Türkiye Rallileri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Üyemiz Ali Tinç fotoğraflar aradığını yazınca bende merak ettim ve aşağıdaki bilgilere ulaştım. Aşağıdaki bilgiler alıntıdır arkadaşlar. Ve baya ralli yapılmış Ülkemizde.

TÜRKİYE RALLİLERİ

1972 Günaydın Rallisi

Türkiye’nin ralli sporu ile profesyonel anlamda tanışması bu yıla rastlar. Günaydın Rallisi adıyla başlayan organizasyonun mimarı Ali Sipahi idi. İlk ralli, İstanbul, Şile, Adapazarı, Kandıra, Akçakoca, Zonguldak, Amasra, Devre, Bolu, Beypazarı, Ankara, Nallıhan, Taraklı, Bilecik, Bursa, Uludağ ve Karamürsel arasında toplam 2 bin kilometrelik bir parkurda gerçekleştirildi. 50 yarışmacının kayıt yaptırdığı yarışta 38 sporcu start aldı. Birinciliği 17 kapı numarasıyla Renault 12 ile yarışan Engin Serozan-Turgut Oğuz ikilisi aldı. Mete Oktar-Levent Pekün Murat 124 ile ikinciliği, Ahmet Adil-Reşat  Küçükertan ikilisi ise üçüncülüğü alan isimler oldu.

1973 İkinci Günaydın Rallisi

Bu rallinin startı 4 Mayıs’ta Kadıköy Meydanı’nda verildi. İlk sırada ilk yarışın birincisi Engin Serozan start alırken, 40 adet Murat 124, 12 Adet Anadol ve 11 adet Renault 12 yarışmaya katılan 63 otomobili oluşturdu. İstanbul – Amasra arasındaki ilk ayakta 10 ekip yarış dışı kalırken, Ankara – Bursa arasında bu sayı40’a çıktı. Son etapta yaşanan müthiş mücadele neticesinde finişe sadece 9 otomobil ulaştı ve birinciliği Renault 12 ile yarışan Levent Pekgün, İkinciliği Anadol ile yarışan İlkay Bilgişin ve üçüncülüğü de Engin Serozan aldı. Aytaç Kot ise bu yarışta 4. oldu.

1974 Üçüncü Günaydın Rallisi

2163 km uzunluğundaki bir parkurda gerçekleştirildi. İstanbul, Ankara ve Bursa’yı kapsayan yarışta Galatasaray eski Kulüp Başkanı Faruk Süren ile Lemi Tanca ikilisi finişe ulaşan ilk araç olmayı başardı.

1975 Günaydın Rallisi

4. yarışın startını ise sahnelerin ve sinemanın yeni yeni parlamaya başlayan yıldızı Emel Sayın verdi. 55 otomobilin start aldığı yarışın İstanbul – Amasra arasındaki ilk etabında müthiş bir yağmurla karşılaşan yarışmacılar büyük bir mücadele sergilediler. İlk etabı Ali Sipahi kazanırken Amasra – Ankara arasındaki etapta ise 8 otomobil yarış dışı kaldı. Ankara’dan sonra Ayaş, Beypazarı, Nallıhan ve Göynük etapları geçildi. Yolu kontrol etmek için önden giden yarış direktörü, Taraklı – Bilecik arasındaki yolun sel sularıyla kapandığını görünce son zaman kontrol noktasında karnelerin toplanması kararı alıyordu. Bilecik’e asfalt yoldan gelen ekipler yeniden start aldılar. Birini durumdaki Ali Sipahi, Devrek özel etabında yanlış yola girince o etapta en kötü zamanı alarak, hoş olmayan bir sürpriz yaşadı. Sipahi’nin gerilere düşmesi üzerine birinciliğe yerleşen Faruk Süren ile Lemi Tanca’yı ise kötü bir sürpriz bekliyordu. Gemlik’te karbratör arızası nedeniyle yarışa veda eden ekipibin ardından gelen Aytaç Kot – Ercan Ayan ikilisi birincilik kürsüsüne çıkan isim oldu. Demir Bükey – Osman Billi ikilisinin ikinciliğe yerleştiği yarışta Şükrü Okçu da üçüncü oldu.

