Selam
Nokian kış lastikleri sonunda geldi.
Ama öncesinde kısa bir bilgilendirme , yapalım.
Nokian bir Finlandiya markası olup , tarihte ilk kış lastiklerini üreten bir kuruluştur , köklü bir geçmişe sahiptir.
Kış lastiği üretim tekniklerinde , çok fazla bilgi birikimi ve tecrübeye sahiptir.
Kısaca özeti ;
İncelemelerini yaptığım ADAC bünyesinde ki başlıca testlerde de , yazdıklarımı kanıtlayabilecek nitelikte başarılar göstermiş.
Hadi , kıyaslama yapalım ;
Benim yazlık lastiklerimin üzerinde ki etiket değerleri ;
# (Conti Sport Contact 5)
Evet çok başarılı sonuçlar, haklısınız.
Fakat Continental kış lastiği serisinde, o kadar iddialı değerler sunamıyor ne yazık ki.
İlgili markanın şu anda piyasada ki en iyi kış lastiği.
# (Conti Winter Contact TS860)
#(Nokian WR D4)
Şaşırtıcı , değil mi ?
Bir kış lastiği , yaz lastiğinden daha sessiz olabiliyormuş
Sonuç bu kadar net olunca , Malatya'da yetkili bir bayisi olmadığı için , hepsiburada.com aracılığıyla , siparişte bulundum.
Fabrikasyon ebattan devam ederek ve yine özel sipariş olmasının ayrıcalığıyla , en iyi özelliklere sahip olan modeli tercih ettim.
Açılım isteyeceksiniz normal olarak
, 225/50/17 98 XL (Ekstra yük taşıma kapasiteli) , V (240 km/h endeksli).
Piyasada ki çoğu kış lastiği H etiketli olup 210 km/h'a kadar güvence verebilir.
6 günlük bir beklemenin ardından , nihayet elime ulaştılar.
Tabi ki 2016 tarihli.
Geleneksel , etiket çekimlerim.
Vakim kaybetmeden, Ilıcak Peugeot servisine giderek, lastik değişimini gerçekleştirdim.
Görseller ;
Bu arada , düşük tempolu kullanımlar da veya park ederken , fren eylemiyle ortaya çıkan , beni de fazlasıyla rahatsız eden , arka fren balata'sının oluşturduğu tiz çığlıklardan kurtulabilmek için , kontrollerin yapılmasını sağladım.
Balataların bittiğini zannediyordum , fakat harhangi bir sorunun olmadığını , yalnızca temizlenmesi gerektiğini söylediler.
Dikkate alarak , gerekli işlemi başlattım.
OEM balatalar var üzerinde , fren sisteminde yan sanayiye, kesinlikle hayır.
Devam ediyorum.
Keyifli geçen bir kaç saatin ardından , kışlık lastiklere geçişimizi yaptık.
Kardeşim , bana bu keyifli dakikalar da , zorla hayranı olduğu 3008 ile çekimler yaptırdı.
Leo ile birlikte çekim istemez mi hiç , soytarı.
Yazlık Continental lastikleri , Leo'yu kirletmemesi için özenle poşetleyerek , içeriye yerleştirdik.
Geriye bir tek problem kalmıştı , eve taşımak.
Sonuca geliyoruz , yaşanılan farklar ;
# Continental'e kıyasla daha yumuşak yanaklara sahip olduğu için , Leo Airmatic sistemli Mercedes-Benz konforu'nu , muazzam şekilde yaşatmaya başladı.
Şaka yapmıyorum tabi ki.
# Lastik gürültüsü , hmm öyle bir kalem yazmama gerek kalmadı artık.
# Leo ve çekirdek ailem kış mevsimlerin de artık güvenli yol olacak.
Şimdi başka bir çalışmaya geçiş yapalım.
Fransız araçları genelde , trim sesleriyle biliniyor olmasına karşın Leo'nun böyle bir sorunu yoktu.
Bir istisna hariç...
Vites çerçevesi , rahatsızlık seviyesinde olmasa da takıntı işte , öylece kendi haline bırakamazdım.
Muhtemel ses yapabilecek bölgelere , çok önceden almış olduğum süngerli malzeme ile müdahalede bulundum.
Montaj aşamaları ;
Böylece , sesten kurtulmuş oldum.
Bakın birde kimi gördüm , ufaklık.
Kargo koşturmacası ile uğraştığım için yeni sahipleriyle çok fazla konuşamadım.
Kazasız , belasız kullanırlar umarım.
Devamı gelecektir...
LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi