kadar yakıt doldurun. Kaç litre yakıt aldıysanız ilk fulleme ve son fulleme arasında yaptığınız km ile aldığınız fark yakıt litresi gerçek yakıt tüketimini gösterir. daha sonra bunu yol bilgisayarının verisi ile karşılaştırın. Doğruluğunu bu şekilde test edebilirsiniz.
(http://img.tapatalk.com/d/14/07/30/7emu7e4u.jpg)line aynı motor sabitlemede 4-5 arasında gidiyor
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Abdulsamet, şöyle de bir detay var. Örneğin senin doblo'nun fabrika verilerine göre vaad edilen yakıt tüketimi, diyelimki 4,3 lt. Fakat sen ölçüyorsun, 6 lt. Bu sefer kafanda soru işareti beliriyor, neden böyle diye. Fark şu, fabrika yakıt tüketimi testini beliri bir hızda yapar, bu hız genellikle 70-90 km/h civarındadır. Eğer sen fabrika değerini 110 km/h ile tutturmaya çalışırsan yanılırsın. ;)
düz yolda ayağımı 110 a sabitledim yol bilgisayarı bana 6 lt gösteriyodu bayırlarda 35-40 ları gördüğüm de oldu
Sent from my iPhone using Tapatalk
Anlık tüketimde astronomik rakamları görmek mümkün, yakıt ölçümünü yaparken örneğin yola çıkmadan depoyu fulleyin. İlk istasyonda pompa tetiği atana kadar yakıt doldurun. Kaç litre yakıt aldıysanız ilk fulleme ve son fulleme arasında yaptığınız km ile aldığınız fark yakıt litresi gerçek yakıt tüketimini gösterir. daha sonra bunu yol bilgisayarının verisi ile karşılaştırın. Doğruluğunu bu şekilde test edebilirsiniz.
(http://img.tapatalk.com/d/14/07/30/7emu7e4u.jpg)line aynı motor sabitlemede 4-5 arasında gidiyor
Sent from my iPhone using Tapatalk
elbette onları. koşulları nasılsa artık rzgar 4 ms hızla kuzeyden gibi hesaplamalar yapamayız ancak linea ile aynı motor ve yakın ağırlıklara rağmen bu kadar yakıt farkı var mı yani bilgisayrda gösterildiği gibi yoksa bu ar sakin kullanımda 7.5 litreyi geçer mi ? kullananlar bilgi verebilir mi
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Pek bilmem doblo ama linea ile aynı motor aynı ağırlık olabilir ama rüzgar direnci farklı.yolda en önemli etkenlerden bir tanesi budur.
-
Pek bilmem doblo ama linea ile aynı motor aynı ağırlık olabilir ama rüzgar direnci farklı.yolda en önemli etkenlerden bir tanesi budur.
+1