1976 Günaydın Rallisi

5. Günaydın Rallisi diğerlerine göre daha kısa oluşturulan bir parkurda gerçekleştirildi. 1976’daki bu yarışta 63 ekip, 428 kilometrelik bir parkurda gerçekleştirildi. 1976’daki bu yarışta Hebros’ta geçirdiği kalp krizi nedeniyle ali Sipahi start almazken, Levent Pekün oldukça iddialı bir görüntü sergiliyordu. Ancak Bursa’ya Renç Koçibey önde giriyordu. Son etaba kadar liderliğini koruyan Koçibey – Akça ikilisi, yarışın şampiyonu oldular. Pekün ikinciliği alırken, Bursalı Mehmet Köprülü üçüncülüğü kazanıyordu.

1977 Günaydın Rallisi

Her marka otomobilin start aldığı yarışın uzunluğu 544 km idi. Ali Bacıoğlu – Metin Çeker ikilisinin birinci bitirdiği yarışta 55 otomobil start aldı. Süleyman Berişah ikinci, Mustafa Kurnaz üçüncü olarak finişe gelen isimler oldular.

1978 Günaydın Rallisi

Bu tarihten itibaren sadece yerli otomobillere açık olan Günaydın Rallisi, bu tarihten itibaren Balkan Şampiyonası’na puan vermeye başladı. 1 Haziran 1978 yılında 65 otomobil start alırken rallinin en güçlü pilotu Renault Alpine ile yarışan İllia Tchoubrikov oldu. Bulgar pilot İonescu ikinci olurken Salim Torlak üçüncülüğü aldı.

1979 Günaydın Rallisi

Yedi yıl boyunca İstanbul, Ankara, Bursa güzergahında gerçekleştirilen yarış 1979 yılında yepyeni bir yere yönlendirildi: Denizkent. Ford Escort ile yarışan Renç Koçibey – Romolo Marcopoli birinci olurken, Berç Arhanyan – Can Ünlü ikilisi ikinciliği kazandı.

1980 Günaydın Rallisi

1980’deki yarış ise hazin bir olaya sahne oldu. Yine Denizkent’ten startı verilen startla başlayan yarışta 53 araba start aldı. Ve kurt sürücü Ali Sipahi yarış esnasında kalp krizi geçirdi ve hayatını kaybetti. Azmi Avcıoğlu’nun eşi Beyza ile birlikte birnici olduğu rallide Bulgar Tchoubrikov ikinciliği kazandı.

1981 Günaydın Rallisi

1981 yılı Günaydın Türkiye Rallisi için dönem noktası oldu. Önceleri ülke çapında olan yarış, sonra Balkan Şampiyonası’na, daha sonra da FIA takvimine dahil edilmişti. 10. Günaydın Türkiye rallisi yine Denizkent dolayında koşulacaktı. 70 sürücü kayıt yaptırdı. Ancak 19’u finişi görebildi. Bulgar Illia Tchoubrikov yine zaferi yakalayan isim oldu. Avcıoğlu ekibi ikinci olurken, Yorgi Petrov üçüncülüğü kazandı.

1982 Günaydın Rallisi

1982’deki yarışın parkuru 1500 km idi. 75 aracın start aldığı yarışın birinci gününün sonunda Petrov ilk sıradaydı ve finişe kadar da pozisyonunun korumayı başardı. Ardından Stoyan Kolev ikinciliği, Ali Bacıoğlu ise üçüncülüğü kazandı.

1983 Günaydın Rallisi

12. Uluslararası Günaydın Rallisi 1983 yılında 80 ekiple start aldı. Belçika Şampiyonu Guy Gulsil’in Opel Ascona 400 ile katıldığı ve 29 özel etabın geçildiği yarışta Illia Tchoubrikov, Dunev ve Petkov ilk üç sırayı paylaştı. Gulsil ise mekanik arıza nedeniyle yarış dışı kaldı.

1984 Günaydın Rallisi

Günaydın Türkiye Rallisi’nin İstanbul’a taşınması ise 1984 yılına rastlıyor. Avusturyalı Frank Wurtz Audi Quattro’su ile zafere ulaşırken onu Nissan 240 ile Radoslav Petkov ve Opel Ascona 400 ile Kalevi Aho izledi. En iyi Türk yarışçısı ise Peugeot 104 ile yarışan Emre Yerlici oldu. Bu yarış Yerlici için Türk otomobil sporunda bir dönüm noktası oldu.

1985 Günaydın Rallisi

1985’te 14. Günaydın Rallisi yine Belgrad Ormanları’ndaydı. Ralli iki adet Opel Manta 400’un mücadelesine sahne oldu. Ali Bacıoğlu ve Kalevi Aho arasındaki çekişme, Finli sürücünün lehine sonuçlandı. Bacıoğlu ikinci, Koçibey ise Mitsubishi Starion ile üçüncü oldu.

1986 Günaydın Rallisi

1986 yılı tam anlamıyla bir sürprizdi. Petrov, Bacıoğlu, Yerlici, Koçibey ve Karacan gibi favori pilotlarin yer aldığı rallide Skoda 130’la yarışan Avusturyalı Gerard Kalnay, Teke etabındaki doğru lastik seçimiyle arayı açtı ve 15. Günaydın Rallisi’ni Tchoubrikov ve Aho’nun önünde birinci sırada tamamladı.

1987 Günaydın Rallisi

16. Günaydın Rallisi’nde ise Grup B’lerin yasaklı olarak sondan start alması yarışın en ilginç notuydu. 1987’nin birincisi de, Türkiye Rallisi’ni ikinci kere kazanan, Renault 11 Turbo ile yarışan Kalevi Aho oldu.

1988 Günaydın Rallisi

1988’de Castrol’a transfer olan Emre Yerlici Audi Quattro ile ağaca çarpınca aracı büyük hasar gördü. Servis elemanlarının yoğun çabası ile yeniden parkura dönen Audi Coupe Quattro her şeye rağmen finişi gören ilk otomobil olmayı başardı. Yerlici’nin birinciliği, yarışın uluslararası olmasından sonra kazanan ilk Türk pilot olması adına da ayrıca önem taşıyordu. Emre’nin ardından Muhammed Binsulayem ikinci olurken, Yunanlı Giyannisis üçüncülüğü kazandı.

1989 Günaydın Rallisi

1989 yılında ise Günaydın Rallisi çok önemli konukları ağırlıyordu. 1988’de Mitsubishi Lancer ile Dünya Ralli Şampiyonluğu’na ulaşan Tommi Makinen 1989’da genç ve gelecek vaat eden bir pilot olarak Lancia Delta Integrale ile rallinin favorisiydi. Fransızlar’ın deneyimli ismi John Ragnotti, Renault Mais’in davetlisi olarak ülkemize gelmişti. Fakat Emre Yerlici Grup A Integralle ile finişe birinci sırada ulaşırken aynı zamanda Türkiye Rallisi’ni iki yıl üst üste kazanan ilk pilot ünvanına sahip oluyordu. Rallide John Ragnotti ikincili kazanırken, Christians Gashans üçüncü sırada finiş görüyordu.

1990 Günaydın Rallisi

1990 senesi Emre Yerlici ve Türkpetrol – Castrol ekibinin hatırlamak istemediği bir yıl oldu. Yarışı önde götüren Yerlici takım şefi Ömer Dormen’le normal etapta çarpışarak yarış dışı kaldı. Renault 11 Turbo ile yarışan Philip Bugalski Türkiye Rallisi’ni birinci sırada tamamladı. İskender Atakan Lancia’sı ile ikincili kazanırken Ali Bacıoğlu üçüncü oldu.

1991 Günaydın Rallisi

1991’deki iki Lancia arasıdaki çekişmede; İskender Atakan Ali Bacıoğlu’nun 1 dakika 40 saniye önünde lider giderken Taşdelen etabında yaşadığı şanzıman arızasıyla ralliye veda edince Bacıoğlu – Çeker ikilisi 14 yıl sonra Türkiye Rallisi’ni ikinci defa kazanmış oldular.

Merhaba Bodrum

1992 Türkiye Rallisi

1992 yılında Türkiye Rallisi Bodrum’a taşındı. İskender Atakan Lancia HF Integrale’si ile ilk Türkiye Rallisi zaferine ulaştı.

1993 Türkiye Rallisi

1993’te de yarış yine Bodrum’da yapıldı. Atakan’ın zorlu bir rakibi vardı. İki yıl aradan sonra ralliye dönen Emre Yerlici Opel Calibra ile İskender Atakan’a yine rakip olmuştu. İki usta pilotun mücadelesinde Lancia HF Integrale ile yarışan Atakan birinci olurken, Yerlici ikinci ve Nejat Avcı üçüncü oldu.

