Forum Otomobil, Otomobil Forumu

Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => İç ve Dış Yıkama & Motor temizliği ve Bakım => Konuyu başlatan: FO-Admin - 13 Şubat 2014, 14:08

Başlık: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 13 Şubat 2014, 14:08
Araç bakımı tavsiyeleri
Araç periyodik bakım tavsiyeleri
10.000 km yağ bakımı tavsiyeleri
Bakımda yapılması gerekenler


Not : Bu konu forumotomobil ailesi üyesi sayın Çağdaş İnay tarafından başka bir konuda derlenmiştir. Faydalı olacağı düşüncesi ile konuyu birde sabitleyerek Çağdaş beyin adına paylaşıyorum. İşte Çağdaş beyin tavsiyeleri;


Motor yağı

Motor yağında tam sentetik yağ kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Marka belirtmek istemiyorum ama Castrol gibi reklama dayalı popülaritesi olan yağlardan çok daha kaliteli yağları piyasada bulmak mümkün. Tabi bu Catrol'ün yağı kötüdür anlamına gelmez. Shell veya Mobil markalarınında Tam sentetik yağlarını kullanabilirsiniz. Sentetik yağlar, özellikle düşük ısıda pompalanması en kolay, yüksek ısıda akışkanlığını ve yapışkanlığını koruması bakımından, yarı sentetik veya sentetik olmayan yağlara göre daha performanslıdır. Motor parçalarının aşınmasını azaltılmasına ve özellikle yakıt tasarrufu konusunda hem motora hemde kesenize destek olur.

Eskiden bilinen mineral yağlara göre çok çok çok daha iyi akışa sahiptir ki, doğada bulunan en kaliteli kaydırıcı SU'dan sonra günümüz teknolojinde kullanılan en güzel teknolojik kaydırıcı sentetik yağlardır.

Avantajı, motor koruma katkısı diye piyasada satılan yan ürünlere bu sayede ihtiyaç duymazsınız. Arabayı  çalıştırdığında örneğin mineral yağın devridaimi zaman alır. Buda motor parçalarındaki sürtünmeden dolayı  aşınmaya neden olur. Amma ve lakin sentetik bir yağın devridaimi hemen başlayarak motorun içindeki tüm hareketli parçaları korumaya derhal başlar.

Kusura bakmayın yine lafı uzattım ama kısaca motor yağında sentetik yağ kullanmanı öneriyorum.

Marka olarak ta belirteyim ama reklama girmesini istemem
-Mobil
-Shell
-BP Visco
-Castrol


Filtreler

Gelelim filtre seçimine. FIL markalı ürünleri seçmeni öneririm. Bu hem hava, hem yağ, hemde polen filtresi için geçerli. Yalnız yakıt filtresi bildiğim kadarıyla Honda'larda 2 adet. Biri şamandranın orada biride benzin pompasına yakın. Onu kendiniz çözün. Depo üzerindeki 100.000 km kullanılabiliyor diye biliyorum. Ama yanlışta biliyor olabilirim lütfen cehaletimi mazur görün. Kendimi hemen geliştireceğim. Ha birde filtre markalarında Eurofil var ama onun hala orijinal mi? yan sanayi mi olduğunu anlamış değilim :)


Bujiler

Gelelim bujilere. İşin en civcivli yeri. Tek tırnaklı mı olsun çift tırnaklı mı? Bu sorunun cevabı bana göre basit, enjektör yakıtı yanma hücresine püskürttüğünde yanmamış yakıt kalmasın istiyorsam kesinlikle 4 tırnaklı derim :) tabi onları fiyatı biraz daha yüksek ama şu anda tek tırnak standart buji kullanıyorsan önce çift tırnaklı bujiyi denemeni kesinlikle tavsiye ederim. Neden tavsiye ederim? Çünkü yakıtın yanmasını yani ateşlemeyi 2 katına çıkarmış olursun. Peki bu ne demek? Bu yanmamış yakıtın buhar olmasını engellemek anlamına gelir ki, yakıt tasarrufuna çok az da olsa katkısı olur. Malumunuz benzin 5 lirayı geçti, çıkarsalar 20 tırnak onu kullan derim.


Buji kabloları

Buji kablolarının değişim ömrünün olduğunu düşünmeyenlerdenim. Çünkü kurak bir iklimde araç kullanıyorsanız, buji kablolarının ömrünün daha kısa olacağına eminim. Kablo zırhının setleşmesi ve motor sarsıntısıyla sert zırhın soyulması buji kablosunu deforme eder ve en yakın metal parçasına ark yapar. Peki buji kablolarının hala kullanılabilir olduğunu nasıl anlarsın?

1. Buji kablolarından herhangi birini yerinden çıkar. (sadece buji tarafını)
2. kabloyu elinle bük. küçük bir C harfi yap. ve kıvrılan yerin sırt kısmını gözle kontrol et.
3. Kıvrılan kısımda çatlaklar görüyorsan hiç vakit kaybetme. Değiştir.
4. Kablo esnek ve gözle kontrolde hiçbir kırılma yada soyulma görmüyorsan yerine tak ve devam et.

Peki Emrah bey, sıkıntılı buji kablosu nelere sebebiyet verir?

1. Diyelimki 2. piston buji kablosu arızalı. Araç sarsıntılı çalışır.
2. Ateşleme sağlıklı olmadığı için çiğ yakıt kokusu alırsın.
3. Yine ateşleme sağlıklı olmadığı için araç fazla yakıt tüketir gideceğin yol mesafesi kısalır.
4. Yinede içim rahat etsin ben kabloları yenilemek istiyorum dersen kesinlikle ve kesinlikle orijinal kablo tavsiye ederim. Sakın Çin mallarına yönelme!


Herkese saygılarımla. Faydalı olmasını dilerim.
Çağdaş İNAY
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: Çağdaş İNAY - 13 Şubat 2014, 14:15
Sayın yönetim ve değerli arkadaşlarım. Herkesin bildiğini bir araya topladım. Pek birşey yapmadım. Asıl bana bu fırsatı sağladığınız ve FORUMOTOMOBİL paylaşım platformunu kurduğunuz başta Yönetim olmak üzere bu güzel ortamın kurulmasına destek olan herkese ben teşekkür ediyorum. İyi ki sizlerle karşılaştım. Bu sayede bende bildiklerimi taze tutuyorum.

Saygılarımla.
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 13 Şubat 2014, 14:17
Alçak gönüllülüğün yaptığın faydalı paylaşımların için asıl biz teşekkür ederiz.  :-2

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Sayın yönetim ve değerli arkadaşlarım. Herkesin bildiğini bir araya topladım. Pek birşey yapmadım. Asıl bana bu fırsatı sağladığınız ve FORUMOTOMOBİL paylaşım platformunu kurduğunuz başta Yönetim olmak üzere bu güzel ortamın kurulmasına destek olan herkese ben teşekkür ediyorum. İyi ki sizlerle karşılaştım. Bu sayede bende bildiklerimi taze tutuyorum.

Saygılarımla.
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 13 Şubat 2014, 14:41
Valla Çağdaş forumumuza üye olduğundan bu yana gerçekten doyura doyura bilgisini paylaşıyor. Kendisini buradan tebrik etmek isterim. Herkesin örnek alması gereken bir üye profilidir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi çağdaş abinin yorumunu alıp ben konu açacaktım işim çıktı sen halletmişsin çok güzel tavsiler var dikkate alınmasını isterim  :)
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 13 Şubat 2014, 18:07
eklemeler için teşekkürler Berat

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
10.000 bakımı olarak motor yağı,hava filitresi,yağ filitresi değişir şanzıman yağı ilave edilir. Her 10.000 bakımında bunlar yaptırılır. 60.000 km'de bir fren ve direksiyon hidroliği değiştirilmesi gerekir.
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: Ali Eren - 13 Şubat 2014, 21:13
Aracımızın kataloğunda yazan bakım aralıklarından 1000 200km önce bakım yaptırmakta arcımızın motor ömrüne olmlu katkı yapacaktır
(benim aracın bakımı 15bin de ben 10binde mutlaka yağını fitrelerini değiştiririm ben ona bakarsam oda beni üzmez)
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 17 Aralık 2014, 12:47
Güncel
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 08 Ocak 2015, 10:14
Estafurullah :) çok iyi, paylaşım için teşekkürler. +1

