tabi ki ideal vites yükseltme nasılsa idealda vites düşürme mevcuttur. bu noktada aracında deneyebilirsin. 1500 devirin altında araç iyice bayılır gibi olur. bu değerin altına indiğinde vites düşürebilirsin. tabi sollamaya çıkarken bu değeri daha yüksek tutman senin acından daha çabuk hızlanmanı sağlar. avrupada araç firmaları aracın minumum yakıt sarfiyatını 5. vites 80-90 km arasında olarak vermişlerdir. bu değer tam 2000 devire denk gelmektedir. işte bu noktada yukarısında ve aşağısında vites büyütüp küçültebilirsin.
tabi bu noktada bir kıssas daha varki her debriyaja bastığında baskı balatan eskiyecektir. bu nedenle sık vites değiştirmekten kaçınmak gerekir. bu durumda 1500 devirin altıan düşsede araç bayılmadıysa vites düşürmemekte fayda vardır. tabi bu aynı şekilde ağır ilerleyen bi trafikte az hızlandım diye 2800 devirde vites değiştrimene gerek yok. iyice açılınca zaten hızlanır değiştirirsin...
en kısası bu iş zamanla sende oluşmaya başlayacaktır. tecrube etttikce diyeceksin ki benim arabamın ideali bu.
yukarıda yazdığım hersey genel bir tabirdir. örnek işyerinin arabasında dönerken 1200 devirde bile vites değiştrimiyorum. düzleyince veriyorum çoşkuyu araba 1900 motor araba istemiyor. anında kalkışa geçiyor. dersen bu doğrumu değil ama pratik kullanmak için bu gerekebiliyor.