Araba Kullanirken Hayatnızı Kolaylaştıracak İpuçları

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı uyelik1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin
Araba Kullanirken Hayatnızı Kolaylaştıracak İpuçları

1. Kaygan zeminde dikkatli ol! Kışın otomobilin normale göre çok farklı davranacaktır. Buna hazırlıklı olmalısın. Kar, hava sıcaklığı 4 derecenin altına indiğinde ölümcül tehlikelere yol açabilir. Isı -15 derecenin altına indiğindeyse yol tutuşu inanılmayacak kadar az olur. Hava sıcaklığının bu denli düşük olduğu zamanlarda mecbur kalmadıkça trafiğe araçla çıkmamalısın.

İpucu: Yaza göre çok daha dikkatli kullan. Normal yol ile kaygan zemin arasındaki değişimler çok tehlikelidir. Direksiyon hareketlerini çok iyi takip et. Aracın ne kadar rahat dönüş yapabiliyorsa yol o kadar kaygan demektir! Virajlarda çok dikkatli olunması şart, frenlemeleri mümkün olduğunca erken ve hafif yapmak gerekli.

Virajlara yavaş girip, viraj içerisinde biraz gaz vermek en güvenli dönüş biçimidir. Hızlı sürüşlerde önden çekişli otomobillerde ön taraf çok rahat kayar; arkadan itişli araçlarda ise arabanın kıçı savrulur. Dışarıdaki hava sıcaklığını her zaman için bilin, 4 dört derece altı her zaman kritiktir.

2. Yoldaki izlerden sakın! Çoğu sürücü kış aylarında diğer araçların bırakmış olduğu lastik izlerini takip eder. Ancak bu bölgeler yolun en kaygan kesimleridir!

İpucu: Özellikle tırmanışlarda araçların patinaja kaldığı görülür. Çözüm ise basittir: buzlanmış yol izinden değil, karın içinden git. Otomobil karın içinde çok daha rahat yavaşalar.

3. Islak zeminlerde yol izini değiştir! Kışın oluşan su birikintilari sürücüleri çoğu zaman şaşırtır.

İpucu: Duran bir su birikintisinde yol yüzeyi her zaman farklı gözükür. Farlar asfaltta yansır. Özellikle kamyonların kullandığı şeritlerde su birikintileri fazlaca görünür. Böyle durumlarda bu izleri takip etmek hatadır, yolun fazla iz yarığı olmayan bölümlerini kullanmak çok daha güvenlidir. Su birikintilerinde frene pompalayarak basmak, lastiklerin kilitlenmesini engelleyeceği için aracın kaymasını da engelleyecek ya da en azından azaltacaktır. ABS'li araçlarda bu zaten otomatiktir.

4. Lastiğin yeniyse önce zemine alıştır! Yeni lastiklerin (yaz lastiği, kış lastiği, dört mevsim, vb.) yüzeyleri her zaman kaygan ve yağlı olur.

İpucu: Yeni lastikler özellikle ıslak zeminde oldukça kaygandır. Lastikler yeniyse yolu normalden biraz daha hızlı geçerek ya da aracınıza kısa patinajlar attırtarak lastiklerinizi normal formuna getirebilirsiniz. Yeni lastiklerle fren mesafenizin daha uzun olacağı gözönünde bulundurulduğunda bunları trafiğe kapalı ve güvenli alanlarda dikkatli bir şekilde yapman gerekli.

5. Boyalı yol işaretlerine dikkat! Özellikle otobanlarda kullanılan kalın boyalar son derece tehlikelidir.

İpucu: Yollar boyanırken çizgiler özellikle geniş çizilerek yollar daraltılır; kalın yapılarak da sürüülerin hızlı gitmesi engellenmeye çalışılır. Özellikle ıslak zeminlerde bu boylar çok kaygan olurlar. Başta virajlar olmak üzere bu çizgilere dikkat etmek, üstlerinden mümkün olduğunca az geçmek gerekir.

6. Virajlardan önce freni kullan! Dönüşlerden önce sinyal verilerek diğer sürücüler uyarılır.

İpucu: Viraj içerisinde biraz gaza basmak aracın savrulmasını engellemeye yeterlidir. Ancak viraja hızlı girersen gaza basman tehlikeyi arttırmaktan başka hiçbir işe yaramaz! Bu nedenle freni viraja girmeden önce yapmalısın. Bu aynı zamanda arkandan gelen diğer araçları da döneceğine dair uyararak sinyalinin daha iyi anlaşılmasını sağlar.

7. Tepelerde ve virajlarda uzunlarını yak! Gece araç kullanırken çok daha dikkatli olmak gerekir. Direksiyon başındayken diğer sürücüleri uyarmak ve kendi varlığından haberdar etmek senin görevin!

İpucu: Karanlıkta ilerlerken eğer bir rampa çıkıyorsan ya da viraj alıyorsan uzunlarınla selektör yaparak yolun karşı tarafından gelen sürücüleri uyarabilirsin. Bu onların dikkatlerini toplamalarını sağlayacağı gibi senin şeridine geçmelerini de engelleyecektir.

8. Karşıdan gelen ışığa dikkat! Gündüz güneş ışığında bile trafikten ışık düşer.

İpucu: Fırtına, kar, yağmur, sis gibi olağan dışı hava koşullarında temponu mümkün olduğunca düşür, daha dikkatli kullan ve ani hareketlerden mümkün olduğunca kaçınmaya çalış. Farlarını da mutlaka yak.

9. Ormanlık bölgeler ve şehirdışında dikkat! Şehir dışında, özellikle ormanlık bölgelerde hayvanlar sıkça yola inerler, bu yiyecek aradıkları kış aylarında daha sık görülür.

İpucu: Bu tür tabelalara dikkat etmek gerekir. Bu tarz yollarda farlarını yak ve yol çevresinde meydana gelebilecek ani parlamalara da dikkat et. Bu parlamalar farlarının yansıdığı hayvan gözleridir (çoğu zaman yeşil, kırmızı ya da açık mavi olur). Trafik kurallarında da belirtildiği gibi eğer bir çarpışma söz konusuysa kesinlikle hayvana çarpmamak için direksiyonu kırma! Bu hayvanı kurtarmak için kendi canını tehlikeye atmana neden olacaktır. Sadece diresiyonu sıkıca tut ve çarpışmaya hazır ol, çarpışmadan sonra ani fren yapmadan yavaşla ve dur. Göreceklerin hiç hoşuna gitmeyecek olsa da kendi canını kurtarmış olacaksın. Ayrıca hayvanlara çarpmak hızınla orantılı olarak kaportada da büyük hasarlara yol açar. Bu nedenle bu tür risklerin bulunduğu yollarda mümkün olduğunca yavaş gidilmelidir.

10. Konvoylarda şerit değiştir! Ülkemiz sürücüleri takıntılı bir şekilde illa ki sol şeridi kullanırlar, sanki o şeritten gidince boyları uzuyormuş gibi! Oysa özellikle çok şeritli yollarda en sol şerit, sadece sollamak için kullanılmalıdır. Bir aracı solluyor olmadığın sürece orta şeritte ya da soldan ikinci şeritte seyir etmen gerekir. Ancak ülkemiz insanının sol şerit takıntısı nedeniyle bu şerit hep yoğun olur. Beş şeritli bir yolda yüklü kamyon ve tırları dahi en sol şeritte görmek sadece Türkiye'de mümkündür.

İpucu: Konvoyu dikkatlice takip et. Ayrıca gözünü arkadan ve sağından gelenlerden de ayırma. Eğer sol şerit çok kalabalıksa yolu kontrol ettikten sonra bir sağ şeride geç, hem sen hem de arkandan gelenler rahatlayacaktır.

11. Virajların sonunu görmeye çalış! Özellikle otoban gibi hızın yüksek olduğu yollarda virajın sonunda ne olduğunu bilmek çok önemlidir.

İpucu: Virajların sonunu görebilecek şekilde kendini ayarla, virajı dıştan içe doğru alarak görüş mesafeni arttırabilirsin.

12. Araçların tam arkasından gitme! Yine özellikle otoban gibi hızın yüksek olduğu yollarda öndeki araçları tam arkadan takip etmek yanlıştır. Bir aracın tam arkasında olman ilerideki yol işaretlerini geç görmene ya da hiç görmemene yol açabilir. Ayrıca öndeki aracın frenlerini görme ve fren yapma zamanın da uzayacak; dolayısıyla kaza riski artacaktır.

İpucu: Eğer konvoy halinde ilerleyen bir trafik varsa öndeki aracın tam hizasından gitme. Biraz daha sıştan giderek hem tabelaları, hem öndeki aracın işaretlerini daha erken görebilirsin, hem de ani hareket etmeni gerektirecek durumlarda hızlı ve kolayca şeridini değiştirebilirsin.

13. Hemzemin tren yollarında panikleme! Çoğu kişi tren yolundan geçerken filmlerde izlediği o dehşet dolu "arabaya çarpan tren sahneleri" nedeniyle panikler. Bu panik aracı stop ettirmesine sebep olabileceği gibi motor, böyle bir panikten alakasız bir şekilde de durabilir.

İpucu: Sakin ve sinirlerine hakim ol. Motoru çalıştır ve tren geçidinde olduğunu düşünmeden ilerle. Eğer araban motordaki bir arıza nedeniyle ilerlemiyorsa, motoru stop et, aracını birinci vitese tak, elfrenini indir ve debriyaja basmadan aracını çalıştır. Araç viteste olduğu için araba çalışmayacaktır ancak aniden birkaç metre ileriye atlayacağı için geçidi geçmeni sağlayacaktır. Trenin geldiği gördüğün durumlarda sakın kahramanlık yapmaya kalkışma ve aracını hemen terk et!

14. Konsantrasyon çalışmaları yap! Uzun yolculuklar özellikle de yolun her yerde aynı olduğu otoban yolculukları sıkıcı ve yorucudur.

İpucu: Dikkatinin dağılmasını engellemek için kendi kendine ya da araçtaki diğer yolcularla oyun oyna (sakın yanlış anlayıp okey falan oynamaya kalkma!). Örneğin, önden giden aracın plakasındaki harflerlerin içinde bulunduğu bir kelime bulmaya çalış ( 06 DNG 824 = dangalak, vb.) ya da gece yolculuk yapıyorsan öndeki aracı stop lambalarından tanımaya çalış. Bu tarz oyunlar konsantrasyonunun dağılmasını engelleyecektir. Aracın iç ısısını düşür, sıcak hava insanın üstüne bir rehabet çökmesine; uykusunun gelmesine sebep olur. Ayrıca camını da bir parmak aralık bırak, bu temiz hava almanı sağlayacaktır. Havasızılıkta insanın uykusunu getirir.

15. Agresif hareketlerden kaçın! Trafiğe ya da başka bir sürücüye sinirlenebilirsin.

İpucu: Türk sürücülerin bir başka özellikleri de geçilmeye, sollanmaya tahammül edememeleridir. Çok kavga ve kaza olur bu sebepten dolayı. Sen onlardan biri olma, araban ne kadar kuvvetli, sen ne kadar iyi bir sürücü olursan ol bırak seni sollasınlar, kaybedecek bir şeyin yok. Soğukkanlı ve sakin ol. Sinirlenmemeye çalış. Dayanamıyacağını hissedersen bir benzicide kısa bir mola ver.

16. Işıklara bakma! Özellikle karşı yönden gelen araçların farları gözleri son derece rahatsız eder.

İpucu: Farların içine bakmak gözlerini yoracak ve yola bir süre bakamamana neden olacaktır, bu nedenler karşıdan bir araç geliyorsa farlarına bakma.

17. Kaygan zeminlere dikkat! Kaygan zeminlerde fren mesafesi tahmin edilenden çok daha fazla artar.

İpucu: Zemin kaygansa ayağını gazdan çek. Islak zeminde fren mesafesi 30km/s ile giderken dahi 3 ile 5 katı arasında artar. Örneğin ortalama bir araç kuru zeminde 30km/s ile seyrederken 12 metrede durabiliyorsa bu mesafe ıslak zeminde 35-55 metre civarında olacaktır ki bu oldukça uzun bir mesafedir. Acil durumlarda yol kenarında (en sağda) fren yap, araç yolun o kısmında daha çabuk yavaşlayacaktır.

18. Akıllıca park et! Kadınlar park edemez denir ama erkeklerde sık sık zorlanır. Özellikle şehir içinde park etmek büyük bir sorundur. Aracını park ederken daha sonra oradan nasıl çıkacağını da mutlaka düşün. Daha sonra çıkamadığın sürece arabayı ne kadar dar bir yere park etmiş olduğunun hiçbir önemi kalmayacaktır.

İpucu: Park ederken arabanın vitrin camlarında ya da karşı kaldırımda park etmiş araçlar üzerindeki (arabalar temiz ise tabi!) yansımalarına bakarak aracını dar yerlere dahi milimetrik bir şekilde bırakabilirsin.

19. Yola ikmalsiz çıkma! Özellikle kışın yolda kalmaya hazırlıklı ol.

İpucu: Son teknoloji araçlar dahi arızalanabilir ya da hava muhalefeti nedeniyle yolda kalabilirler. Böyle durumlarda hazırlıklı olmak gerekir. Deponu yarımken bile doldur, bagajına 1-2 litrelik pet şişelede benzin koy. Kışın yola çıkarken kalın elbise ve çoraplar giy, dışarı çıkman, hatta yürümen gerekebilir. Araçta az miktarda da olsa yiyecek bulundur. Patinaja kaldığın zamanlarda çekici tekerleklerin altına eski bir halı ya da sunta gibi bir şeyler koyarak kalkmayı dene. Karlı ve soğuk bir havada yolda kalırsan aracından kesinlikle ayrılma! Araçta kal, benzinini idareli olarak aracını ısıtmak için kullan ve cep telefonunla yardım iste. Telefonun çekmiyorsa bekle, ama araçtan kesinlikle ayrılma.

20. Lastikl havasını kontrol et! Lastik havası çok nadir kontrol edilir, ancak ani frenlerde lastik havalarının eşit olması son derece önemlidir.

İpucu: En az iki haftada bir lastik havalarını kontrol et. Düşük hava aşınma hızını ve yakıt tüketimini arttırır. Ayrıca ani frenlerde lastik havalarının aynı olmaması arabanın yana kaymasına, savrulmasına ya da spin atmasına (dönmesine) sebep olabilir.

21. Lastikleri kontrol et! Lastiklere takılan taşlar ve metal parçaları lastikleri yıpratır.

İpucu: Özellikle uzun yolculuklardan önce lastikleri kontrol et ve üzerine takılmış olan parçaları temizle, bu lastiklerinin ömrünü uzatacak, kaza riskini düşürecektir.

22. Profil derinliğini ölç! Profil derinliğide lastik havası gibi hiçbir zaman kontrol edilmez. Ancak lastiklerin ömrünü belirleyen profillerdir.

İpucu: Profil derinliği özellikle kış lastiklerinde 4 mm.'den az olmamalıdır. Islak ya da kaygan zeminlerde lastiğin üstündeki her milimetre kaza riskini azlatacaktır! Profil derinliği 6 mm. olan bir lastik, 8 mm. derinlikteki bir su birikintisine yavaş dahi girse kayacaktır. Bu durum, özellikle önden çekişli araçlarda çok önemlidir.