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Arkadaşlar benim hiç yeni arabam olmadı maalesef  :-\
Ama 10 yaş üstü arabası olanlar için naçizane şöyle bir fikrim var, bunu bütün araçlarımda denedim ve yakın çevremdeki insanlara da uygulattım hepsinden de başarılı sonuçlar aldım.

LPG'li araç kullanıyorsak şayet; LPG'nin sağı solu belli olmaz. Sonuç itibariyle gaz sızma olasılığı yüksek. Ben LPG'li araçlarımda ayda bir düzenli olarak LPG sızdırmasını kontrol ettirir ayarına baktırırdım.

Birçok dizel araç sahiplerinin ise dizel aracı benzinli mantığıyla kullanmaları araca ciddi hasarlar veriyor. Dizel aracın yaz aylarında bile en az 1-2 dk yerinde çalışmasında fayda var, çevremdekilere bakıyorum marşa bastıklarıyla arabayı yürüttükleri bir oluyor. Bu yanlış arkadaşlar, aracın yerinde hareketsiz olarak birkaç dakika çalışması pistonların iyice yağlamasını sağlar ki bu da motorun ömrünü uzatır.

Belki yanlışım vardır amma benim fikrim şu. Arkadaş mekanik aksamın canı yağdır benim gözümde. Yağ belli bir süre sonunda özelliğini kaybediyor. Eskiyen bir yağın illa km si beklenmeksizin değişmesi gerekir.

Soruyorum size
Piyasadaki admin abimizin bahsettiği yağların ortalama fiyatları filtre dahil 150 TL civarı. Standart kullanıcılar için söylüyorum. 5000 km ortalama 6-7 ayda yapılır. Bu şekilde kullanımda yani iki defa yağ değişimi yapsak yapar en fazla 300 TL. 300/12= 25 TL aylara bölündüğünde. Masrafsız uzun süre binmek istediğimiz bir araçta aylık 25 TL'yi çok görmemeliyiz düzenli olarak aracın yağ bakımını yaptırmalıyız diye düşünüyorum.

Bir abimiz motoru %50 olmuş bir dizel araç aldı. Tabiri caizse motoru bitik diye alındı. Aldıktan sonra abiye fikirlerimi anlattım motora baktım yukarıda izah ettiğim sebepleri ve yağ değişiminin gerekliliğini anlattım. Maşaallahı var 3 yıldır hala bitik motorla sanayii yüzü görmedi.

Başınızı ağrıttım özür dilerim.

Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 09 Ocak 2015, 17:33
Her iki üyemize de teşekkür ederiz. Olması gereken centilmenlik yaşanmıştır. Her 2 üyemize +1 'er puan gönderiyorum. Ayrıca gencemin bey'in son mesajına katılıyorum. Tüketim toplumu haline dönüştüğümüz malesef bir gerçek.
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: Emrahpmk - 28 Nisan 2015, 16:26
konuyu okuyunca utandım kendimden. aracımı ilk aldığımda bu sayılanların hepsini yaptım. güzel güzel bineceğim diye sonra bakıyorum bi tek yağ bakımı yaptım. onun dışında ne filtre nede başka bişi yaptım. araba ağlıyo arada bi ağlamakta haklı... tabi olayın maddi kısmı da var olsa param yaparım. ama bu tarz ufak masraflar yapıp büyükleri önlemekte lazım. konu için teşekkür ederim güzel paylaşım.
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 28 Nisan 2015, 16:30
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
konuyu okuyunca utandım kendimden. aracımı ilk aldığımda bu sayılanların hepsini yaptım. güzel güzel bineceğim diye sonra bakıyorum bi tek yağ bakımı yaptım. onun dışında ne filtre nede başka bişi yaptım. araba ağlıyo arada bi ağlamakta haklı... tabi olayın maddi kısmı da var olsa param yaparım. ama bu tarz ufak masraflar yapıp büyükleri önlemekte lazım. konu için teşekkür ederim güzel paylaşım.

Her işte böyle aslında. 3-5 kar edelim derken... sorun büyütüyoruz. Rica ederiz ;)
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 24 Ekim 2015, 09:54
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
daha geçen gün babam yaptırmış bakımı.. oysa ki ben fotoğraflı konular açma peşindeydim :( geç kaldım. Bu arada güzel tavsiyeler ben de insan gbi kullanmaya başlasam arabamı iyi olucak sanırım :D

:) gelecek bakıma artık :)
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: Gamze89 - 14 Ekim 2016, 09:20
Arkadaşlar motor koruyucu ile ilgili bilgi almak istiyorum. Erkek kardeşim arabaya napıyo bilmiyorum ama motorun durumu çok kötü. Sürekli servise de götüremem, bir tavsiyesi olan var mı?
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: İlker90 - 14 Ekim 2016, 09:24
Motorunu tamamen yenileyecek olan şey iki şekilde olur. Birincisi ya servise götür yenisini taksınlar ya da git arabayı komple değiştir. Onun dışında motoru yeni gibi yapan bir ürün satılmaz. Fakat bozulmamış motoru koruyucu ve temizleyici ürünler piyasada bolca yer alır. Bu ürünler motoru ileriye dönük korur, geçmişte ki etkilere müdahalesi zordur. Araştır internette bir ton var.
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: Y.E.P. - 19 Ağustos 2017, 09:40
Arkadaşlar malumunuz üzere önümüzdeki hafta ülkemizin büyük bir kısmı 10 günlük uzun bir tatile çıkıyor. Bu tatilde yolda izde mağdur olmamak ve diğer insanları mağdur etmemek için araçlarımızın kontrollerini yapalım. Ben aracımın polen ve hava filtresini değiştirdim.Yağ seviyesine baktım.Lastik hava basınçlarını kontrol ettim. Frenleri kontrol ettim. Motor kaputunu kaldırdım tazzikli hava tutarak tozdan arındırdım. cam suyunu fulledim. yarında içini dışını bir güzel yıkayıp yola hazır hale getirecem Allah nasip ederse. Sizlerde üşenmeyin araçlarınızın son kontrollerini yapın.Birde yollar kalabalık olacak. her zamankinden daha temkinli daha dikkatli olmamız gerekiyor. Tatil burnumuzdan gelmesin. Herkes trafikte birbirine saygılı olsun, Alttan alan siz olun. Herkese şimdiden iyi tatiller..

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Araç bakımı tavsiyeleri
Araç periyodik bakım tavsiyeleri
10.000 km yağ bakımı tavsiyeleri
Bakımda yapılması gerekenler


Not : Bu konu forumotomobil ailesi üyesi sayın Çağdaş İnay tarafından başka bir konuda derlenmiştir. Faydalı olacağı düşüncesi ile konuyu birde sabitleyerek Çağdaş beyin adına paylaşıyorum. İşte Çağdaş beyin tavsiyeleri;


Motor yağı

Motor yağında tam sentetik yağ kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Marka belirtmek istemiyorum ama Castrol gibi reklama dayalı popülaritesi olan yağlardan çok daha kaliteli yağları piyasada bulmak mümkün. Tabi bu Catrol'ün yağı kötüdür anlamına gelmez. Shell veya Mobil markalarınında Tam sentetik yağlarını kullanabilirsiniz. Sentetik yağlar, özellikle düşük ısıda pompalanması en kolay, yüksek ısıda akışkanlığını ve yapışkanlığını koruması bakımından, yarı sentetik veya sentetik olmayan yağlara göre daha performanslıdır. Motor parçalarının aşınmasını azaltılmasına ve özellikle yakıt tasarrufu konusunda hem motora hemde kesenize destek olur.

Eskiden bilinen mineral yağlara göre çok çok çok daha iyi akışa sahiptir ki, doğada bulunan en kaliteli kaydırıcı SU'dan sonra günümüz teknolojinde kullanılan en güzel teknolojik kaydırıcı sentetik yağlardır.

Avantajı, motor koruma katkısı diye piyasada satılan yan ürünlere bu sayede ihtiyaç duymazsınız. Arabayı  çalıştırdığında örneğin mineral yağın devridaimi zaman alır. Buda motor parçalarındaki sürtünmeden dolayı  aşınmaya neden olur. Amma ve lakin sentetik bir yağın devridaimi hemen başlayarak motorun içindeki tüm hareketli parçaları korumaya derhal başlar.

Kusura bakmayın yine lafı uzattım ama kısaca motor yağında sentetik yağ kullanmanı öneriyorum.

Marka olarak ta belirteyim ama reklama girmesini istemem
-Mobil
-Shell
-BP Visco
-Castrol


Filtreler

Gelelim filtre seçimine. FIL markalı ürünleri seçmeni öneririm. Bu hem hava, hem yağ, hemde polen filtresi için geçerli. Yalnız yakıt filtresi bildiğim kadarıyla Honda'larda 2 adet. Biri şamandranın orada biride benzin pompasına yakın. Onu kendiniz çözün. Depo üzerindeki 100.000 km kullanılabiliyor diye biliyorum. Ama yanlışta biliyor olabilirim lütfen cehaletimi mazur görün. Kendimi hemen geliştireceğim. Ha birde filtre markalarında Eurofil var ama onun hala orijinal mi? yan sanayi mi olduğunu anlamış değilim :)


Bujiler

Gelelim bujilere. İşin en civcivli yeri. Tek tırnaklı mı olsun çift tırnaklı mı? Bu sorunun cevabı bana göre basit, enjektör yakıtı yanma hücresine püskürttüğünde yanmamış yakıt kalmasın istiyorsam kesinlikle 4 tırnaklı derim :) tabi onları fiyatı biraz daha yüksek ama şu anda tek tırnak standart buji kullanıyorsan önce çift tırnaklı bujiyi denemeni kesinlikle tavsiye ederim. Neden tavsiye ederim? Çünkü yakıtın yanmasını yani ateşlemeyi 2 katına çıkarmış olursun. Peki bu ne demek? Bu yanmamış yakıtın buhar olmasını engellemek anlamına gelir ki, yakıt tasarrufuna çok az da olsa katkısı olur. Malumunuz benzin 5 lirayı geçti, çıkarsalar 20 tırnak onu kullan derim.


Buji kabloları

Buji kablolarının değişim ömrünün olduğunu düşünmeyenlerdenim. Çünkü kurak bir iklimde araç kullanıyorsanız, buji kablolarının ömrünün daha kısa olacağına eminim. Kablo zırhının setleşmesi ve motor sarsıntısıyla sert zırhın soyulması buji kablosunu deforme eder ve en yakın metal parçasına ark yapar. Peki buji kablolarının hala kullanılabilir olduğunu nasıl anlarsın?

1. Buji kablolarından herhangi birini yerinden çıkar. (sadece buji tarafını)
2. kabloyu elinle bük. küçük bir C harfi yap. ve kıvrılan yerin sırt kısmını gözle kontrol et.
3. Kıvrılan kısımda çatlaklar görüyorsan hiç vakit kaybetme. Değiştir.
4. Kablo esnek ve gözle kontrolde hiçbir kırılma yada soyulma görmüyorsan yerine tak ve devam et.

Peki Emrah bey, sıkıntılı buji kablosu nelere sebebiyet verir?

1. Diyelimki 2. piston buji kablosu arızalı. Araç sarsıntılı çalışır.
2. Ateşleme sağlıklı olmadığı için çiğ yakıt kokusu alırsın.
3. Yine ateşleme sağlıklı olmadığı için araç fazla yakıt tüketir gideceğin yol mesafesi kısalır.
4. Yinede içim rahat etsin ben kabloları yenilemek istiyorum dersen kesinlikle ve kesinlikle orijinal kablo tavsiye ederim. Sakın Çin mallarına yönelme!


Herkese saygılarımla. Faydalı olmasını dilerim.
Çağdaş İNAY
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 19 Ağustos 2017, 10:06
Çok haklısın @Y.E.P.

Bende geçen hafta aracımı yola çıkış kontrollerini yaptırmak üzere servise götürdüm. Bilgisayar bağlantısını yaptırıp hata kodlarına baktırdım. Şükür tertemiz çıktı. Ağır bakımı yeni yaptırmıştım. Komple yağına suyuna ve fren hidroliğine baktırdım. Balataları, diskleri ve fren hortumlarını kontrol ettirdim. Lastiklerim zaten yeni, son olarak bugün basıncına ve balans ayarına baktırmak için Öcaloğlu Rot Balans'a götüreceğim. Benzin deposu şu an boş, çeyreğin altında henüz ışık yakmadı. Yola çıkmadan fulleyip çıkacağım. Allah herkesi menziline kazasız belasız ulaştırsın, sonrasında pür neşe ile sıcacık yuvasına sağ salim kazasız belasız kavuştursun inşallah. Yer gök dua ile, besmele ile kontakları çevirin. Allah yolunuzu açık eylesin.
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: Y.E.P. - 19 Ağustos 2017, 10:09
Amin. Herkese hayırlı yolculuklar. kazasız belasız inşallah..
Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: izmir42 - 19 Ağustos 2017, 11:12
Bizim tatil çok kısa sürecek. Ama yinede bi Memleket yapalım diyorlar. Büyük ihtimal gece yolculuğu olacak. Bayramın 1. Günü akşam başlacak.. Arabayı geçen yikamistim. Haftaya yeniden hoplayıp kontrollerini yaparım. Zaten sık sık kontrol ediyorum.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 23 Ağustos 2017, 15:18
Hüseyin sıcak izmir'den karasal konya'ya geleceksin. Bence yağ su ve lastik kontrolü yeter. Gerisi hikaye
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bizim tatil çok kısa sürecek. Ama yinede bi Memleket yapalım diyorlar. Büyük ihtimal gece yolculuğu olacak. Bayramın 1. Günü akşam başlacak.. Arabayı geçen yikamistim. Haftaya yeniden hoplayıp kontrollerini yaparım. Zaten sık sık kontrol ediyorum.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

^^^^^^^^^^^^^^^^^

Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: izmir42 - 23 Ağustos 2017, 16:11
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hüseyin sıcak izmir'den karasal konya'ya geleceksin. Bence yağ su ve lastik kontrolü yeter. Gerisi hikaye
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bizim tatil çok kısa sürecek. Ama yinede bi Memleket yapalım diyorlar. Büyük ihtimal gece yolculuğu olacak. Bayramın 1. Günü akşam başlacak.. Arabayı geçen yikamistim. Haftaya yeniden hoplayıp kontrollerini yaparım. Zaten sık sık kontrol ediyorum.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

^^^^^^^^^^^^^^^^^
Geçen gün bi daha vida girmiş lastiğe. 1 yılda aynı lastik 3. Yama...

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Araç bakımı tavsiyeleri
Gönderen: FO-Admin - 05 Eylül 2017, 09:04
Şükür şimdilik 1 tane vida saplandı. Sağ arka lastiğe :D oda çok kötü oluyor mübarek. Sanarsın lastik yarılmış gibi patır kütür :) vida büyüktü tabi.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hüseyin sıcak izmir'den karasal konya'ya geleceksin. Bence yağ su ve lastik kontrolü yeter. Gerisi hikaye
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bizim tatil çok kısa sürecek. Ama yinede bi Memleket yapalım diyorlar. Büyük ihtimal gece yolculuğu olacak. Bayramın 1. Günü akşam başlacak.. Arabayı geçen yikamistim. Haftaya yeniden hoplayıp kontrollerini yaparım. Zaten sık sık kontrol ediyorum.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

^^^^^^^^^^^^^^^^^
Geçen gün bi daha vida girmiş lastiğe. 1 yılda aynı lastik 3. Yama...

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi