HYUNDAİ GARANTİ ŞİKAYETİ DİKKAT EDİN !!!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hellboy48

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: yusuf sökmen
  • Marka: hyundai
  • Model: ix35
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Benzin
2013 yılında Bodrum Özer Group Hyundai Yetkili Servisinden sıfır Hyundai İX35 aldım. Arabayı alırken bana 5 YIL ULTRA GARANTİ’li diye sattılar.
2014 yılında arabamın kapı kolları, Hyundai amblemleri, arka taraftaki yazılar hatta ön sis farlarının etrafındaki metal aksamlar dahil hepsi paslandı. Servise gittim temizlediler. 2015 yılında aynı yerler yine paslandı. Fotoğraflarını çekip servise mail attım.  Onlarda fotoğrafları Hyundai merkez garanti kısmına göndermişler.
Merkezden gelen cevap;
 “Arabanın metal kısımlarındaki paslanmanın nedeni dış etkenler olduğu için garanti kapsamı dışında.” 
Beni Hyundai merkezden telefonla aradılar. İncelemeler sonucunda arabanızdaki paslanmanın dış etkilerden kaynaklandığı görülmüştür dediler. Kim inceledi dedim, cevap veremediler. Merkezden kimse gelip incelemedi arabamı. Bodrumdaki yetkili serviste, sadece baktı ve gördü. Herhangi bir inceleme yapmadılar. Bulunduğum yerde birçok Hyundai marka araba var. Onlarda neden paslanma olmuyor dedim, cevap veremediler. Sürekli aynı şeyi tekrarlıyorlar. Bulunduğunuz ortamdaki dış etkenlerden kaynaklı paslanma söz konusu diyorlar ve garanti kapsamına almıyorlar.
 Hyundai marka araba aldığıma bin pişman oldum. 60.000 Tl verip araba alıyorsun, ama Hyundai yetkilileri markalarının arkasında durmuyor. Kalitesiz malzeme kullanmalarından dolayı kendilerinden kaynaklanan sorunu dış etkenlere bağlayıp garanti kapsamından çıkarıyorlar.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
5 Yıl garanti kapsamında dedikleri şey neden ibaret acaba? İllaki bu garantinin bir kapsamı olmalı. Bir taahhütname veya 5 yıllık ultra garanti kapsamına giren unsurlar nelermiş incelediniz mi? Şayet kaporta ve boyaya garanti verilmiyorsa adı neden ultra garanti?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Aşağıda Hyundai Garanti Politikası'na ilişkin kendi web sitesinde yer alan maddeler bulunmakta.

GARANTİ POLİTİKASI

Kaynak : Hyundai resmi web sitesi

Mekanik Garantisi Süresi
Binek araçlar için 2 yıl ya da 60.000 km (hangisi önce dolarsa biter), hafif ticari araçlar için 2 yıl ya da 100.000 km (hangisi önce dolarsa biter) yasal garanti kapsamındadır.
Ayrıca yasal garanti süresinin dolmasından sonra, aracın ilk tüketiciye teslim tarihinden itibaren 5 yıl ya da 100.000 km’ye kadar (hangisi önce dolarsa biter) üretimden kaynaklanabilecek arızaların sadece ücretsiz onarımları Hyundai Üretici Onarım Güvencesi kapsamındadır.
Mekanik Garanti Kapsamı ve Hyundai Güvencesi
Mekanik garanti ve sonrasında Hyundai Onarım Güvencesi süresince, aracın malzeme ya da işçilik hatalarından dolayı arızalanması durumunda değiştirilecek parça ve/veya işçilikler garanti kapsamında değerlendirilecektir.
Verilen mekanik garanti süresi ve Hyundai Onarım Güvencesi , aracınızın el değiştirmesi durumunda da kesintiye uğramadan devam edecektir.
Aracın yolda arıza yapması durumunda 5 yıl / 100.000 km (hangisi önce dolarsa biter) boyunca Hyundai Yol Yardımı hizmetinden ücretsiz yararlanılabilecektir.

Diğer Garanti Süreleri
Anti Korozyon Garantisi
Binek araçlar için 2 yıl ya da 60.000 km (hangisi önce biterse), hafif ticari araçlar için 2 yıl ya da 100.000 km (hangisi önce biterse) yasal garanti kapsamındadır.
Ayrıca yasal garanti süresinin dolmasından sonra, aracın ilk tüketiciye teslim tarihinden itibaren 5 yıl ya da 160.000 km’ye kadar (hangisi önce dolarsa biter) üretimden kaynaklanabilecek arızaların sadece ücretsiz onarımları Hyundai üretici onarım güvencesi kapsamındadır.
Boya Garantisi
Binek araçlarda: 2 yıl ya da 60.000 km (hangisi önce dolarsa biter)
Hafif Ticari araçlarda: 2 yıl ya da 100.000 km (hangisi önce dolarsa biter)


Yedek Parça Garantisi
Yedek parça olarak satın alınan parçalarda garanti süresi 2 yıldır.
Akü Garantisi
Tüm araçlarda: 2 yıl
Lastik Garantisi
Tüm araçlarda: 2 yıl ya da 1.6 mm diş derinliği
Radyo Teyp / CD
Tüm araçlarda: 2 yıl

Garanti kapsamı dışında kalan hususlar nelerdir?

A) Dış Etkenler Sonucunda Ortaya Çıkan Arızalar;
Taş sıçraması ve benzeri nedenlerle boya ve kaporta üzerinde oluşacak çizik, dökülme ve buna bağlı korozyon ve paslanmalar,
Camlarda, radyatörde taş ve benzeri dış etkenler sonucu oluşabilecek hasarlar,
Asit yağmuru, reçine, kuş pisliği, haşarat ilaçları, kimyasal maddeler, kuyu suyu vb. sonucu oluşan hasar ve yüzey korozyonu,
Doğal afetler (Deprem, fırtına, sel, dolu vb.) sonucunda oluşabilecek hasar ve arızalar,

 
B) Aracın Hatalı/Amaç Dışı Kullanımı;
Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunda yer alan hususlara aykırı, hatalı ve hor kullanım sonucu ortaya çıkan arızalar,
Yarış amacı ile ilgili kullanım,
Araç içinde koltuklara, yer döşemelerine zarar verebilecek kimyasal ya da aşındırıcı maddelerin taşınması bunların araç içersine herhangi bir nedenden zarar vermesi,
Araç içinde kullanılan temizlik/ dekoratif amaçlı (parlatıcı, araç kokusu vb.) maddelerin plastik yüzeylere zarar vermesi,
Debriyajın hatalı ve uygunsuz kullanımı,
Aracın aşındırıcı kalitesiz maddelerle yıkanması/temizlenmesi sonucu doğabilecek hasarlar, (Camlarda çizik, arka cam ısıtıcısına zarar gelmesi, döşeme üzerinde leke kalması vb.)
Kuru cam üzerinde sileceklerin çalıştırılması ve silecek lastiklerinin uygunsuz sıvılar ile temizlenmesi sonucu camın hasar görmesi,
Aracın haddinden fazla yüklenmesi, uygunsuz olarak çekilmesi, aracın amaç dışı kullanımından doğabilecek her türlü hasar, (Fazla yolcu, aracın yüksek motor devrinde uzun süre kullanımı vb.)
Kaza, kasise çarpma ve çukura düşme gibi harici etkenler sonucu oluşabilecek süspansiyon, ön düzen ve amortisör arızaları (patlak amortisör)
Araca sonradan montajı yapılan ve üretici firma Hyundai Assan tarafından onay verilmeyen elektriksel ekipman, donanımdan kaynaklanan arızalar ve akü deşarz olma problemleri
 
