09 Peugeot 607 2.7 HDi V6

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Lastik etiketindeki veriler güzel. 69 db yağmurda yol tutuşu da iyi. iyi günlerde kullanın.



Çevrimdışı reyemrahan

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 276
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Emrah YILDIZ
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kazasız belasız kullanman dileğiyle kardeşim...  Allah gördüğün göremediğin belalardan esirgesin...

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Hayırlı olsun

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Lastik etiketindeki veriler güzel. 69 db yağmurda yol tutuşu da iyi. iyi günlerde kullanın.
Teşekkür ederim
Rabbim kimseye kaza , bela yaşatmasın.
Eksik olma. [emoji4]

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kazasız belasız kullanman dileğiyle kardeşim...  Allah gördüğün göremediğin belalardan esirgesin...

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi

Çok teşekkür ediyorum.
Cümlemiz için geçerli.
Rabbim kaza bela kimseye yaşatmasın.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hayırlı olsun

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkürler Hüseyin Bey. [emoji3]

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Yoğun bir hafta içi temposu içerisinde olmam sebebiyle , paylaşımlarını yapamadığım neredeyse 2 haftalık birikimi sizlere sunuyorum , iyi seyirler.  :)

Kışlık lastiklere geçiş yapmam sonrası , jantlar değişim esnasında çok kirlenmişti.
Genel anlamda Leo'da çok kirliydi.

Hafta sonunu fırsat bilip genel bir temizlik yaptım.



Lastik taşımacılığı için kullandığım bagaj ve  arka koltuk sırtlıkları kötü durumdaydı , bende süpürgeyi aşağıya indirip detaylı bir iç mekan temizliği ile işe başladım.  :)


Sonrasında motor bölümüne geçtim.  :)


Kapanışı da Leo'yu yıkayarak yaptım.  :D



Lastikler ve jantlar çok daha berbat durumda oldukları için daha fazla ilgi göstermek zorundaydım.
Bazı konular da badem yağı çok işe yarıyor.  :)





Çekimlerinde ekstra ilgi göstermeye çabaladığım, görseller ;





Temizlik bununla da bitmedi tabi ki , evde beni bekleyen bir takım yaz lastikleri vardı.  :(



Saklama koşulları çok önemliydi , aksi taktirde yapısında bozulma , amiyane tabirle bayatlama riski vardı.

Dikkat edilmesi gerekenler ;

# Güneş ışığına doğrudan temas etmemeli.
# Ortalama 20-25 derece hava sıcaklığın da ve dik bir şekilde muhafaza edilmesi gerekiyor.

Banyo da duş aldırdım kendilerine.  :) 
Çok yoruldum ve inanılmaz zamanımı aldı.  :(


Arada reklam filmi bile çektik.  :D


Bakalım nerden tanıdık gelecek.  :D  :D  :D

Sonra da paketledim ve odamın içerisinde ki en uygun bölüme yerleştirdim.


Anneler hiç bir zaman boş durmaz , kamufle etmek için bir çözüm geliştirdi.  :D



Aradan geçen bir kaç günün ardından....
Sonunda beklediğim oldu , kar yağdı.  :D



Çok özlemişiz kar'ı , doyasıya oyun oynayıp kendimizden geçtik , kardeşimle.
Ta ki parmaklarımız tamamen uyuşuncaya kadar.
 :D



Bu arada Leo neler yapıyordu , görelim.







Nokian kış lastiklerini tecrübe etmek için bizede bir fırsat oldu aynı zamanda.



Fransız müziği eşliğinde Leo ile bir gece gezmesine çıkıp , terapi yapmadan olmazdı.  :)



Ortaya bir sonuç çıkaralım ;

Muazzam , buz ve ıslak kar üzerinde kullanma olanağım oldu , bir defaya mahsus patenaj bile çektiğine şahit olmadım , fren performansı ve direksiyon hakimiyeti hususunda da en ufak problem de yaşamadım.  :)
O kadar rahat ilerleme imkanı sağlıyor ki , en kötü şartlarda bile kuru zeminde gidiliyormuş kadar rahat ve huzur verici.

Şiddetle tavsiye ederim.
Teşekkürler Nokian.

Devamı gelecektir.




LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Reklam filmiyle kar manzarası harika olmuş. :) :) Temizlik güzel olmuş. Ellerine sağlık.


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Reklam filmiyle kar manzarası harika olmuş. :) :) Temizlik güzel olmuş. Ellerine sağlık.
Çok teşekkür ederim , eksik olmayın. [emoji3]
Beğendiğine sevindim.


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam

Sancılı bir bekleme evresinin ardından ,  EGR Valf'i sonunda elimize ulaştı.  :)

Ama öncesinde , sonucunu merakla beklediğiniz , şehir içi yakıt tüketimi paylaşımını sizlere sunmak istiyorum.

Annem hafta içi her sabah , kötü hava şartları sebebiyle , yaklaşık iki kilometre uzaklıkta ki iş yerine gidip gelme mecburiyetinde kalıyor ki , çok kısa bir mesafe olduğu için , Leo ancak zengin karışım ile yolculuğunu tamamlayabiliyor.  :)

Herşeye rağmen
80 litrelik tam dolu depoyla , neredeyse 800 kilometrelik bir menzil sunmayı başardı.  :)
Ortalama yakıt tüketiminin de 10 ila 11 litre arasında olduğunu söyleyebilirim.


Yani neredeyse , 2.000 cc dizel araçlar ile mukayese edebilecek seviyede , 2.7 V6 Bi-Turbo bir araç olduğunu dikkate alırsak , verimli olduğunu düşünüyorum.  :)

Bunun yanında birde , yakıtı Shell'den almıştım ve memnun kalmamıştım.
Çok kısa vadeli bir sarfiyatı olduğunu gözlemledim.
Bu sebepten ötürü , akaryakıt istasyonumu değiştirip , birazda milliyetçilik duygumun kabarmasıyla Total'e geçiş yaptım.  :)

Malatya bölgesinde üç tane Total bayi'si vardı.
İçlerinden bana göre en düzgün ve içime siner cinsten olanı , tercih ettim.



Artık Leo ile , yeni akaryakıt istasyonumuz.

Yine de deneme amaçlı , 50 liralık yakıt aldım.

Devam ediyorum...

EGR (Egzoz Gazı Resirkülasyonu)  :)   
Emisyon için gerekli bir parça olmasına karşın , biraz olsun performans artışı yada arıza yapması sebepleriyle , devre dışı bırakılan , fabrikasyon ekipmanlardan ilkidir.  :)
Özelliği ; Yanma odasına , karbonmonoksit gazları enjekte ederek , yanma esnasında oluşan sıcaklığı azaltıp , nispeten emisyon değerlerini minimize etmektir.

Leo V6 bir motora sahip olduğu için , 2x EGR Valf'i mevcuttu kendisinde.   
İlave olarak 2x Katalizör ve DPF (Dizel Partikül Filtresi) ekleyebiliriz.  :cool:



EGR sisteminde ki arıza , en başından bu yana , arıza ışığının daimi olarak yanmasına sebep oluyordu.


Yapılan kontrollerin sonrasında , yalnızca ön kısımda ki EGR Vanası'nın problemli olduğunu , değişiminin de bir taneyle sınırlı olabileceğini teyit etmişlerdi.

Esasın da hafta başında parça ellerine ulaşmıştı , fakat  yaklaşık 6 saatlik bir tadilat süreci olduğu için 2 gün sonrası için ancak randevu alabildim.

Randevu günü geldiği zaman ise sabahın erken saatlerinde yola çıktım.



Ve servise ulaştım , beklemekten sıkılabileceğimi düşünerek , Leo'yu bu defalık onlara emanet etmeye karar verdim.  :)



Değişim için sabırsızlanan EGR Valfi.  :)



Sonra da beni eve bırakmalarını rica ettim.   :)

Dönüşte ulaşım aracım olmadığı için tekrardan beni evden alıp , servise kadar götürme jestinde bulundular.

Huzurlarınız da bir kez daha Ilıcak Peugeot Bayi çalışanlarına gönülden teşekkürlerimi sunuyorum.  :)  :)  :)

Üzerinden çıkarılan valf , oldukça kötü durumda evet.  :eek:




İşlerine yaramayacağı için yedekte durması amacıyla , bana vermek istediler.
Belki bir gün tekrar kullanılma mecburiyeti doğabilir diye düşünerek , yanıma aldım bende.






Yaşanılan farklar neler oldu ?

