Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kronikkadir

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Yeter Gençler
  • Marka: toyota corolla
  • Model: corolla sol
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Arkadaşlar herkese iyi akşamlar öncelikle.Ben forumda yeni sayılırım.Birkaç gündür takılıyorum ve sitemizin faydalı bilgilerinden faydalanmaya çalışmaktayım.Size bir sorum olacak.Kışın dizel,benzinli ve LPG'li araçlardan hangisini ısıtmak gerekir?Aracı ısıtmak neden önemlidir?  teşekkürler.... :üşü: :-3



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Arkadaşlar herkese iyi akşamlar öncelikle.Ben forumda yeni sayılırım.Birkaç gündür takılıyorum ve sitemizin faydalı bilgilerinden faydalanmaya çalışmaktayım.Size bir sorum olacak.Kışın dizel,benzinli ve LPG'li araçlardan hangisini ısıtmak gerekir?Aracı ısıtmak neden önemlidir?  teşekkürler.... :üşü: :-3
Kış mevsiminde hangi motor tipi olursa olsun yola çıkmadan önce mutlaka bir süre motorun rolantide çalıştırılarak ısıtılması doğru bir davranış olur.

Sebebine gelince eğer soğuk Motor ile kış günü hava sıcaklığı eksi derecelerde iken yola çıkılacak olursa, soğuk havanın da etkisiyle tabir yerindeyse katılaşma yüz tutmuş Karter de biriken yağ ve Özellikle Diesel araçlarda mazotun içerisinde bulunan Parafin maddesinin katılaşması neticesinde hem mazot pompasında hem de gerek yağın katılaşması gerekse mazot içindeki parafinin yoğunluğu sebebiyle motorda ve mazot pompasından ciddi problemler oluşturabilir.

Sadece benzinli motorlarda yani LPG olmayan araçlarda bu durum biraz daha risk taşımaz. Sadece Benzinli araçlarda radyatör suyunda yeterli miktarda antifiriz var ise yani eksi 40 değerlerinden bahsediyorum, ön ısıtma işlemi pas geçilmez ama Fazlada riski yoktur.

Lpg li araçlarda ise motor sıcaklığının yeterli seviyeye ulaşmaması sonucunda araç motor ısınana kadar LPG geçiş yapmayacaktır Bu nedenle benzin sarfiyatı artacaktır.

Yukarıda yazdıklarımı istinaden hepsini kapsayan ortak özellik yani dezavantaj radyatör da bulunan veya bulunmayan desem daha doğru olur antifirizin kalitesi ve antifirizin yeterli seviyede olup olmama durumudur.

Aslında Normal şartlarda da özellikle turbolu araçlarda ilk çalıştırma ve yolculuk bittikten sonra aracın motorunu durdurma esnasında rolantide turbonun devrinin düşmesi için ve zarar görmemesi için bir süre beklemekte fayda var Tabii bunun kış mevsimi ile bir ilgisi yok Ama genel olarak bakacak olursak Kış mevsiminde her otomobil en az 1 buçuk 2 dakika ısıtılmadan yola çıkılmamalıdır.

Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
1.Turbo dizel araç kullanıcısı olarak. 1 dk rolantide çalıştırıyorum yaz kış farketmez. Ha diceksin dakikamı tutucağım. Tabikide hayır; araba ilk sesli çalışır o traktör sesi kaybolana kadar bekliceksin.
2.Araba ısınana 1500-2000 devir arasında tutarım. Viteside 2500 devirde atarım.
3. Kısa süre içinde yüksek hızlara çıkacaksam yada ani hızlanma yapacaksam erken vites atar devri küçük tutarım. Misal 70 hız sınırlı 3 şeritli  yolda 5. vites 1650 devirde giderim.
4. Ani hızlanmam turbo 1800 devirde devreye girer 2000 devirden sonra gaza yarı basarım devir ibresi yavaş hareket eder. Soğuk turboda yada az yağlanmış turboda hızlanmak zararlıdır.


