08 Hyundai Accent Era 1.5 CRDi İnceleme = Road Runner

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Merhabalar

Hyundai denilince heleki mevz-u bahis  Accent Era olunca , çevremizde özellikle de internet ortamında çok fazla yanlış bilginin var olduğunu farkettim.
Kimse bu aracın zamanında 17.000 ila 28.000 lira arasında satıldığını konuya dahil edememiş.
Düşük bütçeli B+ Segment katogorisinde o döneme ait rakipleri (Albea , Symbol ,Linea) arasından sıyrılmış , gerek sınıfına göre zengin donanım seviyesi gerekse sunduğu düşük yakıt tüketimi ile üstün performansı sayesinde en iyiler listesine (B+) girmeyi zaten fazlasıyla hakediyor.
Birazdan anlatıma geçince ne demek istediğimi sizde anlayacaksınız.


Öncelikle ufak ufak bilgilendirmeler yaparak başlayalım.

Bildiğimiz üzere Accent Era'lar kardeşi Accent Blue'dan önce 2006-2012 arasında üretim bandında kaldı. 2006'da başlayıp 2007'nin 2. yarısına kadar üretilen modeller ithal (Kore) olup devamında gelen modeller ise yerli olarak kaldı. (Made Diyn Turkey) İhtal ve Yerli arasında çok büyük farklar olmasada amortisör , yay , abs beyni , ana ünite (teyp) , aydınlatma grubu , kapı fitilleri gibi farklılıklar var.

Bu farklılıkların getirdiği olumsuzluklardan bahsedersek ;

1- Maysan Mando (Yerli) marka amortisörler hem yol tutuşu hemde konfor anlamında Mando  marka amortisörlerden (Orjinal üretici marka ve üretim yeri Güney Kore) çok daha kötü ve bir o kadarda dayanıksız o sebeple ki tümseklerden ve kasislerden geçerken arka tarafta rahatsız edecek seviyede zıplamaya , çukurlarda amortisör sönümleme sesini olduğu gibi içeri yansıtmaya ve virajlarda ölmenize sebep olacak kadar otomobilin burulmasına sebep oluyor.
Ayrıca ortalama 20.000 ile 25.000 kilometre sonra amortisörlerde kilitlenme , patlama yada yağ kaçakları yapmaya başlayacak kadar kısa ömürlü ve kanserliler.

2- Artek marka yerli üretim olan ana ünitelerde vasat seviyede kalitesiz her zaman yapmasada arada sırada cd okumama , cd geri vermeme , radyodan cd'ye geçiş yapamama gibi problemleri var ve tabi ki  ithal olan cihazlarda bu sorunların hiçbiri yok.

3- Yerli üretim olan aydınlatma grubunda da kalite farkı kendini gösteriyor. İthal olanlara kıyasla daha çabuk soluyorlar ve far motorları erkenden meftah oluyor. Bu sebeple ki piyasada gördüğümüz çoğu Accent Era'nın far grubu pırlanta veyahut tektaş yüzük gibi.

4- Kapı fitillerinde yine yerli üretim olan modeller içeriye çok rüzgar sesi alıyor ve erkenden çatlaklar , yırtılmalar oluşturmaya başlıyor , vakti gelincede özelliğini kaybedip arabayı yıkarken içeriye su almalara başlıyor.

# Kronik Sorunları :

Dizel versiyonlara has turbo problemi var ;
Bu problem hem yerli hem de ithal olan modellerde mevcut üreticide kendisi değil zaten. Garrett firmasının GT1544V adlı bir modeli kullanılıyor ve bu turbo tam bir fiyasko internetten araştırdığım kadarıyla eski PSA'nın dizel motorlarında da aynı durum varmış özelliklede Ford'ta sebebide bu turbonun benzeri bir modelini kullanıyor olmaları.
Bu sebepten dolayı da piyasada dolaşan neredeyse bütün 1.5 CRDi Accent Era'lar ambulans sireni sesi çıkarıyor.
Bu seslerin oluşmasını engellemek neredeyse imkansız , ne kadar dikkatli kullansanızda kanserli sorunu sadece geçiktirmiş oluyorsunuz , ortalama 100.000 kilometre civarında ıslık (ambulans sireni) sesine başlıyor... (Bu sebepleki vakti zamanında servis turbo değiştirmekten bıktığı için garanti kapsamındaki Era'lara yazılım atıp turbo devrini ve basıncını düşürmüş)
Bu soruna çözüm bulmak isteyen bir arkadaşımız çıkarsa sakın servislere yada sanayici Turbo Haydar Abilerimizi dinleyip turboya balans ayarı yada rektefiye işlemi yaptırmasın , hiçbir işe yaramaz. Sadece 500-600 lira paranız çöpe gider...
Yerine Garrett firmasının Türkiye distiribitörü ile irtibata geçip yeni turbonuzu ordan temin etmek daha mantıklı olur , böylece hem daha sorunsuz hemde daha ileriye yönelik biri çözüm olmuş olur.

(EPS) yani Elektrik Destekli Direksiyon sistemi olan Era'larda yaşanan bir sorun var ;
Kontrolü ; Direksiyon simidini çevirdiğiniz zaman ses yapıyor.
Fakat bu sorunda can sıkacak bir durum yok çünkü İzmit Assan Fabrikası daha doğrusu Global Hyundai (EPS) sistemine ömür boyu garanti veriyor direksiyondan yana probleminiz varsa en yakın yetkili servise gidip gerekkikontrolü yaptırabilirsiniz...
Not : Önce biraz burun kıvırabiliyorlarmış , sert çıkın , parça değişimini daha sonra yaparlar.
Tekrar altını çiziyorum EPS destekli direksiyon sistemleri için geçerli. 
Not : (EPS) 2006-2007 model olanlarda nadir de olsa 2008 modellerde üst donanım seviyelerinde oluyor. Yine de aracınızda EPS sistemi olup olmadığını kontrol etmek için gösterge panelinde kızdırma bujisi ve yağ filtresi simgelerinin olduğu sol kısma bakın orada EPS simgesi çıkıyorsa vardır, çıkmıyorsa hidrolik direksiyonludur.

Vee Maysan Mando amortisör krizi ;
Gerekli açıklamayı yukarıda yaptım zaten o yüzden sadece çözümü söylemek yeterli olacaktır.
Çözüm : Orjinal Mando yad Monroe ve KYB gibi kalitesi ispatlanmış amortisör markalarının ürünleri ile tüm amortisör takımını yenilemeniz.

# Üst viraj demiri lastiği sorunu ;
Çukurlardan geçerken lokurtu yapmasına sebep olur.
Çözümü : Servisten 50 liraya bir üst viraj demiri lastiği bu sorundan sizi kurtaracaktır , fakat montajı biraz zorlayıcı olduğu için işçilik maliyeti 30 lira civarı olacaktır.

#1.5 CRDi motorlara has kronik sorunlar ;

1# İmmobilizer sorunu ;
Açılımı da motor kuru kuru döner ama bir türlü çalışmaz.
Kontrolü : Gösterge tablosunda yarım kontak yapıldığı takdirde immobilizer (araç üzerinde anahtar) simgesi sürekli yanıyor olmalı. Böyle bir sorun baş gösterdiği zaman gösterge paneline bakınız , simge yanmıyor ise sorunu buldunuz demektir.
Çözüm : Servisten immo anteni temin edip , parça değişimi yapmanız.

2# Düşük devirlerde silkeleme sorunu ;
Kontrolü : Özellikle 2. vites'te 2.500 dev/dk. altında silkeleme yapıyorsa aracınız debriyaj switch'i , debriyaj müşürü , debriyaj sensörü gibi bir çok adı olan konum sensörünü değiştirme vakti gelmiş demektir.
Çözüm : Servisten 40 liraya mevcut sensörü alıp , değiştirmeniz ki montajı oldukça kolaydır.

3# Debriyaj çatalı sorunu ;
Kontrolü : Debriyaj pedalına basınca (garç-gurç) benzeri bir ses yapar.
Şanzıman içerisinde debriyaj çatalı diye tabir edilen parça var ve içerisinde yağ zamanla bitince ses yapma ya başlıyor.
Çözüm : Servisten 80 liraya ilgili parçayı almanız fakat , montajı için şanzımanı indirmeniz gerektiği için müthiş bir işçilik ücreti çıkıyor o yüzden tavsiyem komple debriyaj setini (Baskı-Balata ve Debriyaj Bilyası) değiştirmeniz olur.

Bilgilendirme yapmaya devam edelim , en çok karıştırılan konulardan birisi de makyajlı kasamı ? makyajsız kasamı ?

# Makyajsız kasa 2006-2008 arası üretilen modeller.

# Makyajlı kasa olanlar 2009-2012 arası üretilen modeller.

Not: Bazı 2009'un 1. yarısına kadar üretilen modeller tam makyaj geçirmedi ama yinede makyajlandığı için makyajlı sınıfına sokabiliriz.

# Birde 2010-2012 arası üretilen modellerde makyajlı kasalara ek bir kaç değişiklik yapıldı. Gösterge rengi mavi'den beyaz'a çevirildi. (Bununda sebebi galiba mavi rengin gece yolculuğunda kör etmesi.)
Birde dizel (CRDi) ünite'nin Euro 5 normuna göre uyarlanması oldu buda performansı epey törpüledi.

Makyajlanması iyimi oldu ? Hayır olmadı kalite daha da düştü.

# Kıyaslama yaparak gidelim ;

1- Makyajsız kasanın gösterge ve orta konsol ışıklandırması yeşilken makyajlı kasanın ise maviye çevrildi.
a) Getirdiği olumsuzluk ise gece yolculuklarında gözü çok fazla yoruyor olması.

2- Makyajlı kasada makyajsız kasanın sahip olduğu hararet göstergesi ve yol bilgisayarının olmayışı.
a) Hararet göstergesinin olmaması büyük bir eksik sonuçta her insan arabasına aynı titizlikle bakmayabiliyor birde uyarı ışıklarına dikkat etmezse hararet kaçınılmaz olur.
b) Çok büyük bir eksik gibi görünmesede makyajsız kasada mevcut olan yol bilgisayarında ortalama tüketim , depodaki yakıtla gidilecek menzil , dış sıcaklık göstergesi gibi özellikler var.

3- Makyajlı kasalardaki ana ünite double boyutlarını aldı ve usb destekli hale geldi . Makyajsız kasalarda ki ise usb desteksiz ve normal ebatlarda.
a) Usb destekli olması sürekli cd doldurma zahmetinden bir kesimi kurtarıyor.
b) Double boyutlarını aldığı için alt tarafındaki benim için oldukça kullanışlı olan eşya gözünün iptal olmasına sebep oluyor.
c) Tecrübe etmedim ama dediklerine göre hoparlör'ler aynı olmasına  rağmen makyajlı kasalarda gelen ana ünitenin ses çıkış kalitesi daha kötüymüş.

