Honda Civic 2005 Vtec2 80.000 bakımı geldi...

Y.E.P. · 68 · 33517

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Sn Yönetici sizin gibi HARD müzik dinlemiyoruz ya forumun orta yerinde...  :hmm:

 :D :D :D :D


Çevrimdışı northwest

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,091
    • Puan +36/-22
    • Cinsiyet:Bay
  • Marka: Opel
  • Yakıt Tipi: Motorin
sen dua et asia müzüğü dinlemiyor Uğur abi  :D :D
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Vtec Mvec meselesi değil Tansu, 98 Yumurta accent varkende aynıydım... araba egzozdan ostursa, ustaya götürürdüm...  :D
Hahaha işin içine Alın teri girdiği içindir Abi.Bende titizim ama İstanbul da olunca tampon konusunda titiz olamıyorsun her dk boyat boyat nereye kadar bugün taze otturttum mesela ne yapalım rütuş filan yapacaz birşeyler artık.Zaten aynı noktadan 2 kere sürtmüşlerdi bende koyunca döküldü boyaları :)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
sen dua et asia müzüğü dinlemiyor Uğur abi  :D :D

Ona yakında bi müzük resitali yapacam ben zaten..dur hele...  :kopkop:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
hahahhahahh :D :D yap bakalım ama konu dağılmadan yap :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
sen dua et asia müzüğü dinlemiyor Uğur abi  :D :D

Ona yakında bi müzük resitali yapacam ben zaten..dur hele...  :kopkop:


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kardeş Çağdaş'a mail attım. Sanırım henüz görmedi. :)


Çevrimdışı Çağdaş İNAY

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 286
    • Puan +77/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Çağdaş İNAY
  • Marka: Mercedes-Benz
  • Model: 280 SE
  • Model Yılı: 1983
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Emrah bey; öncelikle motor yağından başlayayım;

Motor yağında TAM SENTETİK yağ kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Marka belirtmek istemiyorum ama Castrol gibi reklama dayalı popülaritesi olan yağlardan çok daha kaliteli yağları piyasada bulmak mümkün. Tabi bu Catrol'ün yağı kötüdür anlamına gelmez. Shell veya Mobil markalarınında Tam sentetik yağlarını kullanabilirsiniz. Sentetik yağlar, özellikle düşük ısıda pompalanması en kolay, yüksek ısıda akışkanlığını ve yapışkanlığını koruması bakımından, yarı sentetik veya sentetik olmayan yağlara göre daha performanslıdır. Motor parçalarının aşınmasını azaltılmasına ve özellikle yakıt tasarrufu konusunda hem motora hemde kesenize destek olur.

Eskiden bilinen mineral yağlara göre çok çok çok daha iyi akışa sahiptir ki, doğada bulunan en kaliteli kaydırıcı SU'dan sonra günümüz teknolojinde kullanılan en güzel teknolojik kaydırıcı sentetik yağlardır.

Avantajı, motor koruma katkısı diye piyasada satılan yan ürünlere bu sayede ihtiyaç duymazsınız. Arabayı  çalıştırdığında örneğin mineral yağın devridaimi zaman alır. Buda motor parçalarındaki sürtünmeden dolayı  aşınmaya neden olur. Amma ve lakin sentetik bir yağın devridaimi hemen başlayarak motorun içindeki tüm hareketli parçaları korumaya derhal başlar.

Kusura bakmayın yine lafı uzattım ama kısaca motor yağında sentetik yağ kullanmanı öneriyorum.

Marka olarak ta belirteyim ama reklama girmesini istemem
-Mobil
-Shell
-BP Visco
-Castrol



Gelelim filtre seçimine. FIL markalı ürünleri seçmeni öneririm. Bu hem hava, hem yağ, hemde polen filtresi için geçerli. Yalnız yakıt filtresi bildiğim kadarıyla Honda'larda 2 adet. Biri şamandranın orada biride benzin pompasına yakın. Onu kendiniz çözün. Depo üzerindeki 100.000 km kullanılabiliyor diye biliyorum. Ama yanlışta biliyor olabilirim lütfen cehaletimi mazur görün. Kendimi hemen geliştireceğim. Ha birde filtre markalarında Eurofil var ama onun hala orijinal mi? yan sanayi mi olduğunu anlamış değilim :)



Gelelim bujilere. İşin en civcivli yeri. Tek tırnaklı mı olsun çift tırnaklı mı? Bu sorunun cevabı bana göre basit, enjektör yakıtı yanma hücresine püskürttüğünde yanmamış yakıt kalmasın istiyorsam kesinlikle 4 tırnaklı derim :) tabi onları fiyatı biraz daha yüksek ama şu anda tek tırnak standart buji kullanıyorsan önce çift tırnaklı bujiyi denemeni kesinlikle tavsiye ederim. Neden tavsiye ederim? Çünkü yakıtın yanmasını yani ateşlemeyi 2 katına çıkarmış olursun. Peki bu ne demek? Bu yanmamış yakıtın buhar olmasını engellemek anlamına gelir ki, yakıt tasarrufuna çok az da olsa katkısı olur. Malumunuz benzin 5 lirayı geçti, çıkarsalar 20 tırnak onu kullan derim.



