Uygun vites kullanımı nasıl olmalı?

Zürafa · 26 · 12551

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Zürafa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Motorin
Merhabalar,
Benim arabam yok fakat ehliyet var.

Benzer bir konu gördüm ama tam benim sormak istediğim olmadığı için konu açıyorum.

Vites büyültme ve küçültme işleminin doğrusu, uygunu nasıl olmalı devir saatine mi bakmalı?  2000-3000 devirde vites büyüttük diyelim, vites küçültürkende mi aynı şekil?
Kullanan sürücülere bakıyorum hızları düşük ama 4. vitesle gidiyor, dönüşlerde yavaşlıyor mesela 2. viteste olması gerekir fakat 3. viteste gidiyor.

Vites neye göre büyütüp, neye göre küçültmeli?

Sadece öğrenmek istiyorum, olur ya bir gün benimde arabam olur, bilgiler lazım olur :)

Ehliyet hocasına belki sormuşumdur hatırlamıyorum, orada hiç devir saatine bakmıyordum  biraz bağırınca vites büyütüyordum, dönüşlerde 2. vitesle dönüyordum.

Teşekkürler.



Çevrimdışı arpadan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: tugrul
  • Marka: fiat
  • Model: punto
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Benzin
Ben de 2000-3000 devir arasını tercih ediyorum . ve mümkün olduğunca arabayı 1 . viteste çok tutmamaya . tabi 4 ten 5 e atarken 3000 çevirin üstüne biraz çıkabilir

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Benim araç 1.3 turbo dizel olduğu için. 3000de atıyorum hızımı korurken devir 1750de tutmaya çalışıyorum turbo devreye girdiği için hızlanması kolay oluyor. Ve daha az yakıyor..


Çevrimdışı Zürafa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Motorin
Teşekkürler arkadaşlar yorumlarınız için.
Vites küçültme nasıl oluyor? 5. viteste giderken hızımızı bir hayli düşürdük diyelim 5 ten 3. vitese mi örneğin?


Çevrimdışı Zürafa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Sırali dusurmek daha mantikli fakat
Hızı yeterince dusurduyseniz 3e de alabilirsiniz.

Teşekkür ederim, sürücüleri izlerken öyle yaptıkları için yazmıştım, 3. vitesin hızında ise sorun olmaz sanırım.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Vites değiştirme devir aralığı dizel motorlara ve benzinli motorlara göre değişir. Benzinli motorlarda ideal vites yükseltme genellikle 3000-3500 devir civarında yapılması uygundur. Vites küçültme ise araç motoru zorlanmaya başladığında küçültülmelidir. Tabi 5. vitesten 2. vitese düşürmek olmaz. Sıralı küçültmek şanzıman için en makul olan şekildir. Düz yollarda dediğin gibi 4. viteste ama 65-70 km ile, hafif gaz vererek sessiz bir motorla yolculuk yapabilirsin. Ama rampalarda aynı şey sözkonusu değil. Araç zorlandıkça vites küçültürsün, ideal çekiş gücünü yakaladığında (yol durumuna göre) bununla devam eder veya değiştirirsin. Birazda arabaya alışmak ve kulak ile ilgili. İlk zamanlar devir saatine gözün takılır, ama sonraları alışkanlıkla vites değişimi yaparsın. Zamana bağlı birazda tecrübeye.


Çevrimdışı Zürafa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Vites değiştirme devir aralığı dizel motorlara ve benzinli motorlara göre değişir. Benzinli motorlarda ideal vites yükseltme genellikle 3000-3500 devir civarında yapılması uygundur. Vites küçültme ise araç motoru zorlanmaya başladığında küçültülmelidir. Tabi 5. vitesten 2. vitese düşürmek olmaz. Sıralı küçültmek şanzıman için en makul olan şekildir. Düz yollarda dediğin gibi 4. viteste ama 65-70 km ile, hafif gaz vererek sessiz bir motorla yolculuk yapabilirsin. Ama rampalarda aynı şey sözkonusu değil. Araç zorlandıkça vites küçültürsün, ideal çekiş gücünü yakaladığında (yol durumuna göre) bununla devam eder veya değiştirirsin. Birazda arabaya alışmak ve kulak ile ilgili. İlk zamanlar devir saatine gözün takılır, ama sonraları alışkanlıkla vites değişimi yaparsın. Zamana bağlı birazda tecrübeye.

Teşekkür ederim.
Her konuda olduğu gibi; yazdığınız üzre tecrübe, o da bende yok çünkü araç yok maalesef.
Nasıl geliştirebilirim, kullanarak ama araba yok.

