Arabayı hangi motor devrinde kullanmak lazım?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Lpgli araçlar da benzinli devrine gore mi, yoksa başka devir mi uygulamak gerekir?

Benzinli devrinde kullanmak en doğrusu, gaz ayarı düzgün olan bir araçta, benzinli ve lpg devri aşağı yukarı aynıdır.



Çevrimdışı ahmet.mevlana

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 90
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Lpgli araçlar da benzinli devrine gore mi, yoksa başka devir mi uygulamak gerekir?

Benzinli devrinde kullanmak en doğrusu, gaz ayarı düzgün olan bir araçta, benzinli ve lpg devri aşağı yukarı aynıdır.
Eyvallah. 3. den aşağısı için 2500 - 3000 arası. 3. den sonra 3000 i geçecek.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Lpgli araçlar da benzinli devrine gore mi, yoksa başka devir mi uygulamak gerekir?

Benzinli devrinde kullanmak en doğrusu, gaz ayarı düzgün olan bir araçta, benzinli ve lpg devri aşağı yukarı aynıdır.
Eyvallah. 3. den aşağısı için 2500 - 3000 arası. 3. den sonra 3000 i geçecek.

Yerine göre. Yani ille 3. viteste 3500-4000 devirde kullanılacak diye bir şart yok. Düz bir yolda 3. viteste 2500 devir bile yetebilir yerine göre


Çevrimdışı Emrahpmk

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 671
    • Puan +40/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: emrah pamuk
  • Marka: kia
  • Model: sorento prestige
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
sayın abilerim... 206 110 beygir 1,6 motor benzin+lpg kullanım detayım.
aracın ekenomik yakmasının yanında motor ömrünü de değerlendirdiğinizde benzinli araçlar için 2000-2500 devir ideal motor kullanımı olarak okulda derste görmüştük. hatta kendi aracım için 5. viteste 90 km hızla gittiğimde aracımın 2500 devire yakın bir devirde gittiğini gördüm. bu devir cevre yoluna girdiğimde 100-110 km için 3000 deviri gördüğünü gördüm. hatta 120-130 km hız yaptığımda bu devir 3300 olduğunu gördüm. daha hızlı hiç denemedim denemeyide düşünmüyorum. standart bir kullanımda devir kadranları 5000 devirden sonra tehlikeye girdiği görülmektedir. bu yeni araçlarda 6000 hatta daha yukarda olan araçlarda gördüm....
şimdi okulda öğretilen diğer bir araç tipide dizel motorlu araçlardır. dizel motorlu araçlar yüksek devirde max tork degeri verir ve buji ateşleme olmadığından sıkışma katsayısının yüksek olması iyi performans getirir olarak öğretilir. buda ideal kullanımın 2500-3000 devir olması gerektiğini göstermektedir.
daha yüksek devirlerde yanma çok hızlı gerçekleşeceğinden motor yakmadan atma dediğimiz kısım devreye giriyor....
benim ideal kullanımım kendi aracım için 1-2-3 vites için 3000 devir 4-5 vites için 2000-2500 devirdir.
dizel araçlar için 4-5 vites 2500-3000 devir arasıdır.
yakıt tasarrufu yapmak için düşük devir mantıklı gelse de 2000 devirin altında kullanmak motor için zorlanma ve cabuk yorulma demektir.
kullandığım devirler için şehirler arası 800 km 130 tl gibi bir yakıt sarfiyatım vardır. tabi şehir içinde bu rakam baya bi katlanmaktadır.
yetmedi biraz daha büyüsün kia sorento
oyuncaklar büyüdü 1.4 tsi passat
peugeot bipper tepeeee yeni oyuncağım...
206 roland garros yeşil kurbağa ilk göz ağrım


Çevrimdışı RexDynasty

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Evren K
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Benzin
1.2 benzinli motor.

2. vites'e: 2.000
3. vites'e: 2.600
4. vites'e: 3.000
5. vites'e: 3.200


Çevrimdışı Winston75

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Atila
  • Marka: Peugeot
  • Model: 406
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Motorin
Açın aracınızın motor özelliklerini max tork devrini öğrenin.
Her vites değiştirdiginizde max tork devrine düşecek ki hızlanma durumunda motor rahat olsun. Iyi hizlansin tasarruf saglasin ömrü uzun olsun.


Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
:) kızma winston :D bak ben kiziyormuyum :D
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Açın aracınızın motor özelliklerini max tork devrini öğrenin.
Her vites değiştirdiginizde max tork devrine düşecek ki hızlanma durumunda motor rahat olsun. Iyi hizlansin tasarruf saglasin ömrü uzun olsun.


Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.


Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı Winston75

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Atila
  • Marka: Peugeot
  • Model: 406
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Motorin
Kızan yok Tapatalk sinir. :)

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kızan yok Tapatalk sinir. :)

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.
Browser var ama mobilden girince klavye yine ayni klavye malesef ;)

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
En az 2000 devirde kullanılmalı araba aşağısında araba zorlanıyor..

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı Tolga58

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 330
    • Puan +14/-2
    • Cinsiyet:Bay
    • Facebook
  • Ad Soyad: Tolga Ç.
  • Marka: Toyota
  • Model: Corolla
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Hyundai Accent 1.5 CRDİ
Genellikle şu hızlarda vites değiştiriyorum;
1'den 2'ye: 20 km/h
2'den 3'e: 40 km/h
3'den 4'e: 55 km/h
4'den 5'e: 80 km/h
Bu aralıklar ise 2500(+-100) gibi devirlere denk geliyor ve kullanım kitapçığında okuduğuma göre bizim araç için en ideal vites değiştirme aralıklarıymış (Tabi aracın yük durumuna ve yolun eğimine bağlı olarak değişiyor). 2000 devrin altına düşürmüyorum, 3000 devrin üzerine çıkmıyorum. 5.viteste hızım 70'e düşerse direkt 4.vitese atıyorum, motor zorlanmamış oluyor. Ayrıca yokuş aşağı boşa atmadan yakıt tasarrufu yapmak en keyif aldığım durum diyebilirim  :)
Kimya'nın Mühendisi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Teşekkürler.  :iyi:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hyundai Accent 1.5 CRDİ
Genellikle şu hızlarda vites değiştiriyorum;
1'den 2'ye: 20 km/h
2'den 3'e: 40 km/h
3'den 4'e: 55 km/h
4'den 5'e: 80 km/h
Bu aralıklar ise 2500(+-100) gibi devirlere denk geliyor ve kullanım kitapçığında okuduğuma göre bizim araç için en ideal vites değiştirme aralıklarıymış (Tabi aracın yük durumuna ve yolun eğimine bağlı olarak değişiyor). 2000 devrin altına düşürmüyorum, 3000 devrin üzerine çıkmıyorum. 5.viteste hızım 70'e düşerse direkt 4.vitese atıyorum, motor zorlanmamış oluyor. Ayrıca yokuş aşağı boşa atmadan yakıt tasarrufu yapmak en keyif aldığım durum diyebilirim  :)


Çevrimdışı Emre Sever

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 849
    • Puan +25/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Emre SEVER
  • Marka: Opel
  • Model: Corsa 1.7 DTİ
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Motorin
Babam varken titretmeye ramak kala yokken 4000 4500  :D
Facebook : severemre42
İnstagram: emre.svr


Çevrimdışı Emre Sever

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 849
    • Puan +25/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Emre SEVER
  • Marka: Opel
  • Model: Corsa 1.7 DTİ
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Normal sürdüğüm zamanlarda düz yol 2500-3000 arası atarım.Sakin sürerken 3000 deviri geçmem yani.
Ama atar modunda 6000 devirden aşağı atmam.
Kimse zararlı demesin zaten biliyorum sürekli yaptığım bişey değil.

Bu yaptığın çok zararlı abi :siritan: :siritan:

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Facebook : severemre42
İnstagram: emre.svr



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33