Araç bakımı tavsiyeleri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Araç bakımı tavsiyeleri
Araç periyodik bakım tavsiyeleri
10.000 km yağ bakımı tavsiyeleri
Bakımda yapılması gerekenler


Not : Bu konu forumotomobil ailesi üyesi sayın Çağdaş İnay tarafından başka bir konuda derlenmiştir. Faydalı olacağı düşüncesi ile konuyu birde sabitleyerek Çağdaş beyin adına paylaşıyorum. İşte Çağdaş beyin tavsiyeleri;


Motor yağı

Motor yağında tam sentetik yağ kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Marka belirtmek istemiyorum ama Castrol gibi reklama dayalı popülaritesi olan yağlardan çok daha kaliteli yağları piyasada bulmak mümkün. Tabi bu Catrol'ün yağı kötüdür anlamına gelmez. Shell veya Mobil markalarınında Tam sentetik yağlarını kullanabilirsiniz. Sentetik yağlar, özellikle düşük ısıda pompalanması en kolay, yüksek ısıda akışkanlığını ve yapışkanlığını koruması bakımından, yarı sentetik veya sentetik olmayan yağlara göre daha performanslıdır. Motor parçalarının aşınmasını azaltılmasına ve özellikle yakıt tasarrufu konusunda hem motora hemde kesenize destek olur.

Eskiden bilinen mineral yağlara göre çok çok çok daha iyi akışa sahiptir ki, doğada bulunan en kaliteli kaydırıcı SU'dan sonra günümüz teknolojinde kullanılan en güzel teknolojik kaydırıcı sentetik yağlardır.

Avantajı, motor koruma katkısı diye piyasada satılan yan ürünlere bu sayede ihtiyaç duymazsınız. Arabayı  çalıştırdığında örneğin mineral yağın devridaimi zaman alır. Buda motor parçalarındaki sürtünmeden dolayı  aşınmaya neden olur. Amma ve lakin sentetik bir yağın devridaimi hemen başlayarak motorun içindeki tüm hareketli parçaları korumaya derhal başlar.

Kusura bakmayın yine lafı uzattım ama kısaca motor yağında sentetik yağ kullanmanı öneriyorum.

Marka olarak ta belirteyim ama reklama girmesini istemem
-Mobil
-Shell
-BP Visco
-Castrol


Filtreler

Gelelim filtre seçimine. FIL markalı ürünleri seçmeni öneririm. Bu hem hava, hem yağ, hemde polen filtresi için geçerli. Yalnız yakıt filtresi bildiğim kadarıyla Honda'larda 2 adet. Biri şamandranın orada biride benzin pompasına yakın. Onu kendiniz çözün. Depo üzerindeki 100.000 km kullanılabiliyor diye biliyorum. Ama yanlışta biliyor olabilirim lütfen cehaletimi mazur görün. Kendimi hemen geliştireceğim. Ha birde filtre markalarında Eurofil var ama onun hala orijinal mi? yan sanayi mi olduğunu anlamış değilim :)


Bujiler

Gelelim bujilere. İşin en civcivli yeri. Tek tırnaklı mı olsun çift tırnaklı mı? Bu sorunun cevabı bana göre basit, enjektör yakıtı yanma hücresine püskürttüğünde yanmamış yakıt kalmasın istiyorsam kesinlikle 4 tırnaklı derim :) tabi onları fiyatı biraz daha yüksek ama şu anda tek tırnak standart buji kullanıyorsan önce çift tırnaklı bujiyi denemeni kesinlikle tavsiye ederim. Neden tavsiye ederim? Çünkü yakıtın yanmasını yani ateşlemeyi 2 katına çıkarmış olursun. Peki bu ne demek? Bu yanmamış yakıtın buhar olmasını engellemek anlamına gelir ki, yakıt tasarrufuna çok az da olsa katkısı olur. Malumunuz benzin 5 lirayı geçti, çıkarsalar 20 tırnak onu kullan derim.


Buji kabloları

Buji kablolarının değişim ömrünün olduğunu düşünmeyenlerdenim. Çünkü kurak bir iklimde araç kullanıyorsanız, buji kablolarının ömrünün daha kısa olacağına eminim. Kablo zırhının setleşmesi ve motor sarsıntısıyla sert zırhın soyulması buji kablosunu deforme eder ve en yakın metal parçasına ark yapar. Peki buji kablolarının hala kullanılabilir olduğunu nasıl anlarsın?

1. Buji kablolarından herhangi birini yerinden çıkar. (sadece buji tarafını)
2. kabloyu elinle bük. küçük bir C harfi yap. ve kıvrılan yerin sırt kısmını gözle kontrol et.
3. Kıvrılan kısımda çatlaklar görüyorsan hiç vakit kaybetme. Değiştir.
4. Kablo esnek ve gözle kontrolde hiçbir kırılma yada soyulma görmüyorsan yerine tak ve devam et.

Peki Emrah bey, sıkıntılı buji kablosu nelere sebebiyet verir?

1. Diyelimki 2. piston buji kablosu arızalı. Araç sarsıntılı çalışır.
2. Ateşleme sağlıklı olmadığı için çiğ yakıt kokusu alırsın.
3. Yine ateşleme sağlıklı olmadığı için araç fazla yakıt tüketir gideceğin yol mesafesi kısalır.
4. Yinede içim rahat etsin ben kabloları yenilemek istiyorum dersen kesinlikle ve kesinlikle orijinal kablo tavsiye ederim. Sakın Çin mallarına yönelme!


Herkese saygılarımla. Faydalı olmasını dilerim.
Çağdaş İNAY



Çevrimdışı Çağdaş İNAY

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 286
    • Puan +77/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Çağdaş İNAY
  • Marka: Mercedes-Benz
  • Model: 280 SE
  • Model Yılı: 1983
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sayın yönetim ve değerli arkadaşlarım. Herkesin bildiğini bir araya topladım. Pek birşey yapmadım. Asıl bana bu fırsatı sağladığınız ve FORUMOTOMOBİL paylaşım platformunu kurduğunuz başta Yönetim olmak üzere bu güzel ortamın kurulmasına destek olan herkese ben teşekkür ediyorum. İyi ki sizlerle karşılaştım. Bu sayede bende bildiklerimi taze tutuyorum.

Saygılarımla.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Alçak gönüllülüğün yaptığın faydalı paylaşımların için asıl biz teşekkür ederiz.  :-2

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Sayın yönetim ve değerli arkadaşlarım. Herkesin bildiğini bir araya topladım. Pek birşey yapmadım. Asıl bana bu fırsatı sağladığınız ve FORUMOTOMOBİL paylaşım platformunu kurduğunuz başta Yönetim olmak üzere bu güzel ortamın kurulmasına destek olan herkese ben teşekkür ediyorum. İyi ki sizlerle karşılaştım. Bu sayede bende bildiklerimi taze tutuyorum.

Saygılarımla.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Valla Çağdaş forumumuza üye olduğundan bu yana gerçekten doyura doyura bilgisini paylaşıyor. Kendisini buradan tebrik etmek isterim. Herkesin örnek alması gereken bir üye profilidir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi çağdaş abinin yorumunu alıp ben konu açacaktım işim çıktı sen halletmişsin çok güzel tavsiler var dikkate alınmasını isterim  :)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
eklemeler için teşekkürler Berat

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
10.000 bakımı olarak motor yağı,hava filitresi,yağ filitresi değişir şanzıman yağı ilave edilir. Her 10.000 bakımında bunlar yaptırılır. 60.000 km'de bir fren ve direksiyon hidroliği değiştirilmesi gerekir.


Çevrimdışı Ali Eren

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,130
    • Puan +45/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Ali Eren
  • Marka: Hyundai
  • Model: Starex
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Aracımızın kataloğunda yazan bakım aralıklarından 1000 200km önce bakım yaptırmakta arcımızın motor ömrüne olmlu katkı yapacaktır
(benim aracın bakımı 15bin de ben 10binde mutlaka yağını fitrelerini değiştiririm ben ona bakarsam oda beni üzmez)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Estafurullah :) çok iyi, paylaşım için teşekkürler. +1

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Arkadaşlar benim hiç yeni arabam olmadı maalesef  :-\
Ama 10 yaş üstü arabası olanlar için naçizane şöyle bir fikrim var, bunu bütün araçlarımda denedim ve yakın çevremdeki insanlara da uygulattım hepsinden de başarılı sonuçlar aldım.

LPG'li araç kullanıyorsak şayet; LPG'nin sağı solu belli olmaz. Sonuç itibariyle gaz sızma olasılığı yüksek. Ben LPG'li araçlarımda ayda bir düzenli olarak LPG sızdırmasını kontrol ettirir ayarına baktırırdım.

Birçok dizel araç sahiplerinin ise dizel aracı benzinli mantığıyla kullanmaları araca ciddi hasarlar veriyor. Dizel aracın yaz aylarında bile en az 1-2 dk yerinde çalışmasında fayda var, çevremdekilere bakıyorum marşa bastıklarıyla arabayı yürüttükleri bir oluyor. Bu yanlış arkadaşlar, aracın yerinde hareketsiz olarak birkaç dakika çalışması pistonların iyice yağlamasını sağlar ki bu da motorun ömrünü uzatır.

Belki yanlışım vardır amma benim fikrim şu. Arkadaş mekanik aksamın canı yağdır benim gözümde. Yağ belli bir süre sonunda özelliğini kaybediyor. Eskiyen bir yağın illa km si beklenmeksizin değişmesi gerekir.

Soruyorum size
Piyasadaki admin abimizin bahsettiği yağların ortalama fiyatları filtre dahil 150 TL civarı. Standart kullanıcılar için söylüyorum. 5000 km ortalama 6-7 ayda yapılır. Bu şekilde kullanımda yani iki defa yağ değişimi yapsak yapar en fazla 300 TL. 300/12= 25 TL aylara bölündüğünde. Masrafsız uzun süre binmek istediğimiz bir araçta aylık 25 TL'yi çok görmemeliyiz düzenli olarak aracın yağ bakımını yaptırmalıyız diye düşünüyorum.

Bir abimiz motoru %50 olmuş bir dizel araç aldı. Tabiri caizse motoru bitik diye alındı. Aldıktan sonra abiye fikirlerimi anlattım motora baktım yukarıda izah ettiğim sebepleri ve yağ değişiminin gerekliliğini anlattım. Maşaallahı var 3 yıldır hala bitik motorla sanayii yüzü görmedi.

Başınızı ağrıttım özür dilerim.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Her iki üyemize de teşekkür ederiz. Olması gereken centilmenlik yaşanmıştır. Her 2 üyemize +1 'er puan gönderiyorum. Ayrıca gencemin bey'in son mesajına katılıyorum. Tüketim toplumu haline dönüştüğümüz malesef bir gerçek.


Çevrimdışı Emrahpmk

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 671
    • Puan +40/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: emrah pamuk
  • Marka: kia
  • Model: sorento prestige
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
konuyu okuyunca utandım kendimden. aracımı ilk aldığımda bu sayılanların hepsini yaptım. güzel güzel bineceğim diye sonra bakıyorum bi tek yağ bakımı yaptım. onun dışında ne filtre nede başka bişi yaptım. araba ağlıyo arada bi ağlamakta haklı... tabi olayın maddi kısmı da var olsa param yaparım. ama bu tarz ufak masraflar yapıp büyükleri önlemekte lazım. konu için teşekkür ederim güzel paylaşım.
yetmedi biraz daha büyüsün kia sorento
oyuncaklar büyüdü 1.4 tsi passat
peugeot bipper tepeeee yeni oyuncağım...
206 roland garros yeşil kurbağa ilk göz ağrım


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
konuyu okuyunca utandım kendimden. aracımı ilk aldığımda bu sayılanların hepsini yaptım. güzel güzel bineceğim diye sonra bakıyorum bi tek yağ bakımı yaptım. onun dışında ne filtre nede başka bişi yaptım. araba ağlıyo arada bi ağlamakta haklı... tabi olayın maddi kısmı da var olsa param yaparım. ama bu tarz ufak masraflar yapıp büyükleri önlemekte lazım. konu için teşekkür ederim güzel paylaşım.

Her işte böyle aslında. 3-5 kar edelim derken... sorun büyütüyoruz. Rica ederiz ;)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
daha geçen gün babam yaptırmış bakımı.. oysa ki ben fotoğraflı konular açma peşindeydim :( geç kaldım. Bu arada güzel tavsiyeler ben de insan gbi kullanmaya başlasam arabamı iyi olucak sanırım :D

:) gelecek bakıma artık :)


Çevrimdışı Gamze89

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bayan
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Gamze Karayel
  • Marka: Mercedes
  • Model: c180
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin
Arkadaşlar motor koruyucu ile ilgili bilgi almak istiyorum. Erkek kardeşim arabaya napıyo bilmiyorum ama motorun durumu çok kötü. Sürekli servise de götüremem, bir tavsiyesi olan var mı?


Çevrimdışı İlker90

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: İlker Yazıcı
  • Marka: Volkswagen
  • Model: Jetta
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Motorunu tamamen yenileyecek olan şey iki şekilde olur. Birincisi ya servise götür yenisini taksınlar ya da git arabayı komple değiştir. Onun dışında motoru yeni gibi yapan bir ürün satılmaz. Fakat bozulmamış motoru koruyucu ve temizleyici ürünler piyasada bolca yer alır. Bu ürünler motoru ileriye dönük korur, geçmişte ki etkilere müdahalesi zordur. Araştır internette bir ton var.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Arkadaşlar malumunuz üzere önümüzdeki hafta ülkemizin büyük bir kısmı 10 günlük uzun bir tatile çıkıyor. Bu tatilde yolda izde mağdur olmamak ve diğer insanları mağdur etmemek için araçlarımızın kontrollerini yapalım. Ben aracımın polen ve hava filtresini değiştirdim.Yağ seviyesine baktım.Lastik hava basınçlarını kontrol ettim. Frenleri kontrol ettim. Motor kaputunu kaldırdım tazzikli hava tutarak tozdan arındırdım. cam suyunu fulledim. yarında içini dışını bir güzel yıkayıp yola hazır hale getirecem Allah nasip ederse. Sizlerde üşenmeyin araçlarınızın son kontrollerini yapın.Birde yollar kalabalık olacak. her zamankinden daha temkinli daha dikkatli olmamız gerekiyor. Tatil burnumuzdan gelmesin. Herkes trafikte birbirine saygılı olsun, Alttan alan siz olun. Herkese şimdiden iyi tatiller..

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Araç bakımı tavsiyeleri
Araç periyodik bakım tavsiyeleri
10.000 km yağ bakımı tavsiyeleri
Bakımda yapılması gerekenler


Not : Bu konu forumotomobil ailesi üyesi sayın Çağdaş İnay tarafından başka bir konuda derlenmiştir. Faydalı olacağı düşüncesi ile konuyu birde sabitleyerek Çağdaş beyin adına paylaşıyorum. İşte Çağdaş beyin tavsiyeleri;


Motor yağı

Motor yağında tam sentetik yağ kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Marka belirtmek istemiyorum ama Castrol gibi reklama dayalı popülaritesi olan yağlardan çok daha kaliteli yağları piyasada bulmak mümkün. Tabi bu Catrol'ün yağı kötüdür anlamına gelmez. Shell veya Mobil markalarınında Tam sentetik yağlarını kullanabilirsiniz. Sentetik yağlar, özellikle düşük ısıda pompalanması en kolay, yüksek ısıda akışkanlığını ve yapışkanlığını koruması bakımından, yarı sentetik veya sentetik olmayan yağlara göre daha performanslıdır. Motor parçalarının aşınmasını azaltılmasına ve özellikle yakıt tasarrufu konusunda hem motora hemde kesenize destek olur.

Eskiden bilinen mineral yağlara göre çok çok çok daha iyi akışa sahiptir ki, doğada bulunan en kaliteli kaydırıcı SU'dan sonra günümüz teknolojinde kullanılan en güzel teknolojik kaydırıcı sentetik yağlardır.

Avantajı, motor koruma katkısı diye piyasada satılan yan ürünlere bu sayede ihtiyaç duymazsınız. Arabayı  çalıştırdığında örneğin mineral yağın devridaimi zaman alır. Buda motor parçalarındaki sürtünmeden dolayı  aşınmaya neden olur. Amma ve lakin sentetik bir yağın devridaimi hemen başlayarak motorun içindeki tüm hareketli parçaları korumaya derhal başlar.

Kusura bakmayın yine lafı uzattım ama kısaca motor yağında sentetik yağ kullanmanı öneriyorum.

Marka olarak ta belirteyim ama reklama girmesini istemem
-Mobil
-Shell
-BP Visco
-Castrol


Filtreler

Gelelim filtre seçimine. FIL markalı ürünleri seçmeni öneririm. Bu hem hava, hem yağ, hemde polen filtresi için geçerli. Yalnız yakıt filtresi bildiğim kadarıyla Honda'larda 2 adet. Biri şamandranın orada biride benzin pompasına yakın. Onu kendiniz çözün. Depo üzerindeki 100.000 km kullanılabiliyor diye biliyorum. Ama yanlışta biliyor olabilirim lütfen cehaletimi mazur görün. Kendimi hemen geliştireceğim. Ha birde filtre markalarında Eurofil var ama onun hala orijinal mi? yan sanayi mi olduğunu anlamış değilim :)


Bujiler

Gelelim bujilere. İşin en civcivli yeri. Tek tırnaklı mı olsun çift tırnaklı mı? Bu sorunun cevabı bana göre basit, enjektör yakıtı yanma hücresine püskürttüğünde yanmamış yakıt kalmasın istiyorsam kesinlikle 4 tırnaklı derim :) tabi onları fiyatı biraz daha yüksek ama şu anda tek tırnak standart buji kullanıyorsan önce çift tırnaklı bujiyi denemeni kesinlikle tavsiye ederim. Neden tavsiye ederim? Çünkü yakıtın yanmasını yani ateşlemeyi 2 katına çıkarmış olursun. Peki bu ne demek? Bu yanmamış yakıtın buhar olmasını engellemek anlamına gelir ki, yakıt tasarrufuna çok az da olsa katkısı olur. Malumunuz benzin 5 lirayı geçti, çıkarsalar 20 tırnak onu kullan derim.


Buji kabloları

Buji kablolarının değişim ömrünün olduğunu düşünmeyenlerdenim. Çünkü kurak bir iklimde araç kullanıyorsanız, buji kablolarının ömrünün daha kısa olacağına eminim. Kablo zırhının setleşmesi ve motor sarsıntısıyla sert zırhın soyulması buji kablosunu deforme eder ve en yakın metal parçasına ark yapar. Peki buji kablolarının hala kullanılabilir olduğunu nasıl anlarsın?

1. Buji kablolarından herhangi birini yerinden çıkar. (sadece buji tarafını)
2. kabloyu elinle bük. küçük bir C harfi yap. ve kıvrılan yerin sırt kısmını gözle kontrol et.
3. Kıvrılan kısımda çatlaklar görüyorsan hiç vakit kaybetme. Değiştir.
4. Kablo esnek ve gözle kontrolde hiçbir kırılma yada soyulma görmüyorsan yerine tak ve devam et.

Peki Emrah bey, sıkıntılı buji kablosu nelere sebebiyet verir?

1. Diyelimki 2. piston buji kablosu arızalı. Araç sarsıntılı çalışır.
2. Ateşleme sağlıklı olmadığı için çiğ yakıt kokusu alırsın.
3. Yine ateşleme sağlıklı olmadığı için araç fazla yakıt tüketir gideceğin yol mesafesi kısalır.
4. Yinede içim rahat etsin ben kabloları yenilemek istiyorum dersen kesinlikle ve kesinlikle orijinal kablo tavsiye ederim. Sakın Çin mallarına yönelme!


Herkese saygılarımla. Faydalı olmasını dilerim.
Çağdaş İNAY



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33