Ağır bakım - Renault 19

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iGNeLi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Puan +5/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Merhaba arkadaşlar;

Aslında aracım yaklaşık 4-5 senedir bende ama askerde olmamdan ve pek üzerine düşmememden dolayı neyi ne zaman yapıldı yada şuanda durumları nedir bilmiyorum.

Bunun için hava filtresini, yağ filtresini, yağını ve radyotöre antifiriz koymayı, triger kayısını değiştirmeyi ayrıca bujileride değiştirmeyi düşünüyorum sorularım şunlar;

1. Önemli olarak gördüğüm parçalar bunlar sizce doğrumu
2. Eklemem gereken araba için hayati öneme sahip başka bişey varmı
3. Yaklaşık olarak fiyatları nedir ne kadara patlar bana
4. Önerdiğiniz marka varmı malzemeler için

Teşekkür ediyorum şimdiden [emoji1]



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Araç bakımı tavsiyeleri
Araç periyodik bakım tavsiyeleri
10.000 km yağ bakımı tavsiyeleri
Bakımda yapılması gerekenler

Not : Bu konu forumotomobil ailesi üyesi sayın Çağdaş İnay tarafından başka bir konuda derlenmiştir. Faydalı olacağı düşüncesi ile konuyu birde sabitleyerek Çağdaş beyin adına paylaşıyorum. İşte Çağdaş beyin tavsiyeleri;

Motor yağı

Motor yağında tam sentetik yağ kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Marka belirtmek istemiyorum ama Castrol gibi reklama dayalı popülaritesi olan yağlardan çok daha kaliteli yağları piyasada bulmak mümkün. Tabi bu Catrol'ün yağı kötüdür anlamına gelmez. Shell veya Mobil markalarınında Tam sentetik yağlarını kullanabilirsiniz. Sentetik yağlar, özellikle düşük ısıda pompalanması en kolay, yüksek ısıda akışkanlığını ve yapışkanlığını koruması bakımından, yarı sentetik veya sentetik olmayan yağlara göre daha performanslıdır. Motor parçalarının aşınmasını azaltılmasına ve özellikle yakıt tasarrufu konusunda hem motora hemde kesenize destek olur.

Eskiden bilinen mineral yağlara göre çok çok çok daha iyi akışa sahiptir ki, doğada bulunan en kaliteli kaydırıcı SU'dan sonra günümüz teknolojinde kullanılan en güzel teknolojik kaydırıcı sentetik yağlardır.

Avantajı, motor koruma katkısı diye piyasada satılan yan ürünlere bu sayede ihtiyaç duymazsınız. Arabayı  çalıştırdığında örneğin mineral yağın devridaimi zaman alır. Buda motor parçalarındaki sürtünmeden dolayı  aşınmaya neden olur. Amma ve lakin sentetik bir yağın devridaimi hemen başlayarak motorun içindeki tüm hareketli parçaları korumaya derhal başlar.

Kusura bakmayın yine lafı uzattım ama kısaca motor yağında sentetik yağ kullanmanı öneriyorum.

Marka olarak ta belirteyim ama reklama girmesini istemem
-Mobil
-Shell
-BP Visco
-Castrol

Filtreler

Gelelim filtre seçimine. FIL markalı ürünleri seçmeni öneririm. Bu hem hava, hem yağ, hemde polen filtresi için geçerli. Yalnız yakıt filtresi bildiğim kadarıyla Honda'larda 2 adet. Biri şamandranın orada biride benzin pompasına yakın. Onu kendiniz çözün. Depo üzerindeki 100.000 km kullanılabiliyor diye biliyorum. Ama yanlışta biliyor olabilirim lütfen cehaletimi mazur görün. Kendimi hemen geliştireceğim. Ha birde filtre markalarında Eurofil var ama onun hala orijinal mi? yan sanayi mi olduğunu anlamış değilim :)

Bujiler

Gelelim bujilere. İşin en civcivli yeri. Tek tırnaklı mı olsun çift tırnaklı mı? Bu sorunun cevabı bana göre basit, enjektör yakıtı yanma hücresine püskürttüğünde yanmamış yakıt kalmasın istiyorsam kesinlikle 4 tırnaklı derim :) tabi onları fiyatı biraz daha yüksek ama şu anda tek tırnak standart buji kullanıyorsan önce çift tırnaklı bujiyi denemeni kesinlikle tavsiye ederim. Neden tavsiye ederim? Çünkü yakıtın yanmasını yani ateşlemeyi 2 katına çıkarmış olursun. Peki bu ne demek? Bu yanmamış yakıtın buhar olmasını engellemek anlamına gelir ki, yakıt tasarrufuna çok az da olsa katkısı olur. Malumunuz benzin 5 lirayı geçti, çıkarsalar 20 tırnak onu kullan derim.

Buji kabloları

Buji kablolarının değişim ömrünün olduğunu düşünmeyenlerdenim. Çünkü kurak bir iklimde araç kullanıyorsanız, buji kablolarının ömrünün daha kısa olacağına eminim. Kablo zırhının setleşmesi ve motor sarsıntısıyla sert zırhın soyulması buji kablosunu deforme eder ve en yakın metal parçasına ark yapar. Peki buji kablolarının hala kullanılabilir olduğunu nasıl anlarsın?

1. Buji kablolarından herhangi birini yerinden çıkar. (sadece buji tarafını)
2. kabloyu elinle bük. küçük bir C harfi yap. ve kıvrılan yerin sırt kısmını gözle kontrol et.
3. Kıvrılan kısımda çatlaklar görüyorsan hiç vakit kaybetme. Değiştir.
4. Kablo esnek ve gözle kontrolde hiçbir kırılma yada soyulma görmüyorsan yerine tak ve devam et.

Peki Emrah bey, sıkıntılı buji kablosu nelere sebebiyet verir?

1. Diyelimki 2. piston buji kablosu arızalı. Araç sarsıntılı çalışır.
2. Ateşleme sağlıklı olmadığı için çiğ yakıt kokusu alırsın.
3. Yine ateşleme sağlıklı olmadığı için araç fazla yakıt tüketir gideceğin yol mesafesi kısalır.
4. Yinede içim rahat etsin ben kabloları yenilemek istiyorum dersen kesinlikle ve kesinlikle orijinal kablo tavsiye ederim. Sakın Çin mallarına yönelme!

Herkese saygılarımla. Faydalı olmasını dilerim.
Çağdaş İNAY


Çevrimdışı iGNeLi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Puan +5/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çok yararlı oldu bunları dikkate alıcam triger kayısı konusunda tavsiyen var mı peki?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Çok yararlı oldu bunları dikkate alıcam triger kayısı konusunda tavsiyen var mı peki?

Triger en son ne zaman değişti? Bilgin varmı?


Çevrimdışı iGNeLi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Puan +5/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
En iyi ihtimalle aldığımız zaman yani yaklaşık 3-4 sene önce onun dışında bi değişim olmadı


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
En iyi ihtimalle aldığımız zaman yani yaklaşık 3-4 sene önce onun dışında bi değişim olmadı

O zaman değiştirmekte yarar var. Araç ile uyumlu alternatifleri ustan söyleyecektir. Fakat bana sorarsan varsa orijinal, yoksa en yakın kalitede olanını tercih et derim. Triger çünkü. Her zaman değiştirmiyoruz.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33