Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Jant&Lastik => Konuyu başlatan: FO-Admin - 19 Eylül 2013, 11:37
-
Kış lastikleri ile yazın yapılan fren testleri yaz lastiklerine göre daha uzun fren mesafeleri vermiştir. Aşağıdaki örnekte yaklaşık 3 mertelik bir uzama görülmektedir.Yazın 100 km/h hızda yapılan fren testinde durma mesafesi ;
- Kış Lastiği ile 41 metre
- Yaz Lastiği ile 38 metre
Ölçülmüştür. Gereğinde bu 3 metrelik fark hayat kurtarabilir. Bu nedenle kış lastiklerini yazın kullanmamak gerekir.Öte yandan kış lastiklerinin yaz lastiklerine göre daha pahalı olduğu da göz önüne alınacak olursa,bu kararın ekonomik olmadığı da ortadadır.
"YAZ LASTİKLERİ YAZIN, KIŞ LASTİKLERİ KIŞIN KULLANILIR"
-
;) :D :kucakla:
Kesinlikle kullanılmaz çok tehlikeli
-
+ yakıt sarfiyatı getirir kışlık lastiklerin yazın kullanımı. 100 üstündeki hızlarda frenleme mesafesi artıyormu acaba?
-
testlere göre 3 metre farkediyormuş.
-
Kesinlikle hayır!Kış lastikleri yumuşak olduğu için lastikler yaz ayında hemen eriyecek,eğrilecektir ayrıca fren mesafeniz uzayacaktır.
-
Sadece fren değil,kış lastiklerinin yağmurdaki performansları da yaz lastiklerine göre kötüdür. Kanalları sebebiyle suyun kaldırma kuvvetine karşı fazla direnç gösteremez ve hydroplaning dediğimiz olay gerçekleşir,direksiyon hakimiyetinde önemli kayıplara sebep olur.
Nisan'dan itibaren yazlıkları takar,keyfime bakarım valla,kışlık lastik hem gürültülü,hem fazla yaktırıyor hem de çirkin görünüyor :P
-
Sadece fren değil,kış lastiklerinin yağmurdaki performansları da yaz lastiklerine göre kötüdür. Kanalları sebebiyle suyun kaldırma kuvvetine karşı fazla direnç gösteremez ve hydroplaning dediğimiz olay gerçekleşir,direksiyon hakimiyetinde önemli kayıplara sebep olur.
Nisan'dan itibaren yazlıkları takar,keyfime bakarım valla,kışlık lastik hem gürültülü,hem fazla yaktırıyor hem de çirkin görünüyor[emoji14]
Ben şimdiye kadar arabalarim da 4 mevsim lastiklerini kullandım. İzmir için En uygunu o.
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
ben yazlıklara geçeli 1 hafta oldu mecburiyetten değiştirdim kışlıklar bayağı kötüydü iki kışlık alalım dedim almadılar bende değiştirdim artık cezalar şirkete :sigara:
-
Benim başıma gelmişti 1998 Accent'im varken yaz ayıydı önümdeki araçlar birden durunca bende durdum fakat arkadan gelen ticari taksi duramamıştı ufak çaplı zincirleme kaza olmuştu.Taksi şöförü sanki buzun üstünde geldim demişti lastikleride vakumlu lastikti.
-
Acil 4 lastik lazım :)
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
adı üzerinde yaz lastiği- kış lastiği. yaz lastiklerinin üretildiği malzeme 7 derece ve altına düştüğü zaman aşırı sertleşmektedir. bu nedenle de frenleme sırasında yola tutunması mümkün olmamaktadır. bu nedenle kış aylarında hava sıcaklığı 7 derecenin altında olan bölgelerde kesinlikle kış lastiği kullanılmalıdır. 4 mevsim lastikler ise ne yaz lastiği kıvamında nede kış lastiği kıvamında olmaları nedeniyle sıcaklığın hele ki Ankara gibi 0 derece altına düşmesi durumunda olan bölgelerde kesinlikle tavsiye edilmemektedir. aynı şekilde hava sıcaklığı aşırı sıcak olan bölgelerde yine 4 mevsim yaz aylarında çabuk yıpranmaktadır. ülkemizde genellikle aralık ayı başında ve nisan başında zorunlu lastik değişimi yapılır. hele ticari sınıf araçlarda kesinlikle bu tarihlere dikkat edilmeli aksi halde baya cezalar büyük. ayrıca 4 mevsim lastiklerin yağmurlu havalarda performansının yaz lastikleri kadar iyi olmadığı iddaa edilmektedir.
bir diğer hususta önleri değişeyim arkalar kalsın gibi bir düşünce kesinlikle yanlıştır. araçlar kızaklamaya ön fren tutunca arkadan başlar. ayrıca aracın hareketli kısım dediğimiz parçaları daha çabuk deformasyon olmaktadır.
kazasız günler dilerim......
-
adı üzerinde yaz lastiği- kış lastiği. yaz lastiklerinin üretildiği malzeme 7 derece ve altına düştüğü zaman aşırı sertleşmektedir. bu nedenle de frenleme sırasında yola tutunması mümkün olmamaktadır. bu nedenle kış aylarında hava sıcaklığı 7 derecenin altında olan bölgelerde kesinlikle kış lastiği kullanılmalıdır. 4 mevsim lastikler ise ne yaz lastiği kıvamında nede kış lastiği kıvamında olmaları nedeniyle sıcaklığın hele ki Ankara gibi 0 derece altına düşmesi durumunda olan bölgelerde kesinlikle tavsiye edilmemektedir. aynı şekilde hava sıcaklığı aşırı sıcak olan bölgelerde yine 4 mevsim yaz aylarında çabuk yıpranmaktadır. ülkemizde genellikle aralık ayı başında ve nisan başında zorunlu lastik değişimi yapılır. hele ticari sınıf araçlarda kesinlikle bu tarihlere dikkat edilmeli aksi halde baya cezalar büyük. ayrıca 4 mevsim lastiklerin yağmurlu havalarda performansının yaz lastikleri kadar iyi olmadığı iddaa edilmektedir.
bir diğer hususta önleri değişeyim arkalar kalsın gibi bir düşünce kesinlikle yanlıştır. araçlar kızaklamaya ön fren tutunca arkadan başlar. ayrıca aracın hareketli kısım dediğimiz parçaları daha çabuk deformasyon olmaktadır.
kazasız günler dilerim......
Kesinlikle. Katılıyorum
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi