Virajları dönerken nelere dikkat etmeliyiz

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı uyelik1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin
Virajları dönerken nelere dikkat etmeliyiz
Bir virajı güvenli bir şekilde dönmek için özellikle bilmediğimiz yollarda viraj öncesi direksiyon ve tekerlekler düz durumdayken frene basılır, hız düşürülür, gerekirse vites ufaltılır. Kesinlikle viraj içersinde frene basılmaz.
Yağmurlu havalarda nasıl araç kulanılır
Biliyoruz ki yazın yerlerin kuru olmasından dolayı surüculer yakın takibi alışkanlık haline getiriler. Ancan yağmurun düştüğü anda biliyoruz ki ülkemizde bir cok kaza olur. Yağmurlu zamanlarda fren mesafesi uzayacağı için takip mesefesini attırmamız gerekir. Etkili fren yapılmaz. Yağmurlu havalar da yollarımızda ki altyapı yetersizliğinden dolayı göllenmeler olabilir. Şayet bu göllenmeler hızlı bi şekilde girerseniz aracınızın lastığı ile yolun teması su nedeni ile kesilir biz buna aquaplaying "su üstünde yüzme" denir. Böyle durumda yapıladcak tek şey gaza, frene ve debriyaja basmamaktır. Arabanın kendi ağırlığıyla yavaşlamasını beklemektir.
Güvenliğimiz için direksiyonu nasıl tutmalıyız.
Direksiyon doğru tutuş şekli dokuz onbeş gibi tutulmalıdır. Nedeni direksiyonu ancak böyle tutuş sayesınde daha fazla cevirme yani daha fazla tur imkanı elde edilmektedir.
GÜvenliğimiz için sürcü koltuğunda nasıl oturmalıyız
İyi, güvenli ve rahat bi sürüş için öncelikle koltuk ayarımızın cok iyi olması lazımdır. Koltuk Ayarı için; 1- Pedalara ne uygun biçimde nasıl basıldığı ayarlanmalı 2- Dizlerimizi direksiyona çarpmaması geremekte 3- Sırtımız koltuğa yasladığımızda bileklerimiz direksiyon simidin üstünde olmalıdır.
Gereksiz yakıt harcamamak için aracımızı nasıl çalıştırmalıyız
Eski sürücülerde araba çalıştıktan sonra motorun ısınması beklenirdi. Artık yeni nesil otomobillerde bu ortadan kaltı. Aracınız çalıştırıldıktan sonra yağ pompası giriyor ve sonra hareket etmeye hazır duruma geliyor.
Aracın boşta gidilmesi zararlımıdır
Araba çalışırken boşa atıyorsanız araç rolantı durumuna geçer ve daha fazla yakıt yakar ayrıca fren boşalmasına da sebep olabilir. Yeni nesil otomobillerde yokuş aşağıya inişler uygun vites secilerek inilirse hem yakıt tasarufu cok olur hemde güvenli iniş yapılmış olur.
Araç kullanırken lastiklermiz nasıl olmalıdır.
Araçın lastık havaları az olduğu zaman yol tutuş azalıcak ve daha fazla yakıt yakacaktır. Lastıklerimizin profil derinliği 3 mm olmalığıdır 3mm altında ise ol tutuş azalıcak ve fren mesafesi ile durma arası artacaktır.
Hangi durumlarda fren kullanmamk gerekir
Fren aracı sadece yavaşlatır. Durdurmayı yarayan sistem değildir. Bazı durumlarda frene basmakta tehlike yaratabilir. Örneğin bir vraja girildiğin zemin kaygan ise direksiyonu çevirdğimizde araç dönmeyip önden kaymaya başladı böyle durumda bir durumda frene basmamak doğru bir harekettir. Kayan yönün tersine direksiyon çevrilir aracın yönünü düzelmesi sağlanır.
Kaygan zeminlerde fren nasıl kullanılmalırdır
Kaygan zeminlerde frene yavaş yavaş basarak yani giderek artan frenleme sistemi yapılır. Şayet kaygan zeminlerde aniden frene basarsak tekerlekler bloke olabilir. Bu abs sisteminde bile işe yaramaya bilir böle zeminlerde yapılacak tek şey takip mesafesini artırmak. Daha uzun fren mesefasi bırakmak ve frene yavaş yavaş basmak doğru olandır.
Frene basıldığın da araç kızaklama yaparsa neyapılır
Araç frene basıldığında kızaklama yapıyorsa kaygan zemindesindir ve hızınız yüksektir. Böyle durumlarda frenden ayağınız yavaş yavaş çekilir ve böylece tekerleklerin tekrar dönmesi sağlanır. Hem hız azalmış olur hem de direksiyon hakimiyeti tekrar kazanılmış olur.
İki araç park nasıl olur
İki araç arasına park etmek için gireceğimiz yerin paralel olarak hem arkadaki araca hemde kaldırıma dik bir şekilde geri gelinir aynadan bakılarak kaldırıma 30 cm kala direksiyonuz sol ve sağa tam tur cevrilerek park tamamlanır.
Defansif sürücü nasıl olunur
1- Gaz pedalına dost olun.
2- Tekip mesafesini iyi ayarlayın.
3- Heycandan kacınarak arac kullanın.
4- Kendi güvenliğinizi düşündüğünüz gibi başkasınında güvenliği düşünün.
5- Trafik kurallarına uyun.



Çevrimdışı Mutlu

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,180
    • Puan +16/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mutlu
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Paylaşım için teşekkürler.Basit ama sürekli hata yaptığımız konular.


Çevrimdışı uyelik1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin
Evet ozellikle acemi ve tecrubesi olmayanlar icin yararli bilgiler.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
faydali bir konu. Paylasim icin tesekkurler abla. Virajlar kaza yapmak icin en elverisli yerlerdir. Virajlara girmeden hiz kesilmelidir.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Paylaşım için Teşekkürler,

Malumunuz yaz ayındayız , Sulama işi çok oluyor yol kenarlarında ve orta refüjlerde, virajlara girerken su birikintisi varsa sakın sert girmeyin yoksa olduğunuz yerde dönmeye başlarsınız... (Tecrübeyle sabit ! ) aman dikkat... !



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33