23. Işıklandırma sistemini kontrol et! Özellikle kış aylarında verimli bir ışıklandırma sistemi çok önem kazanır. Buna rağmen her on araçtan birinde bir sorun vardır.

İpucu: Servisinizde aracının tertibatına baktır, çoğu yerde bu ücretsiz olarak yapılıyor. Hatta bazı yerlerde ampül değiştirme, far ayarı gibi ufak tefek tamiratlardan da ücret alınmıyor. Kış aylarında sık sık farlarını temizle.

24. Camları temiz tut! Yolcular ve iç mekandaki plastik kaplamalar nedeniyle camlar buğu yapar.

İpucu: Yumuşak bir kağıtla ya da benzincilerde satılan cam bezleriyle camı sil. Benzinliklerde kullanılan yıkama kovaları günde bir iki kez temizlenir; bu nedenle camı yıkamak için başka bir su bulman daha iyi olacaktır.

25. Silecek lastiklerini sıkça değiştir! Çoğu zaman fark edilmese de silecek lastikleri kısa zamanda çok aşınır, dikkatlice bakarsan bunu görebilirsin.

İpucu: Yılda en az iki kez cam sileceklerini değiştir. Bagajda yedek bir çift lastik taşımak da bazen faydalı olabilir.

26. Yıkamaya silecekleri kaldırarak gir! Yıkamadan sonra sileceklerin altı çoğu zaman kirli kalır. Ayrıca otomatik yıkama makinaları silecek lastiklerine zarar verirler.

İpucu: Aracını yıkamaya vermeden önce silecekleri çalıştır ve silecekler yukarıdayken motoru durdur. Böylece silecekler yukarıda kalır. Sileceklerin altında kir kalmasını bu şekilde engelleyebilirsin.

27. Dişli kayışları kontrol et! Modern arabalarda dişli kayışlar motorun fonksiyonu için büyük önem taşır.

İpucu: Özellikle sık kullanılan araçlarda dişli kayışların durumunu kontrol etmek gerekir. Aksi taktirde burada oluşacak ufak bir arıza birçok pahalı motor bozukluklarına sebep olabilir. Arabanın kullanma kılavuzundan değişim aralıklarını bulabilirsin.

28. Arabanı yıkdaıktan sonra kurula! Arabalar kurulanmadığında su lekeleri oluşur ve aracın boyası zamanla tahriş olur.

İpucu: Yıkamadan sonra bir bez ile aracını kurula. Boyanın üzerinde su kalmasını engelleyen özel cilalardan da kullanabilirsin ama onları bulmak hem zor hem de pahalı.

29. Otomatik yerine manuel yıkama! Araba yıkama servisleri otomatik makinalardan daha iyi ve daha ucuza yıkarlar.

İpucu: Elle yıkama servisleri hem daha iyi yıkar, hem de daha ucuza yıkar. Ayrıca aracın içini de temizlerler. Böyle yerler pazar günleri de açık olur.

30. Promil sınırlarını bil ve tanı! Alkollü araba kullanmak son derece eğlencelidir çünkü insan kendini bir uçak kullanıyomuş gibi hisseder o an. Ancak bu hem kendin hem de trafikte diğer insanlar için son derece tehlikelidir.Türkiye'de alkol limiti 0.5 promildir. Yani 5/100000. Bu oldukça düşük bir rakam olmasına rağmen büyük kazalara yol açabilir. Peki hem içip hem araba nasıl kullanacaksın?

