Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Otomobil Marka Şikayetleri => Konuyu başlatan: ayipliegea - 13 Nisan 2016, 18:43
-
"Aşağıda belirtilen şikayet konusu Tofaş tarafından çözülmüştür"
Aşağıdaki fotoğraflar, Koç topluluğu şirketi olan BİRMOT’tan sıfır km olarak satın alınan 2015 model FİAT EGEA 1.6 Multijet Lounge araca ait.
Araç, bayiden teslim alındıktan 8 gün sonra karanlıkta aracı incelerken telefonun ışığını tuttuğumda sol ön kapıda daire şeklinde boyada farklılık olduğunu tespit ettim. Bunun üzerine aracın her tarafını detaylı bir şekilde inceledim ve aynı renk farklılığını sol ön çamurlukta da tespit ettim. Karanlıkta ışık tutulunca çıplak gözle fark edilebilen bu renk farklılığı, fotoğraf çekince çok daha net belli olmakta. Ertesi sabah, aracı satın aldığım bayiye müracaat ettim. Aracı incelediler, benim gösterdiğim fotoğraftaki renk farklılığını araçta göremediklerini söylediler. Israr edip aracı karanlık bir yere aldırdım ve orada çıplak gözle bu kusurları gösterdim. Kendilerinin bu konuda bir şey diyemeyeceklerini, TOFAŞ’a fotoğrafları iletip oradan gelecek cevabı bekleyeceğimizi söylediler. Onlara ilave olarak FİAT çağrı merkezi aracılığıyla ben de şikâyetimi TOFAŞ’a ilettim. 18 gün boyunca tarafıma hiçbir dönüş yapılmadı. 18’inci gün dönüş yapıldı ve şikâyetimin 30. gününde TOFAŞ’tan bir uzmanın servise gelip aracımı inceleyeceği ve ona göre araçla ilgili karar verileceği söylendi. Araç, TOFAŞ’tan gelen uzman tarafından incelendi. Uzman; müşteriye bir bilgi veremeyeceğini, raporu genel müdürlüğe sunacağını ve oradan müşteriye dönüş yapılacağını söyledi. İncelemeden 3 gün sonra TOFAŞ tarafından arandım. Arayan ürün kalite sorumlusu; kusurlu olduğu iddia edilen bölgenin boya kalınlıklarının FİAT İtalya’nın standartlarına uygun olduğunu, ayrıca gündüz çıplak gözle araçta kusur görülemediğini, aracı satarken de alıcı aracı gece fener tutarak incelemeyeceği için araçta değer kaybı yaşanmayacağını, bu sebeplerle araçta kusur görmediklerini ve dosyayı kapattıklarını söyledi.
Aracı gösterdiğim birkaç usta, görülen kusurun fabrikada meydana gelen boya hatası olduğunu ve bu kusurun zamanla daha belirgin hale geleceğini söyledi. Zaten sol ön çamurluktaki kusur, artık dikkatli bakılınca gündüz çıplak gözle de görülür hale geldi.
-
Geçmiş olsun.
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Çok geçmiş olsun, tüketici mahkemesine başvurun bırakmayın işin peşini.. Benzer bir durum Mazda da yaşandı geçen yıl ve daha üst donanım 0 km yeni araçla değiştirildi, kalite farkı.
-
Çok geçmiş olsun. Benim asıl anlam veremediğim husus şu, Fiat nasıl olur da kendi kusurunu görmezden gelir? Fiat markasına yakıştıramadım.
-
şuraya bak ikinci elde bu tarz vakalar alıştık lakin sıfır araçta son dönemde buna benzer sıkıntıları yaşamaya başladık. artık kime güveneceğimizi bilemez olduk. aynı modeli bende almak istiyordum. şimdi bu durumu görünce açıkçası almaktan vazgeçtim. yapılan ayıp bir durum tüketici haklarına şikayet edin. aracı geri almak zorundalar bence.
daha önce volkswagen grubunda taşımada düşmüş arabaları alıp boyayıp sattığını duymuştuk. kesinlikle ayıp etmişler.
-
Bu tip şeyler olabilir her markada, bir aracın böyle sorun vermesi firmanın tamamına maledilemez ama burada sıkıntı firmanın müşterisini mağdur etmesi, bu çok yanlış bir durum, o bakımdan size güzellikle yapılmayanı ben olsam mahkeme kararıyla zorla yaptırırdım.
-
Maalesef Türkiye'de tüketici hakları, özellikle otomotiv sektöründe, kanuni boşlukların rahatça kullanıldığı, bir oyun parkına döndü. Şirketlerin marka imajına olan bağlılıkları sayesinde birçok tüketici hakkını arayabiliyor. Volvo, Mazda, Honda, BMW, Mercedes Benz gibi karlılığın sürümden değil, müşteri sadakatinden geldiğini anlamış, olgun firmaların tavırları, gayet yerinde ve saygı hak eden derecede hızlı. Özellikle otomotivde başınız ağrımasın istiyorsanız, donanıma yatıracağınız miktarın bir kısmını marka imajına vermeyi göze alıp, sözde değil özde garanti haklarına sahip olmayı yeğleyeceğiz. Geçmiş tecrübelerimden şahsım adına çıkardığım budur.
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Sikayetvar.coma yazın yakında Fiat yetkilileri geri dönüş yapar
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Sikayetvar.coma yazın yakında Fiat yetkilileri geri dönüş yapar
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İşe yarıyor mu gerçekten, pek kaale aldıklarını sanmıyorum (önyargılıyım)
-
Sikayetvar.coma yazın yakında Fiat yetkilileri geri dönüş yapar
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İşe yarıyor mu gerçekten, pek kaale aldıklarını sanmıyorum (önyargılıyım)
Ben Opelle ilgili araştırma yaparken oradaki şikayetlere baktım. Opel geri dönüş yapiyor..
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
firma kısaca nasıl olsa gündüz belli olmuyor birine itelersin demek istemiş. halbuki çok zor birşey değil. müşteriyi mağdur etme aracı geri al test sürüşü yapılan araçların içine koy.müdürlerden birine tahsis et.
-
Haklısın ve ön yargılı olmaya lüzum yok, oradaki hile şu; firmalar belli bir ücret karşılığı istemediği yorumu sildiriyor. Bu yüzden oraya güvenmiyorum. Hemsiburada.com 'da aynı şekilde. Bir ürün hakkında olumsuz yorum yaptığında bu moderasyondan geçemiyor. Bu yüzden Hepsiburada.com'a güvenmiyorum. Troll hesapları olan bir grup var ve bunlar ürünlere sürekli olumlu yorum yazıp, olumlu puan verip ürün cazibesini artırıyor. İnternet dünyasının en kirli yüzü...
Sikayetvar.coma yazın yakında Fiat yetkilileri geri dönüş yapar
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İşe yarıyor mu gerçekten, pek kaale aldıklarını sanmıyorum (önyargılıyım)
-
Geçmiş olsun arkadaşım. Hak hukuk olmayan ülkede her şey normaldir. Belgelerini toparla direk Tüketici Hakları'na müracaat et. Muhtemelen inceleme sonrası seni bilirkişiye yönlendirecekler ve aracı inceleyip rapor yazacaklar. Bundan sonrası da ya para iadesi olur ya da sıfır araç değişimi.
-
Daha önce Toyota'da buna benzer bir olay daha 8 aylık sıfır aracın yetkili serviste kaza yapmasıyla gerçekleşmişti. Fakat Toyota uzun uğraşlar sonucu fiyat farkıyla yeni araç vermişti. Mevcut aracı 2. elde geri almıştı. İnşallah öyle birşey önermezler.
-
Konuyla ilgili yeni gelişmeleri aktarıyorum:
Geçen hafta, durumu KOÇ Holding'e ilettim. TOFAŞ'ta benim dosyamla ilgilenen kişi hemen beni aradı ve "Konuyu holdinge yazmışsınız." deyip iki teklif sundu. "100 bin km'lik garantiyi 150 bin km yapabileceğini veya bir bakım hediye edebileceğini" söyledi. Bunları kabul etmeyeceğimi belirttim. Arkasından tekrar Koç Holding'i arayıp tekliflerin benim mağduriyetimi giderici olmadığını belirttim. Yine hemen TOFAŞ'tan dönüş oldu ve benim talebim soruldu. Aracın, ayıpsız yenisiyle değiştirilmesini istediğimi belirttim. Yetkili, birazdan arayacağım dedi ve bir süre sonra arayıp "Aracınızı çekiciyle Bursa'daki fabrikaya çektireyim. Robotlarla kusurlu noktalara müdahale ettireyim, kusur ortadan kalksın." dedi. Bunu kabul etmeyeceğimi, aracın yenisiyle değiştirilmemesi durumunda yargıya başvuracağımı belirttim. Kısa bir süre sonra tekrar arayıp araç değişim talebimin değerlendirilmesi için 1 haftalık süre istediğini belirtti, süre konusunda mutabık olduk. Bu süre içinde konuyu FİAT İTALYA'ya da yazdım, oradan da dönüş oldu ve araç bilgileri ile Türkiye'de yaptığım görüşmelerin detayları soruldu. Bir haftalık süre dolunca TOFAŞ'taki yetkili aradı ve değişim talebimi onaylayamayacaklarını, dilersem daha önceki tekliflerden yararlanabileceğimi, KOÇ Holding'e ve FİAT İTALYA'ya da bu cevaplarını ileteceklerini bildirdi. Ben de konuyu yargıya taşıyacağımı belirttim, süreci sonlandırdık.
Normalde aracın yenisiyle değişimini istiyordum. Ancak üretici firmanın takındığı tutum, beni araç bedelinin iadesi talebiyle dava açmaya sevk ediyor. Davayı, bedel iadesi talebiyle açacağım. Bundan sonra da ne TOFAŞ'ın ne de FİAT'ın yakınından geçerim.
-
İzlediğiniz yol çok doğru, geri adım atmayın ve mahkemeye taşıyın, adamlar ne pişkin ya, hem suçlu hem güçlü modunda..
-
Konuyla ilgili yeni gelişmeleri aktarıyorum:
Geçen hafta, durumu KOÇ Holding'e ilettim. TOFAŞ'ta benim dosyamla ilgilenen kişi hemen beni aradı ve "Konuyu holdinge yazmışsınız." deyip iki teklif sundu. "100 bin km'lik garantiyi 150 bin km yapabileceğini veya bir bakım hediye edebileceğini" söyledi. Bunları kabul etmeyeceğimi belirttim. Arkasından tekrar Koç Holding'i arayıp tekliflerin benim mağduriyetimi giderici olmadığını belirttim. Yine hemen TOFAŞ'tan dönüş oldu ve benim talebim soruldu. Aracın, ayıpsız yenisiyle değiştirilmesini istediğimi belirttim. Yetkili, birazdan arayacağım dedi ve bir süre sonra arayıp "Aracınızı çekiciyle Bursa'daki fabrikaya çektireyim. Robotlarla kusurlu noktalara müdahale ettireyim, kusur ortadan kalksın." dedi. Bunu kabul etmeyeceğimi, aracın yenisiyle değiştirilmemesi durumunda yargıya başvuracağımı belirttim. Kısa bir süre sonra tekrar arayıp araç değişim talebimin değerlendirilmesi için 1 haftalık süre istediğini belirtti, süre konusunda mutabık olduk. Bu süre içinde konuyu FİAT İTALYA'ya da yazdım, oradan da dönüş oldu ve araç bilgileri ile Türkiye'de yaptığım görüşmelerin detayları soruldu. Bir haftalık süre dolunca TOFAŞ'taki yetkili aradı ve değişim talebimi onaylayamayacaklarını, dilersem daha önceki tekliflerden yararlanabileceğimi, KOÇ Holding'e ve FİAT İTALYA'ya da bu cevaplarını ileteceklerini bildirdi. Ben de konuyu yargıya taşıyacağımı belirttim, süreci sonlandırdık.
Normalde aracın yenisiyle değişimini istiyordum. Ancak üretici firmanın takındığı tutum, beni araç bedelinin iadesi talebiyle dava açmaya sevk ediyor. Davayı, bedel iadesi talebiyle açacağım. Bundan sonra da ne TOFAŞ'ın ne de FİAT'ın yakınından geçerim.
Geçmiş olsun. Gelişmeleri bize iletmeniz iyi oldu. İyi bir avukat bu işi çözer.
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Hadi inşallah istediğiniz sonuca ulaşırsınız.. Fiat - Tofaş çok ayıp etmiş gerçekten. Annemlere bi Fiat alayım diyodum ama vazgeçtim şuan.
Hiç yakıştıramadım size [emoji16]
-
Aga kendime almam da annem işte ucuz yollu yeni model bi araba kullansın kadın :D
Swift al, çekik gözlü gardaşlarımdan şaşma [emoji3]
-
Düşünmedim değil aslında. 4x4 modellerinden:P :D Ama cidden swift iyi ama türkiyede tutuluyo mu ki ?
O segmentte Japonların en çok tutulanlarindan sayılır bence, ve harbiden araç taş gibi
-
Araçtaki kusuru, bugün aracı yoğun güneş ışığı altında incelerken doğru açıdan bakınca ayna gibi gördüm. Demek ki yoğun gün ışığında da görülebiliyormuş.
-
Araçtaki kusuru, bugün aracı yoğun güneş ışığı altında incelerken doğru açıdan bakınca ayna gibi gördüm. Demek ki yoğun gün ışığında da görülebiliyormuş.
Bunu resim ve video ile belgeleyip açacağınız davadaki dosyaya ekleyin, ayrıca ilgili veriyi bayiye ve İtalya ya postalayın
-
Avukatlarla görüştünüz mü ?
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Avukatlarla görüştünüz mü ?
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet, görüştüm. Evrakları verdim. Birkaç güne açacak bedel iadesi davasını.
-
Avukatlarla görüştünüz mü ?
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet, görüştüm. Evrakları verdim. Birkaç güne açacak bedel iadesi davasını.
Gelişmeleri bekliyoruz..
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Aracın videosunu çektim. Üstteki, flaş açık şekilde, alttaki ise flaşsız çekilmiştir. Görüntüler gölgede çekilmiştir.
http://www.youtube.com/watch?v=Ivg8jBlD8fQ
http://www.youtube.com/watch?v=n47ULDzKbl8
-
Bariz hatalı araçları neden kabul etmiyorlar
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Daha ne olması gerekiyor acaba?
Aracın videosunu çektim. Üstteki, flaş açık şekilde, alttaki ise flaşsız çekilmiştir. Görüntüler gölgede çekilmiştir.
http://www.youtube.com/watch?v=Ivg8jBlD8fQ
http://www.youtube.com/watch?v=n47ULDzKbl8
-
Bugün, aracı aldığım bayiden arandım ve birkaç hafta içinde aracımın yenisiyle değiştirileceği bilgisi verildi. Tam da bugün mahkemeye dilekçemizi verecektik, şimdilik beklemeye aldık. Gelişmeleri aktaracağım.
-
Bugün, aracı aldığım bayiden arandım ve birkaç hafta içinde aracımın yenisiyle değiştirileceği bilgisi verildi. Tam da bugün mahkemeye dilekçemizi verecektik, şimdilik beklemeye aldık. Gelişmeleri aktaracağım.
Çok iyi. Tabi siz para iyadesi istiyordunuz. Şimdi ne yapacaksınız kabul mu edeceksiniz ?
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Bugün, aracı aldığım bayiden arandım ve birkaç hafta içinde aracımın yenisiyle değiştirileceği bilgisi verildi. Tam da bugün mahkemeye dilekçemizi verecektik, şimdilik beklemeye aldık. Gelişmeleri aktaracağım.
Çok iyi. Tabi siz para iyadesi istiyordunuz. Şimdi ne yapacaksınız kabul mu edeceksiniz ?
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İlk talebim aracın değişimi yönündeydi. Olayı yokuşa sürdükleri için para iadesi talebiyle dava açacaktım. Şu şartlarda değişimi kabul ettiğimi belirttim.
-
Bu süre zarfında hiç bir iletişim kurmadan ve en son konuştuğunuzda isteklerinizi reddeden bayi ne oldu da durduk yere sizi arayıp araç değişimini kabul ettiğini söyledi ki acaba
-
Konuya olumlu yanıt veren TOFAŞ, Araç değişimini onaylamıştır. Bu nedenle konu başlığı "TOFAŞ'tan "Ayıplı Egea" Hakkında olumlu yanıt" olarak değiştirilmiştir.
Müşteri mağduriyetini ve firma itibarını koruduğu için Tofaş'a Forumotomobil.com ailesi olarak bizde teşekkürlerimizi sunarız. Ayrıca Forumotomobil.com ailesinin de sosyal medya da mağduriyetin sesini duyurmak konusunda öncü olduğunu öğrenmekte bize onur kaynağı olmuştur.
-
Geçmiş olsun yeni araç şimdiden hayırlı olsun
-
Yeni alacağın Egea ile kapsamlı bir tanıtım bekliyoruz artık. Bu arada arabayı bayiden alırken birkaç fotoğraf çektirmeyi ve sağına soluna dikkatlice bakmayı unutma ;) :)
-
Valla sizin kadar iyimser olmasam da geç te olsa doğru olanı yapmaları sevindirici.
-
Valla sizin kadar iyimser olmasam da geç te olsa doğru olanı yapmaları sevindirici.
Artık çekilen stres üzdü diyelim. Burada iletişim sorunları da var gibi görünüyor. Bayilerin bu konuda daha dikkatli olması gerekiyor.
-
bir sürü uğraştırdılar ama. peşinde koşmayan biri olsa mağdur olurdu.
Asus zenfone 6
-
bir sürü uğraştırdılar ama. peşinde koşmayan biri olsa mağdur olurdu.
Asus zenfone 6
Katılıyorum.