Araba alırken nelere dikkat edilir?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
KONTROLLER :

1.Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.

2.Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.

3.Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.

4.Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar.Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.
       
OTOMOBİLE BAKMAYA GİTMEDEN ÖNCE TAVSİYELER:

1. Eski elbiselerinizi giyin.

2.Yeni elbiselerinizi kirletmekten çekindiğiniz için onlardan çok daha pahalıya malolacak arızaları göremeyebilirsiniz. yanınızda ellerinizi silecek bez ya da kağıt havlu alın.

YANINIZDA BULUNMASI GEREKENLER :

1.Cep feneri

2.Bulabilirseniz küçük bir mıknatıs

3.Küçük bir not defteri
       

PÜF NOKTALARI :

1.Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin!

2.Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır.

3.Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercicih edin, bu size ilk çalışmadaki sorunları gösterecektir.

4.Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın.

5.Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın

6.Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın, Duvardan yankkılanan ses alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcıı olacaktır. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi arabanızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz.

7.Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınız ile birlikte gidin.
       
DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA VE BOYA KONTROLÜ:

1.Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.

2.Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.

3.Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.

4.Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.

5.Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın.

6.Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerin deki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın.

7.Çamurluk ağızlarına, maşpiyel altına paslar için bakın.

8.Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın onarıma girdiğini gösterir.

9.Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.

10.Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.

11.Otomobile dışarıdan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

MOTOR (ÇALIŞMIYORKEN)

1.Kaputu, motor çalıştırmadan açıp motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın, sonradan bantlanmış kablolar gelişi güzel yapılmış onarımları işaret eder.

2.Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın içerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.

3.Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir.

4.Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın; eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.

5.Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun; sıcak su yanıklara yol açabilir.
       
MOTOR (ÇALIŞIRKEN)

1.Motoru çalıştırın; kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin, 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağan dışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın;

2.Mavi renkli egsoz dumanı, motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı 30 numara-konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir.

3.Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır.

4.Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir, motorun açılması gerekmektedir.

5.Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir. Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.

6.Motor ısındığında rolantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.

7.Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinletin patlat susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.

SÜRÜŞ TESTİ YAPIN :

1.vitesi takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur buna dikkat edin. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir. Bazı durumlarda el freni iyi tutar fakat araç yüksek devirde çalışmaya devam eder. Durmaz. Bu durumda baskı balata sisteminde sıkıntı var demektir.

2.Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz 1. vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın.

3.Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın, olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.

4.Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.

5.Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir.

6.Düzgün bir yolda hızlandığınız da otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınız da otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır.

YİNEDE :

Yukarıda saydığımız tüm kontrolleri yaptıktan sonra bu işin uzmanı bir motor ve kaporta ustasına otomobili göstermenizi tavsiye ederiz.


Not : Yukarıdaki bilgiler anonim olarak internetten toparlanıp derlenmiştir.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rica ederim, internette bölük pörçük bilgiler var. Toparladım bir derleme yaptım. Dikkatli okunacak olursa faydalı bir konu. Özellikle 2. el otomobil alacakların baskısını alıp, araba bakmaya gittiklerinde tek tek uygulaması gereken notlar var.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bilgilendirme için teşekkürler abi


Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
emeğe saygı + rep :))
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Eyvallah ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
emeğe saygı + rep :))


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu bilgileri, otomobil alacak arkadaşlarımızın tekrar gözden geçirmelerini öneririm.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ekleme için teşekkür ederiz.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Güzel bir çalışma olmuş.
Bende yukarıdaki bilgilere ek olarak araba çalışır vaziyetteyken yağ kapağını açacaksınız. Kapak açık vaziyette kapaktan yukarıya doğru az bir miktar yağ atması normaldir. ancak bu yağ atma olayı fazla bir şekildeyse motorun hasta olduğu söylenir.
Birde arabayı test ederken mutlaka rampalı ve inişli yolları tercih ederim.
Birde arabanın sahibine arabayı verin. Sizin bulunduğunuz yerden itibaren en az 200 metre düz gitmesini isteyin. Bu şekilde egsozdan atan varsa dumanı ve aksaklıkları gözlemleyebilirsiniz.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı İlyas47

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +1/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ilyasulus
  • Marka: yok
  • Model: yok
  • Model Yılı: yok
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Güzel ozetlemissiniz Teşekkürler faydali olacağına eminim


Çevrimdışı AhmeTRsm

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 74
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • LetYourSpiritfree
  • Ad Soyad: Ahmet
  • Marka: Fiat
  • Model: Tempra SXA
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rica ederiz, umarım faydası olur.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Güzel ozetlemissiniz Teşekkürler faydali olacağına eminim

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bilgilendirme için çok teşekkürler  :)


Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Araç alırken nelere dikkat etmeli konusuna Ek bilgiler :

- Araçla test sürüşüne çıkın. Açık camları ve radyo açıksa kapatın. 2. 3. 4. 5. ve üst viteslerde şanzımanı dinleyin. Yüke binmişken yani normal devirlerde çekişteyken şanzımandan uğultu, tıkırtı yada ritmik vuruntu gibi sesler duyuyorsanız ustanızdan şanzımanın sağlıklı olup olmadığını kontrol etmesini isteyin.

- Motor yağını kontrol edin. Bunun için fırsatınız varsa bakmaya gideceğiniz aracın motorunun soğuk olmasını, yani durur vaziyetteyken bakmaya gidin. Bu kontrol 2 aşamalıdır. İlk aşamada motor soğukken yağ seviye çubuğunu yerinden çıkarın ve motorun çalıştırılmasını isteyin. Yağ çubuğundan duman gelip gelmediğini kontrol edin. Duman geliyorsa piston sekmanları aşınmış demektir. 2. aşamada ise, motor sıcakken yağ çubuğunu çekin ve duman seviyesine bakın. Şayet motor soğukken duman gelmiyorsa, motor ısındığında az miktarda yağ buharı normaldir. Zaten bu buhar yağ çubuğunu çektiğinizde karterde biriken buharın boşalmasından sonra kesilir. Eğer sürekli geliyor ve yoğun bir duman var ise araç motoru sağlıklı değildir. Peki bu ne anlama gelir?
  a - Piston sekmanlarında aşınma olduğu için motor yağını tam sıyıramaz. Böylece yanma hücresi yağlı kalır, bu duman motor soğukken kartere kadar iner. Motor sıcakken çıkan duman ise renk bakımından önemidir. Mavi duman sıkıntı var demektir. Buram buram duman çıkışı motorun sağlıksız olduğuna işarettir.
  b- enjektör ve sübap lastiği arızası

- Motor yağını kontrol etmek için yağ seviye çubuğundan bir miktar yağı açık renkli bir kağıda damlatın. Motor yağı kağıt üzerinde ağır ağır yayılır. Şayet damlacıklar kağıda çok hızlı yayılıyor ve orta kısım yağlı kenarları ıslak gibi duruyorsa motor yağına su karışması var demektir. Zaten su karışan motor yağı kremalı sütlü kahve görünümünde olur. Bu durum motor üst kapak contasında bir sorun olduğunun işaretidir. Fakat bazı otomobillerde yağ soğutucusu vardır. Bu durum yağ soğutucusundan da kaynaklanabilir. İyi incelenmesi gereken bir durumdur. Ayrıca radyatörde veya yedek su kabında göreceğiniz sütlü kahve görüntüsü de yine yukarıdaki sebepten olabilir. Yağ soğutucu ve motor üst kapak contası birlikte değerlendirilmelidir.

- Satın alacağınız aracın hava filtresini yerinden çıkarın. Hava kanallarında yağlanma varsa motorda sorun var demektir.

- Egzozda beyaz veya mavi duman motordaki sıkıntıyı ele veren bir arızadır. Beyaz duman suyun yakıta karışması, mavi duman yağın yakıta karışması şeklinde yorumlanabilir. Her ikiside sekman ve motor üst kapak contasındaki problemi gösterir. yahut yukarıdaki sebeplerde dahil olmak üzere, motor bloğunda çatlağın olma ihtimal dahilindedir.

- Aracı almadan önce, rolantide çalışan motorun, sesini dışarıdan ve araç içinden dinleyin. titreme, belli belirsiz rolanti dalgalanması yada egzozda vuruntu varsa ateşleme sisteminde, enjektörlerde, bujilerde, bobinlerde, boğaz kelebeğinde, vs. sorun var demektir.

Not : Araba alırken belkide yıllarca dişinden tırnağından artırıp, para biriktiren insanlar var. Dikkatli olalım. En azından arızasını bilerek alalım. Bugün tamir masrafları az değil. Allah herkesi hayırlı insanlarla karşılaştırsın.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Hocam emeğin için sonsuz teşekkürler. Bu bilgileri parayla satın alamazsın. Baba evladına anlatmaz. İnşallah insanlara bir nebze olsun faydası dokunur. Şunu net olarak söyleyebilirimki. Allah sana ahirette kullarına yapmaya çalıştığın bu iyiliklerin mükafatını fazlasıyla verecektir. Buna inancım sonsuz. Yaşa varol


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Amin. Allah razı olsun. Ücretsiz onlarca belkide binlerce bilgi var. İnsanlar bunu kullansın artık. Sonrasında ekonomik zarara uğrayınca, pisikolojik olarakta yoruluyoruz.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hocam emeğin için sonsuz teşekkürler. Bu bilgileri parayla satın alamazsın. Baba evladına anlatmaz. İnşallah insanlara bir nebze olsun faydası dokunur. Şunu net olarak söyleyebilirimki. Allah sana ahirette kullarına yapmaya çalıştığın bu iyiliklerin mükafatını fazlasıyla verecektir. Buna inancım sonsuz. Yaşa varol


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kaçırdın gül gibi arabayı. Hepside senin istediğin gibiydi.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Şahsen mekanik ve motora ilk dikkat ederim. Şase, direk ve ön panelde işlem yok ise gerisi benim için pekte önemli değil. Kazasız boyasız arabanın tek bir önemi var benim için o da satarken rahat satılması.. Heee birde metalik gri olursa tamamdır :)


Çevrimdışı Mutlu

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,180
    • Puan +16/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mutlu
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Güzel bilgiler. Paylaşım için teşekkürler abi.Ama yine de araç almaya en az iki kişi gitmekte fayda var bu kontroller daha kolay ve hızlı yapılır.


Çevrimdışı info34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 70
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: ozan öçal
  • Yakıt Tipi: Motorin
ama bu bilgiler arabadan anlayanlar için bence benim gibi bilmeyen biri araba almaya giderken ne yapar bilmiyorum kaputu açsam ne nerde bilmiyorum :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ön araştırma yaparsın. Ne nerede? ;)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ama bu bilgiler arabadan anlayanlar için bence benim gibi bilmeyen biri araba almaya giderken ne yapar bilmiyorum kaputu açsam ne nerde bilmiyorum :D

^^^^^^^^^^^^^^^^^



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kesinlikle
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Güzel bilgiler. Paylaşım için teşekkürler abi.Ama yine de araç almaya en az iki kişi gitmekte fayda var bu kontroller daha kolay ve hızlı yapılır.

^^^^^^^^^^^^^^^^^



Çevrimdışı otoendeks

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
    • otoendeks
  • Ad Soyad: Otoendeks Yetkili
  • Marka: Tüm Markalar
  • Model: Tüm Modeller
  • Model Yılı: 2018
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
arabanın gerçekten hakettiği fiyata alınması da çok önemli :) fiyat araştırması çok iyi yapılmalı. Kasko değeri, otoendeks değeri göz önünde bulundurulmalı derim
otoendeks - Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33