Çevrimdışı cakmakmehmet2001

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 429
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Çakmak
  • Marka: Ford
  • Model: Escort
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
yönetim abimize ek olarak;
motoru ısıtmanın önemi; soğuk motorun içindeki birbirine (sürtünme katsayısı) sürten parçaların birbirine zımpara gibi yapmasıdır. yağ gelip yağlayana kadar. motor ısındığında sürtünen parçalar genleşiyor ve rahatalışmaya başlıyor.
dizeller daha hassastır hassas olan yerler mazot pompa ve enjektörlerdir.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kısaca, bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur :) teşekkürler
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yönetim abimize ek olarak;
motoru ısıtmanın önemi; soğuk motorun içindeki birbirine (sürtünme katsayısı) sürten parçaların birbirine zımpara gibi yapmasıdır. yağ gelip yağlayana kadar. motor ısındığında sürtünen parçalar genleşiyor ve rahatalışmaya başlıyor.
dizeller daha hassastır hassas olan yerler mazot pompa ve enjektörlerdir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
1.Turbo dizel araç kullanıcısı olarak. 1 dk rolantide çalıştırıyorum yaz kış farketmez. Ha diceksin dakikamı tutucağım. Tabikide hayır; araba ilk sesli çalışır o traktör sesi kaybolana kadar bekliceksin.
2.Araba ısınana 1500-2000 devir arasında tutarım. Viteside 2500 devirde atarım.
3. Kısa süre içinde yüksek hızlara çıkacaksam yada ani hızlanma yapacaksam erken vites atar devri küçük tutarım. Misal 70 hız sınırlı 3 şeritli  yolda 5. vites 1650 devirde giderim.
4. Ani hızlanmam turbo 1800 devirde devreye girer 2000 devirden sonra gaza yarı basarım devir ibresi yavaş hareket eder. Soğuk turboda yada az yağlanmış turboda hızlanmak zararlıdır.


Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı kronikkadir

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Yeter Gençler
  • Marka: toyota corolla
  • Model: corolla sol
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Evet arkadaşlar değerli fikirleriniz için teşekkürler... :kucakla:


Çevrimdışı jonturk09

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Puan +2/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dizel yada benzin yada lpg hiç farketmeden rölantide devir göstergesi 1000 devir olmadan yola çıkmam. Diyelim acil çıktım yola beklemeden Hararet göstergesi tam ortaya gelmeden asla gaz köklemem. Basmam standart devirlerde devam ederim. Motorunuzun uzun ömrü için bu gerekli.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dizel yada benzin yada lpg hiç farketmeden rölantide devir göstergesi 1000 devir olmadan yola çıkmam. Diyelim acil çıktım yola beklemeden Hararet göstergesi tam ortaya gelmeden asla gaz köklemem. Basmam standart devirlerde devam ederim. Motorunuzun uzun ömrü için bu gerekli.


Sent from my iPhone using Tapatalk

+1


Çevrimdışı WmLord

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Puan +1/-0
  • Forum Otomobil
Dizel aracı, kışın, daha çalıştırmadan 3-5 kez kızdırma yaptıktan sonra marşa basıyorum.
Her mevsim de en az 1-2 dk. Gaza basmadan motoru ısıtıyorum. Acelem varsa, ilk 20-30 saniye park halinde, sonra rolantiyle yola çıkıp 1-2 dakika ilerliyorum. En azından ara yolları bu şekilde geride bırakmış oluyorum. ;)

Soğuk motorda, elemanlar sert sürtünme nedeni ile hızla aşınır. Hele turbolu motorlarda deformasyon daha fazla olur.

 Isınma evresinin yakıt tasarrufuna engel olduğunu sananlar oluyor. Hem bu bir yanılgıdır; rolantide doğru düzgün tüketim olmaz, motor ısınıp rahatlayınca zaten az yakacak hem de 3-5 kuruş tasarruf yapacağını sanıp da motora verdiği zarar çok tuzlu arızalara neden olacaktır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dizel aracı, kışın, daha çalıştırmadan 3-5 kez kızdırma yaptıktan sonra marşa basıyorum.
Her mevsim de en az 1-2 dk. Gaza basmadan motoru ısıtıyorum. Acelem varsa, ilk 20-30 saniye park halinde, sonra rolantiyle yola çıkıp 1-2 dakika ilerliyorum. En azından ara yolları bu şekilde geride bırakmış oluyorum. ;)

Soğuk motorda, elemanlar sert sürtünme nedeni ile hızla aşınır. Hele turbolu motorlarda deformasyon daha fazla olur.

Isınma evresinin yakıt tasarrufuna engel olduğunu sananlar oluyor. Hem bu bir yanılgıdır; rolantide doğru düzgün tüketim olmaz, motor ısınıp rahatlayınca zaten az yakacak hem de 3-5 kuruş tasarruf yapacağını sanıp da motora verdiği zarar çok tuzlu arızalara neden olacaktır.

+1

Teşekkürler.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33