Benzeri bir hadise ben araç bakarken olmuştu. Almaya niyetlendiğim aracın tramer kaydı yok. Kaportacıya götürdüm, kazası ve değişen parçası da yok. Lakin araç 4 kat boyalı çıktı. Kaportacının söylediği, araç fabrika boyasıyla boyanmış. Hatasız boyanmış yani. Lakin gel gelelim bunun dezavantajı varmı diye sorduğumda, eğer basit bir göçük oluşursa kaportayı çektirdiğimiz zaman boya öbek halinde elimizde kalır, yeniden boyanması gerekir dediğinde almaktan vazgeçtim.
Sıfır km Fiesta alırken de boya kalınlığında farklılıklar olduğunu arabayı almadan önce kalibrasyonla farkettim. Lakin boya kalınlığının sizinde belirttiğiniz gibi belirli sınırlar arasında olması normal. Yalnız kapıda çıkan ciddi farklılık yeniden boyandığına işaret ediyor. Aradan zaman geçtiği için birşey iddia etmekte zor. Kaldı ki daha önce sıfır araçta Doğuş şanzıman arızasını bile kabul etmemişken, bu durumu kesinlikle kabul etmez.
Bana sorarsanız bu durumu Doğuş'tan belgelendirmeye çalışın. Yani fabrikasyon olarak boyanmıştır gibi basit bir belge. Alabilirseniz tabi. Alamazsanız, bu sorunu satacağınız kişiye izah ederek aracı satmak kalıyor. Sıkıntılı durum...
2016 yılı Ekim başında Doğuş Otomotiv'den sıfır araç aldım. Dün ihtiyaçtan dolayı aracımın satışı için bir kişi ile anlaştım. Araba 2000 Km'de fakat alıcı ekspertiz yaptırmak istediği için birlikte oto sanayiye gittik.
Yapılan değerlendirme sonucu aracın genelindeki boya mikron değerleri 180- 220 arasında değişiyor fakat ekteki resimde görebileceğiniz gibi sağ arka kapının mikron değeri 500'ün üzerinde. Eksper boyanın fabrika boyası olduğu Türkiye'de herhangi bir müdahale yapılmadığını da belirtti.
Bu bilgiler sonrasında aracı almaya aday kişi vazgeçti.
Bu konuda uzman olan kişilerin yönlendirmelerini bekliyorum. Ne yapmalıyım.