Birde dizel araçlarda hangi devirde değişmeli vites, 2000 diye duymuştum doğru mu, bilginiz var mı? ( Fiorino için duydum)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dizel araçların teknik datasına bakılması en mantıklı olanı. Çünkü motor hacmi, tork, turbo gibi değişken sebeplerle dizel araçlarda devir aralığı çok uçurum olmamakla birlikte benzinli motor devir aralığından daha düşük. 1500 devir ve 2000 devir gibi... Ama dizellerde eskiden kalma mantık şöyledir, motor gürültüsü azalana kadar ideal hız korunur, motor boğulursa alt vitese geçilir, motor fazla bağırır ve zaman zaman mazot kokusu hissedilirse üst vitese geçilmelidir. Lakin yeni jenerasyon araçlarda gösterge panelinde vitesi ne zaman değiştireceğin ışıklı ikazla sürücüye haber verilir. Optimum 2008 model ve üzeri araçların birçoğunda var diyebilirim. O konuda rahat olabilirsin.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Vites değiştirme devir aralığı dizel motorlara ve benzinli motorlara göre değişir. Benzinli motorlarda ideal vites yükseltme genellikle 3000-3500 devir civarında yapılması uygundur. Vites küçültme ise araç motoru zorlanmaya başladığında küçültülmelidir. Tabi 5. vitesten 2. vitese düşürmek olmaz. Sıralı küçültmek şanzıman için en makul olan şekildir. Düz yollarda dediğin gibi 4. viteste ama 65-70 km ile, hafif gaz vererek sessiz bir motorla yolculuk yapabilirsin. Ama rampalarda aynı şey sözkonusu değil. Araç zorlandıkça vites küçültürsün, ideal çekiş gücünü yakaladığında (yol durumuna göre) bununla devam eder veya değiştirirsin. Birazda arabaya alışmak ve kulak ile ilgili. İlk zamanlar devir saatine gözün takılır, ama sonraları alışkanlıkla vites değişimi yaparsın. Zamana bağlı birazda tecrübeye.

Teşekkür ederim.
Her konuda olduğu gibi; yazdığınız üzre tecrübe, o da bende yok çünkü araç yok maalesef.
Nasıl geliştirebilirim, kullanarak ama araba yok.

Birde dizel araçlarda hangi devirde değişmeli vites, 2000 diye duymuştum doğru mu, bilginiz var mı? ( Fiorino için duydum)


Çevrimdışı Zürafa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Motorin
@Yönetim
Teşekkürler,

Boğulma olayı karıştırdı kafamı, ben motor boğulmasını yakıt hava orantısının bozulması diye biliyordum;  giderken,  vitesle alakalı olduğunu bilmiyordum açıkçası.
Belirtileri nedir acaba hız ve güç düşümü mü oluyor nasıl anlaşılır?



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
@Yönetim
Teşekkürler,

Boğulma olayı karıştırdı kafamı, ben motor boğulmasını yakıt hava orantısının bozulması diye biliyordum;  giderken,  vitesle alakalı olduğunu bilmiyordum açıkçası.
Belirtileri nedir acaba hız ve güç düşümü mü oluyor nasıl anlaşılır?



Seçtiğin vites yol durumuna uygun olmazsa, örneğin 4. vitesle dik bir rampayı çıkmayı çalışırsan, motor gücü yettiği yere kadar arabayı götürür ama bir noktada tok bir gürültü çıkarmaya başlar, motor boğulması deriz, eğer vites küçültmezsen araç motoru stop eder. Kaçınılmazdır yani. Bu gibi durumlarda bir alt vitesi kullanmak gerekir.


Çevrimdışı Zürafa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Seçtiğin vites yol durumuna uygun olmazsa, örneğin 4. vitesle dik bir rampayı çıkmayı çalışırsan, motor gücü yettiği yere kadar arabayı götürür ama bir noktada tok bir gürültü çıkarmaya başlar, motor boğulması deriz, eğer vites küçültmezsen araç motoru stop eder. Kaçınılmazdır yani. Bu gibi durumlarda bir alt vitesi kullanmak gerekir.

Anladım şimdi,  çok teşekkür ederim ilginize cevapsız bırakmadığınız için.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Seçtiğin vites yol durumuna uygun olmazsa, örneğin 4. vitesle dik bir rampayı çıkmayı çalışırsan, motor gücü yettiği yere kadar arabayı götürür ama bir noktada tok bir gürültü çıkarmaya başlar, motor boğulması deriz, eğer vites küçültmezsen araç motoru stop eder. Kaçınılmazdır yani. Bu gibi durumlarda bir alt vitesi kullanmak gerekir.

Anladım şimdi,  çok teşekkür ederim ilginize cevapsız bırakmadığınız için.

Rica ederim. Zaten otomobil kullanmak, bir süre sonra mekanik bilgisinin artmasıyla birlikte kolay bir iş. Yalnız önemli olan trafikte araç kullanırken saygı ve kuralları unutmamak. Yoksa herkes ehliyet alabilir ama herkes şoför olamaz. ;)


Çevrimdışı Zürafa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Rica ederim. Zaten otomobil kullanmak, bir süre sonra mekanik bilgisinin artmasıyla birlikte kolay bir iş. Yalnız önemli olan trafikte araç kullanırken saygı ve kuralları unutmamak. Yoksa herkes ehliyet alabilir ama herkes şoför olamaz. ;)

Motosiklet sürücüsüyüm bu arada, inanın dediğinizi çok iyi anlıyorumki.

Teşekkürler.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Rica ederim. Zaten otomobil kullanmak, bir süre sonra mekanik bilgisinin artmasıyla birlikte kolay bir iş. Yalnız önemli olan trafikte araç kullanırken saygı ve kuralları unutmamak. Yoksa herkes ehliyet alabilir ama herkes şoför olamaz. ;)

Motosiklet sürücüsüyüm bu arada, inanın dediğinizi çok iyi anlıyorumki.

Teşekkürler.



:) o zaman sizden kaliteli bir şoför olacak demektir. Bu arada motorun markası nedir?


Çevrimdışı Zürafa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

:) o zaman sizden kaliteli bir şoför olacak demektir. Bu arada motorun markası nedir?

Öyle kaliteli bir araç değil scooter zaten :) Bianchi Falcon 125, paranın gözü kör olsun :D gerçi hiç sorun çıkarmadı bayağı bir yolda yaptım işimi görüyor fazlasıyla.
Teşekkürler.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33