Arkadaşlar herkese iyi akşamlar öncelikle.Ben forumda yeni sayılırım.Birkaç gündür takılıyorum ve sitemizin faydalı bilgilerinden faydalanmaya çalışmaktayım.Size bir sorum olacak.Kışın dizel,benzinli ve LPG'li araçlardan hangisini ısıtmak gerekir?Aracı ısıtmak neden önemlidir? teşekkürler....

Kış mevsiminde hangi motor tipi olursa olsun yola çıkmadan önce mutlaka bir süre motorun rolantide çalıştırılarak ısıtılması doğru bir davranış olur.
Sebebine gelince eğer soğuk Motor ile kış günü hava sıcaklığı eksi derecelerde iken yola çıkılacak olursa, soğuk havanın da etkisiyle tabir yerindeyse katılaşma yüz tutmuş Karter de biriken yağ ve Özellikle Diesel araçlarda mazotun içerisinde bulunan Parafin maddesinin katılaşması neticesinde hem mazot pompasında hem de gerek yağın katılaşması gerekse mazot içindeki parafinin yoğunluğu sebebiyle motorda ve mazot pompasından ciddi problemler oluşturabilir.
Sadece benzinli motorlarda yani LPG olmayan araçlarda bu durum biraz daha risk taşımaz. Sadece Benzinli araçlarda radyatör suyunda yeterli miktarda antifiriz var ise yani eksi 40 değerlerinden bahsediyorum, ön ısıtma işlemi pas geçilmez ama Fazlada riski yoktur.
Lpg li araçlarda ise motor sıcaklığının yeterli seviyeye ulaşmaması sonucunda araç motor ısınana kadar LPG geçiş yapmayacaktır Bu nedenle benzin sarfiyatı artacaktır.
Yukarıda yazdıklarımı istinaden hepsini kapsayan ortak özellik yani dezavantaj radyatör da bulunan veya bulunmayan desem daha doğru olur antifirizin kalitesi ve antifirizin yeterli seviyede olup olmama durumudur.
Aslında Normal şartlarda da özellikle turbolu araçlarda ilk çalıştırma ve yolculuk bittikten sonra aracın motorunu durdurma esnasında rolantide turbonun devrinin düşmesi için ve zarar görmemesi için bir süre beklemekte fayda var Tabii bunun kış mevsimi ile bir ilgisi yok Ama genel olarak bakacak olursak Kış mevsiminde her otomobil en az 1 buçuk 2 dakika ısıtılmadan yola çıkılmamalıdır.
Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi