Selamlar
3 Senelik 2013 Nissan Qashqai serüvenimiz sona erdi. Yeni araçlar arasından (Renault Talisman,yeni Nissan Qashqai) yüksek ve konforlu olması sebebiyle babamın tercihi X-Trail oldu.
Önce anahtardan başlayalım.
Araç en dolu paket. Dışı inci beyazı,kapı kolları krom,sis farı nikelajları vs. Var. Anahtarsız giriş için çeşitli yerlerinde düğmeler bulunuyor.
Platinum Premium pack fabrika çıkış 19 inç jant ve dolma dolma 225/55/19 lastiklerle geliyor.
İçi bej renk. Deri ve elektrikli ön koltukları var. Arka koltuklar da geniş hacim sebebi ile öne ve arkaya ayarlanabiliyor.
Kapılarda karbon kaplamalar var,hoş detaylar.
Arka diz mesafesi gayet başarılı. Bunun faydasını 5 kişi maaile bineceğimiz zaman göreceğiz
Gelelim arkaya. Yeni Qashqai'den ayrılan yönü burası.
Bagaj hacmi okdukça yeterli.
Arkadaki ekstra ikili koltuğa köpek bağlasan durmaz. Arka koltukları en öne almak ve pandizotunu oldukça zor bir şekilde çıkarmak lazım
Gelelim ekstralara.
Elektrikli bagaj kapağı mevcut.
Qashqai'dekinin aksine cam tavanı artık açabiliyoruz. İki parça olan cam tavanın yarısı açılıyor. Perdesi de otomatik. Güneşi içeri kesinlikle almıyor kapalıyken.
Nissan Connect sistemi mevcut. Arayüz eskisine benzer olsa da değişiklik bariz. 4 nokta park sistemi de var. Park yaparken kuşbakışı görüyorsunuz etrafı. Aynalar ve önde arkada kameralar var.
Babamın en seveceği olay bu. Bardaklıkları soğutma ve ısıtma imkanı var. Buradaki menfezler klima neye ayarlıysa ona göre üflüyor ve açılıp kapanabiliyor.
Gösterge oldukça yüksek çözünürlüklü. Vag grup veya yeni nesil Renault gibi değil tabii. Ancak oldukça güzel ve işlevsel. Açılıştankadran selamlaması da yapıyor.
Torpido içinde kokpite ek olarak bir 12v çıkış var. Derin ve işlevsel bir kolçak. Ancak ileri geri ayarı malesef yok,konuku güzel olmasa sıkıntı olabilirdi.
Koltuk ısıtma da mevcut. Gayet güzel çalışıyor. (yaz sıcağında pişik eder,denemeyin)
Araç henüz 200 kilometrede dahi değil. Motoru konusunda yorum yapmak için erken. Ancak genel olarak Qashqai gibi atak hissettirmiyor. Bu his aracın kasasının ağırlığı ile açıklanabilir. Hızlanma güzel ancak yalıtım ve iç mekan sebebiyle hızı fazla hissetmiyorsunuz. Bu da size biraz hantal bir intiba yaratabiliyor. Araç eco moddayken gaz tepkisi neredeyse yok gibi. Özellikle kalkışlarda eco moddayken alışmak lazım. İnsanın dip gaz yapası geliyor
zaten farklı bir mod bulunmuyor. Ya eco açık ya da kapalı.
Süspansiyon konforu oldukça başarılı. Dolma lastiklerin ve 19 jantın etkisiyle dombur dombur gidiyorsunuz. Sertçe bir araç ama konforsuz değil kesinlikle.Yol tutuş testi yapabilmiş değilim amcak limitlere fazla çıkmayacağını düşünüyorum.
Yakıt tüketimi yapma şansım olmadı. Alışma süresince 8 litrelerde geziniyoruz.
Artıları :
Oldukça konforlu,dolu bir araç. İçi çok keyifli hissettiriyor.
Kliması mükemmel soğutuyor
Koltuklar güzel sarıyor,uzun süreli yolculuklarda arka koltuklar dahil gayet rahat.
Tiyatral oturma düzeni sayesinde herkes yola hakim görüş açılarına sahip.
Ses sistemi çok başarılı. Radyo çekim kalitesi de oldukça iyi.
Eksileri :
Gaz tepkisi sıkıntılı
4 cam otomatik açılıp kapanmıyor. Şoför camı dışında hepsi için basılı tutarak beklemeniz lazım.
Çok ince bir trim sesi mevcut araçta. Ancak yol sesi hiç yok.
Otomatik park sistemi çok saçma çalışıyor. Yeri algılayana kadar dört dönüyor ve muhtemelen arkadan gelen arabaların etkisiyle vazgeçip kendiniz park ediyosunuz aracı. Çalıştığı zaman da hizalaması başarılı.
Sonuç olarak oldukça beğendiğimi söylemeliyim. Kullanırken Qashqai'deki gibi bir otomobil değil,jeep kullandığınız hissiyatı var. Ve aracın burnunu görebiliyorsunuz. Bu güzel bir olay bence ki büyük bir araç kullanmak keyifli oluyor.
Tavsiye eder miyim? Ben olsaydım o paraya daha güzel bir araç illa ki bulurdum. Ancak denemekte fayda var diye düşünüyorum. En az 3 yıl bu araçtayız ailecek. İnşallah sorunsuz kullanırız
teşekkürler.
Sent from my iPhone using Tapatalk