Yeni Model Hyundai Elantra N Özellikleri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 342
    • Puan +15/-1
    • Cinsiyet:Bay
    • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Bülent
  • Marka: Ford
  • Model: C-Max
  • Model Yılı: 2012
  • Yakıt Tipi: Motorin
Yeni Model Hyundai Elantra N Özellikleri



Yeni Model Hyundai Elantra N

Hyundai N Departmanı, hızlı otomobilleri seven müşterilerine yepyeni bir N modelini daha tanıttı. Hyundai Elantra N, 280 beygirlik 2.0 litre T-GDI motoruyla pist deneyimini caddelere taşıyor. C sedan segmentinde yüksek performans sunan Elantra N, 0’dan 100 km/s hıza 5.3 sn’de çıkıyor.

Yüksek performanslı N modelleriyle spor otomobil tutkunlarının dikkatini çeken Hyundai, bu kez de C sedan segmetindeki temsilcisi Elantra’nın 280 beygirlik N versiyonunu tanıttı. Hot sedan olarak tabir edilen otomobil, en fazla bilinen Hyundai modeli Elantra’ya çok farklı bir kimlik kazandırmış oluyor.

Yüksek performanslı Elantra

Günlük kullanıma son derece uygun olan Hyundai Elantra N, standart modelden çok farklı olarak üretiliyor. Dinamik bir sürüş kabiliyetine sahip olan otomobil, agresif bir tasarımla geliyor. Elantra N’in gelişiminde 40’tan fazla element rol oynamış. Hızlı otomobilleri seven kullanıcılar için etkileyici bir karakter sergileyen otomobil, aynı zamanda Hyundai’nin ilk yüksek performanslı sedanı olarak da öne çıkıyor.

Hyundai Elantra N: 280 beygir, 392 Nm maksimum tork

Hyundai Elantra N, 2.0 litrelik turbo beslemeli bir motorla üretiliyor. Bu motor, standart 2.0 litrelik Hyundai motorlarından farklı olarak 52 mm çapında bir turbo paline sahip. Ayrıca, silindir kapağının şekli ve malzemesiyle birlikte motorun hem performansını hem de dayanıklılığını artırılmış. Sonuç olarak, yeni nesil turbo motor teknolojisiyle birlikte etkili bir hızlanma için yaklaşık 5.500 devirden itibaren maksimum bir güç çıkışı elde ediliyor.

Elantra N’nin 280 beygir güç üreten motoru aynı zamanda 392 Nm maksimum tork değeri sunuyor. Bu inanılmaz tork değeriyle beraber gücünü ön lastiklere 8 ileri, ıslak tip çift kavramalı şanzıman (DCT) ile aktaran Elantra N, aynı zamanda N Grin Shift (NGS) ile turbo basıncını artırarak gücünü anlık olarak 290 beygire kadar yükseltebiliyor. Sonuç olarak Elantra N, 250 km/s azami hıza ulaşıyor ve 0-100 km/s arasını sadece 5,3 saniyede tamamlıyor.

Elantra N’nin gelişmiş sürüş teknolojileri

Elantra N’nin bu canlı sürüş performansı ve özellikle virajlardaki dinamizmi, standart olarak sunulan e-LSD yani elektronik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel ile sağlanıyor. Bu teknoloji virajlarda torku iç ve dış tekerlekler arasında aktif olarak dağıtıyor. Bu, dinamik performansı artırarak daha hızlı viraj çıkışlarına izin verirken, tekerlek kaymasını ve ağırlık transferini optimize ediyor, arkadan savrulmayı en aza indiriyor.

Bu özelliğe ek olarak, Değişken Egzoz Valf Sistemi ve Kalkış Kontrolü ile de performanslı sürüş destekleniyor. Hyundai Elantra N, yüksek performanslı motoruna paralel olarak güçlü bir fren sistemiyle geliyor. Ön ve arkalarda 360 mm çapındaki fren disklerine ve bu diskleri soğutmakla görevli havalandırma kanallarına sahip.

WRC ralli arabalarından ilham alan tahrik mili, tekerlek göbeği ve yatak, tek bir entegre tahrik aksı halinde geliştirilmiş. Bu, aşırı yanal g kuvvetine dayanma, 1,7 kg ağırlık azaltma ve gürültü azaltma açısından otomobile avantaj sağlıyor.

Motor sporlarından kaynaklanan hava kılavuzu, frenlemeden kaynaklanan ısıyı soğutmak için havanın doğrudan frene doğru akmasına izin vererek fren performansını arttırıyor. 360 mm’lik artırılmış disk boyutu, ısıya dayanıklılık kapasitesini ve fren performansını yükseltiyor.

Hyundai Elantra N, sürüş keyfi için özel bir donanımla üretiliyor. N Sound Equalizer (NSE), Elantra TCR yarış otomobilinin motor ve egzoz seslerini sağlayarak sürücünün daha gerçekçi ve dinamik bir motor sesi duymasını sağlıyor. Son olarak Elantra N, dinamik sürüş performansını desteklemek için 19 inçlik jantlarına sarılı Michelin PS4S lastiklerini kullanan ilk N modeli.

N modellere özgü iç mekan, Elantra’da da karşımıza çıkıyor. N direksiyon simidi, N vites kolu, N Racing koltuklar, N kapı koruma panelleri ve N metal pedallar gibi öğeler otomobilin güncel Elantra modelinden çok daha farklı bir atmosferde olmasını sağlıyor. 10.25 inç ebatındaki bilgi eğlence ekranında bulunan N Modu sayesinde aracın tüm dinamikleri ve DNA’sı elektronik olarak değiştirilebiliyor ve farklı sürüş modları anlık olarak seçilebiliyor.



Forum Sistem Yönetimi



Çevrimdışı Kaanyldmr

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Kaan Yıldırım
  • Marka: Mercedes
  • Model: XX
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Tasarımı sevmeyen bir tek ben miyim ? Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 342
    • Puan +15/-1
    • Cinsiyet:Bay
    • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Bülent
  • Marka: Ford
  • Model: C-Max
  • Model Yılı: 2012
  • Yakıt Tipi: Motorin
Çok keskin çizgileri olmuş, oyuncak arabaya daha çok benziyor sanki.
Forum Sistem Yönetimi



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33