ForumOtomobil Sosyal Bölümler > Serbest Kürsü
Yakıt tasarrufu için neler yapabiliriz ?
(1/2) > >>
aydo000:
Dizele ve benzinli motorlar için öneriler
yakıt fiyatları arttıkça artıyor. bildiğiniz uyguladığınız çözümleri: ve neden işe yaradıklarını yazın millet öğrensin.

1. % 20 Daha dar taban lastiğe geçmek.205 se 185 e geçin. lastiği %15 fazla şişirmek. 
2.4 bar şişiriliyorsa. 2.8 bar şişirin.
- Lastiğin yerle teması ne kadar azalırsa o kadar kolay hızlanma gerçekleşir.
-Konu tasarruf olduğuna göre, yahu o zaman yol tutuşu azalır diyen arkadaşlar çıkmayacağını temenni ediyorum. Çünkü tasarruf eden adam zaten hızlı viraja girmez: hız yapmaz. Tasarruf edeceksek yol tutuşundan biraz ödün veriyoruz. Merak etmeyin kendim dar tabana geçtim. Çok aşırı bir değişim olmuyor. Daha dikkatlı kullanın yeter.

2.Katalizatörü kesmek
- katalizatörü kestiğimizde motor daha kolay nefes verecektir. Katalizatör sık sık endeskopi ile kontrol edilmelidir. Kalitesiz yakıttan dolayı dökülmeye başlayan seramik parçaları silindirlere hasar verebilir. Katalizatörün görevi yanmamış yakıt yakmak daha temiz hale getirmektir. ama kalitesiz yakıt katalizatörü döker. toz eder.
Muayeneden sonra katalizatörü kesmek yerine hava alan boru takmak daha makul. otuz kere sök tak derdinden kurtulursunuz. senede bir kere sök tak yapmak çok koymaz.

3. Egzoz susturucuyu sökmek yerine düz boru takmak.
Çoğu egzoz susturucusu dolanbaçlı olduğundan motoru boğmaktadır. Egzoz susturucusunun içine düz boru takmak: direnci azaltır. motorun daha rahat nefes vermesini sağlar.

4. Yazılım
-Yazılımla Kalatizatör devreden çıkarılır. Beygir gücü ve tork artar. aynı devirleri daha az gazla adele edebilen motor daha az yakar. ama bu seçenek: sürüş şeklini değiştirmeyecekler içindir. Çoğu kişi yazılımı güç arttırmak için yaptığı için sonuna kadar pedala asıldığından ekonomiyi düşünmemektedir. eğer siz normal sürüş şeklinizi değiştirmeden yazılım işlemi uygularsanız 150 beygirlik benzinli turbo motorda şehir içi 1.5-2 litre yakıt tasarrufunu fark edeceksinizdir.
-Yok ben dayanamam gaza basarım gaza gelirim diyorsanız. Pedala sınırlandırıcı taktırırsınız olur biter.

5. Açık hava filtresi.
Aynı şekilde açık hava filtreleri hava çekiş dirençleri az olduğundan. motora daha çok hava gireceğinden dolayı. yakıt tasarrufu sağlamaktalar. ama çakma filtreler motor için tehlikelilerdir. çünkü direnç düşük olduğundan motora giren toz: çok zarar verir. İş rektefeye kadar gidebilir. Mesela K/N firması her arabaya özel filtre üretmektedir. bu filtreler hem orjinal kutuya girer. hem ıslanmaktan hem de ısıdan korur filtreyi. Çünkü bu açık hava filtrelerini genelde çok ısınan bölgelere yakın yerlere kuruyorlar. hiç bir anlamı kalmıyor hem ısınıyor hem toz yiyor. en iyisi orjinal yerine bu tür hava filtrelerini takmaktır.

6. Jantları hafifletmek.
Jantlar ne kadar hafif olursa motor o kadar rahat çevirir tekeri. bu da bir tasarruf.

Burada motor rektefiye modifiye ile uğraşan arkadaşlara bir kaç soru.
Daha hafif piston, piston kolu, valant yakıt tasarrufu sağlar mı ?
Silindir kapağı kanallarının büyütülüp düzeltilip kapasitesinin arttırılması yakıt tasarrufu sağlar mı ?
Motor yağı katkılarının sürtünmeyi azalttığı söyleniyor. sürtünme azaldığından yakıt tasarrufu elde edilebilir siz ne düşünüyorsunuz ?
Motor yağı katkılarının test videosu. Testte rus motor yağı katkısı epilam en iyi katkı. 20 kg a kadar dayanıyor. videoyu izleyin görürsünüz diğer katkılarıda. altyazı ekleyin az çok çeviriyor youtube.Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Motora zararı olabileceğini söyleyecekler çıkacaktır bu katkıların. Testi alt yazı ile izlemenizi tavsiye ediyorum.


Maliyet kısmına gelirsek. Küçük bir hesap yaptım sizler için.
daha dar lastiğe geçme işlemini lastikler bitince yaparsak artı masraftan saymayabiliriz.
Benim arabanın K/N kutu filtresi 450 lira kargoyla.
kataliği kesmek yazılım atmak + düz boru takmak - türkiye fiyatlarını bilmiyorum. Burada fiyatlar şöyle 250+450+50 750
Daha hafif jantı takas yoluyla alabiliriz. 500 lira + masrafınız olsun diyelim.
750+450+500- 1700.
benzinin fiyatını 6.5 tan alsak 1700/6,5 = 110 litre benzin eder.

benim araba şehir içi dur kalk 11 yakıyordu. şimdi 8 e düştü şehirler arası 6,5 tan 5,5 a düştü.
100 km de 3 litre tasarruf ise bir ayda 3 bin km yol yapan adam için
3000km de 90 litre tasarruf eder. neredeyse bir ayda kendini satın alır yaptıklarınız bir de üstüne 40 -45 beygir + güç elde etmiş olursunuz.
Arda Çeliktenli:
YAKIT TASARRUFU İÇİN EN İYİSİNİ SÖYLİM
BEN YAPTIM SIFIR YAKIT TÜKETİMİ :D
ARABAYI SATTIM DOLMUŞA BİNİYORUM :D
FO-Admin:
Hadi ya. Birsürü masraf yapmıştın. Üzüldüm.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş YapYAKIT TASARRUFU İÇİN EN İYİSİNİ SÖYLİM
BEN YAPTIM SIFIR YAKIT TÜKETİMİ :D
ARABAYI SATTIM DOLMUŞA BİNİYORUM :D

--- Alıntı sonu ---
Y.E.P.:
erkan vardı bizim. o geldi aklıma..nerdeki şimdi
FO-Admin:
Harbiden :D

İşe atla giderim diyordu :D :D dıgıdık dıgıdık :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yaperkan vardı bizim. o geldi aklıma..nerdeki şimdi

--- Alıntı sonu ---
Navigasyon
Mesajlar
Sonraki Sayfa
Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 

Tam sürüme git