09 Peugeot 607 2.7 HDi V6

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı reyemrahan

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 276
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Emrah YILDIZ
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Allah kaza bela vermesin,  maşallah :-D

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi




Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin tam bir keyif aracı
Teşekkür ederim , cümleten kazadan , beladan korusun rabbim.
Evet araç E Class olduğu için doğrudan konfor ve keyife hitap ediyor.

Allah kısmet ederse ömür boyu binicem Leo'ya.
Evet ismini daha önce söylemiştim size Aslan katogorisinden en babası olduğu için adını Leon koyacaktık , kesin klişe olacağını tahmin ederek daha özel bir isim olan Leo'yu koyduk ailecek. [emoji4]
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Allah kaza bela vermesin,  maşallah :-D

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi
Teşekkür ederim çok sağolun.

Bu arada arkadaşlar araç hakkında merak ettiklerinizi sorabilirsiniz.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Leo'nun üzerinde 2012 çıkışlı Michelin lastikler vardı ve berbat durumdalardı.

Yanaklarda dahi müthiş çatlamalar vardı.

Görselleri verelim ;



Durum bu kadar vahim olunca vakit kaybetmeden can öncelikli sürüş güvenliğimi düşünüp , aynı ebatlarda takım Continental lastik siparişi verdim.

Bir aksilik olmazsa yarın lastikleri yenileyeceğim.


Birde Polen Filtresi Carbon olduğu için koku yapmasada 2012 tarihli olması yenilemeye teşvik etti.



Buna ilave bitmiş ön silecek takımını da servise giderek sipariş ettim.
Bu araca uygun silecek Türkiye'de bulunmuyor, Carbon Polen Filtresi zaten hiç yok , klasik replica merdiven altı filtreler var onları zaten kullanmam.

O yüzden mecburen 1 ay boyunca Fransa'dan gelmesini beklicez.

Hazır bahsi açılmışken şunu da söyleyeyim aracı almadan önce Ilıcak Peugeot Bayi ücretsiz olarak periyodik bakımını yapmışlardı, fakat dün kaputu açtığımda hava filtresinin değişmemiş olduğunu farkettim ve durumu anlattım. Onlarda hava filtresi ellerinde olmadığı için Fransa'dan sipariş ettiklerini söylediler.
Kısaca parçası Türkiye'de yok , periyodik bakım için bile 1 ay önceden parça siparişi vermek gerekiyor.
Bu tür araçlar hususi binicilerden alınmaz, daha önceki sahibi Peugeot, Honda ve Ford bayi sahibi olduğu için tüm bakımlarını serviste düzenli olarak yaptırmış. (Mesela yağ ve direksiyon hidrolik yağı 7 yaşında araç olmasına rağmen 4 kez değişmiş)
+ En önemlisi hayatında sanayi görmemiş.
Durum böyle olmasa almazdım.
Bu araçları Türkiye'de yürütmek bir mesele açıkça söylüyorum.




LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bugün miladını çoktan doldurmuş eski Michelin lastikleri sipariş ettiğim Continental lastikler ile yeniledim.

Eski lastiklerin görsellerini verelim ;




Bunlarda sipariş ettiğim lastikler ;




Teknik Veriler ;



Continental Conti Sport Contact 5
Araç boş ağırlık olarak bile oldukça ağırken birde 4 kişi bindiği zaman 2 ton'a yakın bir yük çıkıyordu ortaya o yüzden (Ekstra Yük Taşıma Kapasiteli) XL versiyon ve (300 km/h) sürat uygunluğu olan 98 Y hız endeksli lastik tercih ettim.



Bağımsız bir kuruluş olan ADAC bünyesinde yapılan testlerde , 225/50/R17 ölçülerinde en iyi lastik olduğu ortaya rahatlıkla çıkıyor.

Test Sonuçları ;







Ayrıca özellikle satış sorumlusuna rafta kalmamış 2016 üretimi lastik göndermelerini rica etmiştim , ricamı dikkate almışlar.



Lastik değişimi evreleri ;



Vee Brembo imzalı 3 pistonlu fren sistemi ;
Ön fren diskleri 325 mm
Arka fren diskleri 285 mm



Fren performansı aşırı derecede iyi zaten başka türlü neredeyse 2 tonluk Leo'yu durdurmak bir mesele haline gelirdi.