4- Makyajsız modellerde arka frenler disk olup , makyajlı modellerde kampana'ya çevrildi.
a) Buda EBD destekli bir fren sistemini bitiriyor. Kısaca fren performansı önceki makyajsız kasaya göre daha kötü.

5- Birde ön panjur , CRDi logoları , VGT logoları makyaj öncesi kasaya göre daha farklı.

Birazda teknik bilgi verelim , Accent Era'lar 1.4 , 1.6 benzinli ve 1.5 dizel olmak üzere 3 farklı motor , 5 ileri manuel ve demode olmuş 4 ileri tork konvertörlü tam otomatik , 2 farklı vites seçeneği ile sunulmuştur.

# Teknik Veriler ;

# 1.4 DOCH 16 V MPi
1399 cc.
97 beygir (6.000 dv.-dk.)
128 nm tork (4.700 dv.-dk.)
0-100 : 12.3 - Otomatik Şanzıman (14.5)
Şehir içi yakıt tüketimi : 8.0 - O.Ş (9.5)
Şehir dışı yakıt tüketimi : 5.1 O.Ş (5.4)
Karma tüketim : 6.2 - O.Ş (6.9)

# 1.5 CRDi 16 V - VGT (Değişken Geometrili Turbo)
1493 cc.
110 beygir (4.000 dv.-dk.)
235 nm tork (1900-2.750 dv.-dk.)
0-100 : 11.5 (Benim hesabıma göre ortalama 10.5 s) O.Ş (12.7)
Şehir içi yakıt tüketimi : 5.6 - O.Ş (7.7)
Şehir dışı yakıt tüketimi : 4.0 - O.Ş (4.8)
Karma tüketim : 4.6 - O.Ş (5.9)

# 1.6 DOHC -CVVT (Değişken Zamanlamalı Subap Kontrol Sistemi)
1599 cc.
112 beygir (6.000 dv.-dk.)
149 nm tork (4.500 dv.-dk.)
0-100 : 10.2 O.Ş (12.0)
Şehir içi yakıt tüketimi : 8.4 - O.Ş (9.5)
Şehir dışı yakıt tüketimi : 5.2 - O.Ş (5.5)
Karma tüketim : 6.4 - O.Ş (7.0)

# Ortak ;

Yakıt deposu hacmi : 45 litre
Fabrikasyon lastik ebadı 185/65/R14 / Üst donanım (Style) paketli versiyonlarda 195/55/R15.
Bagaj hacmi : 390 litre
Motor yağı hacmi : 5.3 litre (1.5 CRDi ünite için geçerlidir.)
Akü kapasitesi : 70 A
Amortisörler: Gazlı tip teleskopik
Ön  : Bağımsız Mac Pherson tipi , helezon yaylar ve denge çubuğu
Arka  : Burulma kirişli ve helezon yaylar.

# Ölçüler ;

Uzunluk : 4280 mm
Genişlik : 1695 mm
Yükseklik : 1470 mm

Donanımsal Zenginlikler ;
Makyajsız jenerasyon Accent Era 5  (Bazdan en üst donanım seviyesine doğru) Start , Team , Select , Style ve Style Sport olmak üzere 5 farklı donanım seçeneğine sahip.
Style yani en üst donanım paketini aldığımızı farzedersek ;

İç Donanım : Gecikmeli sönen iç aydınlatma , Harita okuma lambaları , Güneş gözlüğü saklama gözü , Metal görünümlü ön konsol , Ön koltuk arkalarında cep , Portatif küllük , Sürücü bölümüne has kol dayama , Arka kol dayama , Deri direksiyon simidi ve vites topuzu , Direksiyon yükseklik ayarı , Elektrikli ön ve arka camlar ,Işıklı makyaj aynaları , Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar , Fasılalı silecek sistemi , Uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm , 60/40 oranında katalanabilir arka koltuklar , Çift kademeli yükseklik ve derinlik ayarlı sürücü koltuğu , Yol bilgisayarı , Direksiyondan kontrollü müzik sistemi , Digital kontrollü klima , İçeriden açılabilen bagaj kapağı ve depo kapağı.

Dış donanım : 15 inch alaşımlı (çelik) jantlar , Ön - Arka sis farları , 2 kademeli elektrikli açılır cam tavan , Gövde rengi tampon , yan aynalar , kapı kolları ve yan koruma çıtaları.

Güvenlik : ABS + EBD destekli fren sistemi , Sürücü ve yolcu hava yastığı , Ön yan ve perde hava yastıkları , Çocuk koltuğu sabitleme mekanizması , Kapı içi emniyet kirişleri , Darbe anında otomatik açılabilen kapı kilitleri , Kaza anında katlanabilen direksiyon mili , İmmobilizer , Alarm , Çocuk emniyet kilidi , Aktif gergili emniyet kemerleri , Yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri.

Ayrıca ithal üretim olan Era'ların Style Sport diye geçen donanım paketlerinde 16 inch Alaşımlı Jant , Ön koltuk ısıtma gibi ekstralar mevcuttu.

Sınıfını ve yılını düşünürsek oldukça dolu olduğunu söyleyebilirim.

Bilgilendirme kısmını da atlattık şimdi kendi aracımdan bahsedeyim biraz. Ruhsatta 2008 geçmesine karşın aslında 2007 Haziran ayı çıkışlı.
Yerli olan fakat makyajsız olan modellerden yani , Select donanım paketi en üst versiyonun (Style) bir alt kademesi oluyor.
Not ; Arada ki fark 15 '' Alaşımlı (Çelik) Jant , 2 kademeli açılır elektrikli cam tavan , orta konsoldaki plastik çerçevenin metal görünümünde boyaya sahip olamaması ve deri kaplı direksiyon simidi'nin olmaması haricinde hiçbir fark yok.

Arabayı 136.000 kilometre de aldım ve 2 sene boyunca kullandım. O süre zarfında 20.000 kilometre kullandım.

Ayrıca 2 sene boyunca teknik anlamda kronik sorunların baş göstermesi haricinde beni hiç üzmedi.

Yaşadığım sorunlar ;

# İmmobilizer
# Üst viraj demiri lastiği
# Debriyaj konum sensörü
# Debriyaj çatalı
# ve Turbo sorunu.

Artık incelemeye geçebiliriz.

# Herşeyden önce arabanın üstünde 185/65/R14 ebatlı Continental Conti Eco Contact 3 lastikler mevcut.

Yol Tutuşu : Normal kullanımda önden kayma yok denecek kadar az fakat kaygan zeminde veyahut yokuşlarda aşırı derecede patinaj'a kalıyor , doğal olarak önden kaymayada başlıyor olsada kontrollü bir kayma olduğunu söylemek isterim.
Yanlız arabanın önden verdiği aşırı dümen ile ilgili olsa gerek arka kısımda önle paralel bir denge yok. Keskin girilen virajlarda yada ani kontralarda arkasını kolaylıkla getirebiliyorsunuz , yanlış anlamayın ama dengeli olarak geldiğini söylemiyorum. Çünkü bahsettiğim şey kaymadan ziyade kopma şeklinde gelişiyor.
Ayrıca yerden epey bir yüksek (14.5 cm) ve üstündeki yaylar çok esnek yapılı olması sebebiyle yanal rüzgarlardan çok fazla etkileniyor. Özellikle şiddetli rüzgarlı havalarda direksiyonu sıkı sıkıya tutmak gerekiyor.
Esnekliğin gerektirdiği diğer bir olumsuzluk ise gereksiz salınımdan dolayı yana yatmalara sebep oluşu.
Not : Bahsettiğim problemler oldukça büyük bir risk anlamına geliyor , o yüzden kesinlikle Accent Era alacak olan yada kullanan arkadaşlar üzerinde bulunan Maysan Mando amortisörleri söküp yerine (Mando, Monroe yada KYB) ürünleri takmalı ve üzerine de kesinlikle Eibach Sportline 30 mm spor yay takımı eklemeli.

Konfor :  Fabrikasyon haliyle (Maysan Mando amortisör + Standart yay takımı) normal şartlarda iyi işler çıkarıyor olsada zıplamalar ve amortisör sönümleme sesleri oldukça rahatsız olduğunu söyleyebilirim. Fakat sonradan yaptığım Monroe amortisör ve Eibach spor yay takımı ile çok daha kendinden emin bir hale geldiğini söylemek isterim.
Özellikle zıplama sorunu ve amortisör sönümleme seslerinin ortadan kalkması bile yeterli olurken , yana yatmalar ve sert rüzgarlı havalarda paraşüt gibi yolda gidişi tamamen medeni bir hale geldi.
Türkiye şartlarında bozuk zeminle mücadelesi de oldukça başarılı seviyede ki bu söylediğim spor yaylar takılı hali için geçerli bunu tabiki Eibach'a borçluyuz.
(Eibach ürünleri diğer rakiplerine göre konfor+tutuş dengesi olarak daha başarılı)

Trim sesleri : İç mekanda trim sesi oldukça fazla , genel anlamda ön kokpit haricinde hemen hemen tüm plastik aksamdan bir ses geliyor.
Rahatsızlık seviyesinde olmasada takıntısı olanlar için bol projeli günler bekliyor.

İzolasyon : Arabanın en kötü yanlarından başka birisi de izolasyon. Rüzgar sesi rahatsız edici seviyede 100 km/h'dan sonra başlıyor ve hıza bağlı olaral kademeli bir şekilde artıyor , kapı fitilleride büyük etken olsada sonradan yaptığım ithal kapı fitilleri değişimi sonucu çok değiştirmedi. Lastik sesi de oldukça fazla içeriye giriyor.
Fakat motor sesi içeriye çok fazla yansımıyor sadece arabayı biraz zorladığınızda yani 3.500 devir/dk. ve üstünde içeriye girmeye başlıyor oda traktör sesi şeklinde değil. Genel anlamda sessiz sayılabilecek bir motora sahip. (Rölanti 45 dB) - (100 km/h ile seyrederken 66 dB).

Direksiyon : EPS destekli olan modellerin aksine aracımda hidrolik direksiyon mevcut. Ne çok yumuşak nede çok sert. Orta karar bir yapısı var. Yalnızca bir olumsuzluğu var oda hıza duyarlı olmaması. Fakat normal şartlarda bile yeterli sertliği verdiği için çokta yakınmıyorsunuz.  Ayrıca direksiyon simidi üzerinde ki ağırlık  kullanırken sizi çok fazla yormuyor olsadamesela arkada bir sürü araba sizin park etmenizi  bekliyor sizde ufacık yere girmek için çırpınıyorsanız o zaman ağır olduğunu hissettiriyor. Yüksek hızlarda (160 km/h) civarına kadar kararını koruyor fakat daha yüksek süratlerde oynak hale gelebiliyor ama alıştıktan sonra sorun yaşatmıyor.
İlave olarak ani kontralarda boşa dönercesine bir yapı sergilemiyor , kısacası genele yayarsak hidrolik bir sistem olması sebebiyle hisli bir yapısı var , geri bildirimleri de oldukça başarılı.

Frenler : Fren pedalı kademeli ve geleneksel olarak bir otomobilde benim en çok aradığım özellik ,  ne kadar basarsan o kadar duruyor. Frenlemeden yana da normal şartlarda hiçbir problemi yok gayet iyi duruyor. (100-0 km/h frenleme 39 metre)
Tek kusuru düzenli olarak devreye giren ABS sistemi , frenleri biraz zorlamaya başladığınız zaman anında  devreye girip , pedala vurmaya başlıyor.
Fakat ne kadar agresif kullansanızda extrem (pist sürüşü gibi) haricinde frenleri şişiremiyorsunuz.

Vites Kutusu ve Debriyaj : Vites geçişleri hafif kemikli sayılabilecek bir yapıda geçişleri oldukça net ve önceki aracım olan Tigra A da'ki gibi de insanı yoran cins'ten değil.
Debriyaj hidrolik takviyeli olmasına karşın kıvamında yumuşak yeni nesil araçlarda ki gibi laçka bir yumuşaklığı yok. Ayrıca fren pedalı gibi kademeli bir yapıya sahip.
Vites oranları da dizel bir araca göre kısa oranlı.
5. vites 2.000 devirde 80 kilometre/hız yapıyor.
Ayrıca bir tüyo verim full attack modu için 3. vitesi kullanın. :)

Motor : Üzerinde 1.5 CRDi 110 beygir - 235 nm tork'a sahip bir ünite var. Güç patlamaları fazlasıyla mevcut olan bu ünite 1.800 devir/dk. itibaren oldukça keyifli bir sürüş sunuyor. 1.500 devirin altında turbo lag dediğimiz mevcut olsada 1.500 devirden itibaren yolu tırmalıyarak gidiyor , 4.600 dev/dk.'da kesiciye girsede 4.000 devire kadar  kesilmiyor. 4.000 devir/dk'dan sonra da boşa devir çevirmiş gibi oluyor.
Fakat tekrar altını çizmek istiyorum özellikle 1.500-3500 devir aralığına kendinizi alıştırırsanız kullanımı çok keyifli hale geliyor.  1.000-1500 devir/dk. arasında azda olsa turbo boşluğu kendini fazlasıyla gösteriyor dolayısıyla da epey bir tepkisiz kalıyor ve gazı ezmek gerekiyor 1.500 devirden sonra da turbo boşluğu ortadan kalkıyor.
Maksimum hız olarak standart halinin 198 km/h yapabildiğini söyleyebilirim.
Not; Bir arkadaş yazılımlı 145 beygir 320 nm Accent Era ile  son vites 4.500 dev./dk 215 km/h yaptığını söyledi, son dişli oranı 215 km/h'a kadar müsaade ediyor yani.


Yakıt tüketimi : Gerek şehir içi gerekse karma tüketim konusunda oldukça başarılı olduğunu söyleyebilirim, ne kadar agresif kullansanızda 8 litrenin üzerine çıkaramıyorsunuz.

Defalarca depo ölçümü yapılarak çıkan sonuçlar ;

Şehir İçi : 5.2-5.5 arası (Sakin kullanım)
Şehir İçi : 6-6.5 arası (Klima açık + Gazı ezerek)
Şehir Dışı : 4.2-4.5 ( Klima kapalı + Sakin kullanım)
Şehir Dışı : 5.8-6 (Agresif kullanım)
Şehir Dışı : 6.8-7 ( Klima açık + Agresif kullanım)
Karma : 5-5.2 (Sakin Kullanım)
Karma : 5.8-6 (Klima açık + Gazı ezerek)
Karma : 6-6.5 (Agresif kullanım)


Aydınlatma : Farlar aydınlatma gücü  oldukça yetersiz , gerçi bu zamana kadar halojen ampül olup yeterli aydınlatmayı sağlayan çok fazla araba da görmedim ama yinede çok yetersiz. Uzunlarda da bu durum değişmiyor.
Selektörü (uzun-kısa) tek tip (H4) olmasına karşın selektörü oldukça görülebilir ve hızı da oldukça yeterli. Uzunlar farları yakmak ergonomik açıdan  insanı biraz yorsada selektör kullanımı oldukça yeterli.

Müzik Sistemi : Ön kapılarda 2 adet tweeter ve 2 adet (16 cm) hoparlör ve arka pandizot'ta da 2 adet oval hoparlör mevcut. Ana ünite yukarıda belirttiğim gibi makyajsız kasa olduğu için sadece mp3 ve wma desteği veriyor. Kullanımı oldukça kolay , insanı yoran bir tarafı yok
Kontağı AC konumuna getirdiğiniz an kendini açıyor daha sonra stop edince kapatabiliyor. Radyo frekansları'nı yakalama gücü yeterli. Müzik sistemini direksiyondan da kontrol etme imkanı var onunda kullanımı çok basit ve konumlandırılması gayet başarılı. Ses kalitesi başarılı , çıkış gücü yeterli, ses seviyesini 28'lere getirmediğiniz sürece hiçbir şekilde bozmuyor. Bass tonu ayarlarını yükselttiğin zaman oval hoparlörlerin etkisiyle bir tokluk geliyor olsada ses kalitesibde bariz düşüş yaşanıyor.

Eşya Gözü ve Kullanışlılık : Eşya gözü konusunda problemsiz. Sis farı butonlarının hemen altında bir eşya gözü var ve zemininde kauçuk türden kaydırmaz bir malzeme var , direksiyon'un altında epeyce uzun ama dar bir göz var , (Makyajsız kasalarda) ana ünite altında epey kullanışlı bir göz var , ön ve arka kapılarda eşya gözleri ve pet şişe koyma yerleri var , klima kontrol ünitesi'nin altında kapaklı işlevsel bir göz var , Vites kolu'nun arkasında işlevsel iki adet bardaklık var , el freni arkasında araba kokusu vs. koymaya müsait eşya gözü var , gözlük'lük var (gözlüğünüzü çizmemesi için keçe ile kaplamışlar) yanlız büyük gözlük'ler sığmıyor, arka kol dayama var orda da bardaklık ve eşya gözü var , sadece sürücü'nün işine yarayacak cinsten ön kol dayama var , güneşlikler'i ışıklı ve makyaj aynalı , bilet tutucuları var , ilave güneş siperlik'leri var , önde çakmak , portatif küllük ve 12 v girişi var ,kullanımı kolay digital kliması var nem sensör'lü (havada'ki neme göre kendi derecesini ayarlıyor) , kocaman elektrikli ve ısıtmalı yan aynaları var. (Tigra'nın minyatür aynalarından sonra çok kullanışlı gelmişti). Birde benim en çok sevdiğim özelliklerinden birisi mesela farınızı yaktınız ve unuttunuz kontağı kapattığınız an farları otomatik kapatıyor tekrar kontağı taktınız da ise hangi konumdaysa aynı konumda çalışmaya devam ediyor. Birde diyelim ki arabayı açtınız kilitlemeyi unuttunuz eğer kapıları açmazsanız 30 saniye sonra kendini otomatikman tekrardan kilitliyor.
Cam açma kapama düğmeleri konum olarak oldukça başarılı olsada sadece tek dokunuşla açılıyor fakat kapanmıyor oluşu ve sıkışma önleme sisteminin olmayısı kocaman bir eksi. (Sürücü kısmı hariç diğer camlar da tek dokunuşla açılma durumuda yok)

Koltuklar : Koltukların yapısı hafif sert dolgulu olmasına karşın , uzun yolculuklarda kalça yada bel kısmını ağrıtmıyor. Sürücü koltuğu 6 yönlü ayarlanabilme opsiyonu sunuyor ve oturma poziyonuna çok rahat erişilebiliyor. Arka koltuklarda yeterli diz ve boy mesafesi var (1.90 limit).
Birde arabanın arka koltukları ön koltuklar'dan daha rahat.

Kokpit : Kokpit kalitesi ne iyi nede kötü , sert plastik malzeme kullanılmış. Genel anlamda kokpit'in konumlandırması oldukça güzel, oturduğunuz yerden kaputu görebiliyorsunuz.
Kaputu görünen otomobilleri ayrıca severim.

Bagaj : 390 litre bagaj hacmi var ve oldukça yeterli seviyede , yükleme eşiği de alçak. Yanlız bagajı açabilmek için ya anahtar  ile açmanız yada  sürücü kısmında paspasın altından ki gerekli kolu çekmeniz gerekiyor diğer türlü Alman araçlarında olduğu gibi kumanda'dan açma yada bagaj kapağında ekstra bir düğme ile açma malesef yok.
Bu durumda ne zaman can sıkıyor mesela , elinizde bir sürü market poşeti  varken ve eliniz cebinize o an için gitmiyorsa epey uğraştırıyor onu söyleyebilirim.

Sonuç : Ne kadar ekmek o kadar köfte felsefesiyle bakarsak fazlasıyla
hakkını veren bir otomobil olduğunu düşünüyorum. Bu araba insanların abarttıkları kadar kötü , iğrenç bir araba olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim , öyle olmuş olsaydı 2 sene keyifle binmezdim.
Kısaca uygun yedek parça fiyatları , sorunsuz yapısı ve düşük yakıt tüketimi ile cebinizin dostu olmasının yanında yeterli donanım seviyesi ve bir aileye fazlasıyla yetecek sürüş hisleri ile bir numaralı tavsiyem olur.
Ayrıca ışıklarda Alman grubunun alayına kafa tutuyor oluşunuz da ummadık taş baş yarar felsefesini kanıtlar nitelikte bir cevap olur.



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Dış Görseller ;










LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
İç Görseller ; (Eşya Gözleri)



























Gece çekimi ;




LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Vee motor ;





LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Elinize sağlık

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Elinize sağlık

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim bugün çok yoruldum yarında yaptığım değişimleri paylaşırım artık.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Emeğine sağlık, uzun uzun yazmışsın. Nasıl değişiklikler yaptın?

Tapatalk



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Arkadaşlar yukarıya eklemeyi unuttuğum birkaç şeyi konuya dahil ediyorum.

Teknik veriler ;

Boş ağırlık ve Emisyon Değerleri :

1.4 DOHC 16 V MPi = 1133 kg / Otm 1155 kg
CO2 Salınımı = 146 g/km
1.5 CRDi 16 V VGT (Euro 4)= 1205 kg / Otm 1215 kg
CO2 Salınımı = 120 g/km
1.6 DOHC 16 V CVVT = 1135 / Otm 1156 kg
CO2 Salınımı = 156 g/km

# Ortak

Dönüş çapı 10.2 m
Ön fren disk çapı 256 mm
Arka frenlerin disk çapı 265 mm
# Arka frenleri disk olmayan modellerin kampana çapı 235 mm

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
teşekkürler

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Arkadaşlar yukarıya eklemeyi unuttuğum birkaç şeyi konuya dahil ediyorum.

Teknik veriler ;

Boş ağırlık ve Emisyon Değerleri :

1.4 DOHC 16 V MPi = 1133 kg / Otm 1155 kg
CO2 Salınımı = 146 g/km
1.5 CRDi 16 V VGT (Euro 4)= 1205 kg / Otm 1215 kg
CO2 Salınımı = 120 g/km
1.6 DOHC 16 V CVVT = 1135 / Otm 1156 kg
CO2 Salınımı = 156 g/km

# Ortak

Dönüş çapı 10.2 m
Ön fren disk çapı 256 mm
Arka frenlerin disk çapı 265 mm
# Arka frenleri disk olmayan modellerin kampana çapı 235 mm

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yine döktürdün :) Güzel yazı olmuş ama bu saatte hepsini okuyamadım.. kafam dalgın birazda. Yarın devam ederim bakalım yaptığın değişikliklerede :)
Teşekkür ederim kardeşim. :D
O değişim kısmı baya bir uzun ya nasıl bitiricem bilmiyorum.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Emeğine sağlık, uzun uzun yazmışsın. Nasıl değişiklikler yaptın?

Tapatalk

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
teşekkürler

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Arkadaşlar yukarıya eklemeyi unuttuğum birkaç şeyi konuya dahil ediyorum.

Teknik veriler ;

Boş ağırlık ve Emisyon Değerleri :

1.4 DOHC 16 V MPi = 1133 kg / Otm 1155 kg
CO2 Salınımı = 146 g/km
1.5 CRDi 16 V VGT (Euro 4)= 1205 kg / Otm 1215 kg
CO2 Salınımı = 120 g/km
1.6 DOHC 16 V CVVT = 1135 / Otm 1156 kg
CO2 Salınımı = 156 g/km

# Ortak

Dönüş çapı 10.2 m
Ön fren disk çapı 256 mm
Arka frenlerin disk çapı 265 mm
# Arka frenleri disk olmayan modellerin kampana çapı 235 mm

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkür ederim Uğur abi akşama sürpriz olsun paylaşırım. :D

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Sezer Baki

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 296
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sezer Baki Yurdakul
  • Marka: Mitsubishi
  • Model: Lancer
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Eline sağlık :)
Teşekkür ederim.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Merhaba arkadaşlar detaylı inceleme yazımla gurur duyarak bölüm II yani yaptığım değişiklikler kısmına geçiyoruz.

1# Aracı ilk aldığım zamanlar üzerinde ön çifti Pirelli P6000 , arka çifti Lassa'nın kar lastiği mevcut olan mükemmel kombinden kurtarmak için öncelikle lastiklerimizi yeniledik.
Tercihimizi de Continental Conti Eco Contact 3'ten yana kullandım.

Disk arka frenlerimiz GT versiyonum ben havasında esniyor bu arada. :)


Değişim sonrası yaşanılan farklılıklardan bahsedelim ;

# Lastik uğultusu tamamen kesildi.
# Yakıt tüketimi düştü.
# 120 km/h'dan direksiyonda baş gösteren titreme sorunu ortadan kalktı.
Not ; Yukarıda yazılı olan problemler kabak lastik ve kar lastiği kombini sebebiyle ortaya çıkmıştır.
# Yol tutuşu belirgin şekilde artsa da ıslak zemin ve fren performansı satın aldığım lastiğin yeterli değil.
Not : Hyundai i10 aracımın üzerinde takılı olan bir üst versiyonu yani Continental Conti Eco Contact 5 serisi çok daha başarılı özellikle fren performansı konusunda.
# Başkada hiçbir değişim olmadı.

2# Daha öncede bahsetmiş olduğum üzere ana ünitem bozuldu, çalışmasında yada compact disk okumasında herhangi bir sorun yoktu , fakat hoparlörlerden ses gelmiyordu bende alet edavatı aldım , hasar kontrolüne giriştim.



O meşhur Made Diyn Turkey Artek ana ünite ;







# Arkadaş olurlar da Pioneer'den bir şey kapar diye bir araya getirdim hatta.



Sonuç olarak arka pandizot üzerinde takılı olan oval hoparlörlerden birisi kaportaya değiyor olduğu için kısa devre yapıyormuş araya kağıt sıkıştırınca sorun çözülmüş oldu.



Tabi devamı o kadar mutlu son bitmedi montaj sonrası hiçbir problem olmasada keyfine göre bazen cd okumuyordu , bazen rica etmeme rağmen cd geriye vermiyordu , bazen radyoda takılı kalıp Türk Sanat müziği dinlemek istiyordu..
Eee nede olsa ruh sahibi otomobil bunların olması gayet normal değil mi?

3# Şöyle bey gibi bir güzel arabayı yıkayıp temizleyelim derken, bir baktım ruh sahibi arabaya içini de kendi yıkamak istemiş, bütün su içerde.
Sebebide kapı lastikleri yırtılmayı aşmış artık kopma derecesine gelmiş.

Bende Mürsel Abimiz vardır , parçacı her imdadıma yetişti sağolsun. Aradım hemen ve absürt fiyat etiketleri ile karşı karşıya kaldım. Mesela benim aracımda var olan tamamı siyah kapı fitilleri toplamda 380 liraya gelirken döşemeye uyumlu gri veya deve tüyü rengi kapı fitilleri 240 liraya geliyordu.
Ayrıca tamamı siyah olan kapı fitilleri yerli üretimken döşeme rengine uyumlu gri kapı fitili safkan Made Diyn Korea malıydı , buda doğrusu benim işime geldi hemen siparişte bulundum, 3 gün sonra elimdeydi.




Fazla vakit kaybetmeden tek başıma montaj işlemine geçtim ve bu süreç 2 saat sürdü parmaklarımda kangren oldu.



Vee sonuç ;


Yaşanılan değişimlerden bahsedelim ;

# İçeriye giren rüzgar sesinin bile iyimmser kaldığı uğultu ortadan kalktı.
# Geriye kalan rüzgar sesi %50 oranında azaldı.
# Artık gönül rahatlığıyla arabayı yıkarken basınçlı yıkama makinesini kullanabiliyordum.

4# Aldığım zamandan bu yana görselliği epey bozan kırık motor kapağı dizelin titreşimli çalışması sebebiyle gün geçtikçe daha çok kırıldı. :(

Bende bu çirkinliğe daha fazla dayanamayarak Mürsel Abi'den motor kapağı sipariş ettim , 3 günlük bir bekleyişin ardından ürün eline ulaştı , kutu açılışı sonrası alet edevat ile aşağıya indim , lokma anahtarım olmadığı için sanayiye gitmek zorunda kaldım.


# Kapağın arka zemininde kullandıkları sünger gerek ses gerekse ısı izolasyonu yapmaya çok yardımcı oluyor, motor sesinin bu denli medeni olmasının başrol oyuncusu ortaya çıkmış oldu.


Vee montaj sonrası ;


5# Kendini bahçe fıskiyesi zanneden  ön cam fıskiyelerine güzel bir ayar yapayım derken iğnenin ucunu fıskiye memesinin içinde kırdım , tebrikler.
Tekrar meşhur parçamızı arayarak ön cam fıskiyesi çifti sipariş ettim , kısa sürede elime ulaştı.



Karınca kadar hızlı bir şekilde kolay olan montaj evresini hallettim.


6# Tüm bakterileri içerisinde barındırıyor olan polen filtresini de değiştirdim.
Orjinali müthiş pahalı olduğu için sanayiden 10 liraya müthiş kalitede Sardeş marka polen filtresi aldım.


Montajı oldukça kolay.

Üzerinden çıkan mikrop yuvası ;



Montaj evresi ;




7# Hali hazırda sanayideyken fareler tarafından kemirilmiş olan radyo antenini de değiştirmeye karar verdim.

Not ; Ne tesadüftür ki sanayide pek orjinal ürün bulunmaz ama radyo anteni orjinal çıktı.

Resimler ;


Fareler yarısını kemirmiş antenin.



Montaj sonrası yaşanılan tek değişim ciddi manada radyo çekim gücü arttı TRT dinlemekten bıkmıştım iyi oldu. :)


8# Leke içinde olan kumaş koltukları ve detaylı bir şekilde iç mekanı sildim.
Koltukları temizlemede Carpex döşeme temizleyici kullandım, çok kullanışlı kesinlikle tavsiye ederim.

Ek bilgi ; Arka koltuk minderlerinin zemini o hale nasıl geldi hiç bilmiyorum ama o gün çıkaramamıştım o lekeleri.


9# Maysan Mando amortisörlerin kalitesiz davranışlarından sıkılıp Monroe marka sipariş ettim.
Zaten sol ön ve sağ arka da geleneksel yeni alınan ikinci el 10.000 bakımında tespit etmiştik.


3 gün sonra ürünler elime ulaştı.





10# Periyodik bakım yani filtre vs. gibi yedek parçalar almak için servise gittiğim zaman lokurtu sesine sebebiyet veren üst viraj demiri lastiği çiftini de aldım.
Ek bilgi ; Arkadaşlar servislerde filtre gruplarının fiyatları oldukça uygun , mesela ;

Hava Filtresi: 25 lira
Yağ Filtresi : 35 lira
Polen Filtresi : 45 lira
Mazot Filtresi : 85 lira
Sanayide Necmi Ustaların tavsiyelerini dinleyip adı sanı belli olmayan filtreleri , yağları kullanmayın.
Orjinal parça alın , hayatınız sanayide geçmesin.




11# Daha sonrada oldukça büyük önem arzeden yayları değiştirmeye karar verdim.
Tercihimi de Eibach Sportline 30 mm'den yana kullandım.
Ürün kısa sürede elime ulaştı ve bende daha fazla sabretmeden sanayinin yolunu tuttum.

Ürün görselleri ;





Devamı gelecektir...

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Maşallah, devamıda var demek. Bu uygulamalarda sana yardımcı olan sadece ustalar mı? Başkalarda varmı?

Tapatalk



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Maşallah, devamıda var demek. Bu uygulamalarda sana yardımcı olan sadece ustalar mı? Başkalarda varmı?

Tapatalk
Uygulamaların çoğunu evin altında kendim yaptım , mekanik parça değişimlerini de sanayide yıllardır tanıdığım Cemali abimiz var sağolsun , ne götürsem takıyor yeri geliyor alet edavatı kullanmama müsade ediyor , birde parçacı Mürsel Abimiz var oda tüm Türkiye'de benim için parça arayışına geliyor bazı durumlarda.
Ben çocukluğumdan beridir otomobil tutkunuyum kimisi arabasını yıkamayı erinir , ben böyle şeyler ile uğraşmaktan büyük zevk alıyorum.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Umarım başkaları da var dersin. Bi garaj yapamadık be abi.
:) Garaj şart aslında , beni çalışırken gören insanlar caddede uzaylı gibi bakıyordu.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33