# Gaz tepkileri canlandı.
Özellikle ara hızlanmalarda , doğrudan hissedilebilecek seviyede.
# Yakıt tüketiminde bir azalma olduğunu gördüm.
# Arıza ışığı artık yanmıyor.  :)

Bugün de  Kayseri yoluna doğru seyir ederek , şehir dışı yakıt tüketimi ortalaması sonucuna nispeten varmak istedim.  :)

Hız sabitleyici aktif bir şekilde , sabit 80 km/h ile hareket esnasında çıkabilecek sonucu , sizlere gururla sunuyorum.  :D



Devamı gelecektir....



LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam

Kış lastiği montajı esnasında , servis elinde eski tip makine bulundurması sebebiyle , balans işlemini yaptıramamıştım.


Aslında böylesi daha iyi olmuştu , lastiklerinin alışma sürecini tamamlama fırsatım oldu.  :)

Fakat , Leo artık huysuzlanmaya başlamıştı ve direksiyonda ki titreşim canımı sıkıyordu.

Continental yazlık lastikleri aldığım servise , tekrardan giderek , balans ayarını yaptırma fırsatım oldu.





Jantlar da  hata olmadığı için , kusursuz bir ayar gerçekleşti.
Leo artık daha güvenli.  :)

Fakat sonrasında bir aksilik yaşadık malesef , akaryakıt aldığım Total , sahtekar çıktı.  :(

İlgili yerden aldığım yakıttan sonra , Leo'da ilk kalkışta bir sarsıntı yapıyordu , bu durum epey canımı sıktı.

Derken servise gittim , cihaza bağladılar ve kötü yakıt uyarı verdiğini bildirdiler.

Leo kendini korumaya almış , hata raporunu silip , bir kaç düzenleme yaptılar.
Takıntılı bir yapım olduğu için enjektör değerlerini vs kontrol ettim , sağlıklı çalıştığını teyit ettikten sonra oradan ayrıldım.

O istasyonu insanların huzuru için şikayet etmeden olmazdı tabi ki.

Zaten Total Fransa bünyesinden ayrılıp , Demirören Petrol'e bağlı bir kuruluş olmuş.  :(

Tekrardan , daha önce akaryakıt aldığım istasyona dönüş yaptım.



Böylece tekrar eski sağlığına kavuştu , Leo.

Son yaşananlardan sonra Leo bana epey dargındı  :(  , gönlünü kazanmak için yine Fransız bir sanatçı olan ZAZ'ın albümünü aldım.   :D



Hem yeni aldığım albümü HDD'e aktarmak hemde kontrol öncelikli bir test sürüşü yapmak için  terapi gezmelerine çıktık.  :)

Bu defa 65 km/h sabit , hız sabitleyici aktif  şekilde yol alarak , bir rekora imza attım.  :D


Devamı gelecektir.


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Hayırlı olsun

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hayırlı olsun
Teşekkür ederim. [emoji28]
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hayırlı olsun

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ve yine teşekkürler. [emoji4]

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam 

Çok sık foruma uğradığım söylenemez , genellikle kişisel sorumluluklarım ile uğraşmak mecburiyetinde kalıyorum.

Ne olursa olsun , Leo ilgisiz kalmıyor tabi ki. Elimden geldiğince gerekli tüm tadilat , bakım ve dezenfektasyonu sağlıyorum kendisine.

Başlayalım artık.  :D

Arızalı olan EGR Valfi'ni kontrol amaçlı söktüm ve temizledim , sonra da mekanik aksamını yağladım.

Teorik olarak bir sorun göremesem de elektronik sistemini kontrol edemediğim için herhangi bir arıza var mı bilemiyorum. 




Kendi içerisinde bir subap mekanizması var.

Açık


Kapalı



Temizlenip birleştirilmiş hali.



Soğuk kış günlerini , kabusa çeviren buz probleminden kurtulmak için , buz kazıcı aldım.  :)



Audio ve video portlarının torpido bölmesinde olması , benim açımdan büyük bir eziyetti.

Aktarımı yapacak kabloyu , cep telefonumu konumlandırdığım kol dayama altında ki eşya bölmesine kadar uzatmam gerekiyordu.
Bu da haliyle çirkin bir görüntü oluşturuyordu , sonrasında kabloyu tekrar toparlama zahmeti vardı tabi.  :)

Köklü bir çözüm üretmenin zamanı artık gelmişti. :D 

Torpido bölmesinin altında kalan , parçayı sökerek işe başladım.



