Yerli otomobili üretecek şirketler!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin


İlk defa 2015 yılının Kasım ayında kamuflajlı bir şekilde gün yüzüne çıkarılan yerli otomobil çalışmalarında üretimi gerçekleştirecek olan firmaların belirlenmesi sürecine geçiş yapıldığını sizlere duyurmuştuk.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından oluşturulan beşli konsorsiyum, Beştepe’de bulunan Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen Türkiye’nin Otomobili Ortak Girişim Grubu Tanıtım Toplantısı’nda imzaları attı.

Yerli otomobili kullanıcılar ile buluşturacak beşli konsorsiyumda Anadolu Grubu, BMC, Kıraça Holding, Turkcell ve Vestel yer alıyor.

Elektronik aksamı Vestel, motoru Anadolu Grubu üretecek!
Yerli otomobilin elektronik aksamları, 1994’den beri Zorlu Holding bünyesinde olan ve son dönemde savunma sanayi alanında yaptığı yatırımlar ile adından sıkça söz ettiren Vestel tarafından üretilecek.

Yerli arabanın motorunun ise Anadolu Grubu tarafından üretileceği belirtilirken, elektrikli ve içten yanmalı motorlar konusunda kullanıcılara hangi seçeneğin sunulacağı maalesef henüz bilinmezliğini koruyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=c962749d3b2bc17265567913c3495a22"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=c962749d3b2bc17265567913c3495a22"><b>Giriş Yap</b></a>

Beşli konsorsiyumun bir diğer üyesi ise, ülkemizde ürettiği kamyon ve hafriyat araçlarının yanı sıra otobüsleri ile tanınan ve son dönemde savunma sanayi alanında oldukça etkin rol oynayan BMC.

Turkcell grubunun ise, özellikle yazılım alanında yerli otomobil projesine büyük katkılarının olması bekleniyor.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü imza töreni kapsamında yaptığı konuşmada şu ifadelere yer verdi;

“Yerli marka otomobilimiz; otomotiv sanayindeki bütün yeniliklere, dijitalleşmeye, dönüşüme, yazılımlara, taleplere ve trendlere cevap verir nitelikte olacak.

Türkiye’nin otomobilinin fazlası olacak, eksiği olmayacak. Çıtamız yüksek, hedefimiz büyük. Sadece iç pazarda değil, dış pazarlarda da göz dolduran, farkındalık oluşturan bir marka ve küresel bir başarı hedefliyoruz.”

Kaynak:ShiftDelete.Net

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yerli otomobil için en iyi yakıt tercihi bence elektrikli otomobil olabilir. Petrol yakıtlı motor üretmek gerçekten suya ateş etmek gibi birşey. Dünyada Tesla'ya rakip yok. Bu araçları elektrikli üretip, bir an önce şarj istasyonu yayılımına başlanmalı. Elektrikli otomobil için hala geç değil. Hatta benim şahsi fikrim, kaset tipi batarya değiş tokuşu olmalı. İstasyonlarda üniversal şarj edilebilir kaset piller olmalı. Bunlar sürekli şarjda tutulmalı ve devlet tekelinde olmalı. İstasyona girince boş pil bir mekanizmayla yerinden çıkarılıp, dolu pil takılıp devam edilmeli. O zaman şarj için beklemeden uzun yollar katedilebilir. Ayrıca her araba için 2 adet pil kaseti üretilmeli ve bu pillerin ömürleri devlet denetiminde olup, geri dönüşümü yine devlet tarafından yapılmalı. Bu pillerin menzilinin öyle 400-500km olmasında bence gerek yok. 2 şarj istasyonu arası maksimum 70-80 km olmalı. Her istasyonda en az 10 yedek pil olmalı. En kötü şartlarda pil olmasa bile 2 saatlik hızlı şarj ile otomobili 200km götürebilecek elektonik sistemler kurulmalı. Hatta otomobil bizim olacağı için dahili benzinli jeneratör konulabilir. Araç hareket halindeyken ve güneş enerjisi ile kendi kendini şarj edebilmeli. Oda olmadı, 5hp'lik benzinli otomatik jeneratör ile şarj edilebilmeli. Bu işe sıkı girilirse Türkiye imzasını otomotiv sektörüne bastıra bastıra atar. Herkeste biliyor ki, fosil yakıtların artık sonu geldi. En azından elimizdeki fosil kalıntılarını batarya yapmakta kullanıp bu süreci biraz daha uzatalım. Otomobillerde kullanılan metalin de tamamen alüminyum ve kompozit plastik malzemeden yapılmasıda ağırlığı düşürecektir. O zaman uzun menzil ve az enerji tüketimi olur. Bunların hepsi mühendislerimizin işleri. Temeli sıkı atarsak, önümüze kimse geçemez.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Vestel dandik bulaşık makinası gibi yapacaksa bu işi hiç girmesin. Merakla bekliyorum bakalım nasıl bişey çıkacak ortaya


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sadece bulaşık makinesi dandik değil. Çamaşır makinesi de, televizyonu da dandik. Sıfır aldığım Vestel TV, kutusundan çıkarıp fişini taktıktan sonra bir cızırtı çıkarmaya başladı. Kulak çınlamasına benzer. Belki ilk çalıştırma kesilir dedim. Biraz çalıştırdım. Ses dayanılacak gibi değil. Servisi aradım. Aldı gittiler daha 1 günlük TV. 3 gün sonra geri getirdiler. Bu seferde ses ayarını belli bi yerden sonra yükseltmiyor. Aradım servisi yine götürdüler. Servisi iyi ona birşey diyemem. Arızayı yapıp çabuk teslim ediyorlar. Fakat TV garantisi 2 yıl ya, 2,5 yıl sonra ekranın sağ alt tarafı elma büyüklüğünde karardı. Aradım garantisi bitmiş dediler. Ücret karşılığında tamir edilir dediler. Fiyatı da o zamanın parasına göre yeni televizyonun 3'te 1 fiyatını söylemişlerdi. Bende gittim yeni televizyon aldım. Sonra biraz durdu evde. Kalabalık yapınca hurdacıya 20 liraya vermiştim. Bi daha da Vestel almadım. Almamda...

Haaa Tost makinesi iyi bak :) Onu tavsiye ederim.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Vestel dandik bulaşık makinası gibi yapacaksa bu işi hiç girmesin. Merakla bekliyorum bakalım nasıl bişey çıkacak ortaya


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Siyasi değildir!.. 2023 basbas bagriliyor. Madem 2023 yılında cesmelerden bor akacak. 80 milyonluk ülkenin mühendisleri borla çalışan motor yapamıyor mu yapsınlar.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu kimsenin işine gelmez. Öncelikle petrol şirketlerinin işine gelmez. Petrol sektöründe çalışan milyonlarca insan var. Büyük bir istihdam sıkıntısı çıkar. Bazı şeyler insanları köle haline dönüştürmüş durumda. Kredi kartı gibi. Kullanmak istemesende mecburen kullanıyorsun.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Siyasi değildir!.. 2023 basbas bagriliyor. Madem 2023 yılında cesmelerden bor akacak. 80 milyonluk ülkenin mühendisleri borla çalışan motor yapamıyor mu yapsınlar.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Kimse Saab dan 40 m euroya alınan platformun ne olacağını konuşmuyor. Bildiğim kadarıyla bu platformlar kullanılmayacak. 2021 deniyor kullanılsa bile 2021 de 2001 yılında tasarlanmış bir platform kullanma olayını takdirinize bırakıyorum.
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yani eski teknoloji...

Elektrik motorlarını kendimiz yapabiliriz. Üretim sanayinde bu işi yapan çok kaliteli firmalar var. Vestel yerine Arçelik olsaydı o zaman daha umutvar olurdum. Güneş enerjisi konusuna önem vermemiz lazım. Bir khk çıkarılmalı. İşe önce konutlardan başlanmalı. Mevcut konut çatılarının güneş enerjisi paneline dönüşümü sağlanmalı. Kırmızı kiremitlerin üzeri siyah panellerle doldurulmalı. Elektrik ihtiyacı için büyük şehirlerde güneş enerjisi tarlası kurmak çok zor çünkü yer yok. Her bina en azından gündüz kullanılacak sıcak su ihtiyacını ücretsiz üretebilir.

Otomobillerde de kullanılacak şarj elektriği için de muhakkak güneşten faydalanılmalı. Aksi takdirde fosil yakıttan elde edilecek enerjiyle şarj olacak bataryalar hem ekolojik sisteme zarar vermeye devam edecek, hemde kar edilemeyecek. Belki egzozdan duman çıkmayacak ama fabrika bacaları tütmeye devam edecek. Bu arada rüzgar enerjisine yapılan yatırımı ne olursa olsun olumlu buluyorum. İnşallah benzinli ve dizel araba üretmek gibi bir yanlışa düşülmez.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kimse Saab dan 40 m euroya alınan platformun ne olacağını konuşmuyor. Bildiğim kadarıyla bu platformlar kullanılmayacak. 2021 deniyor kullanılsa bile 2021 de 2001 yılında tasarlanmış bir platform kullanma olayını takdirinize bırakıyorum.


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Abi inşallah tutar tutarsa iyi. Tutmazsa zararı nerden cikaracaklar ? Halktan tabiki..

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
üretilemeyen otomobilin arge çalışmalarını da bize yıkarlar diyorsun yani :D aynı denizlideki havaray sistemi gibi... aslında haksızsın diyemiyorum

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi inşallah tutar tutarsa iyi. Tutmazsa zararı nerden cikaracaklar ? Halktan tabiki..

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Haklısın abi. Keşke.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yani eski teknoloji...

Elektrik motorlarını kendimiz yapabiliriz. Üretim sanayinde bu işi yapan çok kaliteli firmalar var. Vestel yerine Arçelik olsaydı o zaman daha umutvar olurdum. Güneş enerjisi konusuna önem vermemiz lazım. Bir khk çıkarılmalı. İşe önce konutlardan başlanmalı. Mevcut konut çatılarının güneş enerjisi paneline dönüşümü sağlanmalı. Kırmızı kiremitlerin üzeri siyah panellerle doldurulmalı. Elektrik ihtiyacı için büyük şehirlerde güneş enerjisi tarlası kurmak çok zor çünkü yer yok. Her bina en azından gündüz kullanılacak sıcak su ihtiyacını ücretsiz üretebilir.

Otomobillerde de kullanılacak şarj elektriği için de muhakkak güneşten faydalanılmalı. Aksi takdirde fosil yakıttan elde edilecek enerjiyle şarj olacak bataryalar hem ekolojik sisteme zarar vermeye devam edecek, hemde kar edilemeyecek. Belki egzozdan duman çıkmayacak ama fabrika bacaları tütmeye devam edecek. Bu arada rüzgar enerjisine yapılan yatırımı ne olursa olsun olumlu buluyorum. İnşallah benzinli ve dizel araba üretmek gibi bir yanlışa düşülmez.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kimse Saab dan 40 m euroya alınan platformun ne olacağını konuşmuyor. Bildiğim kadarıyla bu platformlar kullanılmayacak. 2021 deniyor kullanılsa bile 2021 de 2001 yılında tasarlanmış bir platform kullanma olayını takdirinize bırakıyorum.
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33