"Sanal yedek sürücü" etrafı 360 derece görebiliyor
Volvo’nun “2020′ye kadar sıfır kaza” vizyonu, markanın yaratıcı ve kullanışlı sürüş destek sistemleri oluşturmasını sağlıyor. Volvo, yeni geliştirdiği ve araçların etraflarını 360 derece taramasını sağlayan bir teknoloji ile kısıtlı görüş alanı nedeniyle oluşan kazaları azaltmayı hedefliyor.
Araç, tıpkı insan beyni gibi birçok kaynaktan aynı anda gelen verileri değerlendirerek kazaları önlemek adına öneriler getiriyor. Teknoloji şu anda test aşamasında fakat 5 ila 10 yıl içerisinde hayata geçirileceği söyleniyor.
“Çarpmayan araç” adı verilen projede araç, etrafında olan biteni, yayaları, bisikletlileri ve diğer araçları algılayarak sürücüye çarpışmaları önlemek için akıl veriyor. Sürücü önerilen aksiyonu almakta gecikirse de direksiyon ve fren mekanizması otomatik olarak aracın kontrolüne geçiyor.
Sanal yedek sürücü ve kazasız otomobiller
Kameralar, radarlar ve Volvo araçların dört bir yanına konumlandırılmış sensörler aracın 360 derece etrafını her 25 milisaniyede bir tarıyor. Bütün veri incelenerek risk durumları analiz ediliyor, bisikletlilerin, motosikletlilerin, yayaların ve diğer araçların mesafe ve yön durumları tespit ediliyor. Trafikte oluşabilecek durumları 5 saniye önceden tahmin edebilen sistem, yapılabilecek en iyi hareketi de belirleyebiliyor.
Birçok açıdan bu, etrafı 360 derece görebilen ve acil bir durumda sürücüyü sinyalle, alarmla veya ani frenle uyarabilen bir yedek şoför anlamına geliyor. Volvo, temel parçaları hazırladığını fakat sistemden tamamen emin olmak adına daha birçok testin yapılması gerektiğini belirtiyor. Eğer bu testlerden başarıyla çıkılırsa Volvo, sıfır kaza iddiasını gerçekleştirebilecek.