İpucu: Sınırlarını bil. Normalde 70 kg. ağırlığındaki birisi bir saatte 2 bira içerek promil sınırının altında kalır. Bu rakamlar yaşa, kiloya, boya, içilen içkiye ve içilme zamanına göre değiştiği gibi vücudun alkole olan toleransına göre de değişir. Bu nedenle araç kullanmadan önce ne kadar içtiğinde ne olacağını bilmeli ve araç kullanacağın zaman ona göre içmelisin. Az içmeli, araç kullanmadan en az 1 saat önce içmeyi bırakmalısın. Bu 1 saat içerisinde bol bol su ve soda içmelisin. Özellikle soda alkolün etkisini azaltır. Sıcak ortamlardan kaçınmalı, serin yerleri tercih etmelisin. Eğer kendini iyi hissediyorsan ve mecbursan direksiyon başına oturabilirsin ama vücutta alkol varken dikkat çabuk dağılır. Bu nedenle kendini ne kadar iyi hissedersen hisset, 10 dakikadan daha uzun süre araç kullanmamalısın. Alkollü araç kullanırken yaptığın kazaların sigorta şirketleri tarafından karşılanmadığını; ceza ve yaptırımlarının oldukça ağır olduğunu aklında tut ve alkollü araba kullanma. Buradaki ipuçları mecbur kaldığında kullanabilmen içindir.Bir bira içip üstüne bir saat bekleyip sonra kaza yaparsan gelip beni suçlama sakın!

31. Alkolün etkisinin uzun süreli olduğunu unutma! Akşam çok içersen sabaha dinç olamayacağını sakın unutma. Alkolün vücuttan atılması oldukça uzun sürer.

İpucu: Ertesi gün araç kullanacaksan alkol almayı erken bırak. Çünkü içtiğin içkiye göre vüdut 1 saatte ortalama olarak aldığın alkolün binde 0.15'ini atabiliyor. Yani dört bardak bira yaklaşık olarak 1.2 promil eder ki bunun atılması için 8 saat gereklidir. Maden suyu içmek hem promil değerini düşürürür, hem de susuzluğu alır. Ertesi sabah kalktığında soda iç.

32. Radar uyarıcısı kullanma! Radar uyarıcılıarı birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de yasaklanmıştır. Eğer polis bunu kullandığını fark ederse hem seni mahkemeye sevk eder, hem de cihazına el koyar. Radar uyarıcısı kullanmak para cezasının yanı sıra mahkemeye sevki de gerektiriyor.

İpucu: İki sene önce çevirmelerde polisler radar dedektörünü görüpte: "bu ne?" diye sorduklarında, "telsiz" diyebiliyorduk; ancak artık polislerde son derece bilinçli. Ön paneldeki yapışkanlardan ya da camdaki vantuz izlerinden dahi araçta bir radar dedektörü olduğunu tahmin edip aracı aramak istiyorlar. Trafik polisinin araç aramak gibi bir yetkisi yok. Ama sen böyle bir talepte bulunmaları halinde sakın karşı çıkma, aksi halde merkezden arama yetkisi olan bir ekip gelene kadar seni orada tutmaya yetkileri var çünkü. İlla ki radar uyarıcısı kullanacaksan dedektörünle beraber iyi bir oto elektrikçisine git, elektrikçiler dedektörünü müzik sistemine bağlayabiliyorlar. Bu sayede ortaılkta hiçbir şey gözükmüyor ve ses sistemlerinin telefon algılayıcıları sayesinde gerektiğinde dedektörün çalışıyor. Trafikte koyulan hız limitlerinin yol şartlarına göre sürücülerin ve yolcuların can güvenliklerini sağlamak için koyulmuş olduğunu asla unutma. Hızlı gitmek iyi sürücü olmak demek değildir.

33. Sıkışık trafikte müziği kısık sesle dinle! Arabalara pahalı ve güçlü ses sistemleri taktırma modası her geçen gün daha da yaygınlaşıyor. Artık bir çok arabanın başlı başına disko sayılabilecek sistemleri bulunuyor ve bu sistemlerin çoğu son derece yüksek ses üretebiliyor.