C) Bakım ve Servislerin ihmal Edilmesi;
Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunda “Araç Sahibinin Sorumluluğu” kısmında belirtilen periyodik bakım ve servislerin ihmal edilmesi sonucu ortaya çıkan arızalar.
Uygun olmayan ve düşük kaliteli yakıt kullanımından kaynaklanan yakıt sistemi, pompa ve enjektör arızaları ( Her bir araç için kullanılması gereken yakıtın nitelikleri, ilgili aracın Tanıtma ve Kullanım Klavuzunda belirtilmiştir.) (Minimum 95 oktanlı kurşunsuz benzin, Euro-4 standartında düşük kükürtlü dizel yakıtı),
Aracın kilometre saati ile oynanması,
 
D) Malzeme ve işçilik Hatasından Kaynaklanmayan Durumlar;
Aracın kalitesini ve çalışmasını engellemeyen çok az titreşim veya ses,
Hyundai tarafından tespit edilen sınırlar içersinde olan, saçlar arasındaki boşluklar,
Doğal aşınmalardan ortaya çıkan boşluklar,
Aracın herhangi bir nedenden dolayı uzun süre kullanılmaması, (akü bitmesi, lastiklerin düşük basınç ve rotasyon olmaması yüzünden zarar görmesi vb.)
 
E) Bakım Giderleri ve Sınırlı Ömürlü Malzemeler;
Bakım masrafları; Kontrol, sıkma, motor ayarı, yakıt sistemi kontrolü, yağlama, temizleme vb. bakımda değişebilecek filtreler, ampuller, bujiler, sigortalar, kondanser, silecek lastikleri, kayışlar, fren ve debriyaj sistem parçaları vb. sınırlı ömürlü malzemeler; garanti kapsamı içinde değerlendirilmez,
 
F) Kullanılan Yedek Parça/ Sıvılar/ Aksesuarlar;
Yedek Parçalar: Satışı Hyundai Assan Oto.San. ve Tic A.Ş tarafından yapılmayan parçalar yedek parça garantisi kapsamı dışındadır
Aksesuarlar: Hyundai Assan Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş, tarafından satışı yapılmayan tüketicinin talebi ile sonradan araç üzerine haricen takılan aksesuarlara garanti verilmemektedir.
Sıvılar: Hyundai Standartlarına uygun olmayan her türlü sıvı, antifriz, motor yağı kullanımından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
 
G) Boya Garantisi;
Araç boyasının; kaza, taş sıçraması, aracın çizilmesi, doğal afetler (deprem, fırtına, sel, dolu vb.), kuyu suyu kullanımı gibi nedenlerden dolayı zarar görmesi garanti kapsamında değerlendirilemez,
Üretimle ilgisi olmayan harici boya işlemlerinden doğabilecek sorunlardan Hyundai sorumlu değildir.
Aracın çok yüksek basınçlı su, uygun olmayan oto şampuanı ile yıkanması, kalitesiz fırça ve eskimiş bezle silinmesi, yine araca uygun olmayan pasta cila, parlatıcı cila uygulanması sonucu boya üzerinde oluşacak renk değişikliği, boyanın parlaklığı azalması gibi sorunlardan Hyundai sorumlu değildir,
Hyundai üretim standartlarına göre, aracın tüm dış panel boyasında boya kalınlıkları 50 mikron ile 300 mikron arasında değişebilir.
 
H) Karoser Garantisi;
Karoserin, kaza sonucu hasar görmesi,
 
I) LPG Kullanımı
Hyundai'nin onay vermediği LPG sisteminin araca takılması neticesinde motor, egzoz ve yakıt sistemi tamamen garanti dışında bırakılır.
Hyundai'nin onay vermediği LPG sisteminin montajından dolayı araçta oluşabilicek LPG sistemi ile ilgili olası (yakıt kaçağı, yangın, elektriksel arıza vb.) arızalardan Hyundai Assan sorumlu değildir.
 
J) Dolaylı Harcamalar;
Zaman ve iş kayıpları, şahsi mala zarar, yakıt, telefon, seyahat, nakliye bedelleri gibi dolaylı harcamalar, manevi zararlar garanti kapsamı dışındadır.
 
K) Kullanım esnasında arızanın/hasarın boyutunu arttıracak şekilde araç gösterge işaretlerinin takip edilmemesi.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33