Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı > Güvenli Sürüş Teknikleri ve Tavsiyeler

Yaptığınız ilk kazayı anlatın ve insanları uyarın

(1/9) > >>

FO-Admin:
Sayın FO üyeleri,

Malesef otomobil kullanıcılarının başına gelebilecek en kötü hadise kazalardır. Bu başlık altında yaptığınız kazaları anlatmanızı ve nelere dikkat edilmesi konusunda uyarılarınızı yazmanızı rica ediyoruz. Böylece insanları hangi durumlarda kaza oluşabileceği konusunda bilgilendirmiş olacağız.

Örneğin ; Kontrolsüz bir kavşakta sinyal (işaret) vermeden dönüş yaptım ve arkadan gelen araç benim aracıma çarptı. Sinyal (işaret) vermeden dönüş yapmayınız.

Gibi açıklayıcı biçimde başınızdan geçen olayları paylaşırsanız herkese faydası olacağı görüşündeyiz.

FO-Admin:
Yaptığım ilk kaza, şirkete ait 2004 model Mitsubishi L200 ile başıma geldi.
Araç ile akşam mesaisi için kumanya almaya gitmiştim. Aracı yemekhanenin az ilerisinde bir kısmı kayalık, bir kısmı çakıldan oluşan denize doğru bir rampaya parkettim. Kumanyaları alıp arabaya koyduktan sonra bir müddet denizi izledim. Motor çalışır durumda ve farlar denize doğru olunca, suyun köpürmesinin mükemmel bir görüntüsü vardı. Daha sonra araca bindim, geri vitese alıp çıktım. Ama zemin çakıl olunca araç patinaja geçti. Bende gaza yüklendim ve orta dikiz aynasından geriyi kontrol ediyordum fakat... Bir gürültü ile sokak aydınlatma direğine sol arka köşeden çarptığımı, çenemi direksiyona vurunca anladım ;) Araçtan indim, baktım ki beton direğe çarpmışım. Aracın sol arkasında hasar oluşmuştu. Stoplar kırılmış, nikelajlı tampon bükülmüş ve arka kapaktada hafif ezik vardı. Neyseki beton direk kırılıp araç üzerine yıkılmamıştı. Çünkü çarpmanın şiddeti ile ışık sönmüştü.


Tavsiyem, daha önce hiç parketmediğiniz yada duraksamadığınız yerlerde, aracınıza binerken çevrenizi kontrol etmenizi öneririm. Arkanızda sağınızda solunuzda neler var, kontrol ederek aracınıza binmenizi ve kendinize fazla güvenmemenizi öneririm. Geri manevralarda bazen aynalar yetersiz oluyor. Mümkünse arkadaki objeleri kontrol için başınızı çevirip arka tarafı kontrol ederek hareket etmenizi öneririm.

FO-Admin:
Adem ve Melih, ikinize de +1 puan gönderiyorum. Uyarılarınız gerçekten çok olumlu. Okuyan arkadaşlarımızın dikkate almasını rica ediyorum.

alis_09:
İlk kazam daha ehliyetim yokken yaptım. Bir akşamdı geri geri aracımı park ederken arka duran şahine çarpmıştım. Bizde birşey yoktu ama şahinin tampon aşağı indi. Masrafı ben karşıladım. Adamda polis falan çağırmadı allahtan öyle atlattık.

Geri giderken özellikle de akşamsa inip akrayı kontrol etmek en iyisi arkadaşlar araba değil canlı bir kişide olabilirdi.

adnan20:
2000 YILBAŞI GÜNÜ.
Özel sektörde çalışırken, Antalya ve Burdur da bayi ziyareti yaptıktan sonra Burdur üzerinden Ispartaya dönüşe geçtim.O yolu bilenler var mı bilmiyorum.Gönen kavşağı vardır baya da keski bir virajdır.Normal hızda yani 60-70 arası seyrederken viraja girdim ve tam yolun ortasında bir çekicinin kaza yapan araçları kaldırmaya çalıştığını gördüm.Gayri ihtiyarı vites küçültmeye başladım, arabanın kızaklamaya başladığını hayal meyal hatırlıyorum.Ardı sıra taklalar atmaya başladım.5-6 taklanın ardından arabamın ters gelerek tavan üstüne  düştüğünü farkettim.Resmen ayaklarımın burnumun ucuna değdiğini gördüm.Panikle emniyet kemerimi çözerek , tuz-buz olmuş ön camdan sürünerek(bu arada yerde 15-20 cm kar olduğunu da belirtmeliyim.) kendimi dışarı attığımı hatırlıyorum.Çok şükür ufak tefek çiziklerle atlatmıştım kazayı.Ama 1999 model Reno broadway RNA pert olmuştu..KONUNUN  ANA FİKRİ EMNİYET KEMERSİZ ASLA YOLA ÇIKMAYALIM.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 
Tam sürüme git