Çok kirli durumdaydı , temizlemek gerekli. 


Sonrasında zarar vermemek adına , kart yardımıyla sökümü gerekli aksamın üzerinde ki tüm tırnak ve sekmanları büyük dikkatle yerlerinden çıkardım.



Aktarım kablosunu özenli bir şekilde istediğim bölmeye kadar taşıdıktan sonra , kısmende olsa söktüğüm tüm parçaları olmaları gereken yerlere tekrar yerleştirip , işimi bitirdim.



Sonuç , tam istediğim gibi oldu.



Bu arada audio portları standart tek kanal 3.5 mm jack çıkışı ile uyumlu olmadığı için , özel bir kablo ihtiyacı vardı.

Bulmak zor mu , bilmiyorum.
Benim şansım biraz yaver gitti , XBOX'ım da tam aradığım türden ve kullanmadığım , aktarım kablosunu vardı.  :) 





Görüldüğü üzere , video çıkışı da mevcut.

Fotoğraf makinesi , Kamera , DVD oynatıcı vs gibi digital aygıtları destekliyor , malesef cep telefonu listeye dahil değil.  :)



Genelde AUX ile ses kalitesi nispeten düşer , fakat kablonun kalitesinden mi , daha farklı bir sistem kullanılmış olmasından mı anlayamadığım şekilde , ses kalitesinde zayıflık gözlemleyemedim.



Berbat derecede kirli , ayak basamaklarını da elim değmişken söktüm.



Görseller




Temizlik öncesi , önlem amaçlı tüm tırnakları yerlerinden çıkardım.



Ve sonuç.




Tabi ki torpido bölmesi altında ki plastik aksamı da aradan çıkardım.  :)



İzolasyon için üzerine yapıştırılmış olan sünger  yüzünden , kurutmak için epeyce uğraştığımı söylemeliyim.
Ama sonunda başardım , OEM hali bozulmasın diye , üstünde gelen , etiketi tekrar yerine yapıştırdım.  :D
Takıntı işte.  :)



Bu arada , size montaj öncesi bir kaç resim paylaşmak istiyorum.  :)





Evet yanlış görmediniz , metal aksamla karşılaşmayı bekliyordum bende. :D
Fakat Peugeot mühendisleri ,  plastik aksamın ses yapmaması ve hem ses hemde ısı izolasyonu sağlamak için malzemeden çalmayarak , taban kısmında hemen hemen her bölüme halı kaplama uygulamışlar.  :)

Bitmedi , devam ediyorum.

Açıp kapamalar da uzun zamandır ses yapan , her  iki ön , yan camlarda ki , tiz çığlıklardan kurtulma amaçlı , silikon sprey'e başvurdum.



Kısa süreli bir uğraşın ardından , sonuç gayet başarılı oldu.  :)

Artık çok daha erken sürede açılıp kapanıyorlar ve en önemlisi sesten kurtuldum.  :D

Bugün sizleri şaşırtmaya devam edicem.

Yalnızca biraz bilgi paylaşarak.  :)

Peugeot 607 1999 yılından bu yana , standart donanım olarak , kullanıcılarına çift cam sunarak satılmıştır.

Makyaj öncesi jenerasyonlar da yapısal olarak çok ağır olan , bahsi geçen camları taşıyamayan motorlar , zamanla bozulabiliyordu.

Avrupa'da kronik bir sorun olarak kabul edilir.

Fakat makyaj sonrası , bu problemden kurtulmak amaçlı , bir değil iki adet cam motoru kullanılmaya başlanmıştır.
Böylece kronik problem , daimi olarak çözülmüştür.




İlave olarak ön ve arka bölümdeki camlar da , (Atermik) ısı yalıtımlıdır.

Devamı gelecektir.





LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Portları torpidonun içinden komple çıkarıp, orta konsolda bir yere taşımak mümkünmüydü? Kablo kalabalığını engellemiş olurdun.


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam

Konu üzerinde ki yoğun ilgisizlik sebebiyle , uzun zaman önce paylaşım yapmayı bıraktım.

Leo , tabi ki yenilenmeye devam ediyor ve edecek.

Takip etmek isteyenler , forumpeugeot.com adresinden bize ulaşabilir.

Hoşçakalın.




LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33