İpucu: Dikkat hiçbir sürücü trafikte müziğin sesini fazla açmaz! Pencereyi de hafif aralık tutarlar. Bu sayede polis araçlarını, itfaiye ve ambulans sirenlerini daha rahat duymak mümkündür. Şeridi vaktinde boşaltabilmek için bundan mümkün olduğunca erken haberdar olmak gerekir.

34. Arızalarda motor kapağını aç! Otomobilde bir sorun olduğunu anladığın zaman aracını müsait bir yerde durdur, dörtlü flaşötlerini yak, gerekli yerlerde ikaz üçgenini kur ve motor kapağını açarak motoru kontrol et. Dötrtlü flaşör ve uyarı üçgeni sayesinde hem trafiğe uyarmış; hem de yardım ekibinin seni bulmasını kolaylaştırmış olursun.

İpucu: Motor kapağını açıp incelersen sorunu görebilirsin.

35. Lastik değiştirirken uyarı üçgenini unutma! Özellikle şehir dışında oluşan lastik patlamalarında problemler oluşabilir.

İpucu: Lastik değiştirirken trafik tarafında olmamaya dikkat et. Mümkünse aracını ters yöne çevir, bu sayede gelen araçları görebilirsin ve güvende olursun. Uyarı üçgenini mutlaka yola koy. Çoğu kişi bu üçgeni yolda unutur. Unutmamak için üçgenin kutusunu ya da kılıfını yan koltuğa koy.

36. Yedek ampul taşı! Bir yedek ampul seti yolda sana çok yardımcı olabilir.

İpucu: Bu çok işine yarayabilir. Ancak Xenon ve halojen farlarda gerilim ve basınç yüksek olduğu için çok dikkat etmek gerekiyor. Bu farlarda mecbur kalmadığın sürece ampulü kendin değiştirmek yerine servise götürmeyi tercih et. Ayrıca sen farkında olmasanda farın yanmıyor olabilir. Böyle bir durumda polis çevirecek olursa sana yanında ampul olup olmadığını soracaktır. Varsa değiştirmeni isteyecek, hatta büyük ihtimalle yarım edecektir. Yoksa cezayı yersin.

37. Benzin alırken aracını kilitle! Özellikle büyük şehirlerde ve kalabalık benzin istasyonlarında hırsızlık olaylarına sıkça rastlanır.

İpucu: Böyle yerlerde hırsızları tahrik edebilecek eşyaları açıkta bırakma.Kısa süreli de olsa üşenme ve arabanı kilitle. Hırsızlar özellikle tatil zamanlarında kol gezer.

38. Değerli eşyalarını sakla! El çantası, cüzdan, cep telefonu, dizüstü bilgisayar gibi eşyalar hırsızları harekete geçirir.

İpucu: Bu tarz değerli eşyaları arabada bırakacaksan dışarıdan gözükmeyecek bir yere koy. Torpido gözü veya koltukların altına koyabileceğin gibi aracın en güvenli yerlerinden biri olan bagaja da koyabilirsin.

39. Garaj ve özel otoparklarda da arabanı kilitle! Sigorta şirketleri bu şekilde çalınan araçlarda problem çıkarırlar.

İpucu: Her yerde olduğu gibi garaj ve otoparklarda da aracını mutlaka kilitle. Böylece bir hırsızlık olursa sigorta şirketine durumu kolaylıkla izah edebilirsin. Aksi taktirde şirketler zararı ödememek için her yola başvuracaklarıdr. Ayrıca mecbur kalmadıkça arabanın anahtarını kimseye emanet etme. Kalabalık garajlarda mümkünse diğer araçların önüne park etmektense duvar kenarına bırak ki anahtarı bırakman gerekmesin.

40. Araç bilgilerini cama işle! Hırsızlar camlarda gördükleri araç bilgilerini hiç sevmezler.

İpucu: Servis ve galeriler araç bilgilerini ön ve arka cama işlerler. Bunları söktürtme. Tam tersine sen de görüşünü kapamayacak şekilde mümkün olduğunca çok sticker yapıştır (örneğin çalıştığın şirketin amblemi ya da okulunun giriş kartı, vb.). Hırsızlar bu tarz araçlardan kaçınır çünkü iki camı da değiştirmeleri gerekecektir ve camlardaki yazı ve bilgiler aracının teşhisinde büyük önem kazanacaktır.



Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Valla +5 diyorum..mükemmel bir konu... usanmadan dikkatlice okuyalım arkadaşlar...  :iyi:


Çevrimdışı uyelik1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
40 numaralı maddeye dikkat. Siz anladınız ne demek istediğimi?

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
hahahaaa anlamazmiyiz :D stickerin bir yararini daha gormus olduk

yep's special phone huawei



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
hahahaaa anlamazmiyiz :D stickerin bir yararini daha gormus olduk

yep's special phone huawei



+1  :iyi: :iyi: :iyi: :iyi: :iyi: :iyi: :iyi:


Çevrimdışı Hamit

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,414
    • Puan +210/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Marka: Ford
  • Model: Focus
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
hahahaaa anlamazmiyiz :D stickerin bir yararini daha gormus olduk

yep's special phone huawei



+1  :iyi: :iyi: :iyi: :iyi: :iyi: :iyi: :iyi:
yokki yapıştıralım  :aglak: :aglak:


Çevrimdışı Tolga Karahun

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Puan +1/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Tolga Karahun
  • Marka: Megane
  • Model: 2
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
6. Virajlardan önce freni kullan! Dönüşlerden önce sinyal verilerek diğer sürücüler uyarılır. Memleketim insanı sagolsun bu maddeye yazan yazıya çok uyar :-6


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
6. Virajlardan önce freni kullan! Dönüşlerden önce sinyal verilerek diğer sürücüler uyarılır. Memleketim insanı sagolsun bu maddeye yazan yazıya çok uyar :-6




Bu konuda çok haklısın. Sinyal vermeden dönüş yapanlara sesleniyorum, kullanın kardeşim sinyalinizi.


Çevrimdışı Tolga Karahun

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Puan +1/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Tolga Karahun
  • Marka: Megane
  • Model: 2
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
ya zaten bir kaç kere dikkat edip sinyal vermeyi başarabilsek daha sonrasında aynı tik alışkanlığı haline geliyo ve herzaman sinyal veriyosun. :dutdut:


Çevrimdışı uyelik1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin
Keisnlikle. Tik gibi oluyo. Bazen mecburi donuslerde bile sinyal veriyom farkina varmadan :)))


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sinyal işi gerçekten medeniyet gibi. Bu sabah bir kazadan kıl payı kurtulduk. Sebep sinyal vermeyen odun kafalı bir sürücü...  :-1


Çevrimdışı Uğur Geçkin

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,512
    • Puan +57/-33
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: uğur geçkin
  • Marka: RENAULT
  • Model: MEGANE 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Motorin
oooo abi sen bu sabah rasgelmişsin ben akşama kadar kaç tane atlatıyorum  bu sinyal yüzünden
Bulutlar ağlamasaydı yeşillikler gülmezdi


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
oooo abi sen bu sabah rasgelmişsin ben akşama kadar kaç tane atlatıyorum  bu sinyal yüzünden

Tabi kardeşim. Allah sana kolaylık versin. Akşama kadar direksiyon sallıyorsun. Zor... Bu bilince erişemeyecek bizim toplumumuz.


Çevrimdışı uyelik1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Sinyal işi gerçekten medeniyet gibi. Bu sabah bir kazadan kıl payı kurtulduk. Sebep sinyal vermeyen odun kafalı bir sürücü...  :-1
Burda sinyal veren gorursen sevin :)) pat dio dalio bide frene basio okuz. Ayak frenle nasil bir iletisime girdiyse otomatige bagladi .



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33