Bunlarda eski lastikler berbat durumda evet ; [emoji4]




Ve Continental lastiklerimizin Leo'ya montaj evresi ;



Sonuca gelelim...

Neden Continental ?

Piyasada daha iyi bir lastik markası görmüyorum.

Neden Michelin değil ?

Oda ne kadar başarılı bir lastik olsada Türkiye yollarına adapte olamayacak kadar esnek yanaklara sahip , kısaca uzun ömürlü değiller.

Miladını doldurmuş eski lastiklere kıyasla ne gibi olumlu farklar var ?

+ Konfor seviyesi ve süspansiyon sönümlemesi %20 iyileşti, kısaca pamuk gibi oldu.
+ Lastik ve yol sesi %30 iyileşti oda sıfıra indiğini simge ediyor.
+ Sert frenlemede devreye giren ABS artık hiç devreye girmiyor.
+ Fren seviyesinde iyileşme oldu.
+ Kick down kalkışlarda ön tarafın torq steer etkisi yapıp sağa sola çekmesi minimize edildi.
+ Yakıt tüketimi de muhtemelen düşmüştür gözlemlemedim ama.

Neden kış lastiği tercih etmedim ?

Ocak ayında ön tekerlere tekrardan en iyi modelinden Continental marka kış lastiği taktırıcam , yazlık lastikleri de güzelce yıkayıp yaza kadar balkonumda istifliycem.

Evet arkadaşlar bu sayede can güvenliğimizi sağlama almış oldum ve Leo ile rahat rahat gözüm kapalı seyahat edebilicem.

Beni takip ettiğiniz için teşekkürler.

Şimdilik bu kadar devamı gelecektir...



LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bilgilendirici bir yazı olmuş teşekkürler. Ancak lastiklerinizi balkonda saklamanızı tavsiye etmem. Vakumlu torbalarda güneş görmeyen serin bir yerde saklamanızı öneririm. Lastiklerin deforme olmaması için. Yine de araştırın o şekilde yapın.
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı reyemrahan

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 276
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Emrah YILDIZ
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Tekrar maşallah diyelim,  iyi günlerde kazasız belasız kullanman dileğiyle...

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bilgilendirici bir yazı olmuş teşekkürler. Ancak lastiklerinizi balkonda saklamanızı tavsiye etmem. Vakumlu torbalarda güneş görmeyen serin bir yerde saklamanızı öneririm. Lastiklerin deforme olmaması için. Yine de araştırın o şekilde yapın.
Teşekkür ederim. :)
Aslında tam olarak söylediklerinizi bende uygulamayı düşünüyordum.
Tavsiyeleriniz için ayrıca teşekkür ederim.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Tekrar maşallah diyelim,  iyi günlerde kazasız belasız kullanman dileğiyle...

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi
Teşekkür ederim. :)

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Periyodik bakım esnasında ellerinde olmaması sebebiyle servis hava ve polen filtrelerini değiştirememişti , birde arka pandizot eşya bölmesi kapağı kullanılmaz vaziyetteydi  , daha önce siparişi verilmiş olmasına karşın Türkiye'de parçası bulunmadığı için Fransa'dan tedarik edilmesi beklenmişti.
20 gün sonrasın da ise parçalar elime ulaştı.

Buna ilave olarak silecek takımı da oldukça yıpranmıştı ,  yine OEM tercih ederek , Fransa'dan beklemek istedim.

Sileceklerinde geldiğini öğrenince, hemen servise gittim.  :)

Silecek değişimi ;




Made İN France yazısı bile Fransız'ların ne kadar milliyetçi olduklarını açıklıyor.  :cool:

Hava ve Polen filtresi değişimi ;



Bu arada eski polen filtresini daha önce kontrol etmiştim ve oldukça temizdi.
Bende bana vermeleri için ricada bulundum , sonrasında ise temizleyip kaldırdım.  :)

Görseller ;







Filtreyi Carbon kullanmaları, takdire şayan bir incelik.  :eek:
Not : Polen filtresinin tam olarak konumunu resimde paylaşıyorum , montaj kısmının oldukça rahat yapılabileceği bir yer olduğunu söyleyebilirim.


Lastik değişimi esnasında farkettiğim bir şey daha vardı , sağ arka tarafta ki jant'ın göbek kısmında bulunan arma yok olmuştu , ellerinde varmıdır diye sormak istedim ve şans işte stock'ta yalnızca bir tane çıktı.  :D

Hemen değiştirdim ;




Geriye bir tek arka pandizot eşya bölmesi problemi kalmıştı, onun da eski görsellerini paylaşalım.






Her zaman gelinmez , değişimi yapalım dedim ,  fakat ortalama 3 saatlik bir iş olduğunu öğrenince, eşya bölmesi setini yanıma alarak, oradan uzaklaştım.  :)





Devamı gelecektir.





LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı kyildirimays

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 123
    • Puan +30/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Kaan Yıldırım
  • Marka: Chevrolet
  • Model: Sonic
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Hayırlı olsun

LG-H500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslan bu maşallah emeğe saygı (abi bir tur versene)😀maşallah

E5303 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim. [emoji4]
Yapım gereği araçlarıma manevi bir bağla bağlanırım , dolayısıyla Babam istese vermem. [emoji3]
Ama geliniz Malatya'ya gezdirebilirim.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hayırlı olsun

LG-H500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim. [emoji3]

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Periyodik bakımın tüm bileşenleri değişmişti , depoda ki yakıtta oldukça azalmıştı.

Aklımda ki soru işaretlerine çözüm bulabilmek için 80 litrelik depoyu , doldurdum.




Şehir içi yakıt tüketimi ortalaması ;



Bakalım bu tüketim değeri ile Leo bizi ne kadar idare edicek, ilerleyen günlerde öğrenmiş olucaz.  :D

Hoşçakalın. 

Devamı gelecektir.




LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Scoobz

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 208
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Can Arıkan
  • Yakıt Tipi: Benzin
Şehir içi 60-65kuruş fazla yakıt tüketimi, performanslı mı kullanıyorsun yoksa normal mi?


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Şehir içi 60-65kuruş fazla yakıt tüketimi, performanslı mı kullanıyorsun yoksa normal mi?
Soğuk motor işe git , gel normal aslında.
Yinede hava filtresi değiştikten sonra yakıt 2 litre yani 11 sularına indi şuanda.
EGR Valfi'de arızalı birazda o etkiliyordur.

Genellikle sakin kullanırım ama , bazen gazladığım da oluyor tabi ki. [emoji4]

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam
İç sirkülasyon aktif olduğu halde , iç mekana dışarda ki egzoz , kötü kokular vs. geliyordu.
Sebebi ise serviste ki arkadaşlar polen filtresini değiştirirken tırnaklarını tam oturtamamış , söktüğüm zaman anladım.




Sorun çözülmüş oldu , birde elim değmişken motor içerisinde ki plastik aksamı temizleyip , badem yağı ile patlattım.  :)



Aynı zamanda sıvı kontrollerini yaptım.
Daha önce servise gidip soğutma suyu antifirizi kontorlü yaptırmıştım , -45 derece çıkmıştı.
O yüzden yenilemedim...

Cumartesi yapacak bir şey bulamayınca iç mekanı da tekrardan temizledim.




Leo'yu yıkamadan olmazdı.  :)


Lastik değişimi esnasında çok kirlenen jantları temizledim, lastikleri de badem yağı ile patlattım.




Daha önce ki sim kart projemi de tekrar hayata geçirmek için ikiz kart temin ettim.

Görseller ;








Proje tamamlanmıştır ;






Araç telefonu fonksiyonlarına gelirsek ;

# Arama cevap , red.
# Arama yapma
# Sim kart içerisine kopyalanmış rehberi kullanabilme.
# Mesaj alma , mesaj atma.
# Ve sesli mesajları dinleyebilme
# Sesli komut

Bu kadar iyi şeyden sonra Leo'yu ödüllendirmek için Madam Coco'dan yastık aldım ona. 





Devamı gelecektir.




LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı reyemrahan

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 276
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Emrah YILDIZ
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
;-) yahu sen arabayla aşk yaşıyorsun sanki ;-) maşallah maşallah..  İnan hayatımda senin gibi arabası ile ilgilenip sonra bide ödül olarak yastık alan bir kişi daha görmedim!  Tebrikler gerçekten,  tekrar tekrar maşallah, nazarımız değmesin...

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33