Hocam işte bende oğlumda bu sıkıntıyı yaşıyorum malesef. Daha ana sınıfına başlamadan 2 yaşında eğitim dvd lerinden eğitime başladık evde. 3 yaşına geldiğinde alfabeyi okuyabiliyor ama yazamıyordu. 4 yaşında ise hem alfabeyi hemde rakamları okumaya başladı. çocuk 1'den 10'a, 10'ar 10'ar 100'e, ve 100'er 100'er 1000'e kadar sayıyor, okuyabiliyordu. Ana okuluna gitti geçen yıl. Öğretmeni ilgisizliğinden şikayetçiydi. Özellikli bildiği şeylere dikkat vermiyor. Fakat işte fıtrat meselesi dediğimiz güzel yazı (el yazısı) ise bu yıl 1. sınıfta başımıza dert oldu. Çocuk daktilo yazısı olarak bildiği alfabeyi şimdi yılan gibi kıvrım kıvrım görünce büsbütün afalladı. Evde ödev yaptırmak bir kenarda dursun, derslerde öğretmenin gösterdiği "e" "l" "a" harflerini normal yazınca ortalık toz duman.
Peki hocam, nasıl çözeceğiz bunu? Geri dönüşün illaki bir yolu olmalı. Yani sıfırdan el yazısı öğretmek mümkün mü? Tecrübenizden faydalanmak isterim.
Saygılar.
Kıymetli dostlar bu sene 1. sınıfları okutmaktayım ve artık e l a seslerini verdik bu hafta ise t sesine geçeceğiz. sizlerinde bildiği gibi artık ses temelli eğitime geçtik. yani ali ata bak yerine bunun tam tersi olan önce sesler sonra hece kelime ve cümle öğrenimi yapıyoruz. Bu dönemde sormak istediklerinizi dilimin döndüğünce anlatmak isterim.
Yapılan en büyük yanlışlardan birisi dostlar malesef çocuklara okuldan önce okuma öğretmek hele yazmayı öğretmek biz öğretmenlerin işini daha çok yoruyor. Çünkü öğretmenin öğretme sitili ile ailenin tutmayınca ortada çocuk yapacağını bilemiyor. bu dönemde yapılacak olan şey öğretmenle iyi diyalog kurmak. nasıl öğretttiğini öğrenip evde ona göre tekrarlar yaptırmak. rol model öğretmen olmalı yoksa çocuk ne yapacağını bilemez. Güzel yazı konusu ise bazen fıtrat meselesi oluyor. Örneğin kızlar güzel yazar derler ama benim sınıfımda bir erkek var inci gibi maşallah.
İşin özü öğretmenin bu konuda ki hevesi aşkı şevki ve dersi öğrenciye sevdirmesinden başlıyor ve evde verilen gazla devam ediyor