Eibach Pro-kit ve dizel getz

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ugur_bek

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Puan +7/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ugur bekcibasi
  • Marka: hyundai
  • Model: getz
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Aracimizi bir sure Eibach Prokit 30mm ile kullandik.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Araci bilmeyen arkadaslar icin 2011 VGT start tek hava yastigi ve klima donanimi sunan 1231 kg agirliginda 1,5 88 beygirlik bir arac. Donanimsiz bir B sinifi aracta her ne ararsaniz bu aracta yok  :-4 Yinede arac bircok rakibinden konfor olarakta sehir ici kullanimi olarakta ustun. Ozellikle motoru kullanmayan bilemez diyorum. i20 de 1.4 crdi, i30 da 1.6 crdi kullanmama ragmen 1.5 uniteden aldigim tat hicbirinde olmadi. Kisacasi 2013 kasa golf 7 tdi dsg ile basbasa yuruyebiliyor arac  :) Ayni motorun motor kontrol unitesi farkli olan 110 beygirlik versiyonlari az miktar getz'de ve accent serilerinde mevcut. Ne yazikki o motoru kullanmak nasip olmadi. Belki forumdan bir arkadasimiz bu sansi bana tanir  :aptal:

Araca donersek, yerden leylek gibi yuksek ve arka kismin torsiyon olmasindan oturu yol tutus orta seviyede. Sert virajlarda kafadan kayma egilimi gosteriyor ve direksiyonun hissizliginden oturu kontrol altina alabilmek icin gaz-fren degisimi gerekiyor.

Yaylar yumusak spor yay olan 30mm eibach prokit ile degistiginde ise motor agirligindan oturu 30 degil 35 mm kadar onde dusme oldu. Arkasi hafif oldugunda onu basik duruyor fakat arac inanilmaz tatli duruyor. Yaydan sonraki aracin dinamikleri ile sil bastan degisiyor. Artik onden degil arkadan kopuyor arac zorlarsaniz. Virajdaki yatmalar oldukca azaliyor ve yakit ister inanin ister inanmayin dusuyor. Tabi bunda guzel yurdumun cukurlu yollarindan kacmak icin yavas kullanmaninda etkisi yok degil  ;) Olumsuzluk olarak ise aile kullanimina ne yazikki uygun degil. En yumusak spor yay dahi olsa aracin on tarafinin pespese kasislerdeki ziplamasi ile iceride rockcilar var izlenimi yaratabilir. Diger taraftan 35mm dusme bile bu arac icin Mugla Universitesinin guzel(!?) yollarina fazla geliyor. Birde araci benden cok esim kullanmaya baslayip benim kadar dikkat edemeyince cikarma vaktinin geldigini anliyorsunuz.

Kisacasi sadece benim kullanacagim bir aracim olsa yine spor yay takarim ama aile olunca bu biraz zor oluyor.

Maliyetlere gelirsek yaylar getz icin dizel-benzinli ayrimi yapilmaksizin kullanilabiliyor ve 350-400 TL civari. Sanayide 50 TL gibi bir ucrete yaylari degistirip, 10-20 TL ye de far ayari yaptirabiliyorsunuz. Bilmeniz gereken bir detayda spor yaylar aracin garantisini bozmuyor  :) Malum arac 5 yil gobek bagi ile servisine bagli  :) Birde normalde benim dikkat ettigim fakat bazi arkadaslarin cok onemsemedigi lastiklerin 40,000 km yada 4. yilda degisimi konusu onemli. Zira ne kadar rot balans ayari yaptirsanizda arac tasarimi itibari ile yaylarin alcalmasini amorti edebilecek toe acisini sunamadigindan on lastikler icten yemeye basliyor. Her 5,000 km de bir on arka yapsanizda (normalde 10,000 km de bir) lastiklerin ic kisimdan fazla yendigini gorebiliyorsunuz.

Kisacasi spor yay bir yasam bicimidir  :-4



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Paylaşım için çok teşekkürler. Yaylar hakkında senden dinleyeceğimiz konular olduğunu düşünüyorum :) +1 puan daha veriyorum.


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Anlatım için çok sağol. Bu yaylar admireye uyumlumudur  ;) ;) ;)
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı ugur_bek

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Puan +7/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ugur bekcibasi
  • Marka: hyundai
  • Model: getz
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Her araç için farklı model mevcut. Çok nadir bir aracın yayları diğer araçlara oluyor. Onlarda malum aslında altyapısı aynı olup kasası farklı modeller. Benim tavsiyem Eibach markası. Bence en yumuşak spor yay bu.


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yumşak olması mı daha iyi yoksa sertmi, bu konuda çok yardımın dokunacak bana valla :)
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı ugur_bek

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Puan +7/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ugur bekcibasi
  • Marka: hyundai
  • Model: getz
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Yumuşak spor yay tabiri biraz ters geliyor farkındayım ama araçlarımız genel olarak sert zaten birde sert spor yay takıp amortisörün çalışma mesafesini azaltınca sürekli seke seke gidiyor araçlar  :) Bunu en net yayları kesilmiş kuş serisinde görebilirsiniz  :ciglik: İçerde rock müzik dinliyolar modunda giderler.

Yapısı gereği eibach pro kit serisinde normal seviyede yay deseni yumuşak olacak şekilde ayarlanmış ki kaymak asfaltta aracın konforu değişmiyor. Ama iş normal seviyeyi geçen yüke geldiğinde yay deseninin sert olduğu kısma geliniyor ve aracın viraj kabiliyeti iyileşiyor. Tabi bu aynı zamanda çukurlarda çok sert tepkiler demek  :) Resimde demek istediğim görülebilir. Alttaki 3 bakla yumuşak ve konfor ama o seviye aşılınca spor yay özelliği gösteriyor.



Birde şu var ki sizin aracınız zaten alçak araçlar. Yay ile 25-30 mm alçaltırsanız araçtan çok zevk alırsınız ama 50mm gibi bir alçaltma ile aracta ve sizde acı çekersiniz  :D Ciddi düşünüyorsanız pro kit yay + gazlı monroe amortisör olarak harcama yapmaya çalışın. Oldumu tam olsun  :)


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çok sağol uğur abi bunu düşünücem :)
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33