Çelik kafes

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Konunun tam başlığını buldum sanırım :) Yeni bir araç almayı planlıyoruz.Zamanı belli değil henüz, o yüzden marka veremicem.Ama şimdiden araç için planlarım var.Araç için ilk olarak çelik kafes modifikasyonu düşünüyorum.Malum haberlerde gazetelerde bir çok kazaya şahit oluyoruz.İnsanlar araçlarında sıkışarak can veriyorlar.Bende güvenliği arttırmak için böyle bir yola başvurucam sanırım.Allah kimseye kaza yüzü göstermesin temennimiz bu fakat yinede kaza geliyorum demiyor.Çelik Kafes ile ilgili bütün üyelerimizin teknik ve mekanik bütün bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum.benim kendimce bazı meraklarım var bu konu ile ilgili.
1.Bilimsel olan bilgiler arz ediyorum (aracın kaza sırasında oluşması gereken esnekliklerine etki edermi etmezmi, kaza yapıldığındaki o enerjinin emilmesine etki edermi etmez mi, yararları ve zararlarını teknik bilgilerini vs.)
2.Çelik kafesi ralli yarışlarında ve birçok yarış sporlarında görüyoruz.uygulamada arka koltuklar iptal ediliyor.bu kafes uygulamasını 4 kapılı bir araca aracın günlük kullanımını etkilemeden nasıl uygulanabilir ve arac nasıl daha fazla saglamlastıralabilir.
3.Yasal durumları nelerdir ?

Şimdiden herkese teşekkürler
0534-701-35-62



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Konu kaporta bölümüne alınmıştır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Teknik olarak düşündüğün zaman,kafessiz aracın çarpışma anında darbeyi emerek yumuşatmasıda, araç içindeki insanların daha az zarar görmesine fayda sağlayacaktır.

Sedan araçlardada uygulanabilir. Carbon malzeme tercih edilebilir ama nakitle doğru orantılı. Fakat bunun araçta olması, aracın kaza anında katlanmayacağı anlamına gelmez. Bu kafeslerin birde ev tipleri var.  Deprem kafesi diye geçer. O kafeslerinde belli bir tonaja dayanma gücü vardır.


Yasal prosedüre gelince. Araç ağırlığını artıracağın için TÜV'den geçmez araç. Yapısal değişikliği ruhsata işletme gerekir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Konunun tam başlığını buldum sanırım :) Yeni bir araç almayı planlıyoruz.Zamanı belli değil henüz, o yüzden marka veremicem.Ama şimdiden araç için planlarım var.Araç için ilk olarak çelik kafes modifikasyonu düşünüyorum.Malum haberlerde gazetelerde bir çok kazaya şahit oluyoruz.İnsanlar araçlarında sıkışarak can veriyorlar.Bende güvenliği arttırmak için böyle bir yola başvurucam sanırım.Allah kimseye kaza yüzü göstermesin
temennimiz bu fakat yinede kaza geliyorum demiyor.Çelik Kafes ile ilgili bütün üyelerimizin teknik ve mekanik bütün bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum.benim kendimce bazı meraklarım var bu konu ile ilgili.
1.Bilimsel olan bilgiler arz ediyorum (aracın kaza sırasında oluşması gereken esnekliklerine etki edermi etmezmi, kaza yapıldığındaki o enerjinin emilmesine etki edermi etmez mi, yararları ve zararlarını teknik bilgilerini vs.)
2.Çelik kafesi ralli yarışlarında ve birçok yarış sporlarında görüyoruz.uygulamada arka koltuklar iptal ediliyor.bu kafes uygulamasını 4 kapılı bir araca aracın günlük kullanımını etkilemeden nasıl uygulanabilir ve arac nasıl daha fazla saglamlastıralabilir.
3.Yasal durumları nelerdir ?

Şimdiden herkese teşekkürler


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


Benim bildiğim kadarı ile darbe emilimi kırmızı oklar yönünde kırmızı dik çizgiye kadar sağlanıyor ve orada bitiyor.Kırmızı bölgedeki emilimi etkilemeden mavi çizgili bölgeye çelik kafes uygulanırsa bence yolcuların alıcağı zarar azalır diye düşünüyorum.Eğer kırmızı bölgeye de uygulanırsa ön bölümde darbe emilimi olmiyacağı için  yolcular direkt olarak darbeye maruz kalırsa zarar görür diye düşünüyorum.Sonuç olarak sadece kabine uygulanıcak kafes tamamiyle pozitif olur kanısındayım.Ve paylaştığınız resimdeki araç standart kabin ve paneller bozulmadan + arka koltuklar sökülmeden uygulanmış gibi gözüküyor.tam düşündüğüm gibi.
0534-701-35-62


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yalnız şuda var, çelik kafes burundan çarpmalar için değil, takla atma, yanal darbe, arka darbe ve tavan göçüğünü de engeller. Zaten dikkat ettiysen bende burundan bagaja kadar kafes paylaşmadım ;) sadece yolcu kabininde koruma var.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Benim bildiğim kadarı ile darbe emilimi kırmızı oklar yönünde kırmızı dik çizgiye kadar sağlanıyor ve orada bitiyor.Kırmızı bölgedeki emilimi etkilemeden mavi çizgili bölgeye çelik kafes uygulanırsa bence yolcuların alıcağı zarar azalır diye düşünüyorum.Eğer kırmızı bölgeye de uygulanırsa ön bölümde darbe emilimi olmiyacağı için  yolcular direkt olarak darbeye maruz kalırsa zarar görür diye düşünüyorum.Sonuç olarak sadece kabine uygulanıcak kafes tamamiyle pozitif olur kanısındayım.Ve paylaştığınız resimdeki araç standart kabin ve paneller bozulmadan + arka koltuklar sökülmeden uygulanmış gibi gözüküyor.tam düşündüğüm gibi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
içindeki adamın aklından zoru var...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
300km hızla giden aracın Çelik kafes test videosu
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=bkrhkjigv0a7og1enn6n69scci"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=bkrhkjigv0a7og1enn6n69scci"><b>Giriş Yap</b></a>


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Arabanın markasını merak ettim. Yine iyi tek parça kaldı

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
galiba  :D :D :D
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
içindeki adamın aklından zoru var...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
300km hızla giden aracın Çelik kafes test videosu
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=bkrhkjigv0a7og1enn6n69scci"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=bkrhkjigv0a7og1enn6n69scci"><b>Giriş Yap</b></a>


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bazı forumlarda çelik kafes darbe emilimini engeller yolcular darbeye daha çok maruz kalır tarzında yazılar okudumda okuduklarımın mantıksız oluşunun onayını resimle birlikte sizle pekiştirmek istedim ^_^ ayrıca kafesin burundan çarpmalar da hasar emiliminin sınırı olarak bildiğim kırmızı dik çizgiden ok yönünde kabinin içine doğru ilerlemesinede engel olucağını düşünüyorum.yani çizgiden ileri geçmemeli teknik olarak.mesela sizin paylaştığınız resimde sol önden sağ öne bir boru yok panel içinden oda eklenebilir öden gelicek hasarlarda sıkışmayı önlemek için
0534-701-35-62


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
darbeyi kabinde absorbe ediyor o mantık doğru. yani farklı forumlarda dediğiniz olay bencede çok mantıklı. darbe tek noktada değil, burundan arkaya her yerde dağılmalı. bir balonu yere atın, birde karton kutuyu ;) farkı anlarsınız. hangisinin içinde olmayı tercih ederdin diye sorarsan bir balonda olmak daha mantıklı. :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bazı forumlarda çelik kafes darbe emilimini engeller yolcular darbeye daha çok maruz kalır tarzında yazılar okudumda okuduklarımın mantıksız oluşunun onayını resimle birlikte sizle pekiştirmek istedim ^_^ ayrıca kafesin burundan çarpmalar da hasar emiliminin sınırı olarak bildiğim kırmızı dik çizgiden ok yönünde kabinin içine doğru ilerlemesinede engel olucağını düşünüyorum.yani çizgiden ileri geçmemeli teknik olarak.mesela sizin paylaştığınız resimde sol önden sağ öne bir boru yok panel içinden oda eklenebilir öden gelicek hasarlarda sıkışmayı önlemek için


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
ozmn çelik kafeste kutu gibi değil balon gibi olmalı bazı bağlantı yerlerinde esneklik sağlanabilir belki.kafes şekli kaza sonrasında bozulmaz ezilme göçmeleri önler aynı zamanda da aracın darbe emilimini engellemez ?


 siyah bölgelere amortisör tarzı bir şey uygulanabilir ?
0534-701-35-62


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
ooo daha riskli olur, gergiye gelip mancınık gibi canlılara çarpma ihtimali ! of of of :D naptın :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ozmn çelik kafeste kutu gibi değil balon gibi olmalı bazı bağlantı yerlerinde esneklik sağlanabilir belki.kafes şekli kaza sonrasında bozulmaz ezilme göçmeleri önler aynı zamanda da aracın darbe emilimini engellemez ?


 siyah bölgelere amortisör tarzı bir şey uygulanabilir ?


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
ya biz standart bi kafesi yaparız ölümümüz allaha kalmış yapıcak bişey  yok ozmn :D .abi baksana adam 300 km ile takla atıyo utanmasa kalkıp yüricek bize 90 100 km ile hiç bişi olmaz ozaman, eceli karıştırmazsak :D
0534-701-35-62


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Tedbir kuldan, takdir Allah'tan elbette. Yapmayı planlıyorsan, hafif güçlü alaşımla yaptırmak tehlikeyi azaltır ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ya biz standart bi kafesi yaparız ölümümüz allaha kalmış yapıcak bişey  yok ozmn :D .abi baksana adam 300 km ile takla atıyo utanmasa kalkıp yüricek bize 90 100 km ile hiç bişi olmaz ozaman, eceli karıştırmazsak :D



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33