Montaj evresi ;
Yağ kaçağı olan sol ön amortisörümüz.
Montaj bitimine yakın ;
Vee süpriz ön ve arka kısımdaki motor takozları meftah olmuşlar kabin içerisinde ki vibrasyonun sebebi ortaya çıkmış oldu.
Montaj öncesi ;
Montaj sonrası ;
İşlem sonrası kısa bir test sürüşünün ardından rot ve dört tekere yapılan balans işlemi ;
Fabrikasyon yaylarımız ;
Değişim sonrası yaşanılan farklılıklar ;
# Yol tutuşu ciddi miktarda arttı
# Karoser üzerinde ki gevşeklik büyük miktarda toparladı
# Şiddetli rüzgarlı havalarda ki savrulmalar %60 civarında azaldı.
# Yana yatmalar medeni bir hale geldi
# Özellikle ilk kalkışlarda daha seri hale geldi
# Çukurlardan geçerken ön takımdan gelen lokurtu sesleri tamamiyle ortadan kalktı
# Frenlemede hissedilir bir fark oldu.
12# Kronik sorun olan 2. viteste silkeleme sorunu bizzat kendim yaşamış oldum , otomobil ruh sahibi sonuçta sarsması gayet normal. Bu durum tam olarak şöyle sanki yakıtı bitmeye yakın bir araba can havliyle gitmeye çalışır ya bu yaşanılan rahatsızlık tam olarak öyle.
Bende Antalya'ya yolum düşmüşken servise kadar giderek ilgili parçayı 40 liraya temin ettim.
Montajı oldukça kolay olduğu için kendim yaptım.
Not : Dikkat edilmesi gereken şey alt ve üst kısımda bulunan vidaların konumunu iyi ayarlayın yoksa otomobilin gidişinde bile farklılık oluyor.
Fabrikasyon konumu yinede paylaşıyorum ;
Üzerinden çıkan debriyaj müşürü ;
Sonuca gelirsek otomobil beni sarsmaktan vazgeçti ve herşey normale döndü, kısaca sorun çözüldü.
13# Ve ilk kazamı yapmış bulundum , tamponu kaldırıma vurdum.
Sol köşe tamamiyle kurulduğu için yeni tampon ve hava filtresine kutusuna revize edilmiş hava gönderen Rezanatör adlı parçayı sipariş ettim.
Birde hazır fırsat yakalamışken ikinci bir işten kurtulmak için berbat durumda olan sis farlarını yenilemedim.
Rezanatör ;
Anlatmak istediğim sis farlarımız ;
Ayrıca tampon orjinal ürün olup sadece 125 lira , sis farlarının çifti 200 lira hesabı siz yapın.
Elime ulaşan tamponun astar ve boyama işlemi yapılırken ;
O kadar zahmete giripte aslında fabrikasyon var olması gerek fakat benim aracımda muhtemelen kırıldığı yada koptuğu için mevcut olmayan ön tampon lipini de sipariş etmiştim onunda montajını yaptırdım.
Montaj evresi ;
14# Kendi başıma düşük maliyetli pasta cila işine giriştim ve felç olup 3 gün evden çıkamadım.
Tüm arabayı ovalayarak dolaşmam 2 saatimi aldı ve kollarım tutmayacak kıvama geldi.
Hepsiburada.com üzerinden aldığım efsane ürünler.
Resimde görünen kapı kollarının zemin kısmında ki boya çizilmesin diye aldığım şeffaf folyo hiçbir işe yaramadı , almayın onu.
O kadar uğraştan sonra ne gibi farklar oldu ;
# Arkadaşım biraz daha parladı
# Ufak tefek çizikler içerisinde ki tiner bazlı madde sebebiyle kayboldu
# Başkada hiçbir fark olmadı
Kısaca polisaj makinesi bu işler için şart, elle olmuyor arkadaşlar.
15# Bize içeride masaj etkisi yaptıran, ruhunu çoktan teslim etmiş motor takozlarını yenilemeye karar verdim ve efsane parçacı Mürsel Abi'yi aradım , fiyatları müthiş pahalı olsada (2x 220 lira) almak mecburiyetinde olduğum için her iki çifti de sipariş ettim.
Ürünler kısa sürede elime ulaştı.
Ön alt kısımda ki motor takozu ;
Arka alt kısımda olan piyasada şanzıman takozu olarakta geçen motor takozu ;
Fazla vakit kaybetmeden montajını yaptırdım.
Üzerinden çıkan motor takozu kauçuk kısımların içerisinde epey bir çatlama var.
Ayrıca bu arada ön salıncakların her ikisinde de kauçuk kısımlarda aşınmalar olduğunu gözlemledik , onlarında değişimş yapılması gerekli hale geldi.
# Zaten son zamanlarda sert frenajlarda araba sağa çekmeye başlamıştı , bende motor takozlarına bağlamıştım ama asıl sebep salıncaklar çıktı.
Değişim sonrası sonuca gelirsek ;
# İç mekanda hakimiyet kurmuş olan titreşim (vibrasyon) ortadan kalktı, kendine geldi araba.
# Gaza basıp çekmelerde hareket eden vites topuzu yerinde durmayı öğrendi , kerata işte.
Not ; Araba herşeyiyle atan bir kalbim var diyor değilmi ?
# Arabanın ön düzenine binen yük azaldı , bunu konfor artışından anlayabildim.
# İlk kalkış daha net hale geldi.
# Birde yakıt tüketimi düştü, şaka şaka.
16# 7 sene boyunca hizmet vermiş savaş gazisi fabrikasyon aküsü sonunda öldü , bende Hyundai marka akülere gösterilebilecek saygı neticesinde servisten akü aldım.
Ek bilgi ; Aracımın üzerinden çıkan akü 70 A , servis danışmanı ile 210 liraya 70 A Hyundai marka akü için anlaştık ama onlar bana 68 A akü verdiler , bu işte bir dümen döndü ama olsun.
17# Kaza sonrası kırılmış olan davlumbaz hem görsel açıdan rahatsız ediyordu hemde yol sesine daha çok sebep oluyordu.
Bende değiştirmeye karar verdim ve parçacımdan siparişte bulundum.
Ürün elime geçer geçmez montajını yaptırdım.
Montaj için gerekli olan klips ve vidalar ;
Ayrıca eksik ve paslanmış olan paçalık vidalarını da bu bahaneyle yenilemiş oldum.
Sonuç gayet başarılı oldu içime siner cinsten fakat sonradan keşke davlumbaz üzerine izolasyon yapsaydım diye üzüldüm.
18# Artık rahatsızlık seviyesine kadar tırnanan teyp çerçevesinde ki trim sesine bir çözüm bulmak için sıvadım kolları ve tekrardan maziye dönerek söktüm heryeri.
İnternetten sipariş ettiğim ön kısmı sünger arka kısmı yapışkanlı malzeme ile bütün zemini kapladım.
Çözüm evresi ;
Ve ses tamamen kesilmiş oldu , kısa günün karı.
19# Tomtom Navigasyon aldım ve montajını çok orjinal bir şekilde hallettim, şarj kablosunu kapı fitillerinin arasından geçirdim oradanda direksiyonun alt kısmından plastik kelepçe takarak çakmaklık girişine kadar fabrikasyon bir şekilde uzattım , gayet güzel bir yere konumlandırdığımı düşünüyorum.
Ömür boyu harita güncellemesi vermesi takdire şayan , helal olsun To