1994 Türkiye Rallisi

1994 yılında Ali Deveci ve İskender Atakan yeni Ford Escort Cosworth’leri ile henüz yarışın başında yarış dışı kalınca liderliğe yerleşen Ercan Kazaz ralliyi birincilikle bitirdi. 22. Türkiye Rallisi’nde ikinciliği Alexander Artemenko, üçüncülüğü de Nejat Avcı aldı.

1995 Türkiye Rallisi

Ralli’nin Bodrum’dan İstanbul Belgrad Ormanları’na dönüşü 1995 yılında gerçekleşti. Adnan Saruhan yarışın ilk etabında lider olmasına rağmen 7. etapta Ford Escort Cosworth’ün sürpriz arızasıyla yarışa veda etmek zorunda kaldı. Saruhan’ın kalmasıyla liderliğe yerleşen İngiliz Mark Higgins finişe kadar bu pozisyonu korudu ve Türkiye Rallisi’ni birinci sırada tamamladı. Cenap Gençalp ikinci, Renault pilotu Rıza Çukurova da üçüncülüğü kazandı.

1996 Türkiye Rallisi

1996’da Türkiye Rallisi çeyrek asrı tamamlıyordu. Gümüş yılını kutlayan rallinin başında Volkan Işık liderliğe yerleşti. Altıncı etapta Volkan motor arızasıyla ralliye veda edince Serdar Bostancı liderliğe yerleşti. Rallinin ikinci günü Işıktepe etabında bu kez Bostancı’nın lastiği patlayınca Adnan Saruhan aradaki farkı kapatmayı başardı. Ancak bu kez Saruhan’ın sağ ön lastiği patladı. Bu sürekli değişen liderlik yarışında birincilik kürsüsüne çıkan Serdar Bostancı – Cihat Gürkan ekibi oluyordu. Ve ekip Türkiye Rallisi’ni birinci sırada tamamlarken rallinin sonunda 96 Ralli Şampiyonluğunu da ilan ediyordu.

1997 Türkiye Rallisi

26. Türkiye Rallisi 26 – 27 Temmuz tarihleri arasında yapıldı. Yarışın galibi ise Ford Escort WRC ile yarışan Volkan Işık – İlham Dökümcü ikilisiydi.

1998 Türkiye Rallisi

1998 yılına gelindiğinde ise yarış, otomotiv sektörünün kalbi Bursa’ya taşınmıştı. Tamamı 600 km’den oluşan asfalt parkurda 51 yarışmacı birincilik için ter dökerken ancak 29’u finişi görebildi. Ve İtalyan ekip Alessandro Fiorio – Nadia Mazzon ikilisi 2.12.52’lik dereceleriyle liderliği elde ettiler.

1999 Türkiye Rallisi

28. Türkiye Rallisi’nde Volkan Işık startı da, finişi de ilk gören isim oldu. Toplam 60 yarışmacının katıldığı ralliyi ancak 29 araç tamamlayabildi. 1999’daki başarılı organizasyon sayesinde, dünyada ilk kez aynı sene içinde bir ralli iki seviye birden atladı ve Türkiye Rallisi önce 5’ten 10’a, sonra da 10 katsayıdan 20 katsayıya yükseldi.

2000 Türkiye Rallisi

İlk kez 20 katsayılı olarak organize edilen Türkiye Rallisi’ni kazanan Toyota Team Denmark pilotu Henrik Lundgaard, Avrupa Şampiyonluğu’na ulaştı. Ralli 15-17 Eylül 2000 tarihleri arasında Bursa ve İznik civarındaki etaplarda yapıldı ve 3 gün sürdü.

Lundgaard’ın en büyük rakibi Bruno Thiry, henüz ilk etapta yarış dışı kalınca; Danimarkalı pilot aynı zamanda Avrupa Şampiyonluğu’na da ulaştı. 27 özel etabın 24’ünde best – tima yapan Lundgaard – Anker ikilisi, toplamda 2 s. 50 dk. 12.6 sn’lik bir dereceyle finişe ilk sırada ulaştı. Toplam 950,24 km’lik mesafenin kat edildiği ralli Tofaş Fiat’ın ana sponsorluğunda, Kültür ve Turizm Bakanlıkları’nın desteğiyle Türkiye Otomobil ve Motorsporları Federasyonu tarafından organize edildi. Team Atakan’ın yerel pilotu Serkan Yazıcı – Erkan Bodur ikilisi, son iki ayakta pozisyonlarını koruyarak 2. sırada finişe ulaşırlarken; Kaldera Racing Team’den Ercan Kazaz – Cem Bakançocukları ekibi 3. ve Volkan Işık – Yusuf Avimelek ikilisi 4. oldular. Lundgaard’ın takım arkadaşı, bayan yarışmacı Isolde Holderied ise Toyota Corolla WRC’si ile genel klasmanda 5. olmayı başardı. F2 grubunu Opel Motorsports’tan Hakan Dinç, F3 grubunu ise Punto Kit Car ile Ali Deveci ilk sırada bitirdi.

Avrupa Ralli Şampiyonası’na 20 katsayı ile puan veren 29. Türkiye Rallisi NTV, CNN Türk ve Olay TV’den canlı yayınlandı. Ralli, aynı zamanda Courtney Team’ın ve Eurosport’un katkılarıyla tüm Avrupa’ya ulaştırıldı.

2001 Türkiye Rallisi

30. Türkiye Rallisi ise Tofaş – Fiat sponsorluğunda adı “Tofaş – Fiat Türkiye Rallisi” olarak düzenlendi. 2001 yılında ilk kez İzmir’de düzenlenen yarışta birincilik kupasını Alman Toyota Takımı’ndan Armin Kremer – Fred Berssen ikilisi alırken, ikinciliği Team Atakan adına Toyota WRC ile yarışan Serkan Yazıcı – Erkan Bodur, üçüncülüğü de subarı Imprezalı Rus ekip Alexander Potapov – Alexei Pushkın aldı. Organizasyonun gözlemcisi İsveçli Mr. Jan Sandstörm ralli sonrasında Türkiye Otomobol ve Motorsporları Federasyonu’na gönderdiği mesajda “Avrupa Şampiyonası’nda gördüğüm en iyi üç yarıştan biri. Kalbimde bu rallinin özel bir yeri oldu. Türkiye olarak Dünya Şampiyonası’nda da aynı başarıyı göstereceğine inanıyorum” sözlerine yer verdi.



Çevrimdışı ilhan T.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 787
    • Puan +26/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: İLHAN TAŞKO
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Demekki bizimde Pilotlarımız Varmış Pistlerde  :düşünüyor:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bizim forumda da Yasin pilot var :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Demekki bizimde Pilotlarımız Varmış Pistlerde  :düşünüyor:


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
valla ilhan abinin dediği gibi baya pilot varmış bizde de. Yasin abi gönüllerimizin pilotu bizim uçur bizi yasin abi :D
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Accent milenyumla 210 km/h yapan pilot

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
valla ilhan abinin dediği gibi baya pilot varmış bizde de. Yasin abi gönüllerimizin pilotu bizim uçur bizi yasin abi :D


Çevrimdışı ilhan T.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 787
    • Puan +26/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: İLHAN TAŞKO
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
yasin abi yokya brda arkasından atıp tutarsın Uğur abi adam burdayken desene :D ucursun forumu bi :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
ulen ne dedim ben şimdi :D bu yazdıklarım bilakis hoşuna bile gider kesin :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yasin abi yokya brda arkasından atıp tutarsın Uğur abi adam burdayken desene :D ucursun forumu bi :D


Çevrimdışı ilhan T.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 787
    • Puan +26/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: İLHAN TAŞKO
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
:D Kesin Öyledir Abi Yarın Gelince Okur Bu Yorumları :D Bakalım Hoşunamı gitcek:D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
hahahahahahha :D ortalığı velveleye verme aslanım :D :D :D


Çevrimdışı ilhan T.

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 787
    • Puan +26/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: İLHAN TAŞKO
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
velveleye verdim bile körük arıyom şimdi :D


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
2001 yılından sonra neden düzenlenmemiş acaba  :düşünüyor: :düşünüyor:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Onu araştırmak lazım. Bunu internette bir kaynaktan buldum. Belkide devam etti ama bilgiyi nette paylaşan blog yazarı 2001'e kadar olanları paylaşmış olabilir.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33