Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Güvenli Sürüş Teknikleri ve Tavsiyeler => Konuyu başlatan: Uğur Geçkin - 17 Şubat 2014, 16:49
-
Yüksek hızda arka lastik patlarsa arabanın arkası sağa,sola hareket etmeye başlar.Patlayan ön lastiklerden biriyse araç o yöne doğru kuvvetlice çekilir. Ön lastik patlamasında ani fren yapmayın.
Genel olarak araçlar, radyatör pervanelerinin alt kısmına kadar suya girebilirler.Bu mesafede 25-30 cm kadardır.
Su birikintilerine düşük hızda ve düşük viteste girin.
Bilinenin aksine otomobili sıcaktan korumak için ağaçlıklı bir yere parketmek son derece sakıncalıdır.Çünki bitkilerden dökülen polen ve benzeri maddeler otomobilin boyasına zarar verir.
Yangın söndürücü bagajda durması gereken bir aksesuar değil her zaman el altında tutulması gereken cihazdır.Yangın durumunda anahtar kontak üzerinde bırakılarak motor durdurulmalıdır.
98 Oktan benzin ancak doğru otomobillerde kullanılırsa etkili olur. Bu modellerde motor hacmi 2000 cc ve üzerindeki yeni nesil otomobiller olarak sınıflandırılıyor.
ABS fren sistemi, virajlarda ıslak yüzeylerde çakıl ve benzeri malzemeli yollarda daha iyi yol tutuşu sağlamaz.
Emniyet kemerinin taşıtınızın orta direklerinde bulunan ayarlı tutucularından boyunuza göre ayarlayın. Emniyet kemeri kesinlikle boyun boyun bölgenizin üzerinde olmasın. Bu tip kullanım kaza sırasında boğulmanıza sebep olabilir
Her zaman aracınızda mutlaka çekme halatı, takoz, zincir ve reflektör bulundurun Yağış anında kayganlaşan zeminde takip mesafesine uyun.
Otomobilinizi kullanmak için başkasına verseniz dahi , oluşacak tüm hukuki yaptırımlardan sizin sorumlu olacağınızı sakın unutmayın.
Otomobilinizin Trafik ve kasko sigortası ile egzos muayenesinin tam olmasına dikkat edin. Unutmayın neyin ne zaman olacağını bilemeyiz.
-
Bilgilendirme için teşekkürler Uğur.
-
güzel paylaşım uğur...+1 :iyi:
-
Anahtar niye kontakta duracak yangında?
-
Ben kaçmak gerekirse diye panik halinde diye düşündüm ama Uğur açıklarsa seviniriz.
-
Ben kaçmak gerekirse diye panik halinde diye düşündüm ama Uğur açıklarsa seviniriz.
yangın durumunda kapıları acıp yolcu dışarı cıkması için fren sistemi kitlenmesin diye
arac itilmesi durumunda direksiyon kitlenmesin diye
-
haa birde motor çalışırdurumda yakıt buharlaşmaz motoru durdurduğumuzda buharlaşır ve patlama meydana gelebilir bunu önlemekiçin
-
Faydalı Bilgilerdi.
-
haa birde motor çalışırdurumda yakıt buharlaşmaz motoru durdurduğumuzda buharlaşır ve patlama meydana gelebilir bunu önlemekiçin
Eyvallah Uğur. Can kurtarn bilgiler.
başarının sırrını bilmiyorum ama, başarısızlığın anahtarı herkesi memnun etmeye çalışmaktır
-
Ben kaçmak gerekirse diye panik halinde diye düşündüm ama Uğur açıklarsa seviniriz.
yangın durumunda kapıları acıp yolcu dışarı cıkması için fren sistemi kitlenmesin diye
arac itilmesi durumunda direksiyon kitlenmesin diye
birde aracın kapısı otomatik kilitlenebilir , bence kontak çıkarsa...çıkmaması her zaman iyi olur yangında...