Buji kablolarının değişim ömrünün olduğunu düşünmeyenlerdenim. Çünkü kurak bir iklimde araç kullanıyorsanız, buji kablolarının ömrünün daha kısa olacağına eminim. Kablo zırhının setleşmesi ve motor sarsıntısıyla sert zırhın soyulması buji kablosunu deforme eder ve en yakın metal parçasına ark yapar. Peki buji kablolarının hala kullanılabilir olduğunu nasıl anlarsın?

1. Buji kablolarından herhangi birini yerinden çıkar. (sadece buji tarafını)
2. kabloyu elinle bük. küçük bir C harfi yap. ve kıvrılan yerin sırt kısmını gözle kontrol et.
3. Kıvrılan kısımda çatlaklar görüyorsan hiç vakit kaybetme. Değiştir.
4. Kablo esnek ve gözle kontrolde hiçbir kırılma yada soyulma görmüyorsan yerine tak ve devam et.

Peki Emrah bey, sıkıntılı buji kablosu nelere sebebiyet verir?

1. Diyelimki 2. piston buji kablosu arızalı. Araç sarsıntılı çalışır.
2. Ateşleme sağlıklı olmadığı için çiğ yakıt kokusu alırsın.
3. Yine ateşleme sağlıklı olmadığı için araç fazla yakıt tüketir gideceğin yol mesafesi kısalır.
4. Yinede içim rahat etsin ben kabloları yenilemek istiyorum dersen kesinlikle ve kesinlikle orijinal kablo tavsiye ederim. Sakın Çin mallarına yönelme!



Sayın Yönetim, kusura bakmayın biraz geç yazdım ama biraz yoğunluğum vardı. Vaktim olunca geniş geniş yazarım dedim. Kısmet bugüneymiş.

Herkese saygılarımla. Faydalı olmasını dilerim.


Çevrimdışı Çağdaş İNAY

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 286
    • Puan +77/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Çağdaş İNAY
  • Marka: Mercedes-Benz
  • Model: 280 SE
  • Model Yılı: 1983
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rica ederim Adem bey. Hem Honda Civic için hemde genele hitap edecek biçimde yazdım. Umarım herkese yararı olur.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Çağdaş abi emeğine,eline sağlık abi herşeyi en ince ayrıntısına kadar anlatmışsın +1


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çağdaş eline koluna sağlık. Beni kırmadığın için teşekkürler. Bu konu hem Emrah kardeşimizin hemde forum ailesinin işine yarayacak tarzda olmuş. Ben bu konuyu şimdi yeni bir başlık açarak sabitlemek istiyorum. Emeklerine sağlık çok güzel olmuş. +1 puanda benden.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Emrah bey; öncelikle motor yağından başlayayım;

Motor yağında TAM SENTETİK yağ kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Marka belirtmek istemiyorum ama Castrol gibi reklama dayalı popülaritesi olan yağlardan çok daha kaliteli yağları piyasada bulmak mümkün. Tabi bu Catrol'ün yağı kötüdür anlamına gelmez. Shell veya Mobil markalarınında Tam sentetik yağlarını kullanabilirsiniz. Sentetik yağlar, özellikle düşük ısıda pompalanması en kolay, yüksek ısıda akışkanlığını ve yapışkanlığını koruması bakımından, yarı sentetik veya sentetik olmayan yağlara göre daha performanslıdır. Motor parçalarının aşınmasını azaltılmasına ve özellikle yakıt tasarrufu konusunda hem motora hemde kesenize destek olur.

Eskiden bilinen mineral yağlara göre çok çok çok daha iyi akışa sahiptir ki, doğada bulunan en kaliteli kaydırıcı SU'dan sonra günümüz teknolojinde kullanılan en güzel teknolojik kaydırıcı sentetik yağlardır.

Avantajı, motor koruma katkısı diye piyasada satılan yan ürünlere bu sayede ihtiyaç duymazsınız. Arabayı  çalıştırdığında örneğin mineral yağın devridaimi zaman alır. Buda motor parçalarındaki sürtünmeden dolayı  aşınmaya neden olur. Amma ve lakin sentetik bir yağın devridaimi hemen başlayarak motorun içindeki tüm hareketli parçaları korumaya derhal başlar.

Kusura bakmayın yine lafı uzattım ama kısaca motor yağında sentetik yağ kullanmanı öneriyorum.

Marka olarak ta belirteyim ama reklama girmesini istemem
-Mobil
-Shell
-BP Visco
-Castrol



Gelelim filtre seçimine. FIL markalı ürünleri seçmeni öneririm. Bu hem hava, hem yağ, hemde polen filtresi için geçerli. Yalnız yakıt filtresi bildiğim kadarıyla Honda'larda 2 adet. Biri şamandranın orada biride benzin pompasına yakın. Onu kendiniz çözün. Depo üzerindeki 100.000 km kullanılabiliyor diye biliyorum. Ama yanlışta biliyor olabilirim lütfen cehaletimi mazur görün. Kendimi hemen geliştireceğim. Ha birde filtre markalarında Eurofil var ama onun hala orijinal mi? yan sanayi mi olduğunu anlamış değilim :)



Gelelim bujilere. İşin en civcivli yeri. Tek tırnaklı mı olsun çift tırnaklı mı? Bu sorunun cevabı bana göre basit, enjektör yakıtı yanma hücresine püskürttüğünde yanmamış yakıt kalmasın istiyorsam kesinlikle 4 tırnaklı derim :) tabi onları fiyatı biraz daha yüksek ama şu anda tek tırnak standart buji kullanıyorsan önce çift tırnaklı bujiyi denemeni kesinlikle tavsiye ederim. Neden tavsiye ederim? Çünkü yakıtın yanmasını yani ateşlemeyi 2 katına çıkarmış olursun. Peki bu ne demek? Bu yanmamış yakıtın buhar olmasını engellemek anlamına gelir ki, yakıt tasarrufuna çok az da olsa katkısı olur. Malumunuz benzin 5 lirayı geçti, çıkarsalar 20 tırnak onu kullan derim.



Buji kablolarının değişim ömrünün olduğunu düşünmeyenlerdenim. Çünkü kurak bir iklimde araç kullanıyorsanız, buji kablolarının ömrünün daha kısa olacağına eminim. Kablo zırhının setleşmesi ve motor sarsıntısıyla sert zırhın soyulması buji kablosunu deforme eder ve en yakın metal parçasına ark yapar. Peki buji kablolarının hala kullanılabilir olduğunu nasıl anlarsın?

1. Buji kablolarından herhangi birini yerinden çıkar. (sadece buji tarafını)
2. kabloyu elinle bük. küçük bir C harfi yap. ve kıvrılan yerin sırt kısmını gözle kontrol et.
3. Kıvrılan kısımda çatlaklar görüyorsan hiç vakit kaybetme. Değiştir.
4. Kablo esnek ve gözle kontrolde hiçbir kırılma yada soyulma görmüyorsan yerine tak ve devam et.

Peki Emrah bey, sıkıntılı buji kablosu nelere sebebiyet verir?

1. Diyelimki 2. piston buji kablosu arızalı. Araç sarsıntılı çalışır.
2. Ateşleme sağlıklı olmadığı için çiğ yakıt kokusu alırsın.
3. Yine ateşleme sağlıklı olmadığı için araç fazla yakıt tüketir gideceğin yol mesafesi kısalır.
4. Yinede içim rahat etsin ben kabloları yenilemek istiyorum dersen kesinlikle ve kesinlikle orijinal kablo tavsiye ederim. Sakın Çin mallarına yönelme!



Sayın Yönetim, kusura bakmayın biraz geç yazdım ama biraz yoğunluğum vardı. Vaktim olunca geniş geniş yazarım dedim. Kısmet bugüneymiş.

Herkese saygılarımla. Faydalı olmasını dilerim.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Çağdaş bey , zaman ayırıp uzun uzun yazdığınız için hakkınızı nasıl ödeyecem bilmiyorum.Allah razı olsun... tam sentetik yağ ve buji konusunda dediklerinize harfiyen uyacam.... Az önce parçacımı aradım, bizim civiclerde buji kablosu yokmuş. Ateşleme bobini oluyor dedi fiyatıda 160-200 arası değişiyormuş. nasıl oluyor anlamadım doğrusu...  :düşünüyor:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Emrah ateşleme bobini elektriği nerden alıyormuş onuda sordun mu?  :siritan